PDA

View Full Version : Hvem velges oppgradering ved overbooking hos Norwegian Longhaul?

Bergern
20-04-2015, 19:58
Det kan like godt være oppgraderinger, men uansett imponerrende tall.

Litt OT; På hvilket grunnlag oppgraderer DY, hvor 'alle har gullkort'? First come, first served? Budrunde? Høyest CashPoint saldo?

LN-MOW
20-04-2015, 21:07
Litt OT; På hvilket grunnlag oppgraderer DY, hvor 'alle har gullkort'? First come, first served? Budrunde? Høyest CashPoint saldo?

Samme som alle andre: Overbooking bak gardina. Man selger jo opp til kapasitet. Hvordan de velger de som oppgraderes har jeg ingen formening om.

vbe86
20-04-2015, 21:39

Når jeg jobbet med det så gikk det på booking-klasser. De dyreste klassene ble oppgradert.

TOS
20-04-2015, 22:16

Vi har vel hørt fra SAS-ansatte her inne at det ofte er bookingklasse som er avgjørende, og ikke nødvendigvis status (men jeg antar at en med EBD får oppgradering før en med EBB om de er booket i samme bookingklasse).

Bergern
21-04-2015, 15:57
Når jeg jobbet med det så gikk det på booking-klasser. De dyreste klassene ble oppgradert.

Det høres rimelig ut hvis det er sånn det gjennomføres, siden DY uansett ikke har status.

VC-10
21-04-2015, 16:00
Jeg trodde ikke at DY/DU drev med overbooking jeg!?

WF789
21-04-2015, 16:07
De overbooker økonomiklasse, men ikke flyet.

roger
23-04-2015, 22:43
Om dette fylgjer billettklasse, er det då dei som kjøpte billett sist og til høgste pris som får størst sjanse på oppgradering?