Thomas
21-06-2006, 15:59
Oppmøte på OSL tidlig, 0450 var vi inne i terminalen og det krydde av mennesker. SK1461 har STD 0615 og innsjekk skrankene til SAS åpnet nøyaktig EN! time før avgang til første fly - da strakk køen seg fra felt E til felt C.. Noen fikk opp øya!
Etter rimelig lang tid i kø, kunne vi endelig entre skranken akuratt 35min før avgangstiden og ble sjekket inn til EWR. En kjapp tur i vekselautomaten og vi var på vei til gate 42 og en skinnende blank A321. Boarding var allerede igang, så vi bare fulgte strømmen. Ikke fullt til CPH i morges, og ihvertfall ikke etter at vi måtte offloade en pax med 2 bag, vil tippe 70% belegg. Kamera on under taxi og avgang, 19L B7 - GOTUR 4C og CRZ FL330. Landing i CPH nogenlunde på rute og hva gjør man når man skal slå ihjem 5 timer? - Spiser!
Det ble kjøpt skikkelig frokost, handlet litt på taxfree, litt ekstra solkrem m.m.
Ble også tid til litt spotting med Ixus750n, så både Delta, Continental, Air Greenland x2 og masse baltiske greier som jeg ikke husker navnet på.
Boarding på SK909 var annonsert på skjermene til 11:35 fra C39, like heldige var ikke de som skulle med SK925 til Washington, den sto med tech ved hangaren og var forsinket til klokken 1435.
Uansett, pass og BK sjekk, ble boardet og samlet i fisketanken.. satt oss fint til ved vinduet som pekte rett ut mot nesa på OY-KBN der stuerne lastet masse masse masse frakt og ikke så masse bag.
Vi slapp ombord i kjerra rundt klokken 12:00 og kom oss avgårde ca 10min forsinket fra gaten. Taxing ut til 22R, lina opp i enden ved A1 eller A2 og smalt avgårde på SORGA 2C vil jeg gjette etter retningen og dømme - videre over AAL og mot ZOL og punkt GUNPA ute ved Shetland. Fikk beskjed fra Skipperen at det var ventet fair flykondisjon utover, men at det ville treffe litt turbulense etter 3-4timer in air.. og det er ca nå.. Wææ!
Pr. nu FL360 mellom Island og Grønland, ETA KEWR 2050 Norsk tid, vi kjører nå i TURB CRZ mode elns, for motorene går IKKE slik de gjorde i sted.. kun drøye 750 km/t vises det her..
Uansett, neste leg blir fra EWR ned til Miami med Continental 638 0240 Norsk tid, og rapporter kommer vel etterhvert.. sammen med bilder..
Standby..
Etter rimelig lang tid i kø, kunne vi endelig entre skranken akuratt 35min før avgangstiden og ble sjekket inn til EWR. En kjapp tur i vekselautomaten og vi var på vei til gate 42 og en skinnende blank A321. Boarding var allerede igang, så vi bare fulgte strømmen. Ikke fullt til CPH i morges, og ihvertfall ikke etter at vi måtte offloade en pax med 2 bag, vil tippe 70% belegg. Kamera on under taxi og avgang, 19L B7 - GOTUR 4C og CRZ FL330. Landing i CPH nogenlunde på rute og hva gjør man når man skal slå ihjem 5 timer? - Spiser!
Det ble kjøpt skikkelig frokost, handlet litt på taxfree, litt ekstra solkrem m.m.
Ble også tid til litt spotting med Ixus750n, så både Delta, Continental, Air Greenland x2 og masse baltiske greier som jeg ikke husker navnet på.
Boarding på SK909 var annonsert på skjermene til 11:35 fra C39, like heldige var ikke de som skulle med SK925 til Washington, den sto med tech ved hangaren og var forsinket til klokken 1435.
Uansett, pass og BK sjekk, ble boardet og samlet i fisketanken.. satt oss fint til ved vinduet som pekte rett ut mot nesa på OY-KBN der stuerne lastet masse masse masse frakt og ikke så masse bag.
Vi slapp ombord i kjerra rundt klokken 12:00 og kom oss avgårde ca 10min forsinket fra gaten. Taxing ut til 22R, lina opp i enden ved A1 eller A2 og smalt avgårde på SORGA 2C vil jeg gjette etter retningen og dømme - videre over AAL og mot ZOL og punkt GUNPA ute ved Shetland. Fikk beskjed fra Skipperen at det var ventet fair flykondisjon utover, men at det ville treffe litt turbulense etter 3-4timer in air.. og det er ca nå.. Wææ!
Pr. nu FL360 mellom Island og Grønland, ETA KEWR 2050 Norsk tid, vi kjører nå i TURB CRZ mode elns, for motorene går IKKE slik de gjorde i sted.. kun drøye 750 km/t vises det her..
Uansett, neste leg blir fra EWR ned til Miami med Continental 638 0240 Norsk tid, og rapporter kommer vel etterhvert.. sammen med bilder..
Standby..