View Full Version : Snarveien til gullkortet (Dinepenger.no)
Snarveien til gullkortet
Med enkle grep kan du både spare penger og sikre deg en bedre flyreise. Her er reiseekspertenes beste tips til hvordan du skaffer deg kjapp adgang til lounge, fast-track, bonusreiser og oppgraderte flyturer.
http://www.dinepenger.no/forbruker/snarveien-til-gullkortet/23466653
En rimelig intetsigende artikkel spør du meg, med "tips" som å "fly langt" og at man bør melde seg inn så raskt som mulig for å kunne opptjene bonuspoeng... :lol: :rolleyes:
Ja, den sier ingenting til meg, for man må betale for å se den.
https://www.dropbox.com/s/jmib334n4bqkgq2/DP.pdf?dl=0 :)
FlightDeck
09-06-2015, 11:52
Stod på trykk i VG for noen dager siden. Stort sett bare svada og selvfølgeligheter fra "professorene" i bonusopptjening. Alle skjønner jo at lojalitet mot en allianse eller ett selskap, det å fly mye og det å fly langt gjør at man lettere får gullkort. Det er ikke snarveien til gullkort, slik det hevdes, men veien til gullkort. For en del kan det lønne seg, men for mange lønner det seg å utnytte det den frie konkurransen skaper av lave priser på tvers av alliansestrukturer.
AirbusTrond
09-06-2015, 12:21
Hjertens enig med sistnevnte taler. Å strebe etter gullkort, når man med normal reiseaktivitet, framstår for meg som en relativt sær gren av flyinteresse-hobbyen...
Det aller kjedeligste er jo at man binder seg til ett selskap eller en allianse. Som flyinteressert synes jeg det er mer spennende å variere - å fly både DY, SAS, Widerøe, BA, Lufthansa, AirSeribia og Wizz, for å nevne noen jeg har brukt de siste par årene.
Fast track - å spare et par minutter når man reiser 14-20 ganger i året er lite vits, ettersom jeg uansett alltid er ute i ganske god tid. Lounge er kun interessant på mellomlanding, det er mye hyggeligere å observere det ordentlige flyplasslivet med en øl der folk er i, i stedet for å sitte sammen med dresskledde i en "kantine". Ellers har jeg inntrykk av at mange klager hele tiden - på for lang gå i fast track, for mange folk i loungen eller for få gratis drinker. ;)
Nei - foretrekker å nye livet som fri mann - godt vi er forskjellige. :fly
Stod på trykk i VG for noen dager siden. Stort sett bare svada og selvfølgeligheter fra "professorene" i bonusopptjening. Alle skjønner jo at lojalitet mot en allianse eller ett selskap, det å fly mye og det å fly langt gjør at man lettere får gullkort. Det er ikke snarveien til gullkort, slik det hevdes, men veien til gullkort. For en del kan det lønne seg, men for mange lønner det seg å utnytte det den frie konkurransen skaper av lave priser på tvers av alliansestrukturer.
Joda, men nå viser det seg at slike artikkelen selger. Det er jo både klikkbait for VG, samtidig som det er gratisreklame for både Bonusfeber og flyselskapene. Så har jo således et formål
Vi fikk dessverre ikke alle våre synspunkter frem her. Det ble brukt noen sitater, men brorparten av hva vi sa kom ikke på trykk.
Dette skulle også være ment mot de som ikke har noe særlig peiling fra før, altså "Ola Nordmann" den menige.
Hilsen Tore
Vi alle nerder med gyldne kort , vet alt om dette, men for den veldig store majoritet i gata har ikke peiling. De vet knapt om de flyr DC 10 , 707 eller Dreamliner.
For dem var det en flott, lettfattelig lesning. Kanskje en dag får de mer penger og ferie og vil være med på "galskapen", og går på videregående kurs...:fly
Jeg følte artikklen var nesten litt i samme gate som den FBI episoden hvor at man fikk "råd" om å oppgradere til business gratis... LOL.
Star Flyer
11-06-2015, 19:49
Jeg følte artikklen var nesten litt i samme gate som den FBI episoden hvor at man fikk "råd" om å oppgradere til business gratis... LOL.
+1. Sett Christian Strand på saken? ;)
Oppgraderinger har jo (nesten) ingen ting med gull/sølvkort å gjøre. Sannsynligheten for å bli oppgradert til høyere klasse i SAS er jo lik null...
De vil heller at passasjeren på sete 56H uten EB skal betale for oppgradering.