PDA

View Full Version : God fredag fra Tokyo


Fnate
20-03-2015, 02:53
God morgen, folkens.

Da er sitter jeg her og koser meg med kaffe. Standard hotellfrokosten er inntatt (muffins og masse ananas) og jeg har noen timer til flyet går hjem.

For en sjelden gangs skyld skal jeg fly planlagt rute hjem fra Asia. NRT-HKG-DXB-OSL.

Her i Japan er forøvrig det å være mat et rimelig kjipt yrke. I går var vi på en rimelig high end italiensk restaurant uten meny. Bare en matreise igjennom 8 retter. Det begynte med at de kom rundt med en liten bolle med vann, der det svømte masse små fisk.

- "We are going to let these directly into a bowl of boiling oil. Living, of course. Then serve you two each"
- "Oh, yes, we usually cooked lobster that way at home. Although we used water, of course."
- "Aaaaa... interesting. Anyway, we do it because they will be in shock when they hit the oil and they will swallow some. Then they will cook from within and taste a lot sweeter"
- "Really? We do it because we are told it is the most humane way to kill a lobster."
- "Aaaaa... interesting"
- "What is the name of the one I am having?"

Men da hadde hun gått.

Ha en brillefin dag.

Herlov
20-03-2015, 07:18
God fredag fra Tokyo!

Akkurat ankommet hotellet etter en kurant tur med SAS fra CPH. Optiontown slo inn, så det ble ikke så smertefullt som fryktet. Det var da voldsomt som vi fløy i hælene på hverandre, Fnate. Hvor lenge blir du?

Fnate
20-03-2015, 07:22
Det var da voldsomt som vi fløy i hælene på hverandre, Fnate. Hvor lenge blir du?

Sitter på flybussen ut til NRT nå. Kos deg i byen!!

Someone
20-03-2015, 08:07
God morgen fra Sandaker. Omtrent som Tokyo, bare ikke. I dag blir det en tur til Strøm-Larsen med junior. Viktig med gode vaner fra de er små. Så skal sekken pakkes før det blir avreise til Rena i ettermiddag. For første gang skal det og ligge i en sovepose på en madrass faktisk ikke bli så halvgærnt. Ha en fin dag

ATC-flyradar
20-03-2015, 08:32
God morgen fra nord i Oslo - tåken er og sitter er - denne mørkleggingen som er mellom 10-12 i dag - den har vi allerede - se her.

God helg folkens.
Jan

ForeverSAS
20-03-2015, 09:05
God fredag fra Snillfjord! :)

Den store månen-gjemmer-sola-dagen er endelig her, og så klart er skyene her også. Derimot, det er....mot alle odds, noen små hull her og der i skylaget som kanskje vil gi en viss effekt. ;) ''Dommedagsklokka'' til VG skriker 1 time og 39 minutter til start i Kristiansand og deretter går det vel slag i slag tenker jeg. Jeg ber for så tynne skyer som mulig i dag.

Ellers lite som skjer på en så spennende dag som dette. Er dog skuffet over at TV 2 velger nettsending i nesten 7 timer mens NRK 1 velger 2 times sending fra ca 10.00, trodde bedre om TV 2, men NRK duger de også. :)

Ha en finfin og topp solformørkelse forumister! :D :D

LN-FHU
20-03-2015, 09:35
God fromiddag fra Trondheim
Ikke akkurat topp-vær for solformørkelser, men en liten sjans er det.....

Deilig at det er fredag,lønningsdag og hyttehelg med kidsa.Mor er hjemme med skolearbeid.

Ha en tipp topp fredag og god solformørkelse :D :D :D

robertaas
20-03-2015, 09:41
God fredag fra Ruter lille røde. Sitter med fanget fullt av hjemmelaget flan patissier. Skal ha kake og (delvis reise-) quiz på jobb idag.

Ha en god en alle quiz- og kakemonser.

Henshaw
20-03-2015, 11:25
Morn fra studentbyen. Følger også med på solformørkelsen, men siden været er såpass strålende får man ta til takke med NRK sin sending fra Svalbard. Ut og jakte mat må man gjøre i løpet av dagen

Twin Otter
20-03-2015, 12:06
God morgen fra Coffeeberry i Stavanger. Lite solformørkelse å melde om her. Skyer og sånn må vel ta skylda for det. Uansett. Turen går om litt over gata her for å hive seg på flybussen ut til aerodromen. Så blir det helg i hovedstaden tenker jeg. Ha en riktig god fredag forumister.

kimpe
20-03-2015, 17:23
Hei fra Dublin!

Fritt utsyn til solformørkelsen fra 3A på SK4603 i formiddag.

Kapteinen hadde nedtelling og over skyene ble det et flott syn!

Nå scones, te og NM i Poker;)

Kim

badsofa
20-03-2015, 20:31
God aften fra Hardanger!

Fredagens sjarmør ettappe fullført på jobb, deretter har man fått luftet bookingfingeren til Moskva, denne gang med SK til SVO. Samt da obligatorisk 2 x t/r til OSL for visumfestival.

Ellers blir det snart å hive noe godt på komfyren, og rolig kveld hjemme pga treningskamp med fotballaget mitt i morgen.

Ønsker alle en fin fredagskveld!

Bizflyer
20-03-2015, 21:44
Hei og hopp fra det Sørlandske!

I dag har jeg fått med meg skyformørkelsen.....
Nettopp kommet hjem fra bursdagsselskap.
Sitter og lurer på om jeg skal ha noe sterkt i glasset eller vente til i morgen....

Heeey. Hvem er det jeg prøver å lure! Er det rart jeg drikker.....

God helg!

LN-MOW
20-03-2015, 22:34
Jajajaja ... fint med US Government ... brev sendt 11/3 .. 'Vennligst møt på vedlagte adresse Fredag 20/3 klokken 11.00'. Lå i postkassen i dag klokken 14:00 .... :rolleyes:

WF789
20-03-2015, 23:16
Jajajaja ... fint med US Government ... brev sendt 11/3 .. 'Vennligst møt på vedlagte adresse Fredag 20/3 klokken 11.00'. Lå i postkassen i dag klokken 14:00 .... :rolleyes:

Virker kjent...

Hypern
21-03-2015, 10:22
Jajajaja ... fint med US Government ... brev sendt 11/3 .. 'Vennligst møt på vedlagte adresse Fredag 20/3 klokken 11.00'. Lå i postkassen i dag klokken 14:00 .... :rolleyes:

Hva betyr det? Konfirmere din immigrantstatus?