View Full Version : Ryanair vs Norwegian plass 737-800
Hei,
Jeg har hørt ulike utsagn og folk har forskjellige meninger. Men er det Ryanair eller Norwegian som har best plass på sine 737-800 fly?
Norwegian: 186 seter
Ryanair: 189 seter.
Så på den ene siden har Ryanair en ekstra 3 seter kontra Norwegian.
Uansett trangt som fy.
Starling
05-05-2015, 23:03
Norwegian har en skillevegg mellom den første seteraden og klappsetet til crew. Benplassen er derfor bedre hos Ryanair (i gj-snitt).
Ryanair: Pitch 30
Norweigan: Pich: 29-31
AirbusTrond
05-05-2015, 23:07
Nå har jo Norwegian mer moderne og tynnere seter på de fleste flyene sine, så vil si at DY har en klar fordel her.
Uansett trangt som fy.
Nå tok jeg sjansen på å booke DY her for noen uker siden, etter å lenge ha vært i bonusfeberrus. Jeg kan ikke si at jeg merket noen forskjell i plass til feks SK. Den største forskjellen var vel WiFi på begge flightene.
Nå tok jeg sjansen på å booke DY her for noen uker siden, etter å lenge ha vært i bonusfeberrus. Jeg kan ikke si at jeg merket noen forskjell i plass til feks SK. Den største forskjellen var vel WiFi på begge flightene.
Ja, det er jo ikke noe bedre hos SK.
Cockpitview
06-05-2015, 06:32
Jeg flyr DY og FR nærmest ukentlig.
DY fremstår som med bedre plass enn hos FR.
Jeg er 193cm.....
AirbusTrond
06-05-2015, 15:59
Har ellers lagt merke til at de aller nyeste DY-setene har en tynnere pute enn de første Recaro-setene, nå mer som hos Lufthansa/Austrian, SAS har stoff som demper ørlite mer. Vi med "kraftige" lår merker denne lille forskjellen, de første utgavene hadde en skikkelig pute.
Rørene som går langs kanten kjenner man etter en time eller to...
http://www.tu.no/industri/2014/10/20/disse-flysetene-kan-spare-norwegian-for-55-millioner-kroner
Men beinplassen synes jeg er bra. Og kabinen til DY i de nyeste flyene er jo som dag og natt ift Ryanair (og de eldste SAS-flyene), mener nå jeg ....
FlightDeck
06-05-2015, 16:16
Ja, Recaro-setene har blitt mer og mer campingstoler - og jeg synes de fremstår ganske pinglete uansett om det er om bord hos Norwegian, SAS og Lufthansa. Uansett er det liten tvil om at Norwegian har de fineste kabinene, men plassen er veldig lik uansett om det er SAS eller Norwegian. Setene og kabinen hos Ryanair trenger virkelig en oppgradering - her er det meste både slitt og stygt.
Jeg pleier og sitte på en av seterekkene ABC fremst i flyet. Og der er det god plass hos Norwegian. Litt mer plass mellom setene der enn i resten av flyet. Ryanair har jeg aldri reist med.
Jeg synes alle 737-kabiner er like, jeg, bortsett fra de med Sky-interiør. SAS, DY eller Ryanair, samme greia. Jeg er ikke fargeblind, så jeg ser jo at Ryanair er litt mer IKEA-inspirert enn de andre, men det er bagateller ;)