View Full Version : Et helikopter underveis...
Idag tirsdag 20/6 litt før kl 1930 var jeg på hjemvei fra Tønsberg og passerte Sem kirke som ligger like ved Jarlsberg flyplass. Der møtte jeg en stor lastebil med et "komplett" helikopterskrog på lasteplanet - og en følgebil like bak med varsel om bred last. Det lille glimtet jeg fikk av helikopteret sa meg at det var et av Helikopter Service sine gamle rød- og hvitmalte, f.eks en Sikorsky (S61?).
Er det noen som har anelse om hva det kan ha vært?
Jeg regner med at kjøretøyet kom fra E18 og skulle videre med Basøyferja fra Horten.
Ingen som har peiling på hva dette kunne være? Det har da ikke stått noen maskiner lagret noe sted?
Jeg er litt skuffet over at du ikke bråsnudde og la deg på hjul, GF. Jeg er det. :p
Det har stått noen pensjonerte S-61 på Sola i det siste (både utenfor CHC-hangaren og i HS' gamle fixed wing-hangar i sørvest). Jeg har ikke "track" på hvor alle disse eventuelt har tatt veien, men jeg tror én forsvant til Air Greenland i vinter.
og en skulle videre til Afrika, via landeveien, og muligens båt, Husker ikke helt
Jeg tenkte av en eller annen grunn at lastebilen var på vei sydover, men Horten er som kjent littegrann lenger nord enn Sem og Tønsberg... Spørs om ikke ATC og Leorim er inne på noe, gitt.
Originally posted by Falcon
Jeg er litt skuffet over at du ikke bråsnudde og la deg på hjul, GF. Jeg er det. :p
Hadde jeg hatt kamera i bilen, hadde jeg nok gjort det, ja!:nor
I et innlegg om samme sak på et airpics-forum er det nå kommet følgende melding:
"denne maskinen skal til Vancouver for modifisering etter hva jeg har hørt. Sjøveien fra Gøteborg".
Noen som vet noe om det?