PDA

View Full Version : Største turistfelle?

Herlov
17-01-2015, 08:49
Inspirert av Hypern sin tråd om "Kjedeligste reisemål?" ... Hva er den største turistfella du har vært i? Da tenker jeg ikke på fornøyelsesparker ala Disneyland, etc.

Darling Harbour i Sydney kommer nok på topp på min liste enn så lenge.

The Viking
17-01-2015, 09:32
Puerto Banus er definitivt høyt på listen. Forsoffen "eleganse" for hasbeenwannabes med russiske overtoner....

Hypern
17-01-2015, 10:34
Vaci Utca i Budapest uten tvil, unngå den gata for alt det er verdt. Bare kort gangavstand vekk fra denne gata koster mat og øl halv pris av hva det koster på denne gata.

Someone
17-01-2015, 10:45
La Rambla kan vel sies være en skikkelig felle. Er det annet enn turister, lommetyver, selgere av falske varer og gjøglere der?

LN-TIB
17-01-2015, 10:47
La Rambla kan vel sies være en skikkelig felle. Er det annet enn turister, lommetyver, selgere av falske varer og gjøglere der?
Bøtter med sangria til 18 Eur

The Viking
17-01-2015, 10:56

Både og; 100 meter inn i enkelte bakgater og du er tilbake til mye av det ekte Barcelona.

Someone
17-01-2015, 11:04
Både og; 100 meter inn i enkelte bakgater og du er tilbake til mye av det ekte Barcelona.

Ja, men da er du ikke lenger på La Rambla ;)

Hypern
17-01-2015, 11:15
Kunne vel nesten slengt med Karl Johans gate her i Oslo, men jeg skal la det være (for å ikke provsere meg selv eller andre Osloborgere)

Det er ihvertfall ikke noen stor turistfelle vil jeg påstå.

Wig-wag
17-01-2015, 12:18
Fisketorget i Bergen!

jb1
17-01-2015, 12:55
Det er mange steder som fint kan unngaas. Restauranter paa Champs Elysees i Paris kan vaere riktig gode turistfeller, men gaten ellers er svaert vakker. Enig i at det er endel turistfeller paa Karl Johan og Fisketorget i Bergen boer med paa listen. Fascinasjonen for Times Square har jeg heller aldri forstaatt, men mange av restaurantene gnir seg nok i hendene der.

AirbusTrond
17-01-2015, 12:58
Vaci Utca i Budapest uten tvil, unngå den gata for alt det er verdt. Bare kort gangavstand vekk fra denne gata koster mat og øl halv pris av hva det koster på denne gata.

Hah! Ja, spiste der dessverre to ganger, da jeg ikke hadde satt meg inn i byen så mye. Kanskje litt upassende å si det, gitt historien, men Robben Island-turen i fjor hadde jeg visse forventninger til - men turen var dårlig lagt opp. Selvsagt interessant nok, men ga ikke det helt store inntrykket. Men så har man vært der.

ILS2
17-01-2015, 13:23
Times Square.

Mange veier inn, men vrient å komme seg ut. Ingenting spesielt å se eller gjøre. Per definisjon en turistfelle. Styr unna!

econ
17-01-2015, 13:39
Spansketrappene, Coloseum, Trevifontenen (Fontana di Trevi) generelt hele Roma ;) har aldri vært i en by der jeg føler det har vært flere turister.

KristianSk
17-01-2015, 13:50
The Peak / Peak Tram Hong Kong er en skikkelig turistfelle, men en skikkelig imponerende en.

Hypern
17-01-2015, 14:40
Kan også legge til Pearl TV Tower i Shanghai, uten tvil en av de verre turistfellene der ute, men det er tøft å gå utendørs over 200 meter rett ned på gata.

Fnate
17-01-2015, 16:12
Puerto Banus er definitivt høyt på listen. Forsoffen "eleganse" for hasbeenwannabes med russiske overtoner....

Ha ha ha, dimling. Jeg skal dit i påsken. :) Men forsoffen "eleganse" synes jeg passet bra. Et nokså kitch sted.

For min egen del så vil jeg nok si Avenue of the stars (eller hva den heter) i Hollywood. Makan til skuffelse tror jeg aldri jeg har opplevd. En helt forferdelig plass.

ENGM 911
17-01-2015, 16:42
Når det gjelder innlandsturisme er uten tvil Sir Winston nederst i Karl Johans gate i Oslo en magnet på Tove-Laila og gutta med Scania-jakker hehe.

Kashgar
17-01-2015, 17:15
Grand bazaar i Istanbul

MountainDew
17-01-2015, 18:34
Puerto Rico, GC :nor:SWE:DEN

hifiman
17-01-2015, 18:39
London sin Oxford Street og utenfor London eye er det en del tiggere etc...

SQ 777
17-01-2015, 19:07
He, he, alle steder som det er mye turister blir alltid kalt feller...

I andre steder, som mange nydelige steder som jeg har vært i det sørlige Stillehavet noen ganger , blir skrytt opp i himmelen... Joda vakker natur mens dagslys og sol, og helt dødt etter KL 19 da siste restaurant stenger :headbang. Men en får sove godt og oppe 0500 og det er alltid sunt...

AirbusTrond
17-01-2015, 19:10
Når det gjelder innlandsturisme er uten tvil Sir Winston nederst i Karl Johans gate i Oslo en magnet på Tove-Laila og gutta med Scania-jakker hehe.

Kan også legge til Egon Jernbanetorget her....

RWY 24
18-01-2015, 16:37
Avenyn og Nordstan i Göteborg. Triste steder i en ellers hyggelig by.

Kjersti
18-01-2015, 18:21
Støtter denne. Stedet å dra for alle som synes toppen av lykke er å vise frem hvor dyre ting man har.

Hypern
18-01-2015, 18:24
Kan også legge til Egon Jernbanetorget her....

Tja om det er en Egon restaurant her til lands (utenom Tyholt-tårnet) som er verdt å få med seg så er det denne, 2 etasje er ihvertfall riktig så hyggelig. Egon er uansett ganske dyr og stusselig mat spør du meg uavhengig av hvor i landet man er, men man vet hva man får selv med bind for øya.

jb1
18-01-2015, 18:50
Tja om det er en Egon restaurant her til lands (utenom Tyholt-tårnet) som er verdt å få med seg så er det denne, 2 etasje er ihvertfall riktig så hyggelig. Egon er uansett ganske dyr og stusselig mat spør du meg uavhengig av hvor i landet man er, men man vet hva man får selv med bind for øya.

Enig, men noen ligger lettere til for å fange opp folk som ikke vet om andre muligheter. Egon skjendet Rica i Bygdø allé da de erstattet Magma der.

Bergern
18-01-2015, 23:15
Når dere først er inne på kjeder;
Hard Rock Cafe.
Som heroin for samlerne og maten er stort sett i beste fall medioker.

Oladunk
27-06-2015, 13:40
>Når dere først er inne på kjeder; Hard Rock Cafe. Som heroin for samlerne

Begynte å samle halvlitersglass fra Hard Rock Cafe restauranter verden rundt siden de alltid har spesielle deals at du får glass om du kjøper ekstra stor øl eller lignende.

Men f***skapet (logoen med stedsnavn) går jo av i vask, så nå har jeg en samling med fine halvlitersglass som like godt kunne vært kjøpt på Toten.

BårdK
28-06-2015, 13:38
Selv uten forventninger, er Las Vegas min favoritt til verste turistfelle.

Klette
28-06-2015, 17:06
Venezia er det mest aggressive turist-styret jeg har sett. Spesielt på en dag i Juli...

petter380
28-06-2015, 17:29
Har en dårlig følelse angående Cusco som vi skal til i august. Bare å stålsette seg [emoji6]

ErlA
28-06-2015, 18:05
Time Square, hele området er jo bygget for å cashe inn på dumme turister

SQ 777
28-06-2015, 18:51
Den dumme turisten meg, flirer meg gjennom stedet på hver tur. Nå 34 ganger totalt... Ofte flere ganger på samme tur... Men sånn er dumme jeg...:colgate:

Henshaw
28-06-2015, 19:19
Har en dårlig følelse angående Cusco som vi skal til i august. Bare å stålsette seg [emoji6]

Nja, ikke verste stedet sånn sett, men mye turister, ja.
Om du skal til MP så anbefales det å være der sånn ca tidlig for å slippe store folkemengder

robertaas
28-06-2015, 19:38
Den dumme turisten meg, flirer meg gjennom stedet på hver tur. Nå 34 ganger totalt... Ofte flere ganger på samme tur... Men sånn er dumme jeg...:colgate:
Var innom kvelden før nyttårsaften mens de hadde generalprøve. Stappet med turister. Måtte flere kvartaler unna for å slippe å permanent ha fysisk kontakt med flere mennesker om gangen. Var veldig glad jeg hadde valgt å dra videre til Karibien neste morgen.

East Nanjong road i Shanghai: Ble stoppet hver 5. meter av plageånder som hadde den samme ramsa med tilbud de lirte av seg fra falske klokker til tvilsom massasje. Gikk man fulgte de bare etter og ga seg ikke før de hadde sagt alt og de stod ofte i kø for å plage turister med akkurat den samme listen av "tilbud".

Verdens mest kjente åpne kloakk: Venezia

Bergern
28-06-2015, 20:39
Nå må man skille mellom veldig populære turistmål og turistfeller. Sistnevnte er noe som ligner på det første, men ikke rekker det opp til knærne men koster skjorta.

Noen sier Eiffeltårnet er en turistfelle. Er det det? Min mening er at det er et fantastisk landemerke for Paris og et 'must' når man først er i byen. Man må jo ikke på død og liv oppi det for å nyte det. Veldig populært og med god grunn. Kjøpte du et lite tårn i plast eller noe metallignende av en svært mørk og flettet pariser, ja, da har du gått i turistfella.

Fellowplane
28-06-2015, 23:59
Jepp, føler f. eks ikke det blir riktig å kalle Hollywood for en turistfelle, men deler av Hollywood Blvd. fremstår som en sammenhengende turistfelle, full av overprisede souvernirbutikker, "museer" og gribber som vil selge deg overprisede "tours". Ordentlig møkkaplass.

Kiev
29-06-2015, 00:47
Slår et slag for Grand Place Brussels. Restaurant-ringen rundt den plassen er skoleeksempel på hvordan tyne euro ut av halvfulle turister.

jb1
29-06-2015, 09:53
Enig i at ikke alle steder med mange turister er feller. Man kan jo se fantastisk kunst og arkitektur i Louvre, i Nasjonalmuseet i Tokyo eller vakre slott i Wien, selv om det er mange turister der blir det ikke mindre vakkert (men trengsel kan jo slite på humøret). En god turistfelle har gjerne god beliggenhet for å fange folk som ikke er lokalkjent, stive priser og dårlig service. Det har blitt bedre, men stripen mot sjøen på Aker Brygge hadde mange slike.

Utenbys
29-06-2015, 12:41
East Nanjing Rd og Peoples Park / Peoples Square i samme by. Her er det godt med muligheter for å bli shanghaiet til teselskap (google: shanghai tea scam). Ellers kan jo nevnes en og annen plass i Bangkok der det henger sluk med agn klart for den naive forbipasserende. Patpong, sånn for å nevne ett område.

Herlov
04-07-2015, 05:06
Venice Beach. Beklager, men for et møkkete og trashy sted. Jeg snakker ikke om stranda i seg selv, men promenaden.

Sondbjo
04-07-2015, 07:40
Silkemarkedet i Beijing! For det meste overprisede falske varer...

petru26
07-07-2015, 09:56
En skikkelig turistfelle : marcusplassen i Venezia.

VirreVapp
07-07-2015, 10:09
Silkemarkedet i Beijing! For det meste overprisede falske varer...

Syntes det var gøy jeg! Masse jalla og juggle til peanuts. Utropspriser som er latterlig høye. Bjørn Borg Boxer; utropspris 300 NOK, kjøpt for 10 NOK.. Tar litt tid, men underholdende tidsfordriv

AirbusTrond
07-07-2015, 10:57
En skikkelig turistfelle : marcusplassen i Venezia.

Tja, ikke etter min oppfatning av begrepet turistfelle. Markusplassen har jo historie som det holder, og det er jo noe av grunnen til at det er turister der. Caffe Florian er også regnet som verdens eldste kafe - så selv om kaffen (og det andre) er dyrt, er det litt fint å ha drukket kaffe og Campari der, synes nå jeg. Og om man står tidlig opp om morgenen - ved 5-6-tiden, kan man oppleve Markusplassen nesten helt alene....

... rett ved ligger jo Harrys Bar og selv om det bare er turister der, vil jeg ikke heller si at det er en turistfelle. Det er et historisk sted, der blant annet Carpaccio og Bellini ble oppfunnet og stedet har vært gjestet av alle "storfolk" som har vært innom byen. :drink

Dette er jo ikke steder man oppholder seg lenge, men steder man gjerne vil oppleve og se. Og faktisk også steder som har så mye historisk sus at man gjerne vil tilbake. Dog - det hadde vært et par hakk hyggeligere om man slapp unna høyrøstede og selvskrytende amerikanere på disse stedene...

FlightDeck
07-07-2015, 11:36
Playa de las Americas på Tenerife må være noe av det absolutt verste stedet jeg har vært. Fint med strand, men smekkfullt av turister - og det verste er alle de elendige restaurantene, kjipe turistbutikkene og de forferdelige barene. Ser ikke ut til at det er noen der som virkelig prøver å få til noe bra der!

AirbusTrond
07-07-2015, 11:53
Playa de las Americas på Tenerife må være noe av det absolutt verste stedet jeg har vært. Fint med strand, men smekkfullt av turister - og det verste er alle de elendige restaurantene, kjipe turistbutikkene og de forferdelige barene. Ser ikke ut til at det er noen der som virkelig prøver å få til noe bra der!

Men dette er da gjennomgående på mange store chartersteder? I liket med en del steder i verden er jo det bygget opp ut fra ingenting - bare hoteller og restauranter, ikke noe opprinnelig sentrum. Man har jo det samme i f.eks. Sousse og Golden Sands i Bulgaria, for å nevne to jeg har besøkt. Sistnevnte er jeg innom en gang eller to i året (ifm oppholdet i Varna by) nesten bare for se hvor stor forskjell det er fra byen. Det føles IKKE bra å gå innom en restaurant og det første spørsmålet du får er "WHERE ARE YOU FROM?!" og så får du en norsk meny med bilder. :angry: Man føler seg ikke akkurat som noen globetrotter, mer som en stor idiot som ikke tør å utforske verden. Nok greit for familiefolk, men år man reiser alene er jo dette helt døllt.

AirbusTrond
08-07-2015, 13:21
Dette må være årets verste turistfelle??! Eg berre spyr!

Stand Up Norge har i samarbeid med Ving Norge AS sendt en rekke kjente norske komikere til Alanya. Her underholder de på Red Tower Brewery, hver tirsdag og fredag kl 21.00. Denne uken kan du se, Tommy Steine (12 & 15 juli), og i ukene som følger; Roar Brekke (19 & 22 juli) Ørjan Burøe (26 & 29 juli) og Terje Sporsem (2 & 5 aug). For mer info: kontakt din nærmeste Ving guide eller ring +47 852 34 213. God Ferie!

roger
08-07-2015, 20:23
Dette må være årets verste turistfelle??! Eg berre spyr!
Passar bra å seie "haha"! ;)

roger
08-07-2015, 20:26
Men dette er da gjennomgående på mange store chartersteder? I liket med en del steder i verden er jo det bygget opp ut fra ingenting - bare hoteller og restauranter, ikke noe opprinnelig sentrum. Man har jo det samme i f.eks. Sousse og Golden Sands i Bulgaria, for å nevne to jeg har besøkt. Sistnevnte er jeg innom en gang eller to i året (ifm oppholdet i Varna by) nesten bare for se hvor stor forskjell det er fra byen. Det føles IKKE bra å gå innom en restaurant og det første spørsmålet du får er "WHERE ARE YOU FROM?!" og så får du en norsk meny med bilder. :angry: Man føler seg ikke akkurat som noen globetrotter, mer som en stor idiot som ikke tør å utforske verden. Nok greit for familiefolk, men år man reiser alene er jo dette helt døllt.
Har ikkje utforska alt av passar på kanari, men det er ganske stor skilnad på nemde strandstripe og nokre av dei andre stadane. Norsk på menyen slepp ein kanskje ikkje unna, men det er betre enn der. Var der på dagstur. Ikkje noko plass for meg nei.

petru26
09-07-2015, 00:32
night market/ladies market i Hong Kong er vel et par kandidater..?

Islending
09-07-2015, 15:14
Phi Phi-øyene... J@vligste stedet jeg noen gang har vært...

SeatBelt
10-07-2015, 09:09
Jeg er enig i at det er mange turister på Darling hb. i Sydney, men det er først og fremst et veldig flott område. Jeg synes mange steder med turister kan være fine selv om det er mange turister. Fellen kommer først når det er mye drittmat (som er dyr) og andre ting som melker deg for penger og som har lite med stedet å gjøre.

La meg nevne noen store feller, som faktisk den dag i dag beskrives som spennende, bortgjemt og kulturelt i reisemagasiner:

- En "floating village" utenfor Siem Riep i Kambodsja. Det er søren meg noe av det mest turistete og kjipeste jeg har vært med på. En stor nedtur der man blir lurt på hvert eneste hjørne, og det er satt opp attraksjoner hele veien som melker turister for penger. Åpenbar turistfelle.
- Mui Ne, Vietnam: Ikke det verste, men til å være et godt stykke fra de største byene i Vietnam ble jeg overrasket over neonlys-faktoren og frekvensen av dårlige restauranter.
- Bagan sentrum, Myanmar: Her har neonlys og en haug spisesteder begynt å vokse frem, og "sentrum" - også kjent som restaurantgata - er i ferd med å bli en skikkelig turistfelle, selv om omgivelsene er noe av det mest fantastiske som finnes av turistattraksjoner.

Ellers er det jo en del andre steder som er åpenbare feller:
- Walk of fame, Hollywood Blvd., Los Angeles. Alle vil dit, fullt av suvernirbutikker, dårlige restauranter og dyre attraksjoner. Fullt kaos.
- Times Square, New York City (ser den allerede er nevnt)
- Gold Coast, Australia. Skjønner ikke hvorfor folk fra Europa i det hele tatt gidder å dra hit. Kule surfestrender og noen ok surfeklubber langs stranda, men ellers et sydenhelvete uten like. Finnes en million mer sjarmerende surfebyer langs hele kysten.
- Karlsbroen, Praha. Hele Praha er en gedigen turistfelle, selv om det går an å finne fine escapes.

SeatBelt
10-07-2015, 09:17
Venice Beach. Beklager, men for et møkkete og trashy sted. Jeg snakker ikke om stranda i seg selv, men promenaden.

Jeg opplevde det ikke som en turistfelle - mer som at det litt møkkete street-livet var en del av kulturen der. Er enig i at det ikke var verdens mest sjarmerende sted, men synes først og fremst det var annerledes, og ikke en åpenbar turistfelle (selv om jeg selvsagt også kom i snakk med folk som ville selge meg musikken sin :D )

Henrik C
10-07-2015, 12:30
- Bagan sentrum, Myanmar: Her har neonlys og en haug spisesteder begynt å vokse frem, og "sentrum" - også kjent som restaurantgata - er i ferd med å bli en skikkelig turistfelle, selv om omgivelsene er noe av det mest fantastiske som finnes av turistattraksjoner.

Veldig godt poeng ang. New Bagan. Men det skal sies at det ene spisestedet vi prøvde der hadde helt kurant mat. Forøvrig skjer mye av det samme i Nyaung U også.

DCHalvorsen
10-07-2015, 17:13
Interessant med såkalte turistfeller. Var sist lørdag på gjennomreise i Krakow, hadde et par timer til overs og stakk nedom markedsplassen for å spise litt og se på livet.

Trodde egentlig at Krakow var gått litt av moten, men neida - til tross for steikende sol og godt over 30 grader var det pakket med folk der. Skulle ikke undre meg om denne store plassen i sum er verdens største uteservering.

De har sånn tilbud der hvor man kan ta en tur med hestekjerre trukket av noen oppyntede dølagamper og ditto kusk i kvasi nasjonaldrakt. Jevnt over satt kvinnene i vognene med stjerner i øynene og romantiske smil rundt munnen. Mennene de drog på så ut som om de ønsket seg langt ned i krypten under Mariakirken.

Og så var det disse her gågruppene ledet an av myndig paraplyguide. Fremst i rekkene gikk typiske kulturkjerringer med blikk oppmerksomt til høyre og venstre etter guidens anvisning. Bakerst subbet som regel noen menn. De så enten på skotuppene sine eller lengselfullt inn over kafebordene med alle sine halvlitere.

Kikket så vidt og innom Bull Pub rett bak Mariakirken. Der huserte britiske utdrikkingslag - og det gjorde de også på slutten av 90-tallet, da jeg for første gang var der på mine etterhvert mange reiser til Polen og Krakow.

Kanskje er det kvinner og ureflektert mannlige drankere som i sum skaper turistfeller?

Hypern
10-07-2015, 20:53
Khao San Road, Bangkok
Nyhavn, København
Hele central London

jb1
10-07-2015, 23:55
Vi har glemt en av Brüssels største turistfeller: Rue des Bouchers (fransk for Slaktergaten). En restaurantgate nær Grand Place, full av steder med bilder på menyen, som de lokale skyr som pesten (med noen hederlige unntak).

robertaas
11-07-2015, 00:22
Phi Phi-øyene... J@vligste stedet jeg noen gang har vært...
Stappfult av folk på dagstur og smal strandlinje hvor det er fullt av båter og oljeflak utenfor. De hadde ikke dreis på renovasjonen da jeg var der så de hadde et søppelberg i utkanten av byen som man kunne lukte over hele øyen. Men når man kom seg opp på en fjellknaus og så landtungen på god avstand så det absolutt pent ut.

-Paris: Restaurentene i Rue Mouffetard
-Kuta på Bali: strendene var ødelagt og det fløyt søppel og stinket. Lugubre menn tilbød narkotika og småjenter.
-Key West: Solnedgang på Mallory Square. Bare en vanlig kai, men folk oppfører seg om de aldri har sett en solnedgang før og dette er det eneste stedet i verden hvor man kunne se det.
-Sydeny: Bondi Beach. En under middels strand som ingen skønner hvordan har blitt så kjent.
-Cairns: godt under middels dykking rett utenfor byen eller fra Green Island

Hypern
11-07-2015, 08:19
Man har jo generelt en del gamlebyer i Øst Europa - typ Krakow som kanskje kan karakteriseres som en turistfelle, men samtidig har jo disse en historie. Kan uansett si at en del områder på Rhodos er en turistfelle, menyer på norsk. Ugh. Bargata er særlig en skandianvisk turistfelle - med Solsidan, Grubbarna Grus etc for 17-18 åringer som synes at det å drikke seg overstadig berusa i et fremmed land er veldig kult som om man ikke kan det i Norge.

AirbusTrond
12-07-2015, 12:08
Gamlebyer i Øst-Europa virker å følge mye det samme mønsteret. Wroclaw var et unntak når jeg var der for noen år siden. Gdansk var interessant for 15 år siden - nå virket hovedgata å være utelukkende for turister og fylt opp av uinteressante restauranter og stadige tilbud om kvelden om diverse suspekte nattklubber. Lipscani-området i Bucuresti var kult for 10 år siden, i forfjor var gatene fulle av unge turister som drakk Heineken fra tappetårn. I løpet av 15 minutter om kvelden samlet jeg vel nesten 20 glorete lapper med diverse tilbud rettet mot menn som reiste uten kona på slep...

For øvrig - det er absolutt greit å besøke slike steder også og på tur kan man jo ha det svært hyggelig. Men personlig liker jeg å oppleve steder der man kan "gjemme seg" litt i mengden og ikke bare framstå som turist hele tiden. Ettersom jeg stor sett reiser alene er det å studere det lokale livet, spesielt på uteserveringer og lignende, noe av det mest spennende med hele turen.

Hypern
12-07-2015, 19:39
For øvrig - det er absolutt greit å besøke slike steder også og på tur kan man jo ha det svært hyggelig. Men personlig liker jeg å oppleve steder der man kan "gjemme seg" litt i mengden og ikke bare framstå som turist hele tiden. Ettersom jeg stor sett reiser alene er det å studere det lokale livet, spesielt på uteserveringer og lignende, noe av det mest spennende med hele turen.

En kan faktisk da besøke Gdynia som er Polens nyeste by - omtrent ingen turister der selv om Stena Line har 3 daglige til/fra Sverige i høysesong. Det er ikke fryktlig mye interessant der, men veldig fin strand som ikke er veldig stappa og utelukkende lokalfolk.

Superhai
12-07-2015, 20:46
En kan faktisk da besøke Gdynia som er Polens nyeste by

Kan stemme for dette. Og med tanke på hvor kort vei det er fra Gdansk og Sopot er det nesten rart at det ikke er mer populært å dra dit.

AirbusTrond
14-07-2015, 13:34
En kan faktisk da besøke Gdynia som er Polens nyeste by - omtrent ingen turister der selv om Stena Line har 3 daglige til/fra Sverige i høysesong. Det er ikke fryktlig mye interessant der, men veldig fin strand som ikke er veldig stappa og utelukkende lokalfolk.

Ja, det vil jeg heller gjøre neste gang - i dag tikket det vel inn den tredje eller fjerde oppdateringen fra på Facebook i vår-sommer som sier det er stas å drikke øl i Gdansk sentrum. :drink

Anita
12-08-2015, 00:39
Sunny Beach i Bulgaria.. helt krise!

AirbusTrond
12-08-2015, 18:53
Sunny Beach i Bulgaria.. helt krise!

Jo, men spørsmålet er jo om steder som er bygd opp nettopp som rene turistområder er noen "felle". Det er jo steder folk reiser tilbake igjen, for å oppleve de enkle gleder.

Var innom Golden Sands i går kveld og skjønner overhodet ikke hva som gjør at spesielt folk litt opp i årene reise dit. Det sitter eldre britiske ektepar i baren, der mannen på 60+ prøver å danse "Macarena" kl 21... det er vel alkoholen som lokker. Men likevel - det må da finnes SÅ mange bedre steder.