View Full Version : UA38 snudd grrrr... (30/1)
Da snudde vi rett etter take off til Oslo med UA38 pga defekt radio. Er ikke dette noe man burde merket i pre-flight check?
Og vi har ikke engang dumpet fuel?
Hmmmm
Men landet trygt med brannbil og ting :)
En uniformert (!) representant skal imidlertid komme ombord. Håper han har med GT.
Siden vi har griseflaks idag virker ikke jet bridgen.
Men det ser ut som om Dag har hostet opp ny balje.
Det er standardutstyr. Men han har sikkert lagerfrakk. Slike er bad karma.
Han hadde vaffal ikke GT, så vi er litt skuffa
Skal ta opp den med Dr. Johnsen .. Uakseptabelt! DumDum Boys synger Møkkamann her nå- svært passende.
Og vi har ikke engang dumpet fuel?
Hmmmm
Nå har vel ikke 757 muligheten til det
Nope. Her lukter det overweight landing check.
Ah, visste jeg ikke
Vi drikker forresten Sierra Nevada og er redd for å miste nye flyet
Dr. Johnsen er informert om denne miseren .. Mulig han sender Liv Tyler for å redde situasjonen. Eller mer Sierra Nevada.
Dr. Johnsen er informert om denne miseren .. Mulig han sender Liv Tyler for å redde situasjonen. Eller mer Sierra Nevada.
Nok Sierra Nevada, og vips så ser opptil flere ombord ut som Liv Tyler
Takk, det ville hjulpet. Ha ha
Nok Sierra Nevada, og vips så ser opptil flere ombord ut som Liv Tyler
Badabing!!!!
Takk til Dag for et turbobytte av balje.
Så får vi håpe denne virker!
Ciao (håper jeg)
ENGM 911
31-01-2015, 06:47
Festbrems!!!!!!
Dag Johnsen
31-01-2015, 14:26
Heisan Fnate!
Beklager dette og det ser ut som en VHF radio datt ut. Jeg skal gi Avionics gjengen en omgang paa mandag... :D
Ser dere landet litt tungt, men som vi har snakket om i den andre traaden er dette som regel ikke noe problem... og med ny transceiver er ship 140 allerede tilbake i service... :up:
Dag
Heisan Fnate!
Beklager dette og det ser ut som en VHF radio datt ut. Jeg skal gi Avionics gjengen en omgang paa mandag... :D
Ser dere landet litt tungt, men som vi har snakket om i den andre traaden er dette som regel ikke noe problem... og med ny transceiver er ship 140 allerede tilbake i service... :up:
Dag
Dårlig gjort å dette ut sånn helt uten videre. ;)
Men takk for dødsrask turn med ny balje!!
Jøss, hadde jeg visst at det var en elefnat på samme flight som meg, så skulle jeg jaggu ha tatt turen fram og hilst!
UA39 forrige lørdag: 14 timer sammenhengende i bussen. Først over 2 timer forsinkelse ut fra OSL, så planlagt fuel stop i Gander, som ble endret til Albany. I Albany slo hviletidsbestemmelsene for crewet inn. Nytt crew måtte flys inn fra EWR, og vi satt og blomstret i flyet et par timer upstate før vi kom i luften igjen. Lunsj og to munnfuller sandwich var eneste fór i løpet av 14 timer ... Ugh.
UA38 i går: Som beskrevet overfor. Småubehagelig landing på EWR også, med en del turbulens og kraftige manøvre.
Min første tur med UA ble ikke akkurat vellykket. Jeg tror nesten det må ha vært noe dårlig karma som slo tilbake på meg, for toget fikk tekniske problemer på siste trekk hjem i tillegg ... He-he. Uansett, ekstremt kjedelig på økonomi når sånne ting skjer både tur og retur. Ryggen var helt kaputt etter 14 timer. Jeg slenger avgårde et par krav om erstatning.
Nope. Her lukter det overweight landing check.
Med den replikken, insinuerer du at Fnate satt vel lenge i kantina på EWR?:o
Med den replikken, insinuerer du at Fnate satt vel lenge i kantina på EWR?:o
Det var nok Sierra Nevada'n som han finansfyren spanderte ... :p
Jøss, hadde jeg visst at det var en elefnat på samme flight som meg, så skulle jeg jaggu ha tatt turen fram og hilst!
Dæven så kjipt at vi ikke fant ut det.
Tipper du var rimelig happy med å stå og vente på rydding av gate på OSL også da?
Det var nok Sierra Nevada'n som han finansfyren spanderte ... :p
Det kan faktisk hende
UA39 forrige lørdag: 14 timer sammenhengende i bussen. Først over 2 timer forsinkelse ut fra OSL, så planlagt fuel stop i Gander, som ble endret til Albany. I Albany slo hviletidsbestemmelsene for crewet inn. Nytt crew måtte flys inn fra EWR, og vi satt og blomstret i flyet et par timer upstate før vi kom i luften igjen. Lunsj og to munnfuller sandwich var eneste fór i løpet av 14 timer ... Ugh.
UA38 i går: Som beskrevet overfor. Småubehagelig landing på EWR også, med en del turbulens og kraftige manøvre.
Min første tur med UA ble ikke akkurat vellykket. Jeg tror nesten det må ha vært noe dårlig karma som slo tilbake på meg, for toget fikk tekniske problemer på siste trekk hjem i tillegg ... He-he. Uansett, ekstremt kjedelig på økonomi når sånne ting skjer både tur og retur. Ryggen var helt kaputt etter 14 timer. Jeg slenger avgårde et par krav om erstatning.
Enden på visa ble $ 1000 voucher for UA39 og $ 400 voucher for UA38. Til sammen ca. 11 200 kroner i erstatning for to billetter jeg til sammen ga ca. 5400 kroner for ... Det må jeg si meg fornøyd med, så jeg gir UA en ny sjanse i C til sommeren. :cool:
Meget bra.. Som tidligere fikk vi begge valget mellom $ 175 eller 8.750 bonuspoeng for en meget hyggelig mellomlanding i Goose Bay for vel en uke siden...:D I tillegg gratis drinker...