View Full Version : Au da, HiFly - tok Saudi-fly til Israel
Når man dealer med sandkasseselskapene, bør man lese kontrakten ...
http://onemileatatime.boardingarea.com/2015/05/11/plane-contract-canceled-after-saudia-plane-is-taken-to-israel/?utm_source=FB&utm_medium=BoardingArea+Facebook&utm_campaign=SNAP%2Bfrom%2BOne+Mile+at+a+Time
According to Saudia, by taking the plane to Tel Aviv, Hi Fly had committed a blatant violation of the contract, which mandates that the leasing company obtain written approval mentioning the airports where it is to land or undergo routine maintenance.
https://pbs.twimg.com/media/CEUdDi0UEAEjVbb.jpg
Auda!
Litt strengt kanskje, men sånn business..
Makan til sprøjt!
Kan ikke la flyet få maintenance der fordi det er Israel?? Og folk spør seg hvorfor det blir krig i verden?
Noen som har sand på hjernen spør du meg..
Kim
SudCaravelle
11-05-2015, 22:22
Makan til sprøjt!
Kan ikke la flyet få maintenance der fordi det er Israel?? Og folk spør seg hvorfor det blir krig i verden?
Noen som har sand på hjernen spør du meg..
Kim
Huff ja - dette høres jo nesten like useriøst ut som disse landene som blant annet Norge boikotter Iran.. Snø på hjernen.
Huff ja - dette høres jo nesten like useriøst ut som disse landene som blant annet Norge boikotter Iran.. Snø på hjernen.
Ganske stor forskjell på målrettede sanksjoner og full boikott.
Sorry SudCaravelle, men for meg er et menneske uansett et menneske, om man er blå, gul, sort eller hvit!
Det er religioner som skaper krig, ulikheter og bråk og derfor synes jeg det Saudian gjør her er helt forkastelig. Man må kunne respektere hverandre selv om man ikke går ned på knær mot Mekka 5 ganger om dagen! Og det gjelder selvsagt andre veien også!
Kim
Må sei meg litt einig med SudCaravelle her..
Sjølv om det ikkje er veldig realistisk så trur eg heller ikkje det norske folk hadde satt veldig stor pris på om norske fly vart sendt til land som Syria, Nord-Korea eller Russland for vedlikehald..
Så å fordømme denne typen oppførsel vert å kaste litt stein i glashus. Eg seier ikkje at det er rett på noko som helst måte, men det er heller ikkje så veldig vanskjeleg å forstå med tanke på historikk osv.
No er det jo slik at det nettopp er historien som gjer at Saudi-Arabia ikkje vil hjelpe Israel på noko som helst måte, sjølv om ein kanskje kan seie at religion ein gong i tida har vore ein sterkt medvirkande årsak.
Å dra inn Mekka i biletet vert svært flåsete i mine auger, då det er sjølve landet Israel dei boikottar og ikkje religionen i seg sjølv.
P.S. Det er sterke krefter i Noreg som vil sanksjonere Israel og, er dette fordi dei misliker religionen deira? :)
Må sei meg litt einig med SudCaravelle her..
Sjølv om det ikkje er veldig realistisk så trur eg heller ikkje det norske folk hadde satt veldig stor pris på om norske fly vart sendt til land som Syria, Nord-Korea eller Russland for vedlikehald..
Det ALLER største problemet her er nok at folk, med god grunn, ikke tror at en Boieng/Airbus som har blitt vedlikeholdt i Nord-Korea kommer tilbake i en god tilstand. Siden Nord-Korea er boikottet og ikke kan importere så mye som en eneste flydel, så ser jeg for meg at det hele holdes sammen av lokal tyggis og egenprodusert gaffatape.
La oss nå ikke gjøre dette til et religionsforum, da blir det lange dager foran tastaturet på noen og enhver. :)
Hi-fly gikk på en smell, Saudian sparket i fra seg, de lokale i Tel-Aviv fikk bra bilder av en sjelden fugl, og livet forøvrig går videre enten man vil det eller ei. :)
Kim
Det ALLER største problemet her er nok at folk, med god grunn, ikke tror at en Boieng/Airbus som har blitt vedlikeholdt i Nord-Korea kommer tilbake i en god tilstand. Siden Nord-Korea er boikottet og ikke kan importere så mye som en eneste flydel, så ser jeg for meg at det hele holdes sammen av lokal tyggis og egenprodusert gaffatape.
Fint at det ikke finnes noen fly fra hverken Boeing eller Airbus i Nord Korea da ;)
Der borte kommer flyene fra Tupolev, Ilyushin og Antonov. Siden russerne er på godfot med nordkoreanerne, går det sikkert bra det!
La oss nå ikke gjøre dette til et religionsforum, da blir det lange dager foran tastaturet på noen og enhver. :)
Hi-fly gikk på en smell, Saudian sparket i fra seg, de lokale i Tel-Aviv fikk bra bilder av en sjelden fugl, og livet forøvrig går videre enten man vil det eller ei. :)
Kim
Amen....:up:
Og det kostede så Hi-Fly en helt sikkert god kontrakt...
Som de aldrig får igen....
Hilsen Ole
Jeg tror vel det sentrale i forhold til kanselleringen av kontrakten kanskje er det følgende: "Such landing or operation process should take place in a country that shares diplomatic relations with the Kingdom of Saudi Arabia to enable Saudia staff and the Civil Aviation authority to conduct inspection and follow up on the maintenance operation at any time,"
Jeg tror vel det sentrale i forhold til kanselleringen av kontrakten kanskje er det følgende: "Such landing or operation process should take place in a country that shares diplomatic relations with the Kingdom of Saudi Arabia to enable Saudia staff and the Civil Aviation authority to conduct inspection and follow up on the maintenance operation at any time,"
Takk. Beste innlegget i tråden!
Boeing_fan
12-05-2015, 15:48
De får skylde på staten sin. Hadde Saudi-Arabia anerkjent Israel, slik samtlige normale land gjør, hadde de hatt diplomatiske relasjoner, og dette hadde heller ikke vært noe problem.