PDA

View Full Version : Austrian Chicago til Wien

SvgEbg
31-07-2015, 22:38
En kort rapport fra Austrian.
Jeg har flydd mange business klasser, men Austrian skiller seg betraktelig ut. Jeg har ikke bilder fra kabinen eller sete, men de som er interresert kan bare gå inn på sidene deres og få info der.
Jeg fløy en B767/300ER , alle seter har "Direct Acces" til midtgang, selve setet var flatbed, men som 192cm over bakken så blir det litt trangt for beina under setet foran. Hadde sete 3K.
Austrian har en kokk om bord, noe jeg synes er litt latterlig, men dem om det.. Maten derimot var enestående, ikke bare var det flott presentert, men det smakte enormt bra også. Forett var chicken cæsar salad, hovedrett Seabass og dessert kunne man velge mellom flere ting. Så har de egen kaffemeny, valgte CoffeeBaileys som også ble presentert på en flott måte.
Frokosten var ikke noe dårligere, man bestiller kvelden før hva man vil ha, alt i fra cornflakes til omelett. Men frokost er frokost, da vil man bare spise fort og drikke kaffe, stort pluss at de venta med å servere denne 1 time før landing!
Så har dere anledning, fly Austrian! :-)

FBU
31-07-2015, 23:46
Austrian er fremdeles veldig bra ser jeg:-)

hifiman
01-08-2015, 09:05
Flott rapport, har tilgode ennda å lese en negativ rapport om Austrian :)

CFM
01-08-2015, 11:41
Austrian har en kokk om bord, noe jeg synes er litt latterlig, men dem om det..

Strengt tatt er kokkene et billig crewmedlem. Det går bort ganske mye tid på å anrette rettene før servering. Eggene tilberedes jo aktuelt og de forskjellige Kaffevariasjonene blir som oftest og tilberedt av kokken. Med full businesskabin på en 777, 48 pax og de er ofte fulle, er det greitt med en som kan forberede serveringen.
Kokkene stilles til disposisjon av Do&Co og er der som servicepersonell og har ikke noe med sikkerheten ombord å gjøre i motsetning til vanlig kabinbesetning.

Hyggelig at du likte servicen på business, maten vår i business er nok litt over snittet utifra min erfaring :)

Someone
01-08-2015, 12:08
Heter ikke en (sjefs) kokk ombord i nåde fly og båt for stewart?

CFM
01-08-2015, 13:05
Nja. Steward er vel den som er ansvarlig for mat og forpleining ombord på skip/fly.
Derav ble vel også steward/stewardess utledet som tidligere betegnelse på kabinbesetningen ombord.
Do&Co selv kaller kokkene flying chef.
Nå er det vel opptil enhver hva man ønsker å benevne ting. Man kan f.eks. kalle en winglet sharklet... :rolleyes: ;)

Herlov
01-08-2015, 13:07
Strengt tatt er kokkene et billig crewmedlem. Det går bort ganske mye tid på å anrette rettene før servering. Eggene tilberedes jo aktuelt og de forskjellige Kaffevariasjonene blir som oftest og tilberedt av kokken. Med full businesskabin på en 777, 48 pax og de er ofte fulle, er det greitt med en som kan forberede serveringen.
Kokkene stilles til disposisjon av Do&Co og er der som servicepersonell og har ikke noe med sikkerheten ombord å gjøre i motsetning til vanlig kabinbesetning.

Hyggelig at du likte servicen på business, maten vår i business er nok litt over snittet utifra min erfaring :)

Enig, det må jo uansett arbeidskraft til for å forberede serveringen, så hvorfor ikke la en kokk gjøre det?

Jeg synes ikke det er tøysete i det hele tatt, for forhåpentligvis medfører det at nivået på maten stiger et lite hakk.

Bergern
01-08-2015, 14:25
Flott rapport!
Lenge siden jeg har fløyet Austrian. Godt å se de fortsatt leverer varene :)

Discus
02-08-2015, 10:45
Det der så jo helt konge ut!

A346
02-08-2015, 20:14
Det der så jo helt konge ut!

Helt Chef!

Turkish har jo også kokk ombord i C, og selv om det kanskje ser litt voldsomt ut med en i full kokkemundur som "sprader" rundt, så skal de ha for at maten er fantastisk! Tydeligvis også hos Austrian.

SBT
13-08-2015, 22:41
Hos SAS kan du jo treffe både en og to kokker i fullt mundur, og så vidt jeg vet, har de også ( hadde ?) titel steward / stewardess i motsetning til air hostess / air host, har ikke bare ansvar for maten og drikke, men også sikkerhet.

sail4fun
15-08-2015, 09:11
Hos SAS kan du jo treffe både en og to kokker i fullt mundur, og så vidt jeg vet, har de også ( hadde ?) titel steward / stewardess i motsetning til air hostess / air host, har ikke bare ansvar for maten og drikke, men også sikkerhet.

Jepp, de er fortsatt AS'

TOS
15-08-2015, 10:46
Dette ser bra ut. Skal selv teste OS på IAD-VIE om et par uker, og satser på at det blir bra (har riktignok en kjedelig flight fra SEA til IAD først, men skulle jeg ha billigbusiness så ble det uansett et innenrikssegment).