PDA

View Full Version : Internett på fly er en flopp


Jack
22-06-2006, 11:44
http://www.digi.no/php/art.php?id=308646

"Nær sagt ingen vil betale dyrt for å surfe i lufta. Boeing vurderer å stenge sin Connexion-tjeneste."

Så det er ikke så mange som bruker det? Etter det jeg har lest her så trodde jeg dette var guds gave til alle i flyene..... og nå begynner jeg å tro det er guds gave til noen få nerder..... :biggrin :devil :devil :devil :devil :devil :devil :devil

Utflyttet
22-06-2006, 11:47
Hvi snoen kna lære av dette og få skremt selskapene til å ikke kaste penger etter å gjre mobiler tilgjengelig fra fly, da kommer det noe godt ut av det. Hvorvidt det er tilgangtil internett ombord eller ei er egentlig det samme for meg. Det har vært hendig fra tid til annen, men langt fra noe must.

-A

SAJblue
22-06-2006, 11:48
sakset fra artikkelen:

(...)Tjenesten ble kunngjort i april 2000 da dotcom-optimismen var på topp, og prognosen gikk ut på en omsetning på 25 milliarder dollar i 2005(...)



25 milliarder dollar er f r y k t e l i g mye penger, så her har enten connexion hadd usannsynlige forhåpninger, eller så har digi.no gjort noe feil:)

FBU 4EVER
22-06-2006, 12:19
Hos oss I SAS er internett-tjenesten veldig populær.Under inspeksjonsrundene mine under flygningen,er det nesten 50% av pax i C- og Y-klasse som bruker laptop,dag som natt! :up:

Bizflyer
22-06-2006, 13:02
Ja, det hørtes ut som noen har tullet med nullene i kalkulasjonene.

Problemet er vel kanskje at ikke så mange fly er kommet med internett forbindelse enda. Det er vel bare interessant på langrutene kanskje.

Et annet problem er jo at du skal være veldig liten for å kunne bruke PC og internett på turistklasse. Jeg hadde iallefall ikke fått plass til PC der. Dessuten er det jo begrenset hvor lenge batteriet holder uten strømuttak. Så det spiller vel også inn på hvor mye bruk det blir på systemet!

Men et bra tilbud, synes jeg absolutt det er!

BF:musikk

LN-MOW
22-06-2006, 14:37
Problemet er nok mer i styrerommene enn hos Boeing. Connexion er dyr - det koster rundt $500.000 per fly aa installere systemet, og det gir nok de fleste tallmopsene roedt flagg.

Imidlertid er JetBlue's datterselskap LiveTV i anmarsj med et annet system med antydet prislapp paa kun $80.000, og jeg vil anta at det vil friste mer. Er imidlertid ikke sikker paa om det kan tilbys andre steder enn i Nord-Amerika ...

Saa om Boeings kostnader er saa hoeye at de ikke kan forsvare lavere pris, skjoenner jeg godt at de er bekymret ...

LN-MOW
22-06-2006, 14:43
Originally posted by Jack


.. og nå begynner jeg å tro det er guds gave til noen få nerder.....

Kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde hatt god nytte av det .. og mange andre 'road warriors' ogsaa ... Jeg vil ikke ha telefon ombord, men det aa miste jobber fordi jeg er paa reise uten tilgang, er noen ganger irriterende ...

storg
22-06-2006, 16:37
Bruker connexion satelitt kommunikasjon? Hvis man må betale en liten formue for innstalasjonen og så en stor formue for transport av signaler skjønner jeg at det ikke er god butikk. Hvis man hadde fått til noe med radio mot bakke, kunne man nok kunnet kutte kostnader. Tipper det er noe slikt JetBlue satser på.

LN-MOW
22-06-2006, 16:39
Det stemmer nok ..

http://www.aircell.com/markets/mkt_air_transport.php

laurenz
22-06-2006, 20:13
Originally posted by Jack
og nå begynner jeg å tro det er guds gave til noen få nerder..... :biggrin :devil :devil :devil :devil :devil :devil :devil

Er vel litt nerd jeg da, men det burde ikke komme som noen overaskelse på deg Jack. :hi2

Hilsen,
Laurenz

dc-8-63
22-06-2006, 20:57
Originally posted by Jack



Så det er ikke så mange som bruker det? Etter det jeg har lest her så trodde jeg dette var guds gave til alle i flyene..... og nå begynner jeg å tro det er guds gave til noen få nerder..... :biggrin :devil :devil :devil :devil :devil :devil :devil

..better to be a Nerd than a Turd..:p