PDA

View Full Version : Heia Ghana!!


Fellowship
18-06-2006, 01:49
I anledning en av kveldens kamper i et visst idrettsarrangement, kom jeg på at jeg våren 1992 henvendte meg i Brannvakta på FBU og ble kjøprt inn på tarmac i all vennskapelighet for å få bilde av denne herligheten som tilbrakte uvanlig mange uker på FBU før den returnerte etter full overhaling hos SAS.

9G-ACM DC-9-51 på gamle FBU i ettermiddagssol 27.mars 1992. Nærmere Ghana enn dette har jeg ikke vært enda, men Heia Ghana i VM!

dc-8-63
18-06-2006, 02:29
Denne husker jeg svaert godt, var paa jobb naar den kom inn, og mener at LN-MOW var Red-Cap naar den dro.....Ghana hadde daarlig med penger, og hadde ikke raad til mere enn det mest noedvendige vedlikehold...og hadde ikke raad til noedvendig vedlikehold av kabinen.....men gutta paa Koksa tok kabin vedlikeholdet som "intern trening" bygget nye galley, omoppolstret setene....maskinen var stroeken naar den dro....husker ogsaa at all Fuelen den kom inn med maatte brennes pga Microorganismer som visstnok er noksaa vanlig i fuelen i tropeklimaer....

LN-MOW
18-06-2006, 03:32
Det stemmer, det var jeg som gjorde loadsheet da den dro. Et ganske saa komplisert manuelt skjema .. Tok meg litt tid aa gjette meg til logikken.

Husker ogsaa kapteinen - en diger og yttert arrogant .. neger. :D

Og jeg har vaert i Ghana. I Accra med ATA i fjor!