PDA

View Full Version : Ryanairs rute fra Torp til Liverpool blir midlertidig innstilt


oskarflekkefjord
29-06-2015, 15:37
- Ruten fra Torp til Liverpool blir midlertidig innstilt i perioden 31.juli til 2.september, opplyser markedssjef hos Torp Booking, Tine Kleive-Mathisen, til Liverpool.no.

- Dette går på kapasiteten til Ryanair, forklarer hun.

- Vi har ikke fått detaljene, men når det er fly som skal til service går det ofte ut over en av rutene fra Torp. Denne gangen er det Liverpool-ruten som har fått lide.

http://www.liverpool.no/Supporterklubben/Ingen-fly-til-Liverpool-i-august.aspx

MountainDew
29-06-2015, 17:09
Huff...så synd :cry:

LN-MOW
29-06-2015, 17:24
Den er kanskje ikke så populær utenom fotballsesongen heller.. ?

FlightDeck
29-06-2015, 18:13
Ryanair mangler kapasitet, og de har jo også leid inn ekstra fly i sommer.

Sondbjo
29-06-2015, 18:41
Hva skjedde med BCN ruta? Trodde den var poppulær på sommeren. Liverpool er det vel ikke så stort marked for?

litt-amatør
29-06-2015, 21:45
Den er kanskje ikke så populær utenom fotballsesongen heller.. ?

Det samme tenkte jeg. Men hva er i så fall poenget med å stoppe ruten en uke før Premier League starter opp...?;)

svetho
29-06-2015, 21:58
Den er kanskje ikke så populær utenom fotballsesongen heller.. ?

Vel, jeg har nå nettopp vært Dispatcher på Ryanair`s LPL nå I kveld, og det var ikke dårlig belegg på den (både inn og ut) for å si det sånn...

Belegget på denne avgangen generelt sett har I fotballsesong vært tilnærmet full hver eneste gang - både inn og ut. Men det er klart, utenfor fotballsesongen har det vært mere variabelt..

Husk det er også mange som shopper I Liverpool, og ikke minst studerer..

SVETHO

dc-8-63
30-06-2015, 11:48
Hvordan gaar det egentlig med Ryanair i Norge - etter aa ha lest mye opp og ned paa forumet om hvordan Ryanair er slik en "enorm" trussel mot blant annet SAS, maa jeg si at jeg er svaert overrasket over hvilket tilbud som er igjen i Norge. Jeg jobber fortiden ved Universitetet i Liverpool og har noen "lange helger" hvor det blir litt kjedelig aa sitte paa Hotellet, samtidig som det er litt for kort tid reise hjem til Seattle.

Med Ryanair en av de store ute paa John Lennon - tenkte jeg meg en tur hjem Norge - der er det muligheter naa i Juni - Juli. Saa husket jeg at vi hadde floeyet Ryanair fra Rygge til Palermo, det kunne jo vaere en fin weekend - der var det braastopp. Vel det er flere byer i Italia tenkte jeg, Ryanair floey vel til 7 forskjellige byer tilbake i 2012 naar vi sist brukte dem, vel de 7 er skrumpet inn til 1 ! - Milano - 3 dager i uken. Hva har skjedd har Kjos gruset Ryanair totalt ? Ser en paa prisene til Norwegian saa er etterspoerslen absolutt tilstede 4 ganger saa dyrt som en siste liten tur fra Seattle til Hawaii. Saa hvor har Ryanair gjort av seg ?

imm
30-06-2015, 19:00
Hvordan gaar det egentlig med Ryanair i Norge - etter aa ha lest mye opp og ned paa forumet om hvordan Ryanair er slik en "enorm" trussel mot blant annet SAS, maa jeg si at jeg er svaert overrasket over hvilket tilbud som er igjen i Norge. Jeg jobber fortiden ved Universitetet i Liverpool og har noen "lange helger" hvor det blir litt kjedelig aa sitte paa Hotellet, samtidig som det er litt for kort tid reise hjem til Seattle.



Ja det blir stadig mindre tilbud fra Ryanair i Norge. Og det til tross at selskapet frakter flere passasjerer enn noen gang.
Jeg tror Ryanair fortsatt kan være en trussel mot bade SAS og Norwegian om de først bestemmer seg for å satse tungt. De har økonomiske muskler som de to andre bare kan drømme om å få. De har lavere kostnader, med god margin. Men de har ikke satset. De har valgt å flytte flyflåten sydover. Av en eller annen grunn. Trolig økonomisk ;)

Wig-wag
01-07-2015, 22:45
I dag (1. juli) kom Ryanairs basefly nr. 6 til Rygge. Det skal være her I sommer/høysesong.

Northrider
02-07-2015, 09:10
Ryanair melder forøvrig om en kabinfaktor på over 90 % på samtlige eller veldig mange ruter fra Rygge nå i sommersesongen etter hva mine kilder har fortalt meg. Så det virker som det går ganske bra på andre siden av stripa.

OttoL
02-07-2015, 11:26
Ryanair melder forøvrig om en kabinfaktor på over 90 % på samtlige eller veldig mange ruter fra Rygge nå i sommersesongen etter hva mine kilder har fortalt meg. Så det virker som det går ganske bra på andre siden av stripa.
Ruten mellom TRF og AHO var helt fult de gangene jeg fløy ruten, men forsvant likevel. Spørsmålet er jo om de tjener peng selv om kabinfaktoren er akseptabel.

FlightDeck
02-07-2015, 11:42
Ja det blir stadig mindre tilbud fra Ryanair i Norge. Og det til tross at selskapet frakter flere passasjerer enn noen gang.
Jeg tror Ryanair fortsatt kan være en trussel mot bade SAS og Norwegian om de først bestemmer seg for å satse tungt. De har økonomiske muskler som de to andre bare kan drømme om å få. De har lavere kostnader, med god margin. Men de har ikke satset. De har valgt å flytte flyflåten sydover. Av en eller annen grunn. Trolig økonomisk ;)

Spørsmålet er om de etter hvert vil velge å flytte mer virksomhet over til Gardermoen. Der er nedslagsfeltet mye større enn Torp og Rygge - men likevel selvsagt ikke like stort som sørover i Europa. Trenden er likevel at de i større grad enn tidligere velger hovedflyplasser fremfor mindre flyplasser, noe som kan vært smart for å få opp både volum og billettpriser.

Someone
02-07-2015, 14:37
Spørsmålet er om de etter hvert vil velge å flytte mer virksomhet over til Gardermoen. Der er nedslagsfeltet mye større enn Torp og Rygge - men likevel selvsagt ikke like stort som sørover i Europa. Trenden er likevel at de i større grad enn tidligere velger hovedflyplasser fremfor mindre flyplasser, noe som kan vært smart for å få opp både volum og billettpriser.


Det er vel tusenkronersspørsmålet både vi, og noen på Fornebu og Frøsundavik kanskje lurer på?

Alt er relativt, men ser man på den seneste tida utvikling på både Rygge og Torp så virker det som pilene for Ryanair her ikke akkurat peker oppover? Selv om "alle" sier kabinfaktorer er bra?

Dog så virker Wizz ha stor suksess fra Torp om dagen

Bengt
03-07-2015, 16:45
För mig verkar det som om Ryanair sliter i Sverige också. På Skavsta har antalet flighter minskat betydligt och är väl nu 50-60 % av vad det var för några år sedan.
Jag tror att Ryanair tappar mot Norwegian som flyger från Arlanda och erbjuder en produkt som är minst lika bra.