PDA

View Full Version : AMEX EuroBonus-vennlige brukersteder 2.0!

Helikopter
17-06-2015, 22:42
Hei!

Har samlet et lite knippe butikker og nettsider som aksepterer AMEX som betalingsmåte.
www.amexvenn.no
Butikkene er hentet fra fra denne tråden http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=99507 og litt egen erfaring.

Ser du noen feil, forbedringer eller mangler? Post det i denne tråden eller send meg en PM her. Tar gjerne påfyll av butikker. Trenger å få fylt på litt utenfor Oslo området. :)

Orbiter
22-06-2015, 13:52
Expert Harstad (Ness&Lind) - de tar AmEx
Elkjøp Harstad - nekter AmEx
Johnsen Bil (VW, Audi), Harstad - tok tidligere AmEx, men har byttet bankterminal og tar ikke lengre AmEx. Forsøkte å spørre hvorfor, men dama bak skranken så på meg som om jeg var fra månen.
BEST Tovik (tidligere Statoil), tar AmEx.

Basse-HAU
23-06-2015, 23:26
AmEx har noen vittige gebyrer for butikken, så skjønner godt de sperrer for AmEx. Det måtte nok dessverre vi også gjøre, kommer de på nivå med VISA og MC så begynner det å ligne noe. DC er litt midt i mellom, men ikke så gale om vi ville lage ny avtale.
Andre større kjeder og konsern har muligens fått en god pris på gebyr, f.eks SAS?

Herlov
26-06-2015, 21:23
50 % ekstra bonuspoeng på varekjøp i utlandet i sommerferien (ikke nettkjøp).

Eriksan
09-10-2015, 10:01
Kjøpte ny vaskemaskin på Lefdal Sandvika og de tok Amex.

Hvis www.amexvenn.no fortsatt oppdateres kan Expert Slependen legges til. Møller Bil tar ikke Amex lenger som nevnt i våres, kan bekrefte at det ikke fungerte på Møller Bil Oslo Vest som står på nettsiden.

jameson82
09-12-2015, 12:00
Expert Hamar ville ikke ta amex idag men har tatt tidligere

GinTonic
09-12-2015, 16:39
AmexVenn er good stuff :) Noen stedet som jeg nylig har vært innom:

Aye-Aye Club - utested i Oslo
Foodora - leveringstjeneste take-away
iHerb - personlig pleie nettbutikk
Interflora - nettbutikk for blomster
Noahs Ark - cafe/restuarant Oslo
Schouskjelleren - utested i Oslo
Tilt - utested i Oslo
Trattoria Popolare - restaurant i Oslo

Et forslag: Hva med å implementere en søkefunksjon hvor man kan søke på enkeltsteder?

Helikopter
10-12-2015, 05:14
Takk for tilbakemeldinger folkens! Er for tiden i Australia på utveksling, jobber litt på siden av skolen nettopp med søkefunksjon og litt annet snacks.

Mulig det blir noe utsatt da jeg fikk Mail i dag fra american express i USA om at amex var et patentbeskyttet navn og jeg ikke hadde lov til å bruke det. De vil at jeg skal slutte å bruke både navnet og siden.

Så hvis noen er gode på slikt hadde jeg satt pris på en PM med noen tips. Er vel kanskje ikke verre enn å skifte navn. Har i hvert fall aldri vært min hensikt å late som om jeg er fra Amex.

God juleshopping, med ønsker om masse eurobonuspoeng!

TriStar
10-12-2015, 10:47
Bjørklund (klokker, smykker etc) tar Amex. Hvert fall butikken på Gunerius i Storgata/Oslo.

Dag Viking
27-12-2015, 21:51
Expert Slependen slutta å ta AmEx 01.12.15. Tipper kanskje at en del andre Experter følger med. Trist det går den veien, flaks jeg gjorde en del store innkjøp før den datoen.

Chriscross
28-12-2015, 07:39
Expert Slependen slutta å ta AmEx 01.12.15. Tipper kanskje at en del andre Experter følger med. Trist det går den veien, flaks jeg gjorde en del store innkjøp før den datoen.

Flere Experter som sluttet før det har jeg merket. Imidlertid tar jo nå Lefdal og Elkjøp Amex i butikk. På nett tar de Pay pal, som tar Amex.

aboerr
28-12-2015, 08:47
Expert Drammen sluttet også å ta Amex for "ca 1 mnd. siden".

Someone
04-01-2016, 10:58
Princess og Kitchn (på Storo) tar også Amex, så antar det da trolig gjelder resten av kjedenes butikker?

sirpjalle
04-01-2016, 11:13
Nå skal jeg ikke uttale meg om Princess, men et par av Kitch-butikkene jeg har vært i har ikke akseptert Amex. Kitchn Kvadrat (Sandnes) og Kitchn Kilden (Stavanger)

Eriksan
05-01-2016, 09:58
Princess tar Amex ja, ihvertfall på CC Vest.
Ark bokhandel på Sjølyst tar også Amex.

JanFredrikB
05-01-2016, 19:56
Gaiastova på Hafjell tar AmEx, det synes jeg var veldig gøy på nyttårsaften, så det ble en del alkohol både til meg og andre...

kekker
06-01-2016, 08:49
Gaiastova på Hafjell tar AmEx, det synes jeg var veldig gøy på nyttårsaften, så det ble en del alkohol både til meg og andre...

Etanolen inn i ene enden og ut med vettet i den andre! (NO effence!)

Det er egentlig veldig beskrivende for bonusjegere, små gleder i livet!

Håpere dere hadde det gøy. :-D

sirpjalle
01-02-2016, 13:23
Møller bil Stavanger tar ikke Amex (regnet nesten med det). Testet nå på fredag.

Newsman, Fish & Cow og Cardinal tar iallefall Amex. Har og en mistanke om at mitt lokale bilverksted tar Anex, så det får man avklart i morgen!

ronhalv
03-02-2016, 13:24
Møller bil Asker og Bærum tar Amex, sist rett før jul.
Albjerk Bil i Drammen tar også Amex. Skal kjøpe bil på sistnevnte. Skulle gjerne betalt med amex der og deretter brukt lånet til å betale reginga ;) det hadde blitt nice.

Til noe annet. Tenkt å kjøpe TV på elkjøp. Prøvd å finne ut om de tar amex i Drammen eller Buskerud.
Ringte inn og spurte: Damen sa nei ingen av Elkjøps butikker tar Amex.
Sendte melding på Facebook til Elkjøp: Det er ikke standard, men noen butikker tar det. Hadde ingen oversikt over hvem. Veldig irriterende da dette er lette poeng jeg har lyst på. Noen som kjenner til i Drammensomårdet/Slependen?

sirpjalle
03-02-2016, 14:58
Møller bil Stavanger tar ikke Amex (regnet nesten med det). Testet nå på fredag.

Newsman, Fish & Cow og Cardinal tar iallefall Amex. Har og en mistanke om at mitt lokale bilverksted tar Anex, så det får man avklart i morgen!

FYI! Mitt lokale bilverksted, Hundvåg Bilverksted tar Amex...

Jakten på Amex vennlige steder fortsetter...

Chriscross
03-02-2016, 15:21
Albjerk Bil i Drammen tar også Amex. Skal kjøpe bil på sistnevnte. Skulle gjerne betalt med amex der og deretter brukt lånet til å betale reginga ;) det hadde blitt nice.

Til noe annet. Tenkt å kjøpe TV på elkjøp. Prøvd å finne ut om de tar amex i Drammen eller Buskerud.
Sendte melding på Facebook til Elkjøp: Det er ikke standard, men noen butikker tar det. Hadde ingen oversikt over hvem. Veldig irriterende da dette er lette poeng jeg har lyst på. Noen som kjenner til i Drammensomårdet/Slependen?

Mener Elkjøp på Slependen tar det. Lefdal på Sandvika Storsenter tar det også.

ronhalv
03-02-2016, 15:22
Da har jeg spurt på Lefdal, de har noen som tar Amex, men ikke de jeg ønsker ;)
Fra Lefdal Elektromarked
"Det er for det meste våre sentrale varehus som tilbyr dette (Sandvika, Storo, Alnabru etc). Drammen tilbyr dessverre ikke American Express."

aboerr
03-02-2016, 15:57

Elkjøp Drammen (strømsø) tar Amex. De gjorde det ikke før, men har begynt nå. Handlet der selv med Amex for noen uker siden. Expert på samme sted, har sluttet å ta Amex.

Helikopter
03-02-2016, 16:27

Slependen :)

MCO-WDW
03-02-2016, 17:27
Elkjøp Ullevål Stadion tar Amex

TommyL
03-02-2016, 18:58
Elkjøp Porsgrunn og Skien, samt Lefdal Skien tar Amex. Coop Obs Bygg Skien også.

3cseat
04-02-2016, 12:30
Elkjøp Megastore på Lørenskog tar også amex

VirreVapp
09-02-2016, 15:32
Noen som vet om online reisebyråer som tar amex? Skulle hatt KLM billetter på amex kortet

aboerr
09-02-2016, 15:37
Noen som vet om online reisebyråer som tar amex? Skulle hatt KLM billetter på amex kortet

Expedia tar Amex

Men KLM tar vel også Amex??

VirreVapp
09-02-2016, 15:41
Tror ikke det, ikke i fjor...

VirreVapp
09-02-2016, 15:43
Yepp, ser man kan det nå ja!

Helikopter
09-02-2016, 16:33
Expedia tar Amex

Men KLM tar vel også Amex??

Exepdia.com så kan du få expediapoeng også.

MCO-WDW
09-02-2016, 16:35
Berg Hansen´s
Lavpris Fly, tar AmEx gebyrfritt.
https://www.lavprisfly.no/
Dog med samme priser som Expedia.no

Ebookers tar Amex , tror de også er gebyrfrie.
http://www.ebookers.no/

Og Bravofly tar Amex,men de tar minimum 350kr i gebyr for all slags betaling.

sirpjalle
09-02-2016, 20:24
Må jo ikke glemme et av de bedre norske online reisebyråene som tar bla. Amex, bla Wideroe.no :)

Peppep
15-02-2016, 02:30
Vet noen om en bra optiker(kjede) i Bergen som tar AmEx?

kekker
15-02-2016, 09:37
Vet noen om en bra optiker(kjede) i Bergen som tar AmEx?

Innbiller meg at Krogh Optikk gjør det, men skal ikke være påståelig!

Eriksan
15-02-2016, 10:43
Innbiller meg at Krogh Optikk gjør det, men skal ikke være påståelig!

Synsam tar Amex

Sundet81
16-02-2016, 12:37
Amexvenn.no sier at Vitus tar Amex - det gjør de ikke! Har forsøkt fem Vitus i Oslo nå, og ingen tar det.

Someone
16-02-2016, 12:38
Oslo Sportslager tar Amex

Helikopter
16-02-2016, 18:46
Amexvenn.no sier at Vitus tar Amex - det gjør de ikke! Har forsøkt fem Vitus i Oslo nå, og ingen tar det.

Fjernet fra listen nå. Boots da? Jeg har hatt hell der før i hvert fall.

Siden er forøvrig oppdatert litt, med søkefunksjon blant annet.

JoeW
16-02-2016, 18:56
Vitus Apotek i Bjørvika (Barcode) tar ihvertfall AmEx fortsatt.

EK 007
22-02-2016, 14:52
Hvis noen i Stavanger-området skal ha seg solskjerming, markiser, gardiner eller lignende, så tar T.Aasen Solskjerming AS på Forus Amex-kort.

sirpjalle
26-02-2016, 19:35
FYI

Ser at br.no aksepterer Amex.

kristian
26-02-2016, 21:55
Skabo i Oslo tar amex - super service og bra klær (pt jeans, Tramarossa, Gran Sasso osv)

TriStar
27-02-2016, 01:29
Av reisebyråer har jeg benyttet AmEx hos BergHansen, VIAEgencia og Reisebazaar. Sistnevnte dog noe motvillig...

3cseat
28-02-2016, 17:16
Coop på Hasle Torg tar amex. Var ICA tidligere, så samme betalingterminal som før.

zapateria
07-03-2016, 22:20
Lefdal i Molde tar ikke AMEX inne i butikken, men hvis du kjøper Collect@Store og betaler ved vareutlevering så tar den terminalen AMEX. Hyggelig overraskelse etter å ha blåst månedslønna på ny TV.

Eriksan
31-03-2016, 13:42
Møller Bil Oslo vest tok plutselig Amex igjen i dag. De tok ikke Amex i oktober som jeg skrev i en tidligere post.

TriStar
31-03-2016, 21:55
Mulig det er nevnt før, men Systembolaget tar AmEx. Testet i Uddevalla for et par dager siden.

sirpjalle
06-04-2016, 08:05
Fikk ikke testet, men oppdaget da jeg var innom Dekk 1 på Voll, at de aksepterer Amex ref klistremerker på dør og interiør. Vil da anta at det gjelder flere av Dekk1 sine butikker?!

sirpjalle
06-04-2016, 11:16
Kakekompaniet på Sola/Røyneberg aksepterer og Amex BTW.

Someone
19-04-2016, 11:01
Møller Bil Oslo vest tok plutselig Amex igjen i dag. De tok ikke Amex i oktober som jeg skrev i en tidligere post.

Funket i går også :)

Og hos Color Line også

ToreD
19-04-2016, 16:43
Color Line har tatt Amex noen år. Har vært så heldig at jeg har fått legge ut for en firmatur med 55 pax helpensjon t/r Kiel de siste tre åra.
Det gir godt med poeng det....

Sent from my iPhone using Tapatalk

sirpjalle
02-05-2016, 11:00
Som i overskiften, hvilken erfarring vil jeg oppleve i Danmark med Amex?

Se bort fra Dankort, kredittkortgebyr og di! Hvordan er "dekningen" i DK?

Ser at NETS i DK, som blant annet driver Dankort tilbyr bla. Amex.

http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/betaling-med-kort/Pages/default.aspx

http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/betaling-med-kort/internationale-kort/Pages/default.aspx

Sundet81
02-05-2016, 15:11
Etter å ha jobbet i Danmark i flere år, kan jeg slå fast at Danmark er komplett u-land når det kommer til kredittkort. Det er mange steder vanskelig nok å få betalt med VISA (uten dankort-del) og MC. Jeg måtte som noe av det første jeg gjorde anskaffe meg dankort, for det var faktisk helt håpløst uten.

Når det gjelder Amex, er min erfaring at det her kun er større hotellkjeder og enkelte restauranter i de større byene som tar det, men nesten alltid med et saftig gebyrtillegg tilsvarende det Amex krever (3 komma et eller annet prosent). Det eneste stedet jeg på stående fot kan huske å ha kunnet betale med Amex uten gebyr, er Cabinn-hotellet i Odense (dette var så sjeldent at jeg faktisk husker det).

Så kort sagt: Mens det kan være frustrerende nok å prøve å bruke Amex i Norge, så er det praktisk talt no-go i Danmark, bortsett fra i turistmaskiner - og da betaler du som sagt for bruken.

barca
03-05-2016, 00:07
Etter å ha jobbet i Danmark i flere år, kan jeg slå fast at Danmark er komplett u-land når det kommer til kredittkort. Det er mange steder vanskelig nok å få betalt med VISA (uten dankort-del) og MC. Jeg måtte som noe av det første jeg gjorde anskaffe meg dankort, for det var faktisk helt håpløst uten.

Når det gjelder Amex, er min erfaring at det her kun er større hotellkjeder og enkelte restauranter i de større byene som tar det, men nesten alltid med et saftig gebyrtillegg tilsvarende det Amex krever (3 komma et eller annet prosent). Det eneste stedet jeg på stående fot kan huske å ha kunnet betale med Amex uten gebyr, er Cabinn-hotellet i Odense (dette var så sjeldent at jeg faktisk husker det).

Så kort sagt: Mens det kan være frustrerende nok å prøve å bruke Amex i Norge, så er det praktisk talt no-go i Danmark, bortsett fra i turistmaskiner - og da betaler du som sagt for bruken.

Er Diners mer vanlig eller populær enn Amex i Danmark?

Mitt inntrykk her i Norge er at det er flere steder som aksepterer Diners enn Amex.

jb1
03-05-2016, 08:35
Er Diners mer vanlig eller populær enn Amex i Danmark?

Mitt inntrykk her i Norge er at det er flere steder som aksepterer Diners enn Amex.
Amex er litt mer for de finere ting, men i større butikker, hoteller og finere restauranter burde det gå bra. Jeg vet ikke om tillegg.
Visa og MC er det som brukes mest i DK, så det er nok best å ha det i bakhånd. Jeg har hatt mindre problemer de siste gangene og det virker som disse aksepteres mer eller mindre som i Norge, dvs de fleste steder. Diners var lettere i Norge, mange restauranter har sluttet å akseptere kortet. Det aksepteres her og der i DK også. Kommisjonen er høyere enn for Visa og MC, tror jeg.

sirpjalle
03-05-2016, 19:23
Ser forøvrig ut som Rema i Danmark aksepterer Amex! :)

http://rema1000.dk/om-rema-1000/betalingskort/betalingskort/

Helikopter
03-05-2016, 21:10
En del Rema butikker som tar det i Norge og.

Rema 1000 Hov
REMA 1000 Ørsta
Rema 1000 Arnebråt
Rema 1000 Gjellerå
Rema 1000 Hoffsvei
Rema 1000 Holt Ves
Rema 1000 Elnesvåg
Rema 1000 Stryn
Rema 1000 Kløverhu
Rema 1000 Ostereid
Rema 1000 Lindas
Rema 1000 Gol
Rema 1000 His
Rema 1000 Elverum
Rema 1000 Kongsvin
Rema 1000 Stranda
Rema 1000 Norheims
Rema 1000 Agotnes

Chriscross
04-05-2016, 14:29
Noen som vet om Rema 1000 Hoffsvei er den på Hoff/Skøyen i Oslo?

WF789
04-05-2016, 20:31
Coop Obs! Løren er lagt ned.
Noen som har prøvd Amex på Alnabru?

sirpjalle
13-05-2016, 20:23
Jupp, ser ut til at Bilka og aksepterer Amex. :)

https://www.bilka.dk/kundeservice/handelsbetingelser/ofte-stillede-spoergsmaal

Hvilke betalingskort kan man bruge i Bilka?
Du kan betale ved kassen med Dankort, VISA/Dankort, Acceptcard, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, V PAY, JCB, UnionPay og American Express. Vi modtager desuden udenlandsk valuta i kassen.

sirpjalle
15-05-2016, 15:55
Ser forøvrig ut som Rema i Danmark aksepterer Amex! :)

http://rema1000.dk/om-rema-1000/betalingskort/betalingskort/

På denne listen over steder i DK kan man legge til

Bilka
Super Brugsen
Ingo (drivstoff)
Spar

sabergum
16-05-2016, 00:08
På denne listen over steder i DK kan man legge til

Bilka
Super Brugsen
Ingo (drivstoff)
Spar

Vel så interessant er vel hvor stort kortgebyr de ulike butikkene i Danmark tar.

sirpjalle
16-05-2016, 16:52
Inntrykket er vel 2.5-2.7 prosent!

Kan foresten legge til Føtex på "Amex-lista"

sirpjalle
16-05-2016, 19:50
Inntrykket er vel 2.5-2.7 prosent!

Kan foresten legge til Føtex på "Amex-lista"

Samt Jensens Bøffhus (ved Bilka Ålborg) og OK benzinstasjon. Her skal set forøvrig legges til at man setter i kort, autorasjon, ta kort, tank. Men ingen PIN-kode mao...

Eriksan
18-05-2016, 08:57
Coop Obs! Løren er lagt ned.
Noen som har prøvd Amex på Alnabru?

Coop Obs Alnabru tar Amex ja

espwen
21-05-2016, 20:33
Peppes Pizza i Tromsø tar Amex

Herlov
21-05-2016, 20:57
Jeg var på Plantasjen Dikeveien i stad, og de tar AmEx.

Tornerose
21-05-2016, 23:45
Her på Lørenskog tar Meny, Joker, Kiwi amex. Elkjøp og Egon også.

wilhelm
22-05-2016, 07:55
Coop Obs Alnabru tar Amex ja

Amex fungerte ikke her i forrige uke, handlet på disse selvbetjeningskassene.

w

Chriscross
07-06-2016, 22:07
Tror alle Elkjøp og Lefdal rundt Oslo nå tar Amex.

Chr1st1an
09-06-2016, 09:49
ElKjøp på Billingstad/SmartClub og om jeg ikke husker helt feil

Kan bekrefte at Elkjøp på Billingstad/Slependen tar AMEX.
Takk for info!

sirpjalle
10-06-2016, 17:18
Specsavers i Stavanger tar og Amex. Testet det senest i dag!

VirreVapp
23-06-2016, 16:24
Noen som vet hvor man kan kjøpe div apple produkter og benytte amex? Tenker på noen nye iphones....

Edvard
23-06-2016, 16:37
Noen som vet hvor man kan kjøpe div apple produkter og benytte amex? Tenker på noen nye iphones....

Apple Store har jo greit utvalg. ;)

http://www.apple.com/no/

Helikopter
28-06-2016, 22:11
Noen som vet om noen matvarebutikker som kjører hjem for deg som som tar amex/Paypal? Vet at kolonial.no og adams matkasse ikke gjør det, men håper noen snart begynner med det.

sirpjalle
29-06-2016, 21:46

CDON.com har diverse Apple-produkter og man kan jo betale med paypal...

EK 007
29-06-2016, 22:27
Apple Store har jo greit utvalg. ;)

http://www.apple.com/no/

Er ikke Apple store generelt en del dyrere enn andre utsalgssteder som selger Apple?
Jeg har sett på ny iPhone, og har sammenlignet mellom Apple og Lefdal, og det ser ut som det er 700-800 kroner dyrere å kjøpe den på Apple sine nettsider.

Chriscross
30-06-2016, 08:39
Elkjop og Lefdal tar vel også Paypal på nett og Amex i butikk.

jameson82
14-07-2016, 20:06
Multicom så kan man betale med Paypal og har man amexen koblet dit kan det bli noen poeng om man trenger PC utstyr

SAJblue
15-07-2016, 10:26
Hvis man orker å lide seg gjennom den elendige servicen tar de AmEx på restaurant Tekehtopa på St. Olavs plass i Oslo (tidligere Apotheket).

Chr1st1an
15-07-2016, 12:53
Multicom så kan man betale med Paypal og har man amexen koblet dit kan det bli noen poeng om man trenger PC utstyr
Dette "tipset" har jeg ventet lenge på! Har sjekket på hjemmesidene deres senest noen måneder siden, og fant ingen opplysninger om PayPal. Antar dette er nytt tilbud...

Hvis man orker å lide seg gjennom den elendige servicen tar de AmEx på restaurant Tekehtopa på St. Olavs plass i Oslo (tidligere Apotheket).
Tror nok de fortsatt heter Apotheket/Tekehtopa..... Prøv å les Apotheket baklengs. ;-)

roger
15-07-2016, 20:51
Det er god mat der, i det minste! Og strøken drikke.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

3cseat
17-07-2016, 13:22
Hadde bilen på EU kontroll hos NAF på Mastemyr. De aksepterte Amex. Fant ut dette da bankkortet ikke funket. De nye og tynne kortene har problemer mange steder

TriStar
18-07-2016, 20:27
Gjorde lørdagshandel på Meny Grønland i helgen, og når jeg kom til kassa kom jeg på at Visa-kortet var et helt annet sted enn i lommeboka. Men de tok AmEx med chip og pin. Så da blir det nok brukt flere ganger der[emoji846]

Sent from my iPad using Tapatalk

Chr1st1an
18-07-2016, 21:00
Gjorde lørdagshandel på Meny Grønland i helgen, og når jeg kom til kassa kom jeg på at Visa-kortet var et helt annet sted enn i lommeboka. Men de tok AmEx med chip og pin. Så da blir det nok brukt flere ganger der[emoji846]

Sent from my iPad using Tapatalk
Husk å dra trumf kortet førs du drar amex. :-)

TriStar
19-07-2016, 22:26
Husk å dra trumf kortet førs du drar amex. :-)

Trumf-kortet er i Visa-kortet... Så noe Trumf ble det ikke denne gangen.

Upsaker
19-07-2016, 23:13
Du kan ha et eget trumfkort som du kan dra når du bruker cash eller amex.

Chr1st1an
20-07-2016, 10:46
Trumf-kortet er i Visa-kortet... Så noe Trumf ble det ikke denne gangen.

Du kan ha et eget trumfkort som du kan dra når du bruker cash eller amex.

TriStar: Du får både trumf % og EB poeng med Amex om du drar trumfkortet før du drar amex. Det er den mest effektive måten å få poeng på.

waytogo74
23-07-2016, 18:22
Kiwi Moholt i Trondheim tar Amex.

sirpjalle
27-07-2016, 11:30
Kiwi Moholt i Trondheim tar Amex.

"Alle" Norgesgruppen sine butikker tar Amex! :)

Litt "odd" dette, men til og med Fargerike på Evje tok Amex! :)

TriStar
27-07-2016, 16:44
Fag Flis i Ole Deviks vei i Oslo tar AmEx.

Eriksan
31-07-2016, 00:18
Supercor, La Manga!

Herlov
09-09-2016, 21:06
Jeg skal ha meg et nytt par Bose QC25. Er det noen som vet om en nettbutikk som selger disse, hvor man kan betale med AmEx? Min lokale Expert har plutselig sluttet å ta AmEx og da gikk jeg selvsagt ut døra ...

haakonks
09-09-2016, 22:23
Jeg skal ha meg et nytt par Bose QC25. Er det noen som vet om en nettbutikk som selger disse, hvor man kan betale med AmEx? Min lokale Expert har plutselig sluttet å ta AmEx og da gikk jeg selvsagt ut døra ...
Tror Elkjøp sin nettbutikk tar PayPal, og der kan du bruke AmEx.

RobertH
10-09-2016, 22:37

Elkjøp Vinterbro tar Amex :fly

sirpjalle
07-04-2017, 23:31
Bullock i Stavanger tar og Amex. Erfart dette for noen minutter siden...

sirpjalle
08-04-2017, 00:07
Samme gjør Holmen bar i Stavanger! :-)

A-380
09-04-2017, 01:15
Bullock i Stavanger tar og Amex. Erfart dette for noen minutter siden...

Samme gjør Holmen bar i Stavanger! :-)

De fleste spise og drikkesteder i Stavanger tar AMEX. Tar jeg en bytur så er alltid AMEX med, og det blir godt brukt :drink:drink:drink:old:headbang

Dag Viking
09-04-2017, 13:54
Vinoclub.no tar paypal/amex. Vinglass, vinskap og en del annet relatert

sirpjalle
10-04-2017, 12:31
De fleste spise og drikkesteder i Stavanger tar AMEX. Tar jeg en bytur så er alltid AMEX med, og det blir godt brukt :drink:drink:drink:old:headbang

Ikke helt enig. Men nå er jeg ikke den som går for mye på byen lengre. Men min erfaring er vel det stikk motsatte, at det er få steder som tar Amex. Men for all del, tig endrer seg, og hvis det endrer seg til det bedre, så er ikke det feil det heller..... :p

FlyingDutchman
13-04-2017, 10:44
Kanskje ikke helt riktig plass for spørsmålet, men her er det jo folk som har kortet.

Jeg fant ut at Amex Platinum gir Hilton gull:
https://rewards.americanexpress.com/olet/enrollOffer?campaignId=bvdk1015&offerType=hiltonbvdk1015
Men dette er USA... gjelder dette også Norske kort, og da SAS-versjonen av platinum? Hvis ja, hvordan får man tak i et Hilton kort?

Tjab
13-04-2017, 13:18

Inntrykk av at de fleste spise og drikkesteder uansett lokasjon tar Amex. Samme med taxi. Men vet mange har klaget sin nød, ettersom at det koster litt vel mye for brukerstedet.

Har ikke opplevd at det ikke fungerer vertfall. Har ett Premium.

MCO-WDW
13-04-2017, 22:46
Kanskje ikke helt riktig plass for spørsmålet, men her er det jo folk som har kortet.

Jeg fant ut at Amex Platinum gir Hilton gull:
https://rewards.americanexpress.com/olet/enrollOffer?campaignId=bvdk1015&offerType=hiltonbvdk1015
Men dette er USA... gjelder dette også Norske kort, og da SAS-versjonen av platinum? Hvis ja, hvordan får man tak i et Hilton kort?

Det gjelder kun USA kort.
Men du kan lett få Hilton Gold hvist du har 4 opphold på 90 dager (det funker også hvist du f,eks har et opphold men 9 netter).
Registrer deg her : http://stay.hilton.com/mvp/
Du må egentig melde deg inn i en sports forening (f.eks USGA 15usd på år), men ingen har noen sinne,noen gang blitt bedt om id ved sjekk inn.

vaskehanske
29-05-2017, 22:48
Circle K tar jo amex, så fyller her hver gang. (Siden jeg skal nå 100 000 på CT først)

Er det noen Shell stasjoner som tar Amex i Oslo?
Har hørt at det er en Shell stasjon som ikke tar amex i maskinen ute, men gjør det inne ved kassa?

Har regnet ut:

Bensin+Amex:
15kr liter * 50 l = 750 kr = 150 eb

Trumf:
50 liter * 0,30 øre = 15 trumf kr
1 Trumf kr = 13,9 EB * 15 = 208,5 eb

Total eb = 358,5. Dette ville vært helt knall!!!

Bensin+ Sas/Seb eb mastercard:
15kr liter * 50 l = 750 kr = 75 eb

Trumf:
50 liter * 0,30 øre = 15 trumf kr
1 Trumf kr = 13,9 EB * 15 = 208,5 eb

Total eb = 283,5 (I motsettning til Circle k som da blir kun 150 eb på 50 liter hvis prisen er 15kr litern)

Peppep
29-07-2017, 03:03
Holder på å overta ny leilighet, og mangler ca 45 000 på årets CT, så håper på at jeg får brukt AmEx på en del av utgiftene. Kommer bl.a. til å kjøpe ny seng, terassemøbler, veggfornyer, maling, innmat til skyvedørsgarderobe, møbler og mye annet. Har foreløpig hatt dårlig erfaring hos blant annet Obs Bygg og Jernia, så tar veldig gjerne i mot tips om hvor jeg kan bruke kortet til slikt i Bergen. :)

BårdK
29-07-2017, 10:53
COOP Bygg om det finnes i nærheten.

Tottentom
22-08-2017, 10:56
Hva om man bestiller for eksempel en iMac gjennom Elkjop.no og betaler med paypal og amex-kortet er lagt inn på paypal. Da får man jo poeng. Om man da går i en elkjøpbutikk og bruker 30 dager retur rett og leverer inn iMacen, da får man jo pengene tilbake og da kan man jo bare spørre om å få tilbakeført på et annet kort, for eks et vanlig visa kort. Stemmer ikke dette? Da har vel man klart å få litt gratis poeng;-)

jgroneng
23-08-2017, 15:57
Coop Mega på Storo Storsenter tar Amex, fungerte i selvbetjentkassene.

jgroneng
28-08-2017, 17:42
Kjell & Co, butikken ved Arkaden i Oslo sentrum tar Amex

LN-TIB
05-10-2017, 16:03
Ser at jobben vår har fått brev fra Elavon som kortinnløser nå har sendt ut brev om at det vil bli åpent for Amex hos deres kunder fra 13. november dersom man ikke aktivt sier nei. Serviceavgiften er nå satt såpass ned at den er konkurransedyktig med Visa/MC, så jeg tror vi vil se en formidabel økning i brukersteder etter denne dato =)

chrisljo
07-10-2017, 10:47
Ser at jobben vår har fått brev fra Elavon som kortinnløser nå har sendt ut brev om at det vil bli åpent for Amex hos deres kunder fra 13. november dersom man ikke aktivt sier nei. Serviceavgiften er nå satt såpass ned at den er konkurransedyktig med Visa/MC, så jeg tror vi vil se en formidabel økning i brukersteder etter denne dato =)

Har du eksempler på hvem som bruker Elavon?

B747-8
22-11-2017, 07:48
Er den ingen POWER-butikker (tidligere Expert) som tar American Express??
Når de var Expert, da tok de det (iallefall noen).

Chr1st1an
22-11-2017, 16:32

Den på alna tar det. Jeg handlet der den uken de hadde Power-åpning nå i sommer.

B747-8
23-11-2017, 10:19
Bra! Tusen takk for info.

B747-8
11-12-2017, 12:40
POWER (tidligere Expert) i Vestby sluttet med American Express for ca. 2 måneder siden. Ikke bra.

3cseat
18-12-2017, 11:58

Power Alnabru tar Amex

jgroneng
07-07-2018, 08:05
Vinmonopolet i Lillesand tar nå Amex.
(Mulig at dette også gjelder polet generelt)

Chr1st1an
08-07-2018, 20:34
Vinmonopolet i Lillesand tar nå Amex.
(Mulig at dette også gjelder polet generelt)

Dette var banebrytende nyheter!
Noen andre som har prøvd dette i Oslo & Omegn?

jcnorway
19-08-2018, 23:59
Mener det stod på amexvenn.no at man kunne bruke Amex på Tusenfryd.

Testet mitt SAS Amex denne helgen uten hell. Så mulig det fungerte før, men p.t. tar de ikke Amex.

De fleste butikkene på Tøckfors Shoppingsenter tar derimot Amex [emoji1[emoji646]6][emoji2532]

jcnorway
20-08-2018, 20:51
I motsetning til butikkene i Norgesgruppen så er det sporadisk om man finner en REMA som tar Amex.

I Oslo fungerer Amex på Skøyen, Sørenga og Arnebråtveien (Voksen). Har vært i kontakt med kjøpmannen på REMA Ensjø (min nærbutikk) og han var ikke klar over at dette var en mulighet så han skulle nå få dette på plass også hos seg [emoji4] Så om du har en REMA i ditt nærområde som ikke tar Amex så hør med kjøpmannen om det er noe de aktivt har valgt å stå over eller om fraværet av Amex bare skyldes dårlig internkommunikasjon. Æ-appen lar deg legge inn/gjenkjenner Amexkortet som identifikasjon for å utløse rabatter så alt ligger nok klart, men det må aktiveres pr butikk av den enkelte kjøpmann.

SudCaravelle
20-08-2018, 21:28
Jeg treffer til stadig på butikker og restauranter i Oslo som ikke tar AmEx og det er jo i og for seg greit, men det jeg synes er så uprofft er når de sier relativt ofte “Vi tar ikke AmEx fordi det er for dyrt for oss” - Det er jo i og for seg sant, men ovenfor kunden så klinger det litt stusselig. Da er det bare å si at man ikke har noen avtale med dem. At de ikke er villige til å offre 2%(?) ekstra av marginen sin burde de holde for seg selv.

Senest var dette på Lucky Bird i Bogstadveien lørdag. Coyo tok gledelig i mot AmEx i dag.

jcnorway
23-08-2018, 09:09
Ving (ja, charter... :p) tilbyr ikke Amex, noe konkurrentene deres, TUI og Apollo gjør (mot et gebyr på hhv. 1,4% og 0,85%).

Sendte en henvendelse til Ving og lurte på hvorfor de ikke kunne tilby dette (og skrev også at jeg gladelig kunne betale et gebyr for å få bruke dette) og fikk følgende svar:

Takk for din henvendelse. Vi har avtale med Visa og Mastercard. Det kan bli aktuelt å tilby Amex på et senere tidspunkt. Per nå har vi ikke den store etterspørselen til å tilby dette. Hilsen xxxx

Svarte tilbake at dette var rimelig defensivt og satte spørsmålstegn ved hvordan de tenkte å måle etterspørselen når de ikke hadde AMEX som alternativ. Hadde de faktisk hatt AMEX som betalingsmåte så kunne de i det minste sjekket antall transaksjoner over tid. Om de baserer seg på antall meldinger på Facebook eller e-post så oppfordrer jeg alle som kan "risikere" å bruke Ving nå eller i fremtiden, om å sende dem en melding og etterspørre muligheten for å bruke Amex ;)

Chr1st1an
24-08-2018, 18:05
satte spørsmålstegn ved hvordan de tenkte å måle etterspørselen når de ikke hadde AMEX som alternativ.

Dette er det dessverre alt for mange butikker som ikke skjønner. De tenker at kun de som ønsker å betale med dette vil spørre. De skjønner ikke at de taper mye salg på dette.
Se f eks på Power og Elkjøp. Nå er det ikke KUN pga amex jeg kun handler hos Elkjøp, men det har en stor påvirkning. Nå etter Ekspert ble Power så har heldigvis noen av butikkene begynt å akseptere amex (alnabru f eks) men det er mange igjen.

zapateria
25-08-2018, 17:58
Jeg kansellerte akkurat en 2 ukers bestilling hos Ving da jeg så at de ikke aksepterte AMEX i siste steg (ble Apollo istedet).

jcnorway
25-08-2018, 20:01
83]Jeg kansellerte akkurat en 2 ukers bestilling hos Ving da jeg så at de ikke aksepterte AMEX i siste steg (ble Apollo istedet).

Da bør du gi beskjed til Ving - de bryr seg ikke nevneverdig med mindre de selv har noe å tape på det.

Herlov
25-08-2018, 21:34
Jeg treffer til stadig på butikker og restauranter i Oslo som ikke tar AmEx og det er jo i og for seg greit, men det jeg synes er så uprofft er når de sier relativt ofte “Vi tar ikke AmEx fordi det er for dyrt for oss” - Det er jo i og for seg sant, men ovenfor kunden så klinger det litt stusselig. Da er det bare å si at man ikke har noen avtale med dem. At de ikke er villige til å offre 2%(?) ekstra av marginen sin burde de holde for seg selv.

Uenig. I bransjer med lave marginer og stor konkurranse, som for eksempel i dagligvarebransjen og restaurantbransjen, kan 2 % "være eller ikke være" for bedrifter, så den uttalelsen synes jeg er rimelig arrogant. :)

Chriscross
26-08-2018, 11:17
Uenig. I bransjer med lave marginer og stor konkurranse, som for eksempel i dagligvarebransjen og restaurantbransjen, kan 2 % "være eller ikke være" for bedrifter, så den uttalelsen synes jeg er rimelig arrogant. :)

Jeg forstod Sud slik at det er greit nok at de ike tar Amex pga provisjonen, men det bør de ikke si høyt til kunden.

Piper
26-08-2018, 12:12

Og tror jeg måtte betalt 4 % provisjon for Amex kort. Vanlig kredittkort tar Swedbank 1,75 i gebyr for.
Så jeg tar ikke Amex. De få som spør om jeg tar Amex har alltid et annet kort de betaler med.

jcnorway
26-08-2018, 22:43
iZettle tror jeg har 1,75% gebyr flatt uansett kort. Den lokale bakeren her kjører ren iZettle kasse og kortleser og aksepterer Amex uten å gnåle om lavere marginer [emoji6]

SudCaravelle
27-08-2018, 09:42

Jepp, og det trodde jeg faktisk jeg forklarte tydelig uten å være alt for arrogant. Når det kommer til lavmargin-utfordringer så regner jeg med at de siste 2% ikke er det som kommer til å vippe en kyllingrestaurant i Bogstadveien av pinnen. Jeg trenger dog ikke å høre at de må fire på ting for å få større overskudd.. Slik som guffen såpe på toalettene og kjipe papirservietter.

Jeg er faktisk også såpass naiv at jeg tenker at kanskje de på sikt kunne tjent in disse prosentene ved å være mer tilgjengelig.. Ja - man har alltid et backup-kort, men det kan være at man ikke kommer tilbake.

B747-8
27-08-2018, 09:56
Ja - man har alltid et backup-kort, men det kan være at man ikke kommer tilbake.

Samme her.
Mens de som tar AMEX har jeg vært hos flere ganger.
F.eks. Jula og Clas Ohlson. Har ikke handlet på Jula på par år, mens Clas Ohlson er jeg vel innom ca. hver måned.

Chr1st1an
05-11-2018, 11:38
Noen som vet om Elkjøp Alna tar amex?
(Vet de fleste Elkjøp tar det, men kan være noen som henger igjen)

Dag Viking
05-11-2018, 17:02
Polet !
I butikk og over tlf. Nett/app virker ikke, regner med det kommer.

Chr1st1an
06-11-2018, 11:38
Polet !
I butikk og over tlf. Nett/app virker ikke, regner med det kommer.

Hvilke pol har du fått dette til å fungere på?

KennyBanja
06-11-2018, 17:43
Alle pol skal nå ta amex da det er inngått avtale sentralt. Har funket de stedene jeg har prøvd (Oslo/Akershus).

TriStar
17-02-2019, 17:55
Lampehuset tar AmEx. Vet ikke om det gjelder alle butikkene, men funket på Storo.

nPulz
14-08-2019, 08:34
Har laget en enkel oversikt over steder som tar AMEX her oppe i nord, nærmere bestemt Harstad.

https://www.hofstad.net/amex/

arneb
29-10-2020, 08:37
Er ikke sikker på om dette hører hjemme her, men mangler noe på CT i år og er på jakt etter et sted som tar AmEX når jeg skal kjøpe og legge om nye vinterdekk. Er klar over at en del Cirkle K stasjoner driver med dekk og tar AmEx, men de er forholdsvis dyre. Noen som vet om noen andre rundt Oslo og Viken området.

blazius
29-10-2020, 09:19
Dekkonline.com tar amex og har greie priser. Husk å bruke ViaTrumf, da får du 3% ekstra. Montering får du ordnet hos en lokal "monteringspartner", så den biten må du evt ta med annet kort.

Eriksan
29-10-2020, 09:25
Lilleaker dekk tok også Amex for to år siden og det var gode priser da. Ring og hør om priser og om de tar Amex

tee999
31-10-2020, 23:20
Er ikke sikker på om dette hører hjemme her, men mangler noe på CT i år og er på jakt etter et sted som tar AmEX når jeg skal kjøpe og legge om nye vinterdekk. Er klar over at en del Cirkle K stasjoner driver med dekk og tar AmEx, men de er forholdsvis dyre. Noen som vet om noen andre rundt Oslo og Viken området.

Jeg har tatt opp igjen ett amex kort etter en del år uten. Får 30000 poeng, og 3 mnd gratis kort.

Har kjøpt noen dyre møbler jeg likevel skulle ha (for å oppfylle 30000kr kravet), men har også allerede oppdaget igjen hvor kjipt det er å ha et kort som mange steder ikke godtar. Litt som Diners før i tiden.

Kommer nok neppe til å holde lenge på amex. Skjønner ærlig talt ikke hvorfor noen stresser med det - men skal få en CT i 2021 før jeg sier opp.

Men så mye jobb med å få brukt et kort?? Hvorfor gjør dere det?

TriStar
01-11-2020, 08:43
Jeg har tatt opp igjen ett amex kort etter en del år uten. Får 30000 poeng, og 3 mnd gratis kort.

Har kjøpt noen dyre møbler jeg likevel skulle ha (for å oppfylle 30000kr kravet), men har også allerede oppdaget igjen hvor kjipt det er å ha et kort som mange steder ikke godtar. Litt som Diners før i tiden.

Kommer nok neppe til å holde lenge på amex. Skjønner ærlig talt ikke hvorfor noen stresser med det - men skal få en CT i 2021 før jeg sier opp.

Du er jo inne på det selv... CT. Jeg får brukt det såpass mye at jeg får en årlig flytur til Asia i C. Så «mye jobb» er det jo ikke, bare å ha et MasterCard eller Visa som back-up. Men betingelsene har blitt dårligere, det er det ingen tvil om.

SudCaravelle
01-11-2020, 11:37

Tja.. flere synes gevinsten er bra og der vi bruker kort tar 90% AmEx. Alt av matvarer, alle restauranter vi bruker, alle taxier, Vinmonopolet og det aller meste av reise. Tror nesten det bare er Shell og vår lokale Pizza-sjappe vi ikke får brukt det. Vi hadde fire CTer allerede i sommer.

KennyBanja
01-11-2020, 13:04

Hva består egentlig jobben og stresset i?. Der de ikke tar amex drar man bare et annet (poengivende) kort. Som SudCaravelle er inne på er det jo plenty av steder som tar AMEX, slik at CT tikker inn til slutt uansett. Det ble enda enklere etter at ekstrakortet ble lansert.

Eirik
02-11-2020, 20:42
Hva består egentlig jobben og stresset i?. Der de ikke tar amex drar man bare et annet (poengivende) kort. Som SudCaravelle er inne på er det jo plenty av steder som tar AMEX, slik at CT tikker inn til slutt uansett. Det ble enda enklere etter at ekstrakortet ble lansert.

Myser på et ev. AmEx-comeback, kan man si opp etter 3 måneder fx, og likevel håve inn de 30.000 poengene ?

KennyBanja
02-11-2020, 21:20
Myser på et ev. AmEx-comeback, kan man si opp etter 3 måneder fx, og likevel håve inn de 30.000 poengene ?

Så fort poengene er overført (innen utgangen av januar) kan du vel si opp ja, er ingen bindingstid.

SBT
06-11-2020, 21:43
SudCaravelle: "Alt av matvarer, alle restauranter vi bruker, alle taxier, Vinmonopolet og det aller meste av reise. "

Prøvde å betale med SAS Amex på Vinmonopolet idag, det gikk ikke.

TriStar
07-11-2020, 10:30
SudCaravelle: "Alt av matvarer, alle restauranter vi bruker, alle taxier, Vinmonopolet og det aller meste av reise. "

Betalte med Amex på Vinmonopolet i Grønland Basar i dag.

Discus
08-11-2020, 18:29
AmEx virker fint på mine lokal-pol i Asker og Bærum også

SBT
11-11-2020, 18:53
Saken er oppklart, jeg la kortet inntil siden det det leses, og fikk feil alle gangene med Amex, det får du ikke med MC, så igår skjøv jeg inn Amex kortet og slo kode, og da virket Amex.

Eriksan
12-11-2020, 08:20
Saken er oppklart, jeg la kortet inntil siden det det leses, og fikk feil alle gangene med Amex, det får du ikke med MC, så igår skjøv jeg inn Amex kortet og slo kode, og da virket Amex.

Stemmer nok, Amex kontaktløst/tæpping fungerer ikke på mange terminaler.

Fnate
12-11-2020, 19:59
Fikk sånn stilig kampanje i går også. Bruk kortet for 10.000,- og få 6.000 ekstrapoeng ekstra. Var targeted så jeg kan ikke dele link

Hickok
12-11-2020, 20:14
AmEx virker fint på mine lokal-pol i Asker og Bærum også

Jeg kan også bekrefte at det virker på CC polet i Drammen og polene i Bergen.

Chriscross
15-11-2020, 17:59
Fikk sånn stilig kampanje i går også. Bruk kortet for 10.000,- og få 6.000 ekstrapoeng ekstra. Var targeted så jeg kan ikke dele link

Hvilket kort var dette?

Fnate
15-11-2020, 18:06
Hvilket kort var dette?Amex Elite

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

SudCaravelle
15-11-2020, 18:48

Jeg fikk faktisk lagt inn kortet til Dragen på samme link som jeg la inn mitt.

SBT
20-11-2020, 14:52

MEN, å bestille varer på Vinmonopolets hjemmeside, bestillingsutvalget, forhåndsbetalt, gikk kun med Visa eller MC.

Chr1st1an
23-11-2020, 13:12

Det er verdt å merke seg at det er stor forskjell på om du bor på vestlandet eller i Oslo & Omegn. Jeg hadde også store problemer med å få omløp på amex kortet når jeg bodde i Bergen. Nå jeg bosatte meg i Oslo & Omegn så bruker jeg stort sett amex på alt.
Med Elkjøp, Meny/Kiwi og polet, så er det ikke noe problem å få 2 CT ila et år.

Den har ikke jeg fått. Har du Elite?
Og om jeg kan spørre; har du brukt kortet mye i det siste? Jeg har en mistanke om at jeg ikke har fått denne fordi jeg brukt kortet vanvittig mye i år, så de er kanskje ikke interessert i å gi meg noe mer bonus....

Fnate
23-11-2020, 13:18
Den har ikke jeg fått. Har du Elite?
Og om jeg kan spørre; har du brukt kortet mye i det siste? Jeg har en mistanke om at jeg ikke har fått denne fordi jeg brukt kortet vanvittig mye i år, så de er kanskje ikke interessert i å gi meg noe mer bonus....

Har Elite ja. Og jeg har jo brukt det svært mye mindre i år enn vanlig, siden det primært har gått til reiseutlegg

blazius
23-11-2020, 13:36
Er det bare jeg som synes Amex virker litt desperate med alle kampanjene der har for tiden? Selvsagt fint for oss kunder, men kan det være at selskapet sliter når de hatt fått omsetningen sin såpass redusert?

Eriksan
24-11-2020, 09:16
Er det bare jeg som synes Amex virker litt desperate med alle kampanjene der har for tiden? Selvsagt fint for oss kunder, men kan det være at selskapet sliter når de hatt fått omsetningen sin såpass redusert?

Men meget irriterende at det ikke har vært en eneste kampanje for eksisterende Premium-kort, kun for eksisterende Elite-kort og nye kunder/kort på alle typer kort.

Chr1st1an
24-11-2020, 19:34
Har Elite ja. Og jeg har jo brukt det svært mye mindre i år enn vanlig, siden det primært har gått til reiseutlegg

Da er nok det forklaringen på hvorfor jeg ikke har mottatt noe tilbud fra dem.

Er det bare jeg som ikke får med meg alle kampanjene? Hvilke kampanjer har de kjørt? Har sett det har vært noen kampanjer for nye medlemmer, men ingenting for eksisterende...

SudCaravelle
24-11-2020, 23:20
Da er nok det forklaringen på hvorfor jeg ikke har mottatt noe tilbud fra dem.
..

Jeg tror ikke det - jeg har så langt i år 600k på mitt kort og fikk kampanjen på mail.
Dog har det vært litt mindre brukt siste månedene da dragekortet også måtte få sine CTer.

Chr1st1an
27-11-2020, 20:17
Da føler jeg meg iallfall snytt! :(
Har ca lik omsetning som deg i år jeg også, men fortsatt ingen kampanjer og ekstra poeng..

BTW:
Noen som vet hvordan man enkelt kan summere opp omsetning så langt i år hos amex? Når dnb hadde kortet så summerte de jo omsetningen øverst til høyre hjørne på faktura. Utrolig tungvindt å summere hver eneste måned..

KennyBanja
27-11-2020, 21:58
Da føler jeg meg iallfall snytt! :(
Har ca lik omsetning som deg i år jeg også, men fortsatt ingen kampanjer og ekstra poeng..

BTW:
Noen som vet hvordan man enkelt kan summere opp omsetning så langt i år hos amex? Når dnb hadde kortet så summerte de jo omsetningen øverst til høyre hjørne på faktura. Utrolig tungvindt å summere hver eneste måned..

Du ser det hvis du logger inn på "din konto" på nettsiden.

Chr1st1an
28-11-2020, 21:20
Du ser det hvis du logger inn på "din konto" på nettsiden.

Jeg har ingenting som heter "din konto" på nettsiden til Amex.

KennyBanja
28-11-2020, 22:05
Jeg har ingenting som heter "din konto" på nettsiden til Amex.

https://www.americanexpress.com/nb-no/account/login?inav=no_utility_login

vaskehanske
06-01-2021, 17:24
Blomsterboden og fruktboden på Slemdal i Oslo tar Amex.

www.blomsterboden.no

fuglern
25-01-2021, 21:51
Noen som vet om matbutikker i Lillestrøm området som tar Amex? Forsøkte på Meny Åråsen i helgen, uten suksess (selvbetjeningskassene).

vaskehanske
02-02-2021, 03:31
Noen som vet om matbutikker i Lillestrøm området som tar Amex? Forsøkte på Meny Åråsen i helgen, uten suksess (selvbetjeningskassene).

Kiwi skal vel ta Amex overalt?
Jeg opplever at Norgesgruppen generelt aksepterer Amex når jeg besøker ulike butikker.
Alt. Coop Extra, mega og prix skal vel også i stor grad også aksepterer Amex.

Dette er Rema 1000 og gjelder igjennom Apple Pay:

REMA 1000 Arnebråtveien
REMA 1000 Husbyfaret
REMA 1000 Nygårdsgaten
REMA 1000 Agotnes
REMA 1000 Stryn
REMA 1000 Vennesla
REMA 1000 Jevnaker
REMA 1000 Lindås
REMA 1000 Stjørdal
REMA 1000 Hoffsveien
REMA 1000 Hell
REMA 1000 Sæterkrysset
REMA 1000 Gjelleråsen
REMA 1000 Sagvåg
REMA 1000 Elverum
REMA 1000 Skulestadmo
REMA 1000 Ostereidet
REMA 1000 Støren
REMA 1000 Ørsta
REMA 1000 Bruvelen
REMA 1000 Sørenga
REMA 1000 Eide

Husk at det er lov til å høre med kjøpmannen om de har anledning til å aktivere for Amex om de ikke gjør dette i dag - det er mulig de ikke er kjent med denne muligheten.

Chriscross
02-02-2021, 08:30
Positivt overrasket da jeg fant ut at Cabinweb tar Amex. (Cabinweb organiserer firmahytter etc).

Skytte
02-02-2021, 09:44
Liker du fotokunst så tar følgende nettsted også Amex:

www.MortenLeine.com (Morten Leine Fine Art Photo)

Testet og EB-poeng på konto

vaskehanske
16-02-2021, 19:10
Ny oversikt over brukersteder i Norge som aksepterer Amex :)

https://eurobonusguiden.no/amex-brukersteder/

sabergum
07-08-2024, 16:57
Jeg har brukt BillKill noe i det siste, og var i dag i kontakt med Amex kundeservice, som sier at bruk av BillKill vil redusere muligheten for å få økt kredittgrensen på kortet. Dette til skrekk og advarsel for andre som bruker BillKill.