PDA

View Full Version : Turkmenistan


Kjersti
02-03-2015, 13:07
Har planer om å reise til Turkmenistan. Er det noen her inne med erfaringer å dele? Vil gjerne høre hvordan dere opplevde dette merkelige landet.

L1011-500
02-03-2015, 15:08
Har ikke vært i Absurdistan selv, men har også planer om en tur dit - så jeg henger meg på trådstarter ang tips og erfaringer :)

Sondbjo
08-03-2015, 01:39
Visum til Turkmenistan kan være komplisert. Du kan få det på flyplassen(ASB) men da må du booke en tur igennom et selskap. Ambasaden er i London. Det er jo litt problematisk men man kan sende i posten. Det tar minst 1 uke vær vei. Så søk i GOD TID før avreise. :)

Klgn
08-03-2015, 10:08
Jeg var der for cirka fem år siden, reiste over land inn fra Uzbekistand og ut igjen til Iran. Vi brukte Stantours (stantours.com) til å få hjelp til å organisere reisen, alt funket fint med dem. Du må jo følges av en guide som er ganske regimevennlig hele veien, men etter 2-3 flasker vodka ute i ørkenen greide vi å få litt mer enn bare propaganda ut av han.

I Ashgabad får du imidlertid bevege deg fritt omkring mellom gullstatuene.

Entusiasten
10-03-2015, 11:23
Les deg opp om Ruhnama'en, så har du alltid noe å snakke med folk om. Ganske spennende.

Kjersti
13-03-2015, 01:49
Takk for svar! Har allerede booket tur gjennom Koryo Tours, siden jeg var så fornøyd etter å ha reist med dem til Nord-Korea. De ordner slik at visumet fås på flyplassen ved ankomst. Skal være igjen et par dager i Ashgabat etter turen. Gleder meg til å oppleve Absurdistan :)