PDA

View Full Version : Mai 2015: Del:2 CPH/Kastrup, mer fra AMS, og leiebilen:


Blackhawk
25-05-2015, 15:26
Mai 2015: Del: 2 av 3: Noen bilder fra København: Kastrup (CPH), samt fler
bilder Amsterdam: Schipol Airport/AMS, samt av leiebilen fra Avis:


Oversikt:

Del 1: Hovedposten med bilder fra Amsterdam: Schipol (AMS)

Del 2: Bilder fra CPH (København: Kastrup), samt mer bilder
fra Amsterdam: Schipol (AMS), i tillegg til noen bilder av leiebilen,
samt fra Jr.suiten på Radisson Blu: Amsterdam Airport.

Del 3: De siste flybildene fra Amsterdam: Schipol, samt bilder fra
Rotterdam (inkl. Eurport, samt Euromasten) samt litt diverse.





Del 2:


Her kommer noen foto fra fly på København Kastrup, i tillegg
til noen bilder av en fange-transport (ansikter er sladdet);
som jeg tilfeldigvis fikk med meg; mens jeg satt og spiste.
I tillegg kommer noen bilder av leiebilen fra Avis, som ble hentet
ved ankomst Amsterdam: Schipol, samt bilder fra Jr. Suiten
på "Radisson Blu: Amsterdam Airport Schipol" - med personlig
og svært god service.



Bildene fra CPH er tatt: 7. mai 2015, øvrige bilder fra
AMS (Amsterdam Schipol), samt div. fra leiebilen er tatt
i perioden: 7.- 11. mai 2015:



Vi starter med noen bilder fra CPH, København Kastrup, før vi
fortsetter med fler bilder fra AMS og Amsterdam: Schipol.




La oss sette i gang:



(ser i etterkant, at mange av bildene taper litt "kvalitet" og skarphet, etter
de er lastet opp til Photobucket - i tillegg var det noe varierende vær,
lysforhold, og til tider en del varmebølger, som har gjort sitt; så er de som
er meget kresne på kvalitet herved advart!)




http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4436.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4436.jpg.html)
Over: Icelandair med B757-200, og reg.: "TF-FIN" (17.5år)



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4433.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4433.jpg.html)
Over: SAS med Airbus A321-200, og reg.: "OY-KBK", levert til
SAS (DK) pr. nov. 2001, maskinen er 13.7 år gammel. Seatconfig: Y198.



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4432.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4432.jpg.html)
Over: Air France med Airbus A319-100, og reg.: "F-GRHV" (14år),
seatconfig: Y142.



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4428.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4428.jpg.html)
SAS (Opereres av Jet Time) med ATR72-600, og reg.: "OY-JZG" (7mnd),
seatconfig: Y70.



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4411.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4411.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4408.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4408.jpg.html)
Over: SAS (Opereres av Jet Time) med ATR72-600, og reg.: "OY-JZH" (6mnd).



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4407.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4407.jpg.html)
Over: Iberia Express med Airbus A320-200, og reg.: "EC-LVQ", maskinen
er to år gammel. Seatconfig: C18/Y159.



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4405.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4405.jpg.html)
Over: Alsie Express med ATR72-200, og reg.: "OY-CLY", og JA! - du ser riktig, maskinen
er helt sort - svart som natta! Maskinen ble levert ny opprinnelig til Azerbaijan Airlines
(som "4K-AZ66) pr. juli 2008, så satt til lagring pr. mars 2013. Overtatt av nåværende
selskap pr. juni 2013, maskinen er snart syv år gammel.



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4399.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4399.jpg.html)
Over: Militær Airbus A330-2xx.



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4397.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4397.jpg.html)
Over: Icelandair med B757-200, og reg.: "TF-FIA". Levert ny opprinnelig
til spanske Iberia pr. aug. 2000, videre til spanske Audeli pr. juli 2006, så
overtatt av nåværende selskap pr. mai 2007, least ut til Ghana International Airlines
fra sept. 2007 til nov. 2007. Maskinen er snart 15 år gammel.



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4388.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4388.jpg.html)
Over: SAS med Airbus A320-200, og reg.: "OY-KAP". Levert ny til Indiske
Indigo pr. april 2007 som "VT-INI", overtatt av SAS (Danmark) pr. mai 2013,
maskinen er litt over åtte år gammel. Seatconfig: Y168.



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4383.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4383.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4386.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4386.jpg.html)
Over: Norwegian (Long Haul) med B787-8 (Dreamliner) og Irsk-reg.: "EI-LND",
levert til NLH pr. mars 2014, maskinen er litt over ett år gammel.
Seatconfig: C32/Y259, totalt: 291 pax.




http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4378.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4378.jpg.html)
Over: SAS med Airbus A320-200, og reg.: "OY-KAO". Levert ny opprinnelig til Indiske
"Indigo" pr. des. 2006, så satt til lagring pr. nov. 2012. Overtatt av SAS pr. mars 2013,
maskinen er 8.5 år gammel.




http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4376.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4376.jpg.html)
Over: Estonian Air med CRJ-900, og reg.: "ES-ACB" (4.3år).



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4368.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4368.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4372.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4372.jpg.html)
Over: SAS med Airbus A340-300, og reg.: "LN-RKP". Levert ny opprinnelig til
Air Canada pr. mars 1997 med reg.: "C-FYLC". Så overtatt av LAN Airlines
pr. juli 2007, så satt til lagring pr. okt 2012. Overtatt av SAS
pr. mars 2014, maskinen er litt over 18 år gammel.
Seatconfig: C46/W28/Y171, totalt: 245 pax.



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4365.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4365.jpg.html)
Over: SAS med Airbus A321-200, og reg.: "LN-RKK" (12.6år).




http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4360.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4360.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4361.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4361.jpg.html)
Over: Atlantic Airways med Airbus A319-100, og reg.: "OY-RCI". Levert ny
opprinnelig til greske Olympic Air pr. aug. 2009 som "SX-OAJ". Overtatt av
nåværende selskap pr. okt. 2013, leaset ut til "WOW air" fra mai 2014, til
sept. 2014. Maskinen er seks år gammel, seatconfig: C6/Y132.

Blackhawk
25-05-2015, 15:26
http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4342.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4342.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4350.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4350.jpg.html)
Over: SAS (Norge) med B737-800, og reg.: "LN-RRF" (7.1år).



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4346.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4346.jpg.html)
Over: SAS med Airbus A320-200, og reg.: "OY-KAS" (7.5år),
opprinnelig levert ny til Indiske "Indigo" pr. des. 2007, overtatt
av SAS pr. jan. 2014.



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4335.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/7_CPH/IMG_4335.jpg.html)
Over: DAT (Danish Air Transport) med ATR72-200, og reg.: "OY-RUD". Levert
ny opprinnelig til Finske "Kar-air" pr. april 1990 som "OH-KRD", videre til
Finnair pr. aug. 1997, leaset ut til Aero Airlines fra aug. 2005, videre til
Danu Oro Transportas pr. aug. 2007, før DAT overtok maskinen pr. sept. 2009.
Dog gikk den dagen etter videre til Blue1, så videre til Skyways Airlines
pr. aug. 2010, før det selskapet lukket dørene pr. 21 mai 2012, etter dette
vært hos DAT. Maskinen er litt over 25 år gammel.





Og mens man satt i sin egen verden og spiste, så kom det jommen et stort følge
på ikke mindre enn ni personer (inkl. fangen); som tydeligvis nettopp hadde kommet
ut fra et fly, og som like gjerne spaserte bort til bygget de skulle i. Ved et par
anledninger snudde den eskorterte fangen ansiktet, så jeg har med vilje sladdet
ansiktet til både han, og noen i følget på ett par av bildene:


http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/8_CPH_jail/IMG_4336.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/8_CPH_jail/IMG_4336.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/8_CPH_jail/IMG_4338.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/8_CPH_jail/IMG_4338.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/8_CPH_jail/IMG_4340.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/8_CPH_jail/IMG_4340.jpg.html)
Over: noe sier meg, at denne karen ikke sitter i fengsel for småting...









Så tar vi turen over til Amsterdam og AMS (Schipol), la oss starte med ett
par bilder fra terassen:



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/1T/IMG_4457.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/1T/IMG_4457.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/1T/IMG_4456.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/1T/IMG_4456.jpg.html)



Så forflytter vi oss, til en av de seks-syv ulike stedene rundt om på
flyplass-området:


http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/2_Dag2/IMG_4699.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/2_Dag2/IMG_4699.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/2_Dag2/IMG_4700.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/2_Dag2/IMG_4700.jpg.html)
Over: KLM med B777-200ER, og reg.: "PH-BQI" (10.5år),
seatconfig: C35/W34/Y249, totalt: 318 pax.


http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/2_Dag2/IMG_4688.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/2_Dag2/IMG_4688.jpg.html)
Over: Adria Airways (Slovenia) med CRJ-700ER, og reg.: "S5-AAZ", maskinen
ble levert ny direkte til produsenten selv: Bombardier pr. april 2001, med
reg.: "D-ACPC" - før Lufthansa Cityline overtok maskinen pr. aug. 2001. Maskinen
ble pr. sept. 2014 satt til lagring, før nåværende selskap overtok maskinen
pr. 29 mars 2015, så denne hadde kun vært i luften i litt over to måneder, når
dette bildet ble tatt (etter den kom fra lagring). Maskinen er litt over 14 år,
seatconfig: Y70.



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/2_Dag2/IMG_4657.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/2_Dag2/IMG_4657.jpg.html)
Over: Atlas Jet (Tyrkia) med Airbus A321-200, og reg.: "TC-ETF". Levert ny
opprinnelig til tyske Aero Lloyd pr. mars 2001 som "D-ALAQ", leaset ut til Ryan Int
pr. des. 2002 til april 2003, tilbake til Aero Lloyd - som lukket dørene for godt
pr. okt 2003. Da gikk maskinen videre til Niki pr. mai 2004, før den ble satt
til lagring pr. okt 2004. Så over til Spirit Airlines i USA pr. des. 2004, før
Atlas Jet overtok maskinen pr. sept. 2008, leaset ut siden til Saudi Arabian Airlines
fra sept. 2008 til mars 2010. Maskinen er litt over 14 år gammel, seatconfig: Y210.



Så tre bilder av denne flotte KLM (Cargo) B747-400F på slutten av dagen,
med flott lys på seg (PH-CKC) :



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/IMG_4866.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/IMG_4866.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/IMG_4868.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/IMG_4868.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/IMG_4869.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/IMG_4869.jpg.html)
Over: KLM (Cargo) med B747-400ERF, og reg.: "PH-CKC" (11.3år).


http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/IMG_4862.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/IMG_4862.jpg.html)
Finnair med Airbus A321-200, og reg.: "OH-LZC" (15.2år).


http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/IMG_4855.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/IMG_4855.jpg.html)
Over: Også denne dagen, fikk man denne LAN Cargo (Chile) med B777F, og reg.: "N774LA" (6år),
satt til lagring fra april 2015 sier historikken, men som nok et bilde viser;
er den i trafikk nå.



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/IMG_4872.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/IMG_4872.jpg.html)
Over: KLM (Cargo) med nok en B747-400ERF, og reg.: "PH-CKA" (12.2år).


http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/IMG_4789.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/IMG_4789.jpg.html)
Over: Transavia Airlines (Sunweb) med B737-800, og reg.: "PH-HSA". Levert
ny til selskapet pr. juli 2009, leaset ut fast til Caribbean Airlines i perioden
fra nov. 2010 til april 2011, og fra nov. 2011 til april 2012 (med reg: "9Y-TJS").
Maskinen er seks år gammel.

Blackhawk
25-05-2015, 15:27
Så satt vi kursen til GA-terminalen, og Biz-jet maskinene:




http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/SAM_1305.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/SAM_1305.jpg.html)
Over: Reg.: "N189J", Gulfstream: IV, 27 år gammel. Reg på firma: "Aviation Enterprises Inc, Wilmington DE".



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/SAM_1303.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/SAM_1303.jpg.html)
Over: Reg.: "AP-GAK", Bombardier: CL-600 (Challenger 604), 16 år, reg. på firma: "PJP - Princely Jets",
via eier: "Nerine Chambers BVI", og videre leaset til "Princely Jets" (Pakistan).



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/SAM_1302.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/SAM_1302.jpg.html)
Over: Reg.: "N500UK", Eclipse: EA-500, 8 år gammel, reg. på firma: "N500UK Inc. Trustee".



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/SAM_1301.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/SAM_1301.jpg.html)
Over: Reg.: "N514EA", Eclipse: EA500, åtte år gammel, reg. på firma: "Etirc Aircraft Holdings Inc Tr.".


http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/SAM_1300.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/3_Dag4/SAM_1300.jpg.html)
Over: Reg.: "VH-TGG", Bombardier: BD-700 Global Express (GLEX), seks år gammel,
reg. på firma: "Gandel Investments Pty Ltd, Essendon Vic".



Tilbake til vanlige pax-maskiner:




http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_5021.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_5021.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_5022.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_5022.jpg.html)
Over: nok en vinkende KLM-pilot, på denne KLM Cityhopper: Embraer-190STD,
med reg.: "PH-EZD" (6.1år).


http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_5020.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_5020.jpg.html)
Over: British Airways med Airbus A320-200, og reg.: "G-MIDS". Levert ny
opprinnelig til britiske bmi pr. mars 2001, så over til BA pr. aug. 2012,
maskinen er litt over 14 år gammel. Seatconfig: Y168.



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_5002.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_5002.jpg.html)
Over: KLM Cityhopper med Fokker-70, og reg.: "PH-KZB" (19.3år).



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_4998.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_4998.jpg.html)
Over: Corendon Dutch Airlines med denne B737-800, og reg.: "CS-TQU", som
er en leasing-maskin fra Euro Atlantic Airways. Har en laaaang historie bak seg,
og vært innom: Transavia Airlines, Sun Country Airlines, Caribbean Airlines,
Transavia Denmark, Euro Atlantic Airways, Med-View Airlines, og vært på stadig
utleasinger også til Corendon Dutch Airlines, maskinen er 13 år.


http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/SAM_1333.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/SAM_1333.jpg.html)
Over: Transavia Airlines med B737-800, og reg.: "PH-HSF" (3år).




http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_4930.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_4930.jpg.html)
Over: KLM med B737-800, og reg.: "PH-BGB" (7år).



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_4919.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_4919.jpg.html)
KLM med B737-700, og reg.: "PH-BGH" (5.4år).



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_4909.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_4909.jpg.html)
KLM Cityhopper med Embraer-190STD, og reg.: "PH-EZS" (4.7år).



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_4907.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_4907.jpg.html)
Over: ArkeFly (TUI Holland) med B737-800, og reg.: "PH-TFD" (4.2år).



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_4896.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_4896.jpg.html)
Over: Flybe med Embraer-175STD, og reg.: "G-FBJE" (3.1år),
seatconfig: Y88.



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_4883.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/IMG_4883.jpg.html)
Over: Flybe med Dash8-400, og reg.: "G-JECN" (9.1år).



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/20150510_205313.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/4_Dag5/20150510_205313.jpg.html)
Over: Malaysia Airlines (Cargo) med B747-400F, og reg.: "9M-MPS" (9år).

Blackhawk
25-05-2015, 15:29
Så noen bilder av vårt "faste spotterhotell" i Amsterdam, nemlig
Radisson Blu: Amsterdam Airport som ligger i Business-parken like ved
siden av Schipol Airport (og med mange rom, som vender ut mot flyplassen).




http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/Info01.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/Info01.jpg.html)
Over: Radisson Blu: Amsterdam Airport Schipol, beliggende passende nok
i gaten "Boeing Avenue" i Business-parken, kun et stenkast fra flyplassen.
(Bildet er copyright (C) Radisson Blu)


http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/Info03.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/Info03.jpg.html)
Over: Radisson Blu-hotellet ligger ved markerte feltet på tallet: "1" , så fin
plassering, dersom det er mye fly som står på agendaen.
(Kartutsnitt fra Google, og er copyright (C) Google)

Rommet denne gang (ble som vi ofte tidligere har hatt), en Jr. Suite på ca. 50 kvm -
selv om vi riktignok fikk tilbud om å oppgradere til "Royal Suite" som det kun
finnes en stk. av på hotellet, på godt over 100kvm; så er denne Jr. Suite meget
behagelig og komfortabel:






Radisson Blu sin egen info, om romtypen: "Jr.Suite" :


http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/Info02.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/Info02.jpg.html)
(Info fra Radisson Blu)


http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4675.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4675.jpg.html)








http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4620.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4620.jpg.html)
Over: velkommen inn i "Jr.suite", rom: 525 på Radisson Blu: Amsterdam Schipol Airport Hotel.



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4622.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4622.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4624.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4624.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4625.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4625.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4627.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4627.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4643.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4643.jpg.html)



http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4629.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4629.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4630.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4630.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4875.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4875.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4876.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4876.jpg.html)
Over: og med fri minibar inkludert (som vi også hadde forrige gang), så var
"lykken komplett" på kvelden, når vi fylte opp rommet med deltakere for en
"de-briefing" av dagen, med gjennomgang av høydepunkter - og agendaen for morgendagen.

Ved utsjekk kunne jeg dessuten se "underlaget" for hotellfakturaen, og grunnet fri bruk
av minibar og pay-tv (eksl. room-service og middager på rommet), var det "interessant" å
se at innholdet i minibaren og filmene, ville ha kostet hele €337 (ca Kr: 2.800) - så
innholdet er ikke billig nei!


http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4633.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4633.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4636.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4636.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4634.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4634.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4635.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4635.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4638.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4638.jpg.html)

Blackhawk
25-05-2015, 15:30
Selv om dette ikke er noe typisk "spotte-hotell" for de, som er interessert i best mulig
utsikt ut mot rullebanene (da vi aldri har spottet fra hotellet); så fikk vi også i år; grei
plassering i forhold til store deler av flyplassen:


http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4640.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4640.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4641.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/IMG_4641.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/SAM_1292.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/SAM_1292.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/SAM_1296.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/5_RadissonBlu/SAM_1296.jpg.html)




Så noen raske bilder fra leiebilen, i utgangspunktet ble størrelsen
tilsvarende Volvo V70 / XC70 booket; så betyr at man kan få alt fra
Audi A6/BMW 5-serie/MB:E-klasse/osv osv. , og det ble nettopp en
Mercedes E-klasse denne gangen. Faktisk bensin-motor, men kun
fire sylindret: 2.0-liters motor: 184 hester (7-trinns automat):

(fortsatt litt "nybil-lukt" i bilen, når vi hentet den ut på AMS hadde
den kun rullet 200 mil)


http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/6_Leiebil/SAM_1281.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/6_Leiebil/SAM_1281.jpg.html)


http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/6_Leiebil/SAM_1277.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/6_Leiebil/SAM_1277.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/6_Leiebil/SAM_1276.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/6_Leiebil/SAM_1276.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/6_Leiebil/SAM_1176.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/6_Leiebil/SAM_1176.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/6_Leiebil/SAM_1167.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/6_Leiebil/SAM_1167.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/6_Leiebil/SAM_1164.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/6_Leiebil/SAM_1164.jpg.html)

http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/6_Leiebil/SAM_1163.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/6_Leiebil/SAM_1163.jpg.html)


http://i1121.photobucket.com/albums/l513/FRL_2011/Mai15_AMS_Del2/6_Leiebil/SAM_1280.jpg (http://s1121.photobucket.com/user/FRL_2011/media/Mai15_AMS_Del2/6_Leiebil/SAM_1280.jpg.html)



Informasjon om bl.a. reg. dato, kan inneholde feil - alderen på flyet er
angitt i forhold til "first flight" hos flyfabrikanten, og ikke i forhold
til når flyet ble levert til selskapet. Informasjon ang. evt. seatconfig
kan være feil, og angitt når dette er opplyst i forhold til registrering
på flyet når jeg har slått dette opp.



De fleste bildene er tatt med et digitalt kompaktkamera av
merket: Canon: IXUS 1000HS - som har spec. på 10.0
megapixler, Full HD-video, HS system, samt 10 x optisk zoom,
resten er tatt med Samsung WB200F (kompakt), med 14.2 megapixler
og 18 x optisk zoom.


Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen
kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig!

TLS at OSL
25-05-2015, 16:43
Takk for fine bilder og mye "unødvendig" men artig informasjon!

toftos
25-05-2015, 19:45
Mye flotte og varierte bilder i denne delen og :) Takk for at du deler :)

Blackhawk
26-05-2015, 02:53
Takk for det begge to, hyggelig at serien falt
i smak!

sirpjalle
26-05-2015, 11:50
Takker! :)