View Full Version : Avinor selger Radisson Blu OSL
Ser ut som Avinor har lagt ut eiendommen/bygget som huser Radisson Blu OSL for og finansiere andre investeringer. Trolig bli prisen over 1 mrd kroner
http://www.dn.no/nyheter/2015/06/08/1456/Hotell/avinor-selger-giganthotell
Avinor trenger penger til å finansiere storutbyggingen på Gardermoen og Flesland og selger Radisson Blu-hotellet på Gardermoen. Prisen blir trolig på langt over milliarden
Da var Radiossonhotellet på OSL solgt for 1,6 mrd. Grei gevinst fra Avinor det der
http://www.dn.no/nyheter/okonomi/2015/11/05/1320/Avinor/milliardgevinst-p-gardermoen
Avinor har solgt Radisson Blu-hotellet på Gardermoen for nesten 1,6 milliarder til Arendalsinvestoren Ole G. Ottersland. - Det er en skarp pris, mener Ottersland.
Da var Radiossonhotellet på OSL solgt for 1,6 mrd. Grei gevinst fra Avinor det der
http://www.dn.no/nyheter/okonomi/2015/11/05/1320/Avinor/milliardgevinst-p-gardermoen
Hvor stort et beløb fik SAS for at sælge sin hotel-division i sin tid? Dette virker som et stort beløb for bare ét hotel!
Hvor stort et beløb fik SAS for at sælge sin hotel-division i sin tid? Dette virker som et stort beløb for bare ét hotel!
Kan ikke sammenlignes. Det SAS solgte var en hotellkjede som driver hoteller (eller i det minste leier ut navnet til det), her er det snakk om et fysiske hotellet
Kan ikke sammenlignes. Det SAS solgte var en hotellkjede som driver hoteller (eller i det minste leier ut navnet til det), her er det snakk om et fysiske hotellet
Nok en gang, bare så jeg får det inn med teskje, beklager someone, det er altså hotellet som er solgt. Til hvem det nå måtte være, som i sin tur leier det ut til Radisson. Har jeg da forstått det riktig?
*Føler jeg stiller dummere og dummere spørsmål til svarene til Someone, men prøver å vri hodet rundt ting jeg ikke kan!
Men om dere skulle lure på noe om melkerobot, DA skal jeg brilliere!
Nok en gang, bare så jeg får det inn med teskje, beklager someone, det er altså hotellet som er solgt. Til hvem det nå måtte være, som i sin tur leier det ut til Radisson. Har jeg da forstått det riktig?
*Føler jeg stiller dummere og dummere spørsmål til svarene til Someone, men prøver å vri hodet rundt ting jeg ikke kan!
Men om dere skulle lure på noe om melkerobot, DA skal jeg brilliere!
Ja, det er det fysiske hotellet. Dvs selve bygget (antar tomten også) som nå er solgt.
Rezidor er bare leietager her.
Om det faktisk er Rezidor som faktisk driver hotellet, eller om de bare står for marketing, brand, supportsystemet etc, og driften gjøres av en tredje selskap, la oss kalle det "Hotelldrift AS" aner jeg ikke, men er ikke uvanlig
ENGM 911
05-11-2015, 16:41
Tomten er festet om jeg forsto det riktig.
Ja, det er det fysiske hotellet. Dvs selve bygget (antar tomten også) som nå er solgt.
Rezidor er bare leietager her.
Om det faktisk er Rezidor som faktisk driver hotellet, eller om de bare står for marketing, brand, supportsystemet etc, og driften gjøres av en tredje selskap, la oss kalle det "Hotelldrift AS" aner jeg ikke, men er ikke uvanlig
Hotellet drives av Rezidor.
FlightDeck
07-11-2015, 08:27
5,2 milliarder norske kroner. Det var i 2009.
Ofte har et hotell en eier av eiendommen, og en driver av hotellet. Svært få hoteller i Norge som faktisk er eid av kjeden som driver selve hotellet.
Smart trekk av Avinor, og god pris.