OttoL
19-05-2015, 20:08
Fikk litt smaken på rapportskriving før jul, men har rett og slett ikke fått ut fingern til å skrive en rapport før nå. Dere får ha meg unnskyldt at dette ikke er en rapport fra et fjernt himmelstrøk som for mange er en kuriositet. Jaja. Tar jo alltid mye bilder når jeg er ute på tur så tenkte å skrive en liten rapport uansett. Hvis du ikke orker alt bullshittet jeg kommer med er det fritt frem for å se på bildene og la mine kommentarer ligge :)
Yes. Da var det til Sandefjord for helgen pluss feiring av nasjonaldagen. WF har fått tilbake monopolet sitt på ruten til Sandefjord, så prisene har etter min mening gått i taket. Dette går utover konsumentene, mens kassen til WF fylles opp. Jaja, det er frivillig å sette seg på flyet så vonde tunger skal vel ha det til at vi forbrukere ikke bør klage.
Uanz, fly er jo kjekt og Sandefjord er jo kjekt så da var etterspørselen min etter billetter såpass høy at kontoen ble tømt for 4-sifret beløp.
Dato: 16. Mai
Rute: WF409
Fly: LN-WDJ
Parkerte bilen i P2 og gikk mot terminalen. På vei møtte jeg crewet fra sesongens første rute til JFK, som rett og slett så litt månebedotten ut. Kanskje noen hadde glemt de?
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0131_zpskcet98rv.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0131_zpskcet98rv.jpg.html)
Slengte fra meg kofferten og gikk mot sikkerhetskontrollen. Siden jeg ikke er sånn derre statuskunde var det bare å gå rett frem istedenfor å snu i døren og gå opp fast-tracken. Jaja, hadde ikke vært så gale om det var et sett av noen som går eller har gått på ulovlige substanser fremfor meg. De skulle på død og liv ikke legge fra seg mobilen eller lommeboken før de gikk gjennom sikkerhetskontrollen, så det ble man jo stående. I den andre køen var det en dame som ikke hadde fått med seg at rødvin ikke kan gå gjennom sikkerhetskontrollen, så køen ble jo til slutt veldig lang. Jaja, man kom seg nå gjennom til slutt.
Gatene på BGO er så jysla stygg at jeg gremmes. Welcome to the 80s
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0136_zpshdt9bdku.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0136_zpshdt9bdku.jpg.html)
Skranglebuss med vinger
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0137_zpsyf0ytzct.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0137_zpsyf0ytzct.jpg.html)
Ble strengt håndhevet at cabinbagasje måtte stå igjen utenfor, noe jeg av en eller annen grunn forventet.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0138_zpsfvg9zuzz.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0138_zpsfvg9zuzz.jpg.html)
Uten å tenke så veldig over det valgte jeg et 11A da jeg sjekket inn. Jaja, det var jo vm i dårlig idè.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0142_zpsdrzu0rzf.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0142_zpsdrzu0rzf.jpg.html)
På toppen av det hele var det en over snittet bred kar som mente at han hadde rett på hele armlenet og litt av setet mitt også, som resulterte i at det ble ekstremt trangt for undertegnede.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0143_zpsfs2qnwyf.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0143_zpsfs2qnwyf.jpg.html)
Da alle var på plass fikk vi klar beskjed om at vi ble stående på bakken en god halvtime som følge av ”slot-restriksjoner”. Tydeligvis noen et eller annet sted som hadde tatt en oval weekend. Da mr.big i setet vedsiden av meg mente at Pearl Jam var noe jeg også skulle få høre på var tålmodigheten slutt, og jeg ba han pent om å jekke både lyden og den territorielle provokasjonen av setet mitt. Han gryntet men aksepterte.
Til slutt kom man nå seg til TRF, hvor det kun var et fly fra DAT som stod parkert. Antar at det var charter.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0146_zps4kcbq7qq.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0146_zps4kcbq7qq.jpg.html)
Kort vei til hangaren
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0145_zpsibcmrbx6.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0145_zpsibcmrbx6.jpg.html)
På Torp er det kun ett bagasjebånd. Det er vel egentlig greit nå når DY er gone, men har stått samme sted samtidig som to maskiner fra DY og 3 maskiner fra WF landet innen et meget kort tidsrom. Det var på kanten, mildt sagt.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0147_zpsl1o0fiwq.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0147_zpsl1o0fiwq.jpg.html)
Overlevde gjorde man, og dagen etter viste Sandefjord seg fra den hyggelige siden.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0155_zpsy96a3iws.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0155_zpsy96a3iws.jpg.html)
Etter å ha dyttet i seg både det ene og det andre av usunnheter samt ”kjeket” litt på toget var det tilbake til virkeligheten og retur til byen mellom de syv fjell og honorert arbeid.
Dato: 18. Mai
Rute: WF404
Fly: LN-WDL
Rett og slett blytungt å komme seg opp om morgenen, men sånn er nå livet. På TRF har WF kun tre innsjekkingsautomater, men de tre siste turene dit har kun to av de virket noe som har resultert i rimelig lange køer
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0189_zpsjl4ybbup.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0189_zpsjl4ybbup.jpg.html)
Ble plutselig akutt sulten, så 119 kroner for en tørr baguette med litt roastbeef samt lunkent vann var rett og slett en for god deal til å si nei til.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0193_zpstdvvr2c0.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0193_zpstdvvr2c0.jpg.html)
Jaja, nydelig dag for å flakse litt. Fikk ruslet bort til flyet etterhvert som i dag da som nevnt var LN-WDL
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0196_zpscuxzdxtb.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0196_zpscuxzdxtb.jpg.html)
I dag var setet 9D, noe som ikke var så veldig mye bedre enn 11A. Knyttnevetesten orket jeg ikke å ta en gang.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0198_zpse14mmpys.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0198_zpse14mmpys.jpg.html)
Frokosten til WF
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0208_zpsspfvt8ev.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0208_zpsspfvt8ev.jpg.html)
Man kom seg avgårde på rutetid. Take-off nordover før vi vred vestover over notodden. Ved innflygning kom det litt is på vinduet så fikk ikke tatt så mange gode bilder før vi passerte nordhordalandsbroen:
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0217_zpsftiaz0ea.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0217_zpsftiaz0ea.jpg.html)
Og plutselig husker man hvorfor man elsker å fly. For en innflygning
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0219_zpsubnh1sk4.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0219_zpsubnh1sk4.jpg.html)
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0221_zpsqekxvzcu.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0221_zpsqekxvzcu.jpg.html)
Selv om det var mange gater ledig ble det buss til terminalen. Jaja, måtte jo ventet på bagasjen lell! Vi ble sluppet av i det jeg tror er gate 33-35 eller noe slik. En ”ny” midlertidig gate.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0226_zpstrcicbwx.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0226_zpstrcicbwx.jpg.html)
Jaja, det var alt. Håper at det gikk greit å lese min versjon av i-landsproblemer. Det er forøvrig verdt å nevne at de to som jobbet i kabinen begge veiene utviste særs hyggelig oppførsel samt effektivitet av høyeste klasse. Kanskje noen av de surpompene i SK skal gå på kurs hos WF?
Yes. Da var det til Sandefjord for helgen pluss feiring av nasjonaldagen. WF har fått tilbake monopolet sitt på ruten til Sandefjord, så prisene har etter min mening gått i taket. Dette går utover konsumentene, mens kassen til WF fylles opp. Jaja, det er frivillig å sette seg på flyet så vonde tunger skal vel ha det til at vi forbrukere ikke bør klage.
Uanz, fly er jo kjekt og Sandefjord er jo kjekt så da var etterspørselen min etter billetter såpass høy at kontoen ble tømt for 4-sifret beløp.
Dato: 16. Mai
Rute: WF409
Fly: LN-WDJ
Parkerte bilen i P2 og gikk mot terminalen. På vei møtte jeg crewet fra sesongens første rute til JFK, som rett og slett så litt månebedotten ut. Kanskje noen hadde glemt de?
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0131_zpskcet98rv.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0131_zpskcet98rv.jpg.html)
Slengte fra meg kofferten og gikk mot sikkerhetskontrollen. Siden jeg ikke er sånn derre statuskunde var det bare å gå rett frem istedenfor å snu i døren og gå opp fast-tracken. Jaja, hadde ikke vært så gale om det var et sett av noen som går eller har gått på ulovlige substanser fremfor meg. De skulle på død og liv ikke legge fra seg mobilen eller lommeboken før de gikk gjennom sikkerhetskontrollen, så det ble man jo stående. I den andre køen var det en dame som ikke hadde fått med seg at rødvin ikke kan gå gjennom sikkerhetskontrollen, så køen ble jo til slutt veldig lang. Jaja, man kom seg nå gjennom til slutt.
Gatene på BGO er så jysla stygg at jeg gremmes. Welcome to the 80s
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0136_zpshdt9bdku.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0136_zpshdt9bdku.jpg.html)
Skranglebuss med vinger
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0137_zpsyf0ytzct.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0137_zpsyf0ytzct.jpg.html)
Ble strengt håndhevet at cabinbagasje måtte stå igjen utenfor, noe jeg av en eller annen grunn forventet.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0138_zpsfvg9zuzz.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0138_zpsfvg9zuzz.jpg.html)
Uten å tenke så veldig over det valgte jeg et 11A da jeg sjekket inn. Jaja, det var jo vm i dårlig idè.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0142_zpsdrzu0rzf.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0142_zpsdrzu0rzf.jpg.html)
På toppen av det hele var det en over snittet bred kar som mente at han hadde rett på hele armlenet og litt av setet mitt også, som resulterte i at det ble ekstremt trangt for undertegnede.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0143_zpsfs2qnwyf.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0143_zpsfs2qnwyf.jpg.html)
Da alle var på plass fikk vi klar beskjed om at vi ble stående på bakken en god halvtime som følge av ”slot-restriksjoner”. Tydeligvis noen et eller annet sted som hadde tatt en oval weekend. Da mr.big i setet vedsiden av meg mente at Pearl Jam var noe jeg også skulle få høre på var tålmodigheten slutt, og jeg ba han pent om å jekke både lyden og den territorielle provokasjonen av setet mitt. Han gryntet men aksepterte.
Til slutt kom man nå seg til TRF, hvor det kun var et fly fra DAT som stod parkert. Antar at det var charter.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0146_zps4kcbq7qq.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0146_zps4kcbq7qq.jpg.html)
Kort vei til hangaren
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0145_zpsibcmrbx6.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0145_zpsibcmrbx6.jpg.html)
På Torp er det kun ett bagasjebånd. Det er vel egentlig greit nå når DY er gone, men har stått samme sted samtidig som to maskiner fra DY og 3 maskiner fra WF landet innen et meget kort tidsrom. Det var på kanten, mildt sagt.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0147_zpsl1o0fiwq.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0147_zpsl1o0fiwq.jpg.html)
Overlevde gjorde man, og dagen etter viste Sandefjord seg fra den hyggelige siden.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0155_zpsy96a3iws.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0155_zpsy96a3iws.jpg.html)
Etter å ha dyttet i seg både det ene og det andre av usunnheter samt ”kjeket” litt på toget var det tilbake til virkeligheten og retur til byen mellom de syv fjell og honorert arbeid.
Dato: 18. Mai
Rute: WF404
Fly: LN-WDL
Rett og slett blytungt å komme seg opp om morgenen, men sånn er nå livet. På TRF har WF kun tre innsjekkingsautomater, men de tre siste turene dit har kun to av de virket noe som har resultert i rimelig lange køer
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0189_zpsjl4ybbup.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0189_zpsjl4ybbup.jpg.html)
Ble plutselig akutt sulten, så 119 kroner for en tørr baguette med litt roastbeef samt lunkent vann var rett og slett en for god deal til å si nei til.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0193_zpstdvvr2c0.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0193_zpstdvvr2c0.jpg.html)
Jaja, nydelig dag for å flakse litt. Fikk ruslet bort til flyet etterhvert som i dag da som nevnt var LN-WDL
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0196_zpscuxzdxtb.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0196_zpscuxzdxtb.jpg.html)
I dag var setet 9D, noe som ikke var så veldig mye bedre enn 11A. Knyttnevetesten orket jeg ikke å ta en gang.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0198_zpse14mmpys.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0198_zpse14mmpys.jpg.html)
Frokosten til WF
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0208_zpsspfvt8ev.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0208_zpsspfvt8ev.jpg.html)
Man kom seg avgårde på rutetid. Take-off nordover før vi vred vestover over notodden. Ved innflygning kom det litt is på vinduet så fikk ikke tatt så mange gode bilder før vi passerte nordhordalandsbroen:
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0217_zpsftiaz0ea.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0217_zpsftiaz0ea.jpg.html)
Og plutselig husker man hvorfor man elsker å fly. For en innflygning
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0219_zpsubnh1sk4.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0219_zpsubnh1sk4.jpg.html)
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0221_zpsqekxvzcu.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0221_zpsqekxvzcu.jpg.html)
Selv om det var mange gater ledig ble det buss til terminalen. Jaja, måtte jo ventet på bagasjen lell! Vi ble sluppet av i det jeg tror er gate 33-35 eller noe slik. En ”ny” midlertidig gate.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah108/Invaders_ma/WF%20TRF/DSC_0226_zpstrcicbwx.jpg (http://s1378.photobucket.com/user/Invaders_ma/media/WF%20TRF/DSC_0226_zpstrcicbwx.jpg.html)
Jaja, det var alt. Håper at det gikk greit å lese min versjon av i-landsproblemer. Det er forøvrig verdt å nevne at de to som jobbet i kabinen begge veiene utviste særs hyggelig oppførsel samt effektivitet av høyeste klasse. Kanskje noen av de surpompene i SK skal gå på kurs hos WF?