View Full Version : God søndag morgen fra Forus.
Twin Otter
04-01-2015, 07:07
Groggy morgen fra Forus. Mest groggy i halsen kjenner jeg. Mulig det hjelper med kaffe? Og sånn går no dagene. Jeg har ingen andre planer en at jeg skal være her til det blir kveld igjen. Så det er bare å brette opp armene.... og finne kaffekanna. Kan forøvrig melde om temperatur ned mpt frysepunktet og interessante kjøreforhold på veien ut hit i morges.
Ha en fin søndag forumister!
God morgen fra Sandaker. Foreløpig bare arvingen og jeg som er oppe,en slik han hamrer løs på på lekene er det nok ikke lenge før mor våknet :p
Med det elendige skiføret som er ute, så blir det heller ski på TV. Uansett er ikke formen helt på topp, så kanskje like greit. Ha en fin dag
ATC-flyradar
04-01-2015, 09:22
God morgen fra Oslo nord med minus 2 grader, klar himmel - ser at flyene går innbound fra sør denne morgen - kunne tatt noen flotte bilder mens jeg luftet hunden denne morgen. I dag blie det vel en tur til sanddynene for å se om det er noe nytt etter 4 mnd fri fra disse sanddynene.
Ha en god dag.
Jan
God morgen. Siste dag i ferien nå, så blir det hardkjør på prærien fra uka. Får ta en tur ut og samle litt friskluft og krefter til i morgen.
sirpjalle
04-01-2015, 09:31
God morgen fra Sola!
Allerede vært en godt stund, og det er mange enda lengre stunder til man kan sette kursen hjemover...Her blir man sittende til kvelden kommer ja. :drunk: Men på den andre siden, slik som dette må man vel ha det for å kunne ha fri nesten 1.5 uke pr. måned! :)
Kan og legge til at det var særdeles intressant trafikk å observere på vei til jobb i dag, var enkelte glatte partier her og der... :p
Ha en fin en forumister! :)
God kveld fra Sydney. Sendte hjem familien igår så nå surrer man rundt på egenhånd. Imorra skal man 2t sydover i buss for å tilbringe tre dager med å ramle av et surfebrett. Ellers nærmer det seg snart hjemreise så burde snart finne ut av hvordan man skal klare det
ForeverSAS
04-01-2015, 13:04
God ettermiddag fra et sted i Trøndelag som har fått voldsomt med snø over natten, må da ha kommet 10-15 centimeter gjennom natta! Ellers er en da våken, siste dag av juleferien, ikke for det, jeg sitter jo hjemme hver dag ellers. :( men satser på at det nye året bringer med seg nye muligheter for denne kjeften. ;)
En oppsummering av fly-prosjektet mitt: 823 fly og nok av skrivejobb i 2014, satser på et samme i 2015. :)
Ellers har vi da snakket litt om hva vi ønsker i 2015, og for mitt vedkommende hadde det vært gøy med en tur til OSL for å spotte noen store maskiner. ;) Ønsker alle forumister og #avgeeks en topp dag!! :D
God søndag til alle de milioner av menesker som denne, siste dag i juleferien er på veg hjem fra nær og spesielt fra fjern. Når 04.01 er på en søndag så er det ekstra press på flytrafikken. I dag er det også 28 år siden jeg sist hadde en tur med Widebody. Dagen før 01.01 hadde vi hatt Cristchurch-Sydney med QF, der vi fikk sitte oppe på turistklasse på en ganske så ny 743. Etter 23 timer i Sydney, fortsatte turen med samme maskin, med navn City of Sydney, som QF1, til Singapore. Der kom vi inn litt forsinket og måtte småløpe fra den ene enden av Changi til den andre for å fortsette på et av Qantas kombifly, QF5 som gikk via BKK, der vi heldigvis tok en tur inn på terminalen i den 1,5 timers mellomlandingen, så ombord i flyet og 11 timer til Athen, der vi hadde 1,5 timer på bakken uten at noen fikk forlate flyet, før siste strekket til Frankfurt der vi landet 04.01 ca kl 14. I Frankfurt kom vi til en fullstendig proppfull terminal, etter 18 timer ombord. På det tidspunktet hadde jeg vært våkne i 31 timer og døgnrytmen var fremdeles på NZ tid, dvs 02.00 på natten. Etter enda et legg til CPH og så landet vi endelig på FBU 43 timer etter oppmøte på flyplassen i SYD.
Det er noe som sier meg at det kanskje er på tide med en ny langtur....
God ettermiddag fra Bergen. Kom nettopp hjem fra en rimelig rolig dag på jobb, planen for kvelden er å planlegge/booke overnattinger og andre detaljer rundt vårens mer eller mindre idiotiske reisepåfunn (bl.a. helgetur til IGU via MIA... go figure).
God kveld fra Sydney. Sendte hjem familien igår så nå surrer man rundt på egenhånd. Imorra skal man 2t sydover i buss for å tilbringe tre dager med å ramle av et surfebrett. Ellers nærmer det seg snart hjemreise så burde snart finne ut av hvordan man skal klare det
Er ikke januar en bra ID-måned etter at jule-/nyttårsrushet har gitt seg?