PDA

View Full Version : Norwegian og interline på longhaul?

oskarflekkefjord
12-08-2015, 02:02
HiFly, EuroAtlantic og andre wet-lease selskap gnir seg nok i hendene av at Norwegian ikke er med i en allianse. :p

LN-MOW
12-08-2015, 02:32
Igjen - dette har ingenting med allianse å gjøre. Kun policy og prioritering. Hvis DY vil, kan de lage interlineavtale med hvem de vil. Men de har gjort andre valg.

RIBRO
12-08-2015, 09:53
Hvis DY vil, kan de lage interlineavtale med hvem de vil. Men de har gjort andre valg.

Spørs vel om andre carriers er like keene på å lage interline med DY. ;)

RIBRO
12-08-2015, 10:28
Hvorfor skulle de ikke det?

Vet ikke, men tror bare det er mange carriers "out there" som ikke ønsker DY/DU suksess på longhaul.

SQ321
12-08-2015, 11:05
Vet ikke, men tror bare det er mange carriers "out there" som ikke ønsker DY/DU suksess på longhaul.

Tja, det er vel ikke mange som ønsker noen sin suksess utenom selg selv. DY er små i den store sammenhengen så klarer ikke helt å se at noen ikke skulle ønske interlineavtale med de så lenge de tjener penger på det. Å ikke skrive intelineavtale med EK hadde kanskje vært mer hensiktsmessig. På den annen side så har jeg aldri hørt om at ikke blir enige om interlineavtale.

Jeg tror som MOW sier at DY ikke er villige til å ta kostnaden for dette.

LN-MOW
12-08-2015, 14:33
Spørs vel om andre carriers er like keene på å lage interline med DY. ;)

Jeg vet om selskaper som har spurt og fått beskjed om at det er uinteressant.

Trenger DY seter på andre selskaper må de opp med kredittkortet. Dette gjør de når det trengs, og foreløpig synes de ikke å være interessert i annet. Men etterhvert som de vokser og sprer sine vinger, kan det godt være de endrer prioriteringene sine. Nok av eksempler på selskaper som har gjort dette.