PDA

View Full Version : Erfaringer med Strawberry (tidl Nordic Choice Club)

Bergern
25-12-2014, 20:33
Hoi!

Kan ikke se at det er noen tråd om dette fordelsmedlemskapet.

Jeg har gullstatus for tiden og opplever suveren honør for det. Å kunne velge mellom fordeler anser jeg som et stort pluss. Poengopptjening skjer på brukt kronebasis, pluss evt tilvalg i opptjening.
Noen ønsker noen flere poeng pr opphold, andre foretrekker fordeler som oppgradering i romkategori, fri mineralvann, tidlig inn- og sen utsjekk osv.

Selv tilhører jeg siste kategori. Og Choice gjennomfører med glans, som de har gjort siden sølvstatusen i 2009.

Mitt nest siste opphold var på Clarion Hotel Post i Gøteborg.
Vanlig dobbeltrom bestilt for poeng. Fikk oppgradering til superiorrom, avis, 125 SEK voucher til bar/restaurant pr dag (kun i Sverige) og de andre tilvalgene mine som en selvfølge.

Siste opphold var på Clarion Hotel Royal Christiania, Oslo.
Vanlig dobbeltrom bestilt. Fikk oppgradert til deluxe med balkong i 11. etg. og mine vanlige perks.

Unge_L
27-12-2014, 07:38
Mine erfaringer med Nordic Choice Club er også bra.
Jeg er Platinum å har vert det i 4 år nå, å får altid oppgradering av rom å veldig god service.
Logger i snitt 100 netter hos dem i året.

Bergern
23-03-2015, 18:23
Clarion Collection Grand Olav
Medlemsnivå: Gull
Booket: Standard dobbel
Fikk: Suite med stor sittegruppe og utsikt mot fjorden. Kaffefasiliteter med bla. Nespresso.
På dette hotellet har de kuttet minibaren, men beholdt kjøleskapet på rommet. God løsning syns jeg, da det meste kan handles 24/7 i resepsjonen. Lokalt pol ligger et par innkast unna.

BandIT
23-03-2015, 20:10
Er Platinum og det fungerer stort sett greit. Har lært å bruke Platinum mailen i stedet for å kontakte hotellet direkte. Har man spesielle ønsker ender det ofte med polemikk når man snakker med resepsjonen. På Express hotellene gir status i prinsipp ingen fordeler.

Someone
05-06-2015, 14:36
Noen som har erfaring fra Clarion Collection Gabelhus? Først og fremt tenker jeg på minibaren og om den er praktisk nok til og fylle opp med medbrakt. Hvis de i det hele tatt har minibar?

Bergern
03-07-2015, 17:25
Gullkortet virket nok en gang; Oppgradert fra minste enkeltrom til standard dobbel MED badekar :)

FlightDeck
05-07-2015, 14:46
Har sølvkort hos Nordic Choice Club, men har ALDRI opplevd noen fordeler med det.

Bergern
05-07-2015, 17:15
Har sølvkort hos Nordic Choice Club, men har ALDRI opplevd noen fordeler med det.

Det er merkelig, for i den perioden jeg var sølv ble jeg nesten alltid oppgradert en romkategori. I tillegg kom feks en fri mineralvann og avis, litt avhengig av egne perksvalg. Restaurant voucher i S.verige

darkcho
05-07-2015, 18:58
Enig. Fikk jevnlig upgrades med Sølv. Nå som gull får jeg upgrade stort sett hver eneste gang. Et bonusprogram som faktisk funker bra.

Lumpen
06-07-2015, 14:20
Clarion Collection Hotel Christiania Teater, Oslo
Medlemsnivå: Sølv
Booket: Standard dobbeltrom.
Fikk: Deluxerom. Stort og flott rom med sittegruppe og et herlig bad.

Kveldsmat inkludert i romprisen og denne var av svært høy standard. Tre varmretter å velge mellom, fungerer fint som middag!

erikber
06-07-2015, 16:29
Clarion Hotell Ernst, Kristiansand
Medlemsnivå: Sølv
Booket: Standard enkeltrom weekend
Fikk: Superior rom med balkong mot Vestre Strandgate

Doll
06-07-2015, 19:58
Quality airport hotell Sola
Medlemsnivå: Sølv (Mastercard)
Booket : Standard enkeltrom
Fikk : Superior Dobbeltrom

Bergern
09-07-2015, 22:14
Clarion Collection Savoy, Oslo
Booket: Medium enkeltrom (bøttekott med dusj)
Fikk: Standard dobbel.
To kategorier opp og en brus og avis på kjøpet.

Bacardi
09-07-2015, 23:19
Status ved alle opphold: Sølv.

Comfort runway (OSL):
Booket: Twin
Fikk: Twin
Verdt å nevne: Buffetten så god ut, smakte ikke veldig godt. Dyrt med taxi dit, skulle tatt shuttle.

Clarion Collection Gabelshus (Oslo):
Booket: Enkeltrom
Fikk: Nyoppusset superiorrom.
Verdt å nevne: Veldig koselig hotell, med god kveldsmat. Har spaavdeling, men har til gode å prøve den (bodd der to ganger). Trikk i nærheten.

Clarion Royal Christiania (Oslo):
Booket: Enkeltrom
Fikk: Nyoppusset dobbeltrom.
Verdt å nevne: MEGET godt støyisolert rom. Hørte ingenting utenfra, selv om rommet var i 3 etg. ut mot gaten. Ikke verdens beste frokost. Bra/kjapp roomservice.

Bergern
24-07-2015, 19:50
Ny natt på Savoy da jobben kaller i grålysningen.

Booket: Medium enkeltrom (det aller minste bøttekottet)
Det er to kategorier opp og en brus og avis på kjøpet.

Kveldsbuffeeten var fin som snus idag :)

Bergern
01-08-2015, 20:14
Clarion Royal Christiania, Oslo

Booket: Standard enkeltrom booket på sommerkampanje til 484,-
Fikk: Deluxe 'Stylish' dobbel. Et slags hjørnerom i 14. med panoramautsikt over bla fjorden fra både stue og et digert baderom. Balkong. Sofa.

Det er tre og en halv kategorier opp.

Bergern
04-08-2015, 21:49
3. til 4. august
Booket: Medium enkeltrom (det aller minste bøttekottet)

4. til 5. august
Quality Hotel 33, Oslo
Booket:Standard enkeltrom til 780,-
Fikk: Suite. Flott stue med utsikt vestover byen. Stort soverom med king bed. Herlig bad med både badekar og separat dusj.
Rett og slett en fantastisk deilig oppgradering :)

Bergern
07-08-2015, 08:56

Ahh... Ser at oppgradering er en av to valgfrie fordeler for sølv. Man må aktivt velge i profilen for å få det.

FlightDeck
01-09-2015, 19:12
Quality Hotel Grand Steinkjer

Medlemsnivå: Silver
Booket: Superior dobbeltrom (oppussede rom)
Fikk: Nedgradert til standard dobbeltrom (ikke pusset opp). Et svært nedslitt, mørkt og ekkelt rom.

Bergern
12-12-2015, 22:00
Clarion Stavanger

Nivå: Gull
Bestilt: Standard dobbel
Fikk: Executive i 13. etg. Sittegruppe og litt ekstra fjas på badet, men det viktigste er Nespressomaskinen og vannkokeren. Hvorfor ikke det siste med litt pulverkaffe er standard, går utover min fatteevne.

Fint opphold påe et helt fint hotell.

Upsaker
10-02-2016, 12:48
Clarion Hotel Oslo Airport
Status: Sølv
Booket: Aner ikke, kunden har sikkert booket billigste
Fikk: et trist, gammelt rom i 3. etasje med to enkeltsenger og badekar.
Perks: pinsett fra forrige gjest lå under en stol.

FlightDeck
10-02-2016, 18:36
Quality Hotel Leangkollen, Asker

Booket: Standard enkeltrom
Fikk: Standard enkeltrom
Fordeler: Ingen

EB
10-02-2016, 19:16
Clarion Hotel Malmø Live
Gull
Fantastisk rom i 19. etasje...definitivt oppgradert.
I morgen kveld er det åpningsfest på et annet Nordic Choice hotel her i Malmø....også et høyt bygg - Quality Hotel View.

Bergern
28-03-2016, 09:12
Comfort Hotel Karl Johan, Oslo
Status: Gull
Bestilt: Moderat dobbel, kampanje til 575,-
Fikk: Superior i 5. etg., vann og aviser. Sen utsjekk.
Veldig kult hotell med ekstremt god beliggenhet rett ved siden av Sir Winston.

FlightDeck
28-03-2016, 11:14
Strömstad Spa, Strömstad

Booket: Standard dobbeltrom
Fikk: Standard dobbeltrom

Latterlig rom, som å være på konferanse i 2004, og for øvrig et skuffende hotell selv om omgivelsene er fine og massasjen var bra.

Dobbeltrommene har kun to lette enkeltsenger:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160328/4d0ad7913e713ffed1b73a755dabbf19.jpg

Utsikt fra rommet:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160328/5794a8e31ca2bc16082c5ecc7a7f3451.jpg

Bergern
28-03-2016, 12:20
Strömstad Spa, Strömstad

Booket: Standard dobbeltrom
Fikk: Standard dobbeltrom

Latterlig rom, som å være på konferanse i 2004, og for øvrig et skuffende hotell selv om omgivelsene er fine og massasjen var bra.

Dobbeltrommene har kun to lette enkeltsenger:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160328/4d0ad7913e713ffed1b73a755dabbf19.jpg

Utsikt fra rommet:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160328/5794a8e31ca2bc16082c5ecc7a7f3451.jpg

Hm.
Du er tydeligvis ikke særlig flink til å utnytte fordelene som ligger der for et sølvmedlem.
Velg oppgradering til neste romkategori som et av sølv-perksene dine, så burde det endre seg. Har selv kun to eller tre bookinger uten oppgradering siste par årene, og da med beklagelse og fullt hus.

FlightDeck
28-03-2016, 18:25
Hm.
Du er tydeligvis ikke særlig flink til å utnytte fordelene som ligger der for et sølvmedlem.
Velg oppgradering til neste romkategori som et av sølv-perksene dine, så burde det endre seg. Har selv kun to eller tre bookinger uten oppgradering siste par årene, og da med beklagelse og fullt hus.

Jeg har lagt inn oppgradering til neste romkategori som øverste ønske, men uten at det har gitt uttelling. Så vil vel ikke akkurat si at det er jeg som er lite flink til å utnytte fordelene - det er heller Choice som ikke gir meg dem?

Bergern
28-03-2016, 23:18
Ser den. Merkelige greier

kaijoar
30-03-2016, 01:35
Spør du etter oppgradering? Det gjør jeg (Silver, med denne fordelen valgt), og har hittil aldri fått nei. Har ved et par anledninger "bare" fått oppgradering fra enkelt- til dobbeltrom på jobbreiser, men ellers alltid beste tilgjengelige rom :)

Bergern
15-04-2016, 03:34
Nye vilkår. Bedre opptjening med status og endrede poengsatser på uttak i overnattinger.
Førstnevnte er bra, punkt to stort sett litt negativt, men ikke uten lyspunkter.
https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/medlemsvilkar/medlemsvilkar/

FlightDeck
20-06-2016, 08:56
Tilbud om status match:

Få samme medlemsstatus hos oss som du har i andre Nordiske hotellkjeder.

Har du en høyere status i et lojalitetsprogram hos en annen hotellkjede så matcher vi det. I perioden 20. – 30. juni 2016 gir vi deg samme nivå her hos oss i Nordic Choice Club som du har i andre hotellprogrammer – helt gratis. Vi ønsker nemlig at du skal få en rekke flere fordeler hos oss innen ferien starter.

Chriscross
20-06-2016, 10:45
Hm, er Hilton nordisk nok montro?

Sent from my iPhone using Tapatalk

mcleif
20-06-2016, 11:26
Hm, er Hilton nordisk nok montro?

får opp nedtrekkmeny med de kjedene du kan matche fra. Hilton var der ikke..

Someone
20-06-2016, 11:35
får opp nedtrekkmeny med de kjedene du kan matche fra. Hilton var der ikke..

Hvor finner du denne? Nå er jeg (i følge kona) ganske dårlig til og lete, men finner ikke på sidene deres hvor man kan statusmatche?

TommyL
20-06-2016, 11:54
http://nordicchoicecampaigns.com/match/se/

Jeg matchet fra CC Gold til Choice Gold :)

CrtochRocket
20-06-2016, 11:58
CC Concierge til platinum (forhåpentligvis) her. Stilig

matsh
20-06-2016, 12:53
Her er vilkårene:
Dette tilbudet er gjelder kun i kampanjeperioden 20. juni til 30. juni for Nordic Choice Club-medlemmer.
** Gjelder kun medlemmer i utvalgte hotellprogram (Scandic Friends, Elite Hotel Guest Program, Thon Discovery, Club Carlsson, First Member og Best Western Rewards).
*** Nivået du matches med vil vare i din nåværende bonusperiode + 1 år
**** Vi forbeholder oss retten til å ikke matche deg eller matche deg med et lavere nivå dersom dokumentasjonen ikke stemmer med kravene.

For øvrig greit å merke seg ***, jeg trodde i utgangspunktet statusen gjaldt 20.-30./6 :cool:

matsh
20-06-2016, 13:01
I følge medlemsfordeler (https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/fordeler/medlemsfordeler/) skal visst Choice Gold matches til Hertz President Circle (!). Ikke verst!

Sykkelthor
20-06-2016, 15:15
Hmm.. Jeg ser at en fordel for platinum er å trene på hotellet selv når man ikke bor der. Er det noen som har erfaring med dette? Ser plutselig for meg at jeg kunne sagt opp mitt ikke-eksisterende sats-medlemskap og begynt å trene inne til høsten i stedet for å jogge ute.

Musta Pekka
20-06-2016, 21:08
Har vært Platinum i 4 år og min erfaring er at det er veldig tilfeldig om man blir oppgradert. Helt avhengig av resepsjonisten da det varierer veldig når et gjelder forståelse hva som gjelder for de ulike medlemsnivå. Hatt mange diskusjoner om dette ved sjekk inn .....

Min erfaring er at dette gjelder generelt i Norden uavhengig av program. Mye bedre forståelse av hotellprogrammer feks i Europa eller USA når det gjelder HHonors og Diamond vs NCC Platinum.

mcleif
23-06-2016, 11:27
Noen som har fått tilbakemelding på status matchen?

cntnry
23-06-2016, 13:56
Har ikke hørt noe enda, nei.

Tornerose
23-06-2016, 14:01
Heller ikke hørt noe...

VirreVapp
23-06-2016, 16:20
Logg inn på "dine sider" der ser man status, min ble oppdatert innen 2 dager...

Jamesbond_ppk
27-06-2016, 22:03
Oppgradert i dag. Tok noen dager. Hadde spurt om status match fra CCConcierge allerede i Januar da jeg ville endre mine reise vaner litt. Fikk da kun Silver. Men nå ble jeg oppgradert til Platinum. Vil nok ikke kvalifisere for høyeste status hvert år på begge programmene men dette var uansett god nyhet enn så lenge.

Bergern
23-10-2016, 20:35
Nok en gang oppgradert fra bøttekott til stort dobbeltrom. Gullkunde og godt fornøyd med det.
Men: Å hente ut overnattinger på poeng har blitt ganske crap om man vil bo litt ok. Og det vil man jo. Vurderer sterkt å kjøre fullt expediashow neste sesong.

Bergern
26-12-2016, 20:31
Da er opptjeningsåret snart omme. Jeg er godt innenfor gull et år til, men jeg syns uttak av poeng er blitt veldig dårlig. Jeg tror jeg kjører på med poeng til et par netter på Tyven, også er jeg ferdig som lojal Choice-kunde. Har riktignok ikke opplevd ett eneste opphold uten oppgradering, men jeg syns det er blitt slappt.
Tenker jeg freelancer på Hotels.com og at jeg kan få endel fete rom innenlands for alle overnattingene der ute.

Bergern
09-05-2017, 21:29
Choice infører lifetime!

https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/fordeler/siste-nytt/

Jøss. Må da være toppers for endel skandinaviskreisende der ute. Selv er jeg nok ikke kvalifisert før i 2030-ish om mønsteret holder.

Bergern
15-05-2017, 21:13
Samarbeidet med Finnair Plus er nytt for meg. Fine saker :)

https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/tilbud-fra-partnere/finnair-plus/

Bergern
23-04-2018, 17:33
Oppgradert fra standard dobbel til junior suite. Funker det :D
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180423/0da24555e3aaa2ca545e9f8a3396db6b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180423/f4c9996b5081e5158b872563a016b312.jpg

Chriscross
23-04-2018, 19:17
Oppgradert fra standard dobbel til junior suite. Funker det :D
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180423/0da24555e3aaa2ca545e9f8a3396db6b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180423/f4c9996b5081e5158b872563a016b312.jpg

Som Plat har jeg fått stort sett Suite eller junior suite der du er nå. Tror de har meget god plass der oppe om dagen. Får du til å streame bilde til tv?

VirreVapp
26-04-2018, 08:40
Hotel C Stockholm. Ingen oppgradering av rom selv om man er Platinum medlem og har garantert oppgradering.
Nordic Choice Club beklager men sier dette kan skje. Ingen kompensasjon.
På tide at Nordic Choice Club endrer vilkårene for Platinum kunder til «oppgradering ved tilgjengelighet». Dagens løsning er jo latterlig

Bergern
15-05-2019, 19:32
Kostnadsfri tidlig innsjekk på Comfort Børsparken i Oslo. Tror jeg ble straffet for å trekke gullkortet, når 200,- ble nevnt. Ingen oppgradering og slitent rom. Fant til slutt en USB for lading på TVn. Det spolerte desverre muligheten til å få med seg noe i det mediet. Merkelige greier...

VirreVapp
21-06-2019, 11:36
Hotel: Comfort Square Stavanger
Status: Platinum
Oppgradering: Nei (ingen bedre rom ledige, så mye for oppgraderings garantien altså)

Bergern
22-06-2019, 00:03
Clarion Arlanda Airport Hotel oppgraderte meg til Superior-rom i 12. etg., med strøken utsikt over 01L/19R og oppstillingsplassene i nærheten. Status: Gull.

Henshaw
22-06-2019, 11:32
De oppgraderte meg også til superior room, helt uten status. Riktignok på feil side av bygge i forhold

ClassOne
04-07-2019, 22:35
Er det noen som vet om det lar seg gjøre at jeg booker rom for bonuspoeng, men ikke bor der selv? F.eks om man vil sende kona på tur?

ToreD
05-07-2019, 12:06
Er det noen som vet om det lar seg gjøre at jeg booker rom for bonuspoeng, men ikke bor der selv? F.eks om man vil sende kona på tur?

Ja, det går fint.

Martin
23-09-2019, 09:56
Clarion Post i Gøteborg. Som blodfersk sølvgutt fikk jeg denne. Merket ikke noe ellers.

47722

Bizflyer
23-09-2019, 10:41
Synes det er heller sjeldent at noen av Choice hotellene oppgraderer en mer enn en romkategori selv som Platinum.

Har også Plat i Radisson og der er det som regel også bare en romkategori, selv om jeg har vært oftere heldig med bedre oppgraderinger enn på Choice. Dog skal det sies at jeg også har endt opp uten oppgradering hos Radisson, noe som sjeldent skjer hos Choice.

Hva er deres erfaringer her?

jcnorway
23-03-2020, 10:15
12 mnd forlengelse av opptjeningsperioden hos NCC grunnet Coronasituasjonen.

https://www.nordicchoicehotels.no/blog/naere-hjertet/informasjon-om-medlemsniva/?utm_medium=Email&utm_source=email_nl&utm_campaign=email_no_uke1320_andre&utm_content=email_info_alle

jcnorway
20-07-2020, 20:08
Oppgradert fra Superior dobbeltrom til Suite på Clarion Tyholmen i Arendal.

En stor porsjon flaks og NCC Gold gjorde susen [emoji12]

Someone
20-07-2020, 21:06
Clarion Collection Hotell Atlantic Sandefjord - booket standard dobbeltrom med ekstraseng og fikk det også. Ikke det mest freshe rommet i Stordalens samling, så bør vel om ikke alt for lenge moderniseres litt. Ellers er jo hotellet spekket med historie fra byens hvalfangst

Comfort Hotel Porsgrunn - booket deluxe dobbeltrom med ekstraseng og oppgradert til suite. Godt med plass for 4 stykker og slapp å ommøblere for å få inn reisesenga

Ellers har jeg null og niks status hos Choice

Someone
08-12-2020, 08:34
Ser de kjører på med 5x poeng for bookinger gjort i dag og opphold innen utgangen av februar

Someone
24-12-2020, 06:38
Ser de kjører nytt «Korona-tilbud» på the Thief nå. Drøye 3000 for en natt, med middag og frokost. Kona og jeg benyttet oss av det i sommer, og er vel godt under halv pris av normalen?

Someone
21-01-2021, 19:48
Ser de kjører nytt «Korona-tilbud» på the Thief nå. Drøye 3000 for en natt, med middag og frokost. Kona og jeg benyttet oss av det i sommer, og er vel godt under halv pris av normalen?

Nytt tilbud gjennom nyhetsbrevet deres nå, fra 2900 for to, men middag og frokost. Slo til for en tilbud om en Staycation om noen uker, riktignok la jeg i noen hundrelapper for en romoppgradering. Så får man se om vi får vin til maten, eller om vi må vorse litt på rommet først :D

Wig-wag
21-01-2021, 21:24
Ellers er det dårlig med rabatter. Jeg har booket noen netter på Hamar utpå våren, og de koster det samme, om ikke mer enn før pandemien.

Ettersom jeg bor i Sverige så vet jeg ikke om jeg kan benytte meg av bookingene, så de er selvfølgelig bestilt med fri avbooking.

Men enten så er etterspørselen stor etter hotellrom på Hamar stor, tross pandemien, eller så må det være noe jeg eller de ikke har forstått?

Happyflyer
22-01-2021, 11:36
Ellers er det dårlig med rabatter. Jeg har booket noen netter på Hamar utpå våren, og de koster det samme, om ikke mer enn før pandemien.

Ettersom jeg bor i Sverige så vet jeg ikke om jeg kan benytte meg av bookingene, så de er selvfølgelig bestilt med fri avbooking.

Men enten så er etterspørselen stor etter hotellrom på Hamar stor, tross pandemien, eller så må det være noe jeg eller de ikke har forstått?

Har sett mye rart med hotellpriser forrige året, og tildels halveis ut i år. Noen utenlandske byer har opperert med betydelig lavere priser enn normalt, mens andre byer har ikke hatt nevneverdige kutt.

Her hjemme har det mer eller mindre vært samme prisene, utennom de kunstig høye prisene noen opererte med i sommer.

Jeg har også hatt hell med å prute på prisen på walk-in flere ganger, noe som vitner om lavt belegg. Men det er vanskelig å planlegge utifra den taktikken.:)

Jeg synes det er rart at prisene skal være tilnærmet normalt når etterspørselen er lav.

havard
22-01-2021, 12:13
Jeg synes det er rart at prisene skal være tilnærmet normalt når etterspørselen er lav.

Jeg vil anta det er fordi etterspørselen er relativt konstant slik situasjonen er nå? Det er få som bor på hotell kun for moro skyld (les: ferie). Når folk styrer unna hotellferie grunnet smittesituasjon, hjelper det lite å dumpe prisene for å få flere folk. Da er det bedre å få noenlunde ok inntekt på de få gjestene som uansett vil komme.

Forretningsreisende bryr seg vel lite om pris, så lenge hotellet ligger der det skal og prisen er innenfor rimelighetens grenser.

Happyflyer
22-01-2021, 20:07
Jeg vil anta det er fordi etterspørselen er relativt konstant slik situasjonen er nå? Det er få som bor på hotell kun for moro skyld (les: ferie). Når folk styrer unna hotellferie grunnet smittesituasjon, hjelper det lite å dumpe prisene for å få flere folk. Da er det bedre å få noenlunde ok inntekt på de få gjestene som uansett vil komme.

Forretningsreisende bryr seg vel lite om pris, så lenge hotellet ligger der det skal og prisen er innenfor rimelighetens grenser.

Høres ut som en fornuftig forklaring det.

Someone
15-03-2021, 11:11
Da er det triple poeng (igjen) på bookinger som gjøres i morgen, for opphold frem til 31 mai

Chriscross
16-03-2021, 08:41
Da ble det en ekstra booking på Norefjell i påsken. Var faktisk ledige Leiligheter/suiter. De funker fint for to voksne og to barn. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde bookinger her sa det var femdoble poeng i desember. Veien tiil lifetime platinum er faktisk ikke så lang da.

barca
17-03-2021, 22:13
Kan nevne at dersom man bestiller mat og drikke på Nordic Choice sine hoteller og setter det på rommet eller registrerer det i etterkant så vil man ikke lengre få poeng for dette. Fant dette ut da jeg bodde på en Nordic Choice hotell i helga som var. Til gjengjeld vil man få en restaurant voucher i appen, alt etter hvilken status man har. Så det at Nordic Choice fjernet denne fordelen med å opptjene poeng på mat og drikke synes jeg var ikke bra. Kunne spare nok poeng til en gratis overnatting. Nå er det kun overnatting og bruken av Nordic Choice Master Card man får poeng for med mindre man overfører noen Trumf poeng til Nordic Choice kontoen.

Bizflyer
18-03-2021, 12:37
Kan nevne at dersom man bestiller mat og drikke på Nordic Choice sine hoteller og setter det på rommet eller registrerer det i etterkant så vil man ikke lengre få poeng for dette. Fant dette ut da jeg bodde på en Nordic Choice hotell i helga som var. Til gjengjeld vil man få en restaurant voucher i appen, alt etter hvilken status man har. Så det at Nordic Choice fjernet denne fordelen med å opptjene poeng på mat og drikke synes jeg var ikke bra. Kunne spare nok poeng til en gratis overnatting. Nå er det kun overnatting og bruken av Nordic Choice Master Card man får poeng for med mindre man overfører noen Trumf poeng til Nordic Choice kontoen.

Men vil det ikke være bedre verdi å få 125 kr i voucher som gull og platinum enn 350 poeng for en hovedrett til 350 kr?

barca
18-03-2021, 14:38
Men vil det ikke være bedre verdi å få 125 kr i voucher som gull og platinum enn 350 poeng for en hovedrett til 350 kr?

Tja, alt etter hvor langt man er unna en status eller gratis overnatting. Da kan poeng være nyttig i slike situasjoner. Kjekt med 125kr i rabatt for mat og.

Bizflyer
18-03-2021, 21:47
Tja, alt etter hvor langt man er unna en status eller gratis overnatting. Da kan poeng være nyttig i slike situasjoner. Kjekt med 125kr i rabatt for mat og.

Du skulle nok spist relativt mye på hotellene før det skulle bli noen poeng av betydning da. Nå spiser jeg selv sjeldent på hotellene. Mest fordi jeg synes det er overpriset og kvaliteten ikke står i stil. Men det er nå bare min mening da.

Cecilie
08-05-2021, 19:55
Nordic Choice kjører to ulike sommerpass-pakker i år, The Summer Flee og The Whole Shebang.
5 eller 10 netter, Summer Flee gjelder 50 utvalgte hotell, mens The Whole Shebang gjelder "alle" utenom The Thief, Farris Bad og Son (+ noen til?)

https://www.nordicchoicehotels.no/blog/nytt-smart/sommertilbud

SudCaravelle
20-08-2021, 10:35
Som jeg sikkert har gitt utrykk for før så synes jeg Choice hotellene stort sett er underbemannede, tacky hoteller med sandpapir-håndkleer - men nå noe positivt:

Viste dere at du faktisk kan få gratis kaffe på alle hotellene deres uten å bo der hvis dere er medlem i Choice Club? Prøvde Amerikalinjen nå og man fikk kaffen med et smil.. de spurte til og med om det var "to go" og om man ville ha cortado eller lignende.

50210

Someone
07-09-2021, 09:08
Nok en gang en kampanje med tripple poeng, hvis man booker i dag

SudCaravelle
15-09-2021, 19:11
Har tatt en 6-7 "gratis" kaffekopper hos en del av hotellene i byen og er positivt overrasket over denne fordelen De aller fleste er smørblide og man får velge mellom take-away eller servert. De sier det er får som bruker tilbudet så langt. Andre koppen jeg tok på Amerikalinjen var en virkelig fin opplevelse - der var vi to personer som ble fulgt av en nydelig resepsjonist inn i peisestuen og fikk servert to gode kaffe av en artig servitrise fra Chile.

Har bare en gang blitt møtt av litt gretten resepsjonist med så mye innvendinger at man tuslet ut igjen.

Kult tilbud.

Someone
02-06-2022, 11:00
Ving er ny partner så man gan veksle inn poeng i gavekort. Dog ikke den beste vekslingskursen

Tror ikke de er partner "motsatt vei" men er ikke sikker

Someone
04-05-2023, 23:04
Siden Nordic Choice senere i mai bytter navn til Strawberry (etter eierselskapet) så blir det vel nytt navn på bonusprogrammet også?

Someone
22-05-2023, 12:29
Siden Nordic Choice senere i mai bytter navn til Strawberry (etter eierselskapet) så blir det vel nytt navn på bonusprogrammet også?

Da var de i gang. I praksis er det jo bare et rent navnebytte, til et enklere navn. Og flere av selskapene innen Stordalen-sfæren nå er under samme tak

https://www.strawberry.no/

Dog ikke umulig det kommer flere partnere etterhvert?

Chriscross
22-05-2023, 13:28
Er det kommunisert hva de ulike hotellkjedene skal hete? Fikk en video med navnet mitt, men det var med jenter som kysset og folk i fallskjerm.

Twin Otter
22-05-2023, 13:30
Strawberry Hotel Energy? Strawberry Savoy? Strawberry Folketeateret? Dette kan bli interessant.

Martin
22-05-2023, 13:39
Er det kommunisert hva de ulike hotellkjedene skal hete? Fikk en video med navnet mitt, men det var med jenter som kysset og folk i fallskjerm.

Strawberry Hotel Energy? Strawberry Savoy? Strawberry Folketeateret? Dette kan bli interessant.

Nei, jeg leste et-eller-annet sted at kjedenavnene beholder. I hvert fall foreløpig.

Twin Otter
22-05-2023, 13:40
Nei, jeg leste et-eller-annet sted at kjedenavnene beholder. I hvert fall foreløpig.

Jepp. Var inne kikket litt på nettsidene. Det virker som hotellene foreløpig heter det samme som før.

Martin
22-05-2023, 13:42
Måtte nylig avbestille et hotell, og siden det var samme dag som innsjekk, ble jeg nødt til å ringe. Stod klar med bookingref og det som var (som av en eller annen grunn ikke var de samme i appen som på nettsiden?)og forberedt på å måtte lese opp.

"Hei, det er Martin, jeg må dessverre kansellere et opphold der jeg skulle sjekket inn i dag".

"Ja, det var på Clarion Post?"

Var litt imponert.

Kanselleringsmailen som dukket opp hadde for øvrig logoene til Choice International, ikke Nordic Choice.

Someone
22-05-2023, 14:22

Fikk samme.

De var jo søte da [emoji6]

EB
23-05-2023, 06:17
Spennende å se om Ving og/eller SunClass bytter navn…

Fnate
23-05-2023, 07:06
Spennende å se om Ving og/eller SunClass bytter navn…

Sunclass... da kan de ha "jam class" bak og "full Eaton Mess class" foran i 330'ene

Someone
15-12-2023, 15:06
Ving er ny partner så man gan veksle inn poeng i gavekort. Dog ikke den beste vekslingskursen

Oppdatert (?) vekslingskurser fra Jordbærkjeden til Ving

10 000 bonuspoeng = gavekort på 300 NOK

15 000 bonuspoeng = gavekort på 500 NOK

30 000 bonuspoeng = gavekort på 1000 NOK

50 000 bonuspoeng = gavekort på 2000 NOK

chrisljo
15-12-2023, 15:32
Oppdatert (?) vekslingskurser fra Jordbærkjeden til Ving

Hmm, kanskje de som er høyere enn 10k+ er nye, mener at 10 000 poeng = 300 kr har vært en slags standard for eksterne partnere tidligere.

Blir spennende hvordan Strawberry Cashpoints kursen ender opp, alt fra 3 til 6 øre er vel mulig, siden det skal gå begge veier.

jb1
21-12-2023, 09:36
Det staar man kan opptjene Finnair Plus poeng paa Strawberryhotellene. Kan man tjene baade poeng i Strawberry-programmet og i Finnair for samme opphold. jeg udnrer for det staar at man skal oppgi Finnair Plus nummer ved utsjekking?

Someone
25-03-2024, 21:38
Man skal nå få poeng her når man reiser med Go-Ahead på Sørlandsbanen.

jb1
01-04-2024, 15:58

Interessant. SJ Nord sluttet med sitt prio program i Norge da alle billetter skulle selges gjennom Entur, uten at jeg helt skjønte hvorfor det betød slutten. Programmet lever jo videre i Sverige.

Cecilie
01-04-2024, 19:11

Og Strawberry-medlemmer får ut april, 1 stk gratis varm drikke fra kafevognen på Sørtoget.

Fikk også høre fra GoAhead-personalet at det er snakk om å foliere ett av togsettene med Strawberry-reklame.

Kjekt med bonuspoeng for oss som frekventerer Sørlandsbanen en del, :D

Hypern
02-04-2024, 09:57
Interessant. SJ Nord sluttet med sitt prio program i Norge da alle billetter skulle selges gjennom Entur, uten at jeg helt skjønte hvorfor det betød slutten. Programmet lever jo videre i Sverige.

Ja jeg husker jeg drev og styra mye for å merge kontoene mine i Norge og Sverige - til ingen nytte til slutt...
SJ har jo til og med egne lounger i Gøteborg og Stockholm om man tar 1 klasse. Men så er uansett alle togloungene jeg har satt mine bein i langt lavere standard enn flylounger. Det man får er kanskje litt enkel snacks, litt kaffe og muligens noe alkoholfri kald drikke.

jb1
02-04-2024, 10:22
Ja jeg husker jeg drev og styra mye for å merge kontoene mine i Norge og Sverige - til ingen nytte til slutt...
SJ har jo til og med egne lounger i Gøteborg og Stockholm om man tar 1 klasse. Men så er uansett alle togloungene jeg har satt mine bein i langt lavere standard enn flylounger. Det man får er kanskje litt enkel snacks, litt kaffe og muligens noe alkoholfri kald drikke.

Jeg klarte å slå dem sammen etter litt krøll og fikk litt poeng fra SJ Nord før muligheten forsvant. Det var snakk om lounge i Oslo og Trondhjem, men annet enn frokost på hotell i nærheten for passasjerer på nattogene kom det ikke noe. SJs lounge i Stockholm er helt ok, men som du sier, enklere enn de fleste flyplasslounger, men fint om man skal jobbe litt. Jeg regner med det er det samme i Gøteborg og Malmø.