PDA

View Full Version : Rant: Lufthansa pri boarding på OSL...

Fnate
12-05-2015, 11:43
Lo meg ihjel ved boarding til MUC i dag.

Først ropes det opp at det er boarding for business class only. 3-4 karer går frem. Hele bølingen følger på til den siden som er merket "priority boarding". Alle slippes smilende igjennom og ingen andre beskjeder kommer.

Dermed er jeg omtrent sist ombord.

- "mange i business i dag" - sier jeg til GA
- "hva? Alle border jo her" - svarer hun, bak priority boarding skiltet.

Grrrrrrrrr... Hvor mange ganger om dagen border dere ikke et fly? Ikke isolert sett noen big deal, men en priority line er en priority line. Inviterer du Business Only, så bør det være det til du gir beskjed om annet.

Dessuten er det gjerne business og gold/HON først. Ikke bare business.

Kan dette være så sinnsykt vanskelig???? Eller er det bare meg som har flydd for mye OW og blitt rar (ere)?

LNv22
12-05-2015, 12:55
Jeg synes dette funker bra på en mengde *A selskaper rundt om i Europa, men ja, som du sier på OSL er dette en tragedie.

Det handler nok mest om ufullstendig opplæring, eller manglende evne til å følge opp mottatt opplæring, hos de som håndterer LH på bakken på OSL...

Voipe
12-05-2015, 13:24
Uflaks...

Fungerte som tusan OSL-MUC t/r forrige uke.

SQ 777
12-05-2015, 13:36
Da vi dro 30. april begynte de å boarde bakerste rader først til MUC.. Vi som *G var forberedt på alt og sto ved Prioskiltet..

KristianSk
12-05-2015, 16:24
Kan dette være så sinnsykt vanskelig???? Eller er det bare meg som har flydd for mye OW og blitt rar (ere)?

Om du synes Bronze fast tracken til BA funker bra må det være du som er rar ja... ;)

Fnate
12-05-2015, 17:11
Om du synes Bronze fast tracken til BA funker bra må det være du som er rar ja... ;)

Bronze-track er nå ihvertfall forutsigbar. Dette er jo bare kaos. Nesten som miksen mellom småprat, flyprat og reiseprat - som jeg er helt sjanseløs på å forstå. Han som sitter med koden burde gi den ut i en 5000 siders bok ;)

jufix
12-05-2015, 21:21
PriBor funka som et skudd på SAS OSL-ABZ i dag. Må være omtrent første gang for meg med SAS.

RJon
13-05-2015, 13:58
Lo meg ihjel ved boarding til MUC i dag.

Først ropes det opp at det er boarding for business class only. 3-4 karer går frem. Hele bølingen følger på til den siden som er merket "priority boarding". Alle slippes smilende igjennom og ingen andre beskjeder kommer.

Skulle nesten tro dette var en flyging fra Norge :stir

krølle
14-05-2015, 07:53
Skulle nesten tro dette var en flyging fra Norge :stir

Trenger vel ikke tro? Det holder vel å lese overskriften;)

RJon
14-05-2015, 07:54
Trenger vel ikke tro? Det holder vel å lese overskriften;)
Ouuuuups, fikk ikke med meg den nei... :-)

jb1
14-05-2015, 08:18
Det varierer, sist jeg fløy med SAS fra Oslo (til ARN), var det strengt håndhevelse, smekkers fly og ingen protester.

Sundet81
15-05-2015, 08:57
Uflaks...

Fungerte som tusan OSL-MUC t/r forrige uke.

Det virket på meg som det ikke fungerte OSL-MUC mandag 11. mai heller. Ventet på et annet fly og hørte fra nabogaten at de begynte å boarde business, og deretter kom det ikke flere beskjeder. Kanskje samme uvitende personale?