PDA

View Full Version : One way to the US of A (SK/UA TRD-CPH-ORD-SFO-SBA)


flyKSU
01-01-2015, 22:22
https://farm8.staticflickr.com/7548/16141869756_48c120a8e1_o.gif

flyKSU har turet over dammen. Enveis må vite, da ranselen er pakket med skolebøker for et lengre opphold i sørlige California. Rapporten blir nødvendigvis da også vånn wei – i hvert fall sånn i første omgang.

Billetter ble bestilt medio oktober. Ikke uten problemer. Først virket alt flott: enveis, fleksibelt, sammenhengende helt til SBA for en billig penge. Den billige pengen ville dog ikke bekreftes. Pengen steg, for så å stige en andre gang fem minutter senere. Ikke gøy, men over måtte man. Så, i betalingsvinduet poppet selvsagt en Java-sekvens opp. Det ble litt for mye å håndtere for Chrome på min MacBook, så jeg hoppet over til Firefox. Plottet inn info på nytt, og betalte. Konge. Bekreftelsen ramlet inn på e-post sporenstreks: «Takk for din bestilling […] Avreise xx november …».

November? Ikke desember ..?

FAEN.

Fikk etter en rask telefon avbestilt. Gikk inn for å bestille på ny, og da hadde pengen steget en tredje gang. Ble forbannet, og gikk på pur f i gang med å sy sammen en reiserute sjøl uten hjelp fra noe teit reisebyrå som ikke klarer å holde prisene sine der de skal være. Jeg har da farkentutemeg nesten 1.900 innlegg på Flyprat – dette kan jeg best!
Vel … Reiseruten min endte opp med å involvere fire ulike flyselskap (som på ingen måte samarbeider med hverandre) og Amtrack + overnattinger i Boston og San Diego. Etter noen runder med meg selv krøp jeg derfor tilbake til start. Bestilte SK/UA TRD-CPH-SFO-SBA.

Første del av ferden gikk imidlertid med flett nye MS «Tyrhaug» fra Kristiansund til Trondheim. Jeg har tidligere gått langt i å unngå å benytte meg av det som må sies å være et utmerket tilbud fra Kystekspressens side på strekningen. Til vanlig er det AVIS-returbil ned til mor, og Widerøe opp igjen. Men her hadde jeg det egentlig forferdelig greit: der var lite folk, godt med plass, velfylt kiosk og rolig sjø.

https://farm8.staticflickr.com/7524/16167646485_e9067c3cf1_z.jpg

https://farm8.staticflickr.com/7480/16166898882_b5b162f8f4_z.jpg

Kystekspressen skal dessuten ha ekstra cred for dette på hver enkelt seterad:

https://farm8.staticflickr.com/7482/15981860647_c6e9dd9610_z.jpg

Klappet til Pirterminalen rundt klokken 20, og tok fatt på å svømme meg gjennom slapset med kofferten på slep i retning Kåmmfårt Hotæll Trondheim. Jeg måtte kauke litt for at noen skulle få med seg at det var et menneske i lobbyen som ville sjekke inn, men jeg valgte å tilgi synden siden det tross alt var jul … sånn omtrent. Ordnet seg dessuten ganske raskt, og jeg kjøpte med meg en grovt overpriset 0,33 l Dahls før jeg tuslet opp på rommet.

https://farm9.staticflickr.com/8587/15982017567_434c01da5c_z.jpg

https://farm9.staticflickr.com/8581/16165758691_074a737ba0_z.jpg

Helt greie fasiliteter, spesielt med tanke på at prisen lå sør for 500,-. Sengen funket til sitt bruk, Wi-Fi likeledes. Alt jeg trengte egentlig.

Alarmen hylte klokken 06.30, og jeg sto motvillig opp. Utsjekk gikk raskt og fyndig, og jeg fikk med meg en doggiebag med litt å gnafse på for å bøte på stengt frokostsal. Peilet retning Søndre gate hvor jeg ble stående å fryse skrotumen av meg LENGE før en lilla-hvitfoliert buss merket «Trondheim sentrum-Værnes hvert 10. minutt» endelig kom rullende. 30 minutter senere var jeg på plass på Værnes.

Jeg valgte å sjekke inn i skranke, da jeg ville undersøke oddsene for at mine to kofferter skulle nå den 45 minutter lange transferen på CPH. «Skal gå fint» sa damen. OK, tenkte jeg mistroisk tilbake. Deretter var det tid for sikkerhetskontroll. Her var køen lang. Supermegalang. Men ikke i Fast Tracken; der kom man seg gjennom på rekordtid. Litt dumt egentlig, for jeg hadde ufrivillig mye tid frem til avgang CPH klokken 10.05. Tenkte jeg skulle slå i hjel litt tid ved å ta ut noen dollar$, men dessverre kom jeg til skade for å titte på dette først:

https://farm9.staticflickr.com/8678/15545287484_ec2167d2d5_z.jpg

Gråt litt på innsiden. Fikk holde på med 300 sånn i første omgang.

På utland TRD så det forresten slik ut:

https://farm8.staticflickr.com/7527/16167640445_d035b801a7_z.jpg

Kjøpte meg en kaffe og ladet mobilen, mens jeg ventet. Så, helt plutselig, skjer dette:

https://farm8.staticflickr.com/7540/16166896232_5f241e1105_z.jpg

Jamenforfarken dette går jo ikke ..! Gikk bort til damen ved gaten og spurte om de hadde en plan. Hun hadde sjekket med CPH, og mente at jeg fortsatt skulle rekke connectionen. Ti minutter senere opplyses det imidlertid om ytterligere en halv times forsinkelse ned til CPH, og jeg begynner å ane konturene av en særdeles lang og slitsom dag. CPH.dk meldte nå at SK935 til SFO har gått i gang med boarding, men jeg stiller meg likevel opp ved gate med friskt mot når vi endelig slippes om bord like før klokken 12.

SK2881 TRD-CPH // CRJ900 OY-KFI // 17C
Om bord bars det, og jeg kunne dumpe ned i et nødutgangssete – fikk sikret meg det siste ved innsjekk kvelden før. Jeg har blitt veldig glad i setene til SAS’ CRJ-er. De har litt «tyngde» på en måte, og du synker litt mer behagelig ned i dem enn hva du gjør i Recaro-knekkebrødene i 737-flåten.

https://farm8.staticflickr.com/7495/15981861607_8f460dde6a_z.jpg

Med reell avgangstid 12.18 var vi omtrent to timer og ti minutter sene. Tok av mot vest, og klatret raskt før kaffe kom trillende. Tok en kopp, og slo meg til ro med Scandinavian Traveller.

Det skulle vise seg at det ikke var så rent få som skulle videre fra København. Da vi nærmet oss final remset kabinpersonalet opp en lang liste destinasjoner og gater for å bøte på missed connections. Min skjebne hadde de derimot ikke bestemt ennå. Vi tok ned på CPH klokken 13.26, og i god tid før kabinpersonalet rakk å anføre at mobiltelefoner skal forbli avslått til bla bla bla var jeg inne på avgangssiden til CPH.dk. Kunne da konstatere at SK935 hadde forlatt Danmark. Etter at vi hadde takset langt og lenge og lenger enn langt parkerte vi tilslutt ved A26; med andre ord så langt unna det er mulig å komme C-gatene. Overhode. Staket kursen til transfersenteret, og stilte meg i kø.

https://farm8.staticflickr.com/7556/16141850406_45a3166cb2_z.jpg

Ryktet om idioten som skulle til Santa Barbara hadde nådd skranken før jeg gjorde det, og de var rett og slett litt usikre på hvordan de i det hele tatt skulle få det til. Det ble luftet forslag om å sende meg til LAX samme kveld, men ettersom vi her snakket ankomst sirkus klokken 23.30, samt at jeg fikk påbud om å ta meg til Santa Barbara derfra for egen maskin ble forslaget blankt avvist fra min side.

Vi kom etter hvert frem til at jeg måtte ha en overnatting. Spørsmålet var da hvor den skulle være. Fikk egentlig velge litt fritt, og ettersom jeg hadde noen supermegaviktige greier jeg skulle gjøre dagen etter ville jeg komme meg så langt som mulig på vei. Vi la derfor følgende slagplan: SK til Chicago og UA derfra til San Francisco, overnatting, og til sist en styggtidlig morgenavgang med UA til Santa Barbara. Perfekt, det skulle gi meg ganske nøyaktig 3,5 timer til disposisjon for soving på hotellet.

10 effektive minutter senere hadde jeg et nytt boardingkort i hånda, og kunne rusle i retning loungen for litt suppe. Forferdelig mye folk, så jeg forlot åstedet så snart jeg var ferdig å spise, og gikk ut mot gate C32. Her var det ennå tettere og kokvarmt, men boarding begynte ganske raskt.

https://farm9.staticflickr.com/8605/15547875473_76aafe14a1_z.jpg

flyKSU
01-01-2015, 22:23
SK943 CPH-ORD // A343 LN-RKG // 36F
Ble loset om bord i andre gruppe. Kastet noen lengtende blikk på businesseksjonen, for jeg tok fatt på kanossagangen bakover i luftbussen. Ettersom SAS bare hadde tildelt meg et sete ved ombookingen var jeg godt fornøyd med midtgang – kunne vært adskillig verre. Mer eller mindre stinn brakke i Go, og jeg så igjen en del folk fra TRD-flighten. Det var ganske varmt om bord, og det tok godt nok med tid før de satte i gang kjøleanlegget.

https://farm8.staticflickr.com/7510/15547879143_478dc8619d_z.jpg

Gjengen der fremme estimerte flytid på ni timer og ti minutter til ORD. Vi pushet på rutetid, og steg sakte opp i luften. Til min store skuffelse fungerte verken front- eller underkameraet om bord, så jeg ble sittende å glane på en loop av dvaske reklamer og flykartet inntil vi nådde marsjhøyde.

Servering begynte forholdsvis raskt. Middag bestod av brød og salat, noe karbonade/biff/kjøttbollelignende greier med poteter og grønnsaker, og ostekake. Det så ganske fristende ut, men smakte ikke spesielt mye. Skylte det ned med en Cola, etterfulgt av en Carlsberg.

https://farm9.staticflickr.com/8572/15545296454_7a1297b38a_z.jpg

https://farm8.staticflickr.com/7580/15980330200_9bc51509f7_z.jpg

Etter at maten var konsumert og fjernet gjorde jeg en innsats for å få sove litt, men det ville seg ikke. Ble i stedet sittende å svitsje mellom et par filmer, og rusle litt rundt ved dassområdet.

Over Island traff vi nokså heftig turbulens – faktisk noe av det verre jeg har vært med på. Hoppet og spratt i gode 15 minutter mens motorene jobbet som bare det. Vi måtte synke nesten 10.000 fot før ristingen og den nokså spente stemningen i kabinen roet seg, men ble lovet fint flyvær resten av turen.

Ellers var det ikke så mye å skrive hjem om. Kabinpersonalet gikk gjennom kabinen omtrent hver halvtime med vann til de som trengte det (bra jobba, SAS!), og jeg fikk endelig blundet litt – i følge kartet på strekningen Baffin Island – Toronto. Når vi nærmet oss De store sjøer ble andre måltid servert: en Mexaican Pepper-pizza og eplejuice. Har ikke noe bilde, men de fleste av dere kjenner sikkert til pizzaen – du tror den er passe varm, men når du tygger litt renner det ut glovarm lava som gjør ganen din til bobleplast.

Vi hadde en særdeles lang innflygning til O’Hare, og en minst like lang taksetur før vi endelig kom fram ved gate. Før dørene ble åpnet kom en eller annen på speakeranlegget i flyet og fortalte litt diverse, i tillegg til «we’re paging ’flyKSU’, please report to the aircraft door upon disembarking». Hva farken tenkte jeg, men det viste seg at det dreide seg om en SAS-agent som skulle gi meg rekvisisjonen til hotellet i San Francisco. Igjen, bra jobba, SAS! (selv om jeg stusset litt på hva som foregikk :8:)

Minimalt med kø i immigration, og jeg kom meg til bagasjebåndet 15 minutter etter at jeg hadde gått av flyet. Bagasjen derimot, kom ikke. Jeg hadde egentlig innstilt meg på at dette kunne skje, og fikk beskjed om å melde den savnet når jeg kom til Santa Barbara. Så da gjaldt det bare å finne togene og komme seg over til terminal 1. Det gjorde jeg, og var gjennom sikkerhetskontrollen raske ti minutter senere.

flyKSU
01-01-2015, 22:24
UA565 ORD-SFO // B752 N576UA // 14C
Jeg var nå alvorlig trøtt, sulten, og forferdelig lite innstilt på det jeg trodde var en to-to og en halv times flytur fra Chicago til San Francisco. Viste seg imidlertid at den skulle være på fire og en halv timer. GaaAh!

Rolige tilstander på B17, og boarding ble noe forsinket grunnet rengjøring av flyet. United sitt boardingsystem, med fem separate køer inndelt i grupper skjønte jeg ingenting av – det sto ikke noe om hvilken jeg hørte til på SAS-boardingkortet mitt – så jeg gamblet på gruppe 3. Det var feil, men jeg ble tilgitt.
Til min store glede var det en B752 av den gode gamle typen som var satt opp på ruten. Utrolig lenge siden jeg har vært om bord disse, så det var hyggelig. SAS hadde dessuten plassert meg i Economy Plus, noe som var en flott overraskelse. Absolutt godkjent plass til knærne og helt kurante (om enn gamle) seter.

https://farm8.staticflickr.com/7582/15980206658_2371102509_z.jpg

Vi tok av nesten en halv time forsinket, men ble lovet at vi skulle fly igjen brorparten av forsinkelsen. Når vi nådde marsjhøyde rullet det i gang en film på de noe slitte bilderør-TV-ene som hang i taket (etter at de hadde varmet de opp så klart), og like etter gikk serveringen i gang. Oppdaget til min store skuffelse at de ikke serverte annet en snacks, noe som er for dårlig på en fire og en halv timers lang flytur. Skrubbsulten, så kjøpte den største snacksen de hadde – en Tapas snackbox + en Heineken. «Tapasen» viste seg å være et utvalg av de tørreste kjeksene i verden, oliven, hummus og og smøreost. Dette levert i en eske uten bestikk, som gjorde det forferdelig lite hensiktsmessig å konsumere om bord et fly. Tror hun som satt i nabosetet senset skuffelsen min, og tilbød meg hjemmelaget sjokolade. Veldig hyggelig dame. :)

https://farm8.staticflickr.com/7536/15981869247_9b3dfe1d97_z.jpg

Etter at maten var samlet inn la jeg meg til å sove. Og fikk det til. Våknet av at fest setebeltet-skiltet ble slått på, så jeg har egentlig ikke så mye mer å melde om flyturen. Vi landet 23.02; tre minutter etter rutetid, så piloten holdt det han lovet.

SAS hadde booket meg på Embassy Suites South San Francisco, så nå gjaldt det å finne seg en shuttlebuss som gikk dit. Bussene var godt merket, men det viste seg raskt at det finnes to Embasy Suites ved SFO. Men etter litt knoting kom jeg meg endelig frem litt over midnatt. Fikk meg en etterlengtet dusj, før jeg tittet på boardingkortet mitt: avgang klokken 06.52. Klokken er nå 01.15. Peeeeeeerfekt …

https://farm8.staticflickr.com/7576/15980213688_5e7acd7df2_z.jpg

Hotellet var for øvrig helt kurant. Enorme rom og god seng.

https://farm9.staticflickr.com/8662/16167639045_f75f0700e5_z.jpg

https://farm9.staticflickr.com/8582/16166905142_445db1a25b_z.jpg

Måtte nå 04.00-shuttlen, så alarmen gikk av klokken 03.40. Dundrende hodepine og trøtt som en strømpe, men det fikk bare være. Kom frem til terminal 3 omtrent en halvtime etter at jeg forlot hotellet, og etter en rask sikkerhetskontroll var det tid for å gumle litt mat i food court-en. En sinnsykt god karrisuppe med brød senere var jeg en ny mann.

Rolige tilstander på SFO denne morgenen, og jeg brukte ventetiden til å lade det jeg eier og har av elektronisk utstyr og titte litt rundt.

https://farm8.staticflickr.com/7561/15980205658_a75cc85cb2_z.jpg

https://farm8.staticflickr.com/7466/15980481518_ed452d4f4f_z.jpg

flyKSU
01-01-2015, 22:24
UA5579 SFO-SBA // CRJ200 N918SW // 6A
Flighten gikk fra gate 76B, som ligger umiddelbart ved food court-en. Mens jeg satt å ventet møtte jeg en dame som var i samme situasjon som meg – hun hadde vært våken i drøye 24 timer og bagasjen hennes var gudene vet hvor. Eksakt en halv time før oppsatt avgang begynte boardingen. Til tross for at vi bare var ti om bord insisterte gate-agenten på å utøve streng gruppeboardingsprosedyre. Igjen tippet jeg feil, og ble tilgitt.

https://farm8.staticflickr.com/7487/15981860057_2c6fe4051b_z.jpg

Ruslet om bord i en nokså fresh CRJ200 tilhørende SkyWest. Til tross for at det var ukristelig tidlig om morgenen var purseren om bord uforskammet opplagt og glad, og tok godt vare på oss på den 45 minutter lange flyturen. Vi pushet et par minutter sent, og takset et godt stykke før motorene sparket skikkelig fra. Kan ikke ha brukt mye mer enn 800 meter rullebane.

https://farm9.staticflickr.com/8627/16166123621_338a6fef9d_z.jpg

https://farm8.staticflickr.com/7501/15980210708_1b303175dc_z.jpg

Kun drikkeservering tilgjengelig på denne korte flighten, og jeg gikk for en ginger ale. Hadde det for øvrig forferdelig hyggelig med Aftenposten, soloppgang og lav flyhøyde.

https://farm8.staticflickr.com/7502/15980337220_0f974c817a_z.jpg

Etter en imponerende bratt innflygning var vi endelig nede på SBA, og jeg var endelig fremme.

https://farm9.staticflickr.com/8640/16141859366_0aa1d49b44_z.jpg

https://farm8.staticflickr.com/7469/15547879313_a8347eafe4_z.jpg

Det må nevnes at terminalbygningen på SBA er den stiligste jeg har sett. Den er mer eller mindre ny, men er bygget i kolonistil. Ingen grell neonreklame å se.

https://farm8.staticflickr.com/7562/15980219038_ca93075ab8_z.jpg

https://farm9.staticflickr.com/8588/16166023801_473498b18c_z.jpg

https://farm9.staticflickr.com/8623/15545301034_1bcd89d4d0_z.jpg

https://farm9.staticflickr.com/8672/15980211588_2a521d2d47_z.jpg

https://farm9.staticflickr.com/8589/15980210378_69043f6667_z.jpg

Tror vi runder av der. Som en bonus legger jeg ved noen bilder fra nabolaget til det som blir heimen i overskuelig fremtid. Takk for titten! :)

https://farm9.staticflickr.com/8589/16167649445_8fbe68736b_z.jpg

https://farm8.staticflickr.com/7473/16167643345_351bc51ebd_z.jpg

https://farm8.staticflickr.com/7523/15980217378_52a5090b4c_z.jpg

https://farm8.staticflickr.com/7522/15981584309_fdb963de9b_z.jpg

MountainDew
01-01-2015, 22:47
Super rapport :up: Jeg har nok blitt fan av mer effektive/raskere ruter og uten å måtte sette kl på vekking kl 0330 :p

G346
02-01-2015, 01:25
Knallbra! Underholdende, og godt skrevet! :)

Bergern
02-01-2015, 01:37
Glimrende rapport, unge mann!
Red-eye-flighter er aldri på toppen av listen, men må man så må man. Sjelden i mitt univers heldigvis :)

LN-AFG
02-01-2015, 02:41
Hahaha. Knekkebrødseter, den har jeg ikke hørt før. Kirkebenkene har blitt avløst av nytt begrep hos meg. Skikkelig bra skrevet! Håper du får ett fint opphold over there.

kimpe
02-01-2015, 08:49
Godt at du kom deg fram flyKSU, og lykke til med skolegangen!

Skjønte tidlig at via ORD nok ble din nye reiserute, vært igjennom den runden selv til LAS et par ganger og egentlig ganske greit at den flighten går et par timer etter alle andre over dammen for å "samle opp røkla".. :)

Kos deg i Cali, kjenner jeg plutselig kunne byttet ut Trøndelag foe en lengre periode selv..

Kim

OttoL
02-01-2015, 09:40
Morsomt skrevet :) Liker rapporter med mye bilder og litt tekst mellom bildene. Siden det er meldt standard bergensvær i overskuelig fremtid blir jeg misunnelig av å se på siste bildene du la ut.

Strominho
02-01-2015, 10:55
Takk for titten! :)

Thomas
02-01-2015, 11:11
Hadde denne blitt skrevet før 1/1 hadde den vært min all time favoritt for 2014!
Strøkent - have fun i Cali.

semmern
02-01-2015, 12:41
Har bagasjen kommet til rette?

Forøvrig et vakkert terminalbygg i Santa Barbara. Fint å se at det ikke bare er moderne, intetsigende arkitektur som gjelder.

sirpjalle
02-01-2015, 13:50
Gudd one! Takker :)

JoeW
02-01-2015, 14:27
Har bagasjen kommet til rette?

Forøvrig et vakkert terminalbygg i Santa Barbara. Fint å se at det ikke bare er moderne, intetsigende arkitektur som gjelder.

Og har den ikke kommet til rette, har jeg hatt erfaring med delayed bagasje på SBA før - og de mangler kontroll (min hadde stått der to dager før de skjønte den kanskje var forsinket...) -- så bare å ringe og mase...

Takk for fin rapport!

RJon
02-01-2015, 18:50
Takker for en godt skrevet rapport! :)

darkcho
03-01-2015, 00:19
Helt kanon i SB, gled deg!:)

Starling
03-01-2015, 02:18
Uten tvil den aller beste trip-reporten jeg noen gang har lest! Tusen takk for at du delte denne! :-)

flyKSU
03-01-2015, 02:24
Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger :)
Har bagasjen kommet til rette?
Jessda! I går kveld rullet en United-bil inn på gårdsplassen her, så nå er alt i orden. Slik jeg forstod det har SAS og United kranglet litt om hvor bagasjen har vært: SAS mente den lå igjen på CPH, mens United mente den var blitt skannet på SFO ... Uansett, det ordnet seg. :up:

carla
03-01-2015, 15:09
Pen Rapport.

Isla Vista er passe vilt!

Fnate
03-01-2015, 17:31
Mytji bra rapport!!! Takk skal du ha.

Er det like kaldt oppe hos deg som her nede i LA? Krise på gang...

Someone
03-01-2015, 19:20
Jessda! I går kveld rullet en United-bil inn på gårdsplassen her, så nå er alt i orden. Slik jeg forstod det har SAS og United kranglet litt om hvor bagasjen har vært: SAS mente den lå igjen på CPH, mens United mente den var blitt skannet på SFO ... Uansett, det ordnet seg. :up:

Jøss, høres ut som begge forsøker påta seg selv skyld :p

Uansett, en glimrende rapport

SQ 777
03-01-2015, 19:31
Helt topp ? LAX var utrolig kaldt på mandag og antar kaldt i SBA også ? :drink

flyKSU
03-01-2015, 19:51
Er det like kaldt oppe hos deg som her nede i LA? Krise på gang...

LAX var utrolig kaldt på mandag og antar kaldt i SBA også ? :drink
Det har ikke vært så gæli på dagtid, men om natta og tidlig morgen er det bikkjekaldt. Det merkes, spesielt siden det ikke finnes ei dyne å oppdrive på noen butikker i området her ... :rolleyes: Skal bli varmere fra mandag. Blir kjekt. :up:

Igjen, takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

litt-amatør
05-01-2015, 01:13
Tusen takk for flott rapport jeg hadde stor glede av å lese en sen søndag kveld. Veldig bra!

LN-BEF
06-01-2015, 19:28
Kjempe flott og interessant rapport. Veldig bra skrevet :)



https://farm9.staticflickr.com/8640/16141859366_0aa1d49b44_z.jpg

Noen som vet hva disse kalles (hjulrampen)?

LN-MOW
06-01-2015, 19:40
Boarding ramp.

Google 'passenger boarding ramp' og velg Images, så vil du se et stort utvalg.

Norge Rundt På 14 Dager
09-01-2015, 10:50
Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Jessda! I går kveld rullet en United-bil inn på gårdsplassen her, så nå er alt i orden. Slik jeg forstod det har SAS og United kranglet litt om hvor bagasjen har vært: SAS mente den lå igjen på CPH, mens United mente den var blitt skannet på SFO ... Uansett, det ordnet seg. :up:

Flott rapport, men hvordan kunne du tro at en flygning mellom Chicago og San Fransisco skulle ta kun 2 t og 30 min?

notus
09-01-2015, 15:47
Min gjetning er at han ikke regnet med tidsforskjellen. :)

FlightDeck
09-01-2015, 19:01
Slitsom tur, men veldig bra rapport!

flyKSU
09-01-2015, 23:04
Flott rapport, men hvordan kunne du tro at en flygning mellom Chicago og San Fransisco skulle ta kun 2 t og 30 min?


Tenkte vel egentlig ikke så mye, men var innstilt på omtrent to og en halv timer av en eller annen grunn. Men siden jeg var bevisstløs store deler av flyturen, gikk det greit :)

Boeing_fan
19-01-2015, 04:14
Takk for en flott rapport! :-)

reiseportalen
19-03-2015, 08:55
Flott rapport!



-----------------------------
http://www.reiseportalen.blogspot.no/