PDA

View Full Version : Snart slutt for Luxair fra CPH?


litt-amatør
26-06-2006, 11:34
http://www.boarding.no/art.asp?id=22147

Etter at SAS startet og fly mellom CPH og Luxembourg sliter Luxair voldsomt på denne ruten de har hatt for seg selv i mange år. Folk velger tydeligvis SAS på denne ruten og de kan nå øke til tre daglige avganger. Er vel mest business på denne ruten og det er tydelig også her at der SAS begynner å fly velger passasjerene ofte SK i steden for konkurrenten. Jeg vet ikke helt hvorfor? Bonuspoeng?

CK
26-06-2006, 11:53
det kommer jo også på trafikkstrømmene. Om markedet primært er fra Skandinavia til LUX, vil jo tidtabellen til SK være bedre, med avgang 08:30 og ankomst 09:55, mens LG starter i LUX, og har første avgang fra Kastrup kl. 08:50 og ankomst LUX nesten en halvtime etter SK. Personlig synes jeg også CRJ200 som SK flyr (wet-lease fra Cimber) er mer behagelig enn ERJ'en som Luxair flyr. mange store skandinaviske selskaper har dessuten gunstige storkundeavtaler med SAS-konsernet, som gjør at de velger SK fremfor LG vil jeg tro.

Savipix
26-06-2006, 13:58
Deremot kunde LG komma paa LUX ARN kanske med en nattstoppande maskin

ATC
26-06-2006, 14:48
LUX kanske skulle starta upp ARN igen, flög väl där två gånger om dagen till något år efter 2001. Förlorar man kampen på CPH får man väl försöka sno kunderna innan dom kommer dit. Tror faktiskt dom hade nattstopp när dom flög på ARN.?!

LN-MOW
26-06-2006, 14:55
Originally posted by CK

Personlig synes jeg også CRJ200 som SK flyr (wet-lease fra Cimber) er mer behagelig enn ERJ'en som Luxair flyr.

Joeye meg - hva har du roeyket????? :wow:

CK
26-06-2006, 15:01
jungeljeten er så trang og liten og ikke har den overhead bins på den ene siden. 1+2 seating gjør den jo også laaaang og tynn. Selv om din gamle kollega Stein H. påstår at CRJ200 er en maskin du må "kle på deg"

LN-MOW
26-06-2006, 15:04
Stein har helt rett. Og sitter du ved vinduet har du kink i nakken naar du kommer frem. De sitter saa j**** lavt at det er tortur ....

Jungeljet'en har hoeyere kabin og foeles langt romsligere. Jeg tar ikke med meg mer inn enn jeg faar under setet naar jeg flyr smaafugl uansett .... resten setter jeg ved trappa med rosa tag.

Someone
26-06-2006, 15:46
Originally posted by LN-MOW


Jungeljet'en har hoeyere kabin og foeles langt romsligere. ......



Mindre lav og føles mindre trang er vel hva det burde stått her?

LN-MOW
26-06-2006, 16:13
:thumbup

Men jeg sitter veldig godt i ERJ'en - spesielt paa en-seter'n. Jeg har rundt 20 turer med CRJ200 de siste maanedene, og jeg gruer meg hver gang ....

litt-amatør
12-01-2007, 12:37
http://www.takeoff.nu/news.cfm?nNewsWeekly=1&nNewsId=10062

Da var det slutt for Luxair fra København. SAS har jo så vidt jeg vet hatt veldig bra suksess med sin rute og da var det vel naturlig at det gikk ut over noen. Så mye økt trafikk kunne det vel ikke bli til Luxembourg, tross alt. :rolleyes:

MountainDew
12-01-2007, 12:47
Jeg får vondt i nakken av å se ut vinduene på CRJ200. De er plassert alt for lavt! Bedre på 700/900 har jeg hørt. Ikke testet ERJ enda.

PP
12-01-2007, 13:07
Originally posted by litt-amatør

http://www.takeoff.nu/news.cfm?nNewsWeekly=1&nNewsId=10062

Da var det slutt for Luxair fra København. SAS har jo så vidt jeg vet hatt veldig bra suksess med sin rute og da var det vel naturlig at det gikk ut over noen. Så mye økt trafikk kunne det vel ikke bli til Luxembourg, tross alt. :rolleyes:

Ærgeligt at Luxair efter 20 år på CPH trækker sig fra ruten til LUX - men med SAS inde med 3x daglig lå det i kortene at dette kunne bliver resultatet.

Den gang Cimber fløj ruten med ATR42 (også tre daglige så vidt jeg husker) fløj Luxair dog også er par daglige flyvninger til CPH, hvilket tilsyneladende gik dengang.

MD11
12-01-2007, 15:18
Noe av dette skyldes vel EB poeng. Nå ser man hvor konkurransevridene bonuspoeng er. Jeg vil anta at SK skrur opp prisene litt......:wow:

ATC
12-01-2007, 17:58
Originally posted by ATC

LUX kanske skulle starta upp ARN igen, flög väl där två gånger om dagen till något år efter 2001. Förlorar man kampen på CPH får man väl försöka sno kunderna innan dom kommer dit. Tror faktiskt dom hade nattstopp när dom flög på ARN.?!

Får man se om dom gör något annat inhopp i Norden eller om man ger upp helt. När dom flög på ARN fanns ju inte SAS och möjligheten att samla poäng om det nu är det som bestämmer.