PDA

View Full Version : Skjønner alle at hva EBD er?

robertaas
31-05-2015, 16:07
Skjønner systemer og personer hos andre flyselskaper hva EBD er?

Peppep
31-05-2015, 16:28
Skjønner systemer og personer hos andre flyselskaper hva EBD er?
Nei, det er irrelevant for dem. De ser statusen som *G, på samme måte som LH Hon Circle, UA 1K, UA Global Services osv.

LN-MOW
31-05-2015, 16:31
Det er en 'SAS Only' status. Akkurat som andre selskaper også har høyere status som 'kun' behandles som Gold hos SAS.

robertaas
31-05-2015, 16:33
Spørsmålet mitt er om de faktisk ser det som *G, det må faktisk systemendringer og opplæring til for at det skal virke.

SQ 777
31-05-2015, 16:39
Vel, det er vel kun de som har EBD som vet hva det er. Samme som vår 1K...egentlig ikke så imponerende som Diamant... Forstår egentlig ikke hvorfor de valgte det. Merkelapper er i kjedelig hvitt , ikke gull , Plat ( Joda de har det på 75.000 ).

Det innsjekkfolk titter etter er *G. Det er Totalt likegyldig, gull, Plat , 1K.

Og folk flest uten blåser i det. Samme som folk blåser i LV. :stir

Peppep
31-05-2015, 16:44
Spørsmålet mitt er om de faktisk ser det som *G, det må faktisk systemendringer og opplæring til for at det skal virke.
Det var ikke det du spurte om.

Hvorfor må det systemendringer og/eller opplæring til? Hvem skal læres opp? SAS sine systemer melder til sentrale registre (Starnet?) at kunder med EBG, EBD og EBP er *G, ser ikke helt hva annet som skal være nødvendig. Snakket med Henrik Hanevold i SQ om det under MegaDO for noen uker siden, han bekreftet at de ikke ser EBD/EBP på noen annen måte enn andre *G-statuser.

robertaas
31-05-2015, 16:46
Har muligens formulert meg dårlig siden ingen ser ut til å skjønne spørsmålet, det er altså ikke et spørsmål om noen andre skjønner at Diamant er bedre enn Gull, men om andre skjønner at det ikke er Basis de har.

Peppep
31-05-2015, 16:49
Har muligens formulert meg dårlig siden ingen ser ut til å skjønne spørsmålet, det er altså ikke et spørsmål om noen andre skjønner at Diamant er bedre enn Gull, men om andre skjønner at det ikke er Basis de har.
Ja, det gjør de. Men det er noen problemstillinger rundt endret status, og at det tar tid før alle systemene får med seg at man har endret "prefix" foran nummeret. Så i en periode kan man oppleve at EBD123456789 ikke ser ut til å være gyldig.

robertaas
31-05-2015, 16:52
Det var ikke det du spurte om.Jo, om du leser hva jeg faktisk skriver og ikke legger til noe jeg ikke har skrevet.

Hvorfor må det systemendringer og/eller opplæring til? Hvem skal læres opp? SAS sine systemer melder til sentrale registre (Starnet?) at kunder med EBG, EBD og EBP er *G, ser ikke helt hva annet som skal være nødvendig. Snakket med Henrik Hanevold i SQ om det under MegaDO for noen uker siden, han bekreftet at de ikke ser EBD/EBP på noen annen måte enn andre *G-statuser.
Systemendringer består i hva andre systemer enn de til SAS gjør når de får oppgitt et bonusnummer som begynner med EBD.

Opplæring går på hva personale gjør når de ser et kort som det ikke står "Gold" på. Hvordan skjønner de at det ikke er et basis nivå?

Peppep
31-05-2015, 16:55
Opplæring går på hva personale gjør når de ser et kort som det ikke står "Gold" på. Hvordan skjønner de at det ikke er et basis nivå?
http://passageirodeprimeira.com/wp-content/uploads/2013/10/star_gold.gif

Discus
31-05-2015, 16:56
Systemendringer består i hva andre systemer enn de til SAS gjør når de får oppgitt et bonusnummer som begynner med EBD.

Normalt sett så gir systemene beng i EBB/EBS/EBG/EBD/EBP men sjekker bare nummeret med Star/SAS om hvilken status det mapper til. EBx indikerer bare at det er SAS.

robertaas
31-05-2015, 17:56
Normalt sett så gir systemene beng i EBB/EBS/EBG/EBD/EBP men sjekker bare nummeret med Star/SAS om hvilken status det mapper til.
Min erfaring er at den mappingen ofte er nede slik at det må behandles internt i partnernes systemer. Selv for SAS er jo den mappingen ofte nede.

Are G
31-05-2015, 18:17
Er vel alltid greit å ha med seg fysisk kort med Star gold logo på.
Jeg bestilte nytt kort rett før jeg ble EBD for å ha et med gullfarge, men det hadde ikke særlig holdbarhet, kun inneværende periode.
Litt skremt av vedkommende som rapporterte at hans EBD kort ble avvist i Amsterdam fasttracken siden det ikke var gull...

ENGM 911
31-05-2015, 20:38
Jeg vet ikke hva EBD er i det hele tatt som sikkert flere andre. Ville vært fint om du med flere hadde skrevet det fulle navnet i starten. Hilsen en som følger nøye med på TOBT og TSAT i CDM ;)

Jahojo
31-05-2015, 20:49
Jeg vet ikke hva EBD er i det hele tatt som sikkert flere andre. Ville vært fint om du med flere hadde skrevet det fulle navnet i starten. Hilsen en som følger nøye med på TOBT og TSAT i CDM ;)

EBD står for Euro Bonus Diamond.

Hva står TOBT, TSAT og CDM for..?

Superhai
31-05-2015, 21:17
Hva står TOBT, TSAT og CDM for..?

Target Off Block Time, Target Startup Approval Time, Collaborative Decision Making.