View Full Version : Tidenes skuffelse - valgte vindussete uten vindu
Reiste over Atlanteren med British Airways B777. Hadde aldri før reist med 777. Var raskt inne og valgte sete (17f) og gledet meg over vindu og muligheten for å ta masse bilder og film av flyplass, taxing, takeoff og landing. Da vi boardet gikk jeg til min plass og så at min rad var eneste uten vindu. Fy faen as. Satt klemt inne ved veggen. Det lille jeg kunne se ut av vinduet foran meg varte i nøyaktig 5 min før damen foran dro ned 'gardinen' for å se film. Sånn var det i 10 timer. De burde ha oppgitt slik på sidene deres!
Beklager, Måtte få ut litt frustrasjon :-(
Flight Cancelled
07-06-2015, 07:08
Forstår at det er litt leit, men det er faktisk ikke værre enn å bruke 15 sekunder på litt kjapp research før du velger sete.
http://www.seatguru.com/airlines/British_Airways/British_Airways_Boeing_777-200B_2.php
Haha gått på samme smellen selv heldigvis på en mye kortere tur fra OSL-CPH. Sjekker alltid Seatguru nå.
robertaas
07-06-2015, 08:53
Selv SAS har jo mange manglende vindu på rare plasser så jeg bruker alltid seatguru og dobbeltsjekker ved innsjekking da både flytype og sete kan ha endret seg.
Jeg velger alltid plass bak vingen, da har man best utsikt! Bare husk på å velge en plass langt bak, så du har optimal utsikt.
sandringham
07-06-2015, 09:04
Som en relativt frequent flyer har jeg forlengst laget meg en liste over seter å unngå ved bestilling:
B 737-300 Norwegian ikke rad 8
B 737-400 SAS ikke rad 7
B 737-500 SAS ikke rad 6
B 737-6/700 SAS ikke 1F og ikke rad 5
B 737-800 SAS/Norwegian ikke 10A, ikke rad 11 og ikke 12F
B 737-800W Norwegian ikke rad 10, ikke 12A
Nå er jo B-737-300 historie, og 800W en betegnelse som vel ikke brukes lenger, men det skal være en forskjell fra -800.
Sandringham
Concorde98
07-06-2015, 09:10
Ja den er kjedelig. Har opplevd det samme selv, men det var en kort flygning. Føles litt innestengt ved veggen. Alle nyter utsikten og jeg hadde vegg... 😯 Så det lønner seg å sjekke litt på forhånd!
Jeg velger alltid plass bak vingen, da har man best utsikt! Bare husk på å velge en plass langt bak, så du har optimal utsikt.
Hvis man skal ta bilder er det optimale langt foran vingen fordi man slipper å se gjennom kodens/eksosen fra motorene, som kan gjøre bildene uklare.
Dette går kun på kortdistanse der man ikke har business/first foran i flyet. Derfor jeg fortekker Ryanair og Norwegian betaler kun litt ekstra for en setereservasjon. På langdistanse velger jeg alltid som du sier lengst mulig bak.
Nå er jo B-737-300 historie, og 800W en betegnelse som vel ikke brukes lenger, men det skal være en forskjell fra -800.
Sandringham
Historie er de jo ikke helt enda. Er et par igjen som flyr litt innenriks.
Vil også føye til rad 5 på DY 787 (bakerste rad i premium) og rad 31.
God morgen fra Sk4601 på vei til Edinburgh. Hadde reservert vindussete på rad 19 for lenge siden. Flybyttetrollet slo til og skiftet til 738 og der satt jeg på rad 19 rett over vingen. Pluss for internett. Forrige uke skjedde det samme på vei hjem fra CPH. Vindussete ble til midtsete på 738. Ha en fortsatt god dag med våre I-landsproblemer.
Hvis man skal ta bilder er det optimale langt foran vingen fordi man slipper å se gjennom kodens/eksosen fra motorene, som kan gjøre bildene uklare.
Dette går kun på kortdistanse der man ikke har business/first foran i flyet. Derfor jeg fortekker Ryanair og Norwegian betaler kun litt ekstra for en setereservasjon. På langdistanse velger jeg alltid som du sier lengst mulig bak.
Jeg tar lite bilder, foretrekker å nyte opplevelsen.
Men når det er sagt, er jeg alltid tilfreds med bildene jeg tar bak vingen.
Fikk en 3-seter helt for meg selv i en Austrian 777 noen år tilbake med forholdvsvis fullt fly. "Vindussete uten vindu". Kan ikke huske å ha sovet så godt i "cattle class" verken før eller siden ;) :p
Det er ikke meningen at man skal se ut av vinduet på long haul ;)
Man skal bli God-brisen og sovne.
De som vil se ut av vinduet kan bytte plass med Fnate i First (etter at han har smakt tilstrekkelig på champisen)...;)
robertaas
07-06-2015, 22:44
Folk er heldigvis forskjellige. Godt at noen vil være midtsete-Fnate.
De som vil se ut av vinduet kan bytte plass med Fnate i First (etter at han har smakt tilstrekkelig på champisen)...;)
GROMPF!!!! Ikke legg hemmeligheter. Bare fordi jeg hadde et svakt øyeblikk og humpet bakover i balja for å få fred fra sky-tittere.
Folk er heldigvis forskjellige. Godt at noen vil være midtsete-Fnate.
Supert at folk er forskjellige... i en annen del av kabinen enn meg. Foran eller bak spiller liten rolle. :)
Som en relativt frequent flyer har jeg forlengst laget meg en liste over seter å unngå ved bestilling:
B 737-300 Norwegian ikke rad 8
B 737-400 SAS ikke rad 7
B 737-500 SAS ikke rad 6
B 737-6/700 SAS ikke 1F og ikke rad 5
B 737-800 SAS/Norwegian ikke 10A, ikke rad 11 og ikke 12F
B 737-800W Norwegian ikke rad 10, ikke 12A
Sandringham
Kjekk liste her, men ser ikke hva som er feil med rad 5 på 700. Satt der i går og det var ingenting from med det. :-)
Min regel er litt enklere, unngå 7-8 og 10-11 så får man alltid vindu :-)
Noen som aner hvordan vinduene er fordelt bak i Virgin Atlantic sine 340-600?
Skal reise med dem på mandag, og det blir stor nedtur om man ikke klarer å få et brukbart vindu ved siden av seg. Planlegger å sitte lengst mulig bak, ja. Dog ikke siste rad, selvfølgelig.
Boeing_fan
10-06-2015, 02:49
Noen som aner hvordan vinduene er fordelt bak i Virgin Atlantic sine 340-600?
Bare sjekk seatguru før du velger seter
http://www.seatguru.com/airlines/Virgin_Atlantic_Airways/Virgin_Atlantic_Airways_Airbus_A346_2.php
Norge Rundt På 14 Dager
28-06-2015, 23:21
Reiste over Atlanteren med British Airways B777. Hadde aldri før reist med 777. Var raskt inne og valgte sete (17f) og gledet meg over vindu og muligheten for å ta masse bilder og film av flyplass, taxing, takeoff og landing. Da vi boardet gikk jeg til min plass og så at min rad var eneste uten vindu. Fy faen as. Satt klemt inne ved veggen. Det lille jeg kunne se ut av vinduet foran meg varte i nøyaktig 5 min før damen foran dro ned 'gardinen' for å se film. Sånn var det i 10 timer. De burde ha oppgitt slik på sidene deres!
Beklager, Måtte få ut litt frustrasjon :-(
Undskyld men hvis det var 17f du valgte så burde du skjønt at det ikke var vindu, F raden på 777 er jo midtgang og ikke vindusrad.
Undskyld men hvis det var 17f du valgte så burde du skjønt at det ikke var vindu, F raden på 777 er jo midtgang og ikke vindusrad.
Altså, Ikke heng deg opp i bokstaven. Innlegget skrev jeg på fylla i Karibia. Mitt poeng var at jeg valgte vindussete da jeg bestilte reisen, og jeg fikk sitte der hvor vinduet egentlig var. Men det var vegg der i stedet.
jameson82
29-06-2015, 15:50
Altså, Ikke heng deg opp i bokstaven. Innlegget skrev jeg på fylla i Karibia. Mitt poeng var at jeg valgte vindussete da jeg bestilte reisen, og jeg fikk sitte der hvor vinduet egentlig var. Men det var vegg der i stedet.
Men som allerede nevnt hadde en rask kikk på seatguru spart deg for frustrasjonen
Men som allerede nevnt hadde en rask kikk på seatguru spart deg for frustrasjonen
Jo takk, det er jeg fullstendig klar over. Ble klar over det allerede da det ble nevnt lengre opp i denne tråden...
La han nå få blåse ut litt uten at alle skal være så fornuftig :-)
Alle har vel gått på den smellen der før de lærte seg å bruke verktøy for å sikre best plass..
Tidenes skuffelse...? Du må ha hatt et veldig lett og bekymringsløst liv så langt.
For oss som elsker å se ut vinduet er en slik opplevelse rimelig traumatisk, dere midtgangsfolk vil aldri forstå :p