PDA

View Full Version : Hva skedde med TG931 / 1st April?

Jamesbond_ppk
02-04-2015, 11:52
Skulle ha vært med denne i går. Vi ble ombooket til samme avgang i dag.

Hørte at en catering bil krasjet med flyet. Stemmer dette? Skulle gjerne se et bilde at skade.

Hpkris
03-04-2015, 03:56
Her er beviset:

http://www.bangkokpost.com/news/general/516699/thai-plane-in-repair-after-food-truck-crash-in-paris

Jamesbond_ppk
04-04-2015, 07:11
Takker.

En del usannheter der forresten.

Vi ble ikke booket om på andre selskaper selv om vi hadde konkrete alternativer både inn i *A (SQ) eller ikke (AF; logisk fra Paris / KE). Det gjelder forresten også mange andre som var der. De som ble booket om ble overført til Qatar Airways og Malaysian, noe som er ingenting med *A å gjøre.

Grunnen til det var prisen (uten at det ble fortalt oss). Men vi var ganske sikker på det etter at den lokal station manager lånte min iPhone kalkulator for å beregne prisforskjellen med AF, og måtte dessverre si nei. Han beklage og boka oss om til samme avgang dagen etter...

Han beklagde enda mer når han bekreftet til sin ansatte å gi oss 1 hotell kupong på IBIS selv om vi reiste i F (den lokal ansatte var nesten sjokkert og ba ham om å bekrefte 2 ganger; IBIS er nemlig "kun" en 2* hotell...)

Alt dette samt bekrefter vel at TG prøver å spare mest mulig overalt. En annen indikasjon var dårlig utvalgt på vin om bord forresten. Vesentlig dårligere enn det jeg har sett med TG tidligere forresten.

Til slutt, kan jeg opplyse at turen var selvsagt behagelig; ja; vanskelig å klage når man sitter i F... Men ikke eksepsjonelt. Dårlig crew (ingen personlig hilsen; crewet var utrolige stresset; lunsj var servert i full fart og alle rettene kom før vi var ferdig med den forrige...). Ingenting med pengene å gjøre dette. Har opplevd både gode og dårlige crew på TG; denne gangen var de dessverre ikke spesielt flinke.