View Full Version : Den lange veien hjem via SFO - First og Business hele veien
YHZ-ORD-SFO-CPH-BGO med Star Alliance i First og Business
Da kom dagen for å forlate Halifax for denne gangen, med kursen for San Francisco i første omgang og deretter hjem til Bergen med gode, gamle SAS. Når jeg er ute på tur den siste tiden, er det tydelig at en eller annen har en finger med i spillet. Om det er karma eller noe annet, er jeg foreløpig usikker på. La meg slå fast med en gang at amerikanske flyselskaper heller ikke er nummer én når det kommer til kundebehandling.. Ble du nysgjerrig nå? Jeg kan si med sikkerhet at pulsen allerede var godt over 200 før jeg fikk satt mine bein inne på Halifax Airport.
Hvor skal jeg begynne? Her er den første og opprinnelige reiseruten jeg bestilte i oktober gjennom United sin hjemmeside for turen fra Halifax til San Francisco:
UA 6203 YHZ-ORD 07:19 AM CRJ 700 First
UA 499 ORD-SFO 10:36 AM Airbus 319 First
Jo, den opprinnelige reiseruten som ble bestilt gikk ut på første fly klokken 07:19 fra Halifax (YHZ) til Chicago (ORD), med halvannen times ventetid til neste flygning mot San Francisco (SFO). Jeg sjekker inn over Internett i underkant av 24 timer før oppsatt avgangstid, og aner fred og ingen fare. United registrerer telefonnummeret og e-posten min slik at de kan kontakt meg dersom det skulle bli noe kødd. Presis klokken 14:35 tikker det inn en melding fra United. UA 499 er kansellert, og jeg må gå på nettet for å fikse ombooking. Greit nok tenker jeg i mitt stille sinn, og fokuserer på at UA har ørten forskjellige avganger mellom Chicago og San Francisco på en torsdag i desember. Jeg er tross alt ferdig med semesteret her borte, og humøret er dermed solid. Jeg kommer hjem, skrur på PC-en, fyrer opp united.com og sjekker opp bookingen min.
I H******!! Hvem har flyttet meg fra First til Economy på strekket ORD – SFO?? Øynene mine går totalt i flammer, selv om jeg fortsatt har First fra YHZ til ORD. Det er absolutt ikke dette jeg har betalt for. Det er ikke en interkontinental flygning, men en flytid på over fire timer er neppe behagelig i sete 27 A i en tilårskommen 757 – 300. For meg blir det som å gi deg en Hyundai, når du faktisk har betalt for en Mini. United skal ha pluss for at de forsøker å gi meg en ny flytype i loggen, og med 35 i venteliste for First er dette prosjektet helt sjanseløst. Jeg forsøker å være positiv, og trøster meg med at jeg kun ankommer San Francisco halvannen time senere enn den opprinnelige reiseplanen.
Reiserute nummer to ser dermed slik ut:
UA 6203 YHZ-ORD 07:19 AM CRJ 700 First
UA 499 ORD-SFO 12:05 PM Boeing 757-300 Economy (27 A)
Men trodde dere moroen var over nå? DEFINITIVT ikke! Mens jeg inntar en overraskende god burger og min siste Rickard` s i Canada for denne gang, sjekker jeg status på flygningen fra Halifax til Chicago med rutenummer UA 6203.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2017_zps221aa914.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2017_zps221aa914.jpg.html)
Status er følgende: ”Canceled due to severe weather conditions in our route network”. Dere tror at jeg er en glad mann nå? Da tar dere kraftig feil. En ny porsjon banneord brer seg, og jeg er glad det kun er kanadiere i min umiddelbare omkrets på restauranten. Ingen melding eller e-post fra United denne gangen, her er det tydelig at man må stole på seg selv og egne ferdigheter. Det er helt greit da jeg er nokså reisevant på egenhånd. Logger inn på united.com for å se hvilket påskeegg de kommer opp med. Ny reiserute er som følger:
UA 3278 YHZ-ORD 16:00 PM CRJ 700 First
UA 741 ORD-SFO 19:20 PM Airbus 320 Economy (35 C)
Strekningen ORD-SFO er fortsatt i Economy, og jeg KOKER i hele kroppen. Grunnen er enkel, fordi det er ledige seter i First ifølge hjemmesiden deres. Jeg ringer en gang, men gir opp når den automatiske stemmen forteller meg at det er 25 minutters ventetid. Jeg sender en melding til LN – MOW her på forumet, for å høre om han har noen tjuvtriks og komme med til meg. Kroppen sier at jeg ikke skal gi meg. Jeg ringer enda en gang, og kommer igjennom ASAP til en hyggelig dame ved navn Kathy. Etter et halvår med kun engelsk/kanadisk, fikser jeg smalltalken som skal til.
Hun er ekstremt behjelpelig, og jeg passer på å si at jeg har Star Gold card (EuroBonus Diamond), men de diamantene hjelper ikke mye ekstra hos United. Hun kan fortelle meg at det kommer en hissig storm inn på vestkysten av USA allerede onsdag kveld, og at de har hatt en voldsom pågang. Jeg påpeker at jeg har booket reisen i First hele veien, og hun tar poenget med en gang. Ikke mange minuttene etter sitter jeg med ny bekreftelse som tikker inn i innboksen min, med FØRSTE KLASSE hele veien! Hurra – jeg bukker og bøyer meg i støvet for Kathy. Bare for sikkerhetens skyld legger hun meg inn i bookingklasse F, som er en av de dyreste hos United. Dette kaller jeg godt håndverk. LN – MOW svarer meg også, og jeg tror hans gode karma må ha spilt inn på resultatet her. Takk for hjelpen, LN – MOW :)
Nå er det snart leggetid her i Halifax. Den siste reiseruten ser slikt ut:
UA 3278 YHZ-ORD 16:00 PM CRJ 700 First, sete 1 A
UA 741 ORD-SFO 19:20 PM Airbus 320 First, sete 1 F
9 timer forsinkelse er greit så lenge jeg får reise i den klassen jeg har betalt for, og kommer trygt frem. Jeg krysser fingrene for en fin reise over til vestkysten i morgen.
Fordi jeg trodde at jeg skulle reise tidlig på morgenkvisten, la jeg inn en hotellovernatting på ALT Hotel Halifax Airport. Hotellet er ikke mer enn et halvt år gammelt, noe som er tydelig på rommene. I tillegg har hotellet direkte gangbro over til terminalen, en fin detalj når man er på tur med tre kolli. Her kan dere se noen bilder fra rommet mitt. Renholdet kan jeg ikke si noe negativt om. Designet er også innafor, og damene i resepsjonen tiltalte meg konstant som «mister 737-405». Dette kan man like godt.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2019_zps929005c7.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2019_zps929005c7.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2021_zps89e6ce87.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2021_zps89e6ce87.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2022_zps08682b01.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2022_zps08682b01.jpg.html)
Etter hvert skal jeg få teste ut hvor god sengen er. La oss håpe at drittværet i Halifax gir seg slik at jeg har en fair sjanse til å få sove.
Jeg våkner klokken 08:00 lokal tid, men innser raskt at jeg trenger mer søvn. Litt før klokken slår 11:00 Halifax-tid kommer jeg meg opp av sengen på hotellet, klar for dagens utfordringer. Utsikten fra rommet mitt i 14.etasje ser for øvrig slik ut:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2028_zps637ba93c.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2028_zps637ba93c.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2029_zpsc1695fc3.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2029_zpsc1695fc3.jpg.html)
I dag skinner selvsagt solen igjen, perfekt flyvær tenker jeg i mitt stille sinn. La oss se om den pipen får en annen lyd når jeg forhåpentligvis når San Francisco godt utpå kveldingen. Utsjekk fra hotellet går smertefritt. Reisefølget behandler meg absolutt ikke bra. Dette er gjengen jeg har med meg på tur:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2030_zps679502dd.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2030_zps679502dd.jpg.html)
Først må jeg ordne frokost.. Jeg forsøker Subway, men med en lovlig lang kø er ikke det noe å satse på. Produktiviteten er ikke helt den samme som på Subway-en på biblioteket tilhørende universitetet mitt i Canada. Neste mann ut blir dermed Starbucks. Damen bak kassen etterlater et dårlig inntrykk av Canada, men dårlig service finnes dessverre alle steder. En liten forsmak på hva som venter hjemme i Norge med andre ord.
Litt dessert må til før en lang tur:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2031_zps5c583dd9.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2031_zps5c583dd9.jpg.html)
Siden jeg ikke har noe annet å ta meg til denne vidunderlige formiddagen, blir det innsjekk tre timer før oppsatt avgang. Til dere som skulle finne på å reise fra Halifax til destinasjon X i USA; USA-delen av flyplassen er meget begrenset. De har en kiosk med det mest nødvendige, samt en bar/pub med enkle retter. Hverken lounge eller Premier Access er tilgjengelig, men køen i sikkerhetskontrollen fantes ikke.
Slik ser det altså ut for dere som får lyst til å reise til Halifax:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2033_zps5565b42a.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2033_zps5565b42a.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2035_zpsf96d4ffa.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2035_zpsf96d4ffa.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2038_zpsfb2f0aa4.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2038_zpsfb2f0aa4.jpg.html)
Fri Internett-tilgang hjelper selvsagt godt på humøret. Jeg kan ikke klage, litt venting får man tåle. Jeg er tross alt en tålmodig sjel. Eller ikke? For de som ikke tror at jeg flyr First i dag, tro om igjen. Det er alltid godt å kjenne følelsen av et fysisk ombordstigningskort. Kall meg gjerne gammeldags:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2040_zps77119017.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2040_zps77119017.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2043_zpsd518217c.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2043_zpsd518217c.jpg.html)
Maskinen for dagens overfart til Chicago er en CRJ 700, Ship 726. Frøkenen ankommer Halifax 8 minutter etter oppsatt rutetid. Karen i gaten styrer voldsomt med et ukjent fenomen, men etter hvert blir det klart for ombordstigning. La det være krystallklart – prioritert ombordstigning er noe nord-amerikanerne har stålkontroll på! Se og lær SAS, jeg anbefaler studietur til USA i nærmeste fremtid. Jeg går om bord i denne lille raketten CRJ 700 som andremann. En meget pen (!) amerikansk flyvertinne på min alder (midten av tjueårene) ønsker meg velkommen. Selv om jeg er nysingel og påvirket, er hun virkelig flott. Dette lover godt for overfarten.
Jeg plasserer legemet i sete 1A, som er et singelsete på venstresiden av kabinen. Dette setet anbefales på det sterkeste dersom man reiser alene. Beinplassen er slik:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2047_zpsefef3245.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2047_zpsefef3245.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2052_zps77cc288d.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2052_zps77cc288d.jpg.html)
Den søte flyvertinnen med navn Megan spør umiddelbart om jeg kunne tenke meg noe å drikke. Vel, man flyr ikke First hver dag. Så svaret er ja, og appelsinjuicen kommer til meg ASAP:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2044_zpse10b5d5f.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2044_zpse10b5d5f.jpg.html)
Jeg liker disse detaljene hos amerikanerne:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2057_zps213ae124.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2057_zps213ae124.jpg.html)
Setet er for øvrig meget komfortabelt. For en som er vant til Recaro og ymse trebenker i Europa, er dette luksus for spesielt ryggen og bakenden. Megan kommer selvsagt med påfyll før vi pusher ut fra gate 58 omtrentlig 20 minutter etter oppsatt rutetid. Kapteinen lover imidlertid en rask flytur til Chicago denne ettermiddagen på 2 timer og 34 minutter, slik at vi skal lande godt før rutetid.
Det er ingen kø for take-off, og en halvfull CRJ 700 skyter grei fart på rullebanen den. Megan tar for øvrig drikkebestillingene og spør om vi vil ha snackboks før take-off. Skikkelig personlig service og ingen trillevogn til gjengen i First selv om 5/6 seter er tatt.
Mange av de andre passasjerene lurer fælt på hvor jeg kommer fra, og stemningen blant resten av gjengen i First er god når «Norway» er svaret på spørsmålet hennes. En kvinne med datteren forteller at hun drømmer om å delta i Norseman Extreme. Jeg ønsker velkommen til Norway! Maskinen lister seg oppover, det sedvanlige plinget kommer og en runde med de varme klutene står for tur:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2059_zps25b3c021.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2059_zps25b3c021.jpg.html)
Jeg takket ja til snackboksen, da det ligger dårlig an med en skikkelig middag i dag. Flyr man premium, så flyr man premium. Først er det ny drikkerunde, og jeg kjører en whiskey & Cola. I tillegg kommer det en pose med assorterte nøtter.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2062_zps4aff4605.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2062_zps4aff4605.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2065_zpsb1f0acd7.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2065_zpsb1f0acd7.jpg.html)
Rett i etterkant kommer den beryktede snackboksen. Jeg skal være den første til å innrømme at denne ikke er tidenes. Man flyr ikke First i Nord-Amerika på grunn av maten, da har man i så tilfelle misforstått konseptet ganske kraftig. Den ser altså slik ut:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2069_zps34f35434.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2069_zps34f35434.jpg.html)
sirpjalle
16-12-2014, 07:01
Fin fin rapport! Takker!
Men cola og wiskey?! Helligbrøde, med mindre det er amerikansk da! For da heter det bourbon og smaker /?)(&%/%%&€! :)
Innholdet er nachochips med tilhørende dipp, kjeks og kremost samt sjokolade til dessert. Smakene er helt innafor for en sulten nordmann på tur. Men det er klart, det skriker ikke et fullverdig måltid av dette. Utsikten er derimot glimrende på 34.000 fot denne ettermiddagen i desember:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2074_zps4a0334e4.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2074_zps4a0334e4.jpg.html)
Skitne vinduer på denne maskinen, men jeg forsøker meg uansett med et bilde av vingen:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2077_zps7cdce18d.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2077_zps7cdce18d.jpg.html)
Megan tar virkelig vare på meg. Hun spør hele tiden om jeg vil ha noe å drikke, eller mer snacks. Jeg finner ut at jeg trenger Cola for å holde meg gående, og dermed blir det sånn.
Påfyll 1:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2078_zpsb4fe16dd.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2078_zpsb4fe16dd.jpg.html)
Påfyll 2:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2084_zps2df817ab.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2084_zps2df817ab.jpg.html)
Påfyll 3:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2087_zpsf102a1cd.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2087_zpsf102a1cd.jpg.html)
Hun sier også at om det er noe annet hun kan gjøre, må jeg bare gi beskjed. Med en eneste gang glasset mitt nærmer seg tomt, er hun på plass med påfyll uten at jeg må spørre. Det er deilig å føle at man ikke er til bry.
Etter hvert går turen mot slutten, og nedstigningen mot Chicago starter. For dere som er nysgjerrig på beinplassen, kan den også se ut som dette:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2092_zps44eba772.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2092_zps44eba772.jpg.html)
Maskinen dumper ned på O`Hare, og vi venter et par minutter før gate E8 blir ledig for oss. Megan tar meg i hånden, og jeg får store mengder komplimenter for navnet mitt før jeg forlater maskinen. POKKER at jeg ikke spør om nummeret hennes, århundrets tabbe!
Deretter er det bare å finne ut hvor neste flight skal gå fra. Tavlene sier B12 for UA 741 til San Francisco, som i tillegg er meldt å være i rute. Ikke verst United! Jeg sjekker først ut hvor B12 ligger, og finner deretter nærmeste United Club i forhold til denne. Med ankomst 20 minutter før oppsatt rutetid fra Halifax får man ekstra tid i loungen. Damen i skranken ønsker hjertelig velkommen, kombinasjonen av First og Star Gold gir få protester.
Beinstrekketesten får godkjent den.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2099_zps50776ddc.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2099_zps50776ddc.jpg.html)
Selv om det er travelt i Chicago, finnes det ledig plass i loungen.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2103_zps464f9846.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2103_zps464f9846.jpg.html)
"Matutvalget" er elendig. Noen bananer, kjeks, peanøtter og gulrøtter er ikke rare greiene. Dere kan vel bedre enn dette United? Internettet vil heller ikke koble seg opp før jeg er nesten på vei ut av døren. Uansett, stillhet er herlig og fine toalettfasiliteter trekker opp.
Etter hvert tasser jeg bortover til gate B12, der folk allerede er stilt opp i forhold til boardinggruppene man angir. På dagens avgang er det 5 pax med Global Service status, der én av dem er sidemannen min i 1D. Flyet er for øvrig 100 prosent fullbooket, med mange på venteliste grunnet dårlig vær i San Francisco med tilhørende kansellerte avganger.
Jeg kommer meg dog om bord blant de 10-15 første, og finner 1F. Her har jeg to vinduer til disposisjon, noe som man alltid setter pris på. Beinplassen da.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2104_zpsc6dd0a04.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2104_zpsc6dd0a04.jpg.html)
Den mannlige flyverten tilbyr å henge opp jakken min, noe som jeg takker ja til. De kan dette med personlig service, nord-amerikanere. Den eldre kvinnelige purseren spør vennlig om jeg ønsker noe å drikke. Det ryker en ny Cola for å holde seg våken. Kapteinen informerer om at vi blir 17 minutter sen ut fra gate, på grunn av restriksjoner i luftrommet i San Francisco. De er enda ikke ferdig med å laste bagasje, slik at det passet vel bra.
Jeg kommer i prat med sidemannen, som er en trivelig amerikaner og en typisk amerikaner på flere måter. 17 minutter etter rutetid pusher vi ut fra gate, og køen for take-off er heldigvis ikke den lengste. En flott Airbus 330-200 fra Aer Lingus tar av mot Dublin før det blir vår tur. Airbus 320-maskinen snirkler seg oppover i skylaget, før den eldre kvinnelige purseren starter serveringen. Med Global Service-medlemmet ved siden av meg starter alltid serveringen hos oss.
Det blir først drikkeservering, og jeg tar nå Sprite for avvekslingens skyld.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2110_zps69334b88.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2110_zps69334b88.jpg.html)
Måltidet på denne avgangen er ikke det store på grunn av sen avgangstidspunkt. Jeg fikk dessverre ikke tatt noe bilde på grunn av mørk kabin, men forsøker meg med en beskrivelse: Nachochips med tilhørende dipp (samme som i snackboksen på forrige strekning) samt en hovedrett som består av oliven, fetaost, aubergine, paprika og couscous. Selv i europeisk målestokk er ikke dette noe man blir mett av, men jeg kompenserer med mer brus. For øvrig kom purser rundt med de berømte pretzelsene før hovedretten kom på bordet.
Litt informasjon fra flighten.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2112_zps9e025660.png (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2112_zps9e025660.png.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2113_zps5fcde584.png (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2113_zps5fcde584.png.html)
Siden bilde av maten mangler, måtte jeg trå til og få tatt bilde av beinplassen med setet i nedfelt posisjon. Denne er godkjent for en tur på under fem timer, definitivt bedre enn SAS Plus:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2117_zpse9dd77f9.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2117_zpse9dd77f9.jpg.html)
Ikke det beste bildet, men bare for å gi dere et inntrykk av romfølelsen med 2+2 i en Airbus 320.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2120_zps92103962.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2120_zps92103962.jpg.html)
Både kabinbesetningen og karene fremme i cockpit varsler om en heftig nedstigning mot San Francisco, men den store turbulensen lar vente på seg. Har man vært med Widerøe i Nord-Norge på en god vinterdag, er ikke dette mye å skryte av. Det er kanskje frisk turbulens i to minutter, før det hele roer ned. Absolutt ingenting å være nervøs for, jeg er på grensen til skuffet. Velkommen til San Francisco, som på dette tidspunktet ser mer ut som Bergen for mine øyne.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2123_zps4d5678d5.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2123_zps4d5678d5.jpg.html)
Jeg sniker meg også til et siste bilde av lenestolen:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2126_zpsf301ad66.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2126_zpsf301ad66.jpg.html)
Man feirer visstnok jul mellom palmene:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2128_zps0a5482de.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2128_zps0a5482de.jpg.html)
Da gjenstår sjarmøretappen hjem til Norge, med SK i Biz førstkommende onsdag. Stay tuned for fortsettelsen!
En skikkelig detaljert rapport med masse bilder, akkurat sånn det skal være :)
Fiine greier - men det var nå ikke så mye jeg bidro med da. Men tar credit for karma'en. :lol:
Flotters!
Liker at det 'prates' litt mellom bildene. :)
Bra rapport, selv om det er mange "bein-bilder". :)
Fin fin rapport! Takker!
Men cola og wiskey?! Helligbrøde, med mindre det er amerikansk da! For da heter det bourbon og smaker /?)(&%/%%&€! :)
Jeg ble nok påvirket av flyvertinnen her. Den var ikke tidenes om jeg skal være ærlig. Resten av rapporten kommer snarest - SK i Biz fra SFO og hjem. Takker så meget for kommentar :)
En skikkelig detaljert rapport med masse bilder, akkurat sånn det skal være :)
Takker så mye for hyggelig kommentar, OttoL :D Skal få skrevet resten av rapporten og lagt ut bildene før julen slår inn her. Kan for øvrig avsløre at det ble en meget fin tur hjem fra SFO.
Fiine greier - men det var nå ikke så mye jeg bidro med da. Men tar credit for karma'en. :lol:
Det synes jeg absolutt at du skal, LN-MOW ;) Ironisk nok var begge flyene hos UA før rute også, selv med det "dårlige" været. Tror definitivt at du har påvirket her. Tusen takk for at du legger igjen kommentar!
Flotters!
Liker at det 'prates' litt mellom bildene. :)
Hjertelig takk for kommentar, Bergern :) Resten av rapporten kommer om kort tid. SK leverte varene i Business!
Bra rapport, selv om det er mange "bein-bilder". :)
Tusen takk for kommentar, RIBRO :) Jeg kan være enig i at det ble kanskje mye bilder av beinene her. Forsøker å kompensere med mye matbilder på turen fra SFO og hjem til Bergen!
MountainDew
01-01-2015, 18:15
Artig lesning så langt :up: LN-MOW klarer å skaffe nummeret til hu flyvertinna!
AvoidingRoyster
01-01-2015, 18:50
Dette var artig lesning 737-405 :) Keep`em coming.
Artig lesning så langt :up: LN-MOW klarer å skaffe nummeret til hu flyvertinna!
Tusen takk for kommentar, MountainDew :-) Håper å poste resten av rapporten i løpet av helgen. Om LN-MOW skaffer nummeret til flyvertinnen, blir det et stort glis her :colgate:
Dette var artig lesning 737-405 :) Keep`em coming.
Hjertelig takk for kommentar, AvoidingRoyster :) Følg med til helgen, da kommer de to avsluttende turene fra SFO til BGO. Håper skriverier og bilder kan falle i smak!
SFO-CPH-BGO
Endelig kom tiden for hjemreisen til Norge og omtalen av denne. Denne turen går med SK i Business og billetten ble heldigvis bestilt før de økte poengprisene på «Best Availability»-billetter. Reisekameraten heretter kalt S og jeg ankommer SFO omtrentlig 13:15 lokal tid. Nøklene til leiligheten til S var overlevert, og det eneste alternativet vi hadde var å komme oss ut mot flyplassen denne onsdagen.
Allerede halvannet døgn forstår jeg at avgangen vår kommer til å bli forsinket, da OY-KBD må ta turen til Chicago dagen i forveien. Det blir problematisk når SK 944 lander 13:20 og SK 935 går 12:25.
S og jeg er først i køen i dag:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2148_zpsceba376e.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2148_zpsceba376e.jpg.html)
Under innsjekk over nettet har SAS en kjekk funksjonalitet der man kan bytte avganger. Jeg bytter fra SK 2868 til SK 2872, slik at transferen i København blir betydelig enklere. Jeg velger sete 1A for overfarten til København i en nokså fullsatt Business-kabin, og 1F i 321-maskinen opp til kjære Flesland.
14:00 presis starter innsjekk selv om «Toste Viking» er meldt to timer sen ut fra San Francisco. En hyggelig eldre dame sjekker oss onn, og jeg melder at jeg ønsker å oppgradere reisekamerat S. Først bekrefter personalet at 1B er ledig – herlig. Dette blir S sin første tur i Business, og han gliser meget godt nå. Damen forklarer oss pent hvor United Club ligger.
Deretter går kursen rett mot sikkerhetskontrollen. Med et stort Priority-stempel glir vi rett inn i Fast Track, og er gjennom på få minutter. Inn i United Club kommer man også, her er det definitivt overfylt grunnet mange forsinkelser hos UA. Ombordstigningskort og inntrykk av loungen:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2157_zps3160418f.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2157_zps3160418f.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2164_zps65702f26.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2164_zps65702f26.jpg.html)
To slitne gutter/menn på tur krever oppvartning. Etter en rask tur i baren ender vi opp med dette:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2161_zps827301cf.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2161_zps827301cf.jpg.html)
United er gode på snacks, skikkelig mat er det langt verre med. Siden vi er såpass komfortabelt installert, blir det «lunsj/middag» i loungen i tillegg. Vi blir til slutt mett etter uendelige mengder kjeks og bananer:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2165_zpsad01b53f.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2165_zpsad01b53f.jpg.html)
Omtrentlig klokken 18:40 lokal tid kommer det på høyttalerne i loungen at vi bør bevege oss nedover mot maskinen. OY-KBD er for øvrig parkert på gate G102 denne ettermiddagen. Når vi ankommer området rundt gaten, er det mildt sagt kaotiske tilstander. Her blir vi stående i en halvtimes tid før de slipper oss om bord, da rengjøringspersonellet bruker lengre tid enn planlagt. Purser og en av hennes kollegaer ønsker velkommen i døren, og vi svinger inn til venstre. Reisekamerat S gliser godt når han ser beinplassen for overfarten til København.
Flere trivelige kommentarer kommer fra reisekamerat S, og besetningen serverer champagne. Jeg er takknemlig for at denne er tilbake, spesielt på kveldsavganger. I halv ett draget fra København på dagtid er det ikke like viktig.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2179_zps463e6d82.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2179_zps463e6d82.jpg.html)
Ombordstigning meldes komplett omtrentlig når champagneglasset er tomt. Det eneste minuset er at besetningen ikke kommer med påfyll. Påfyll har jeg fått på alle mine andre flygninger i SAS Business dette året. Jeg forstår at vi er forsinket, men jeg ser ikke at besetningen gir noen påfyll. Kabinen er for øvrig 100 prosent fullbooket i samtlige klasser. Besetningen deler ut menyen for overfarten rett etter at vi pusher ut fra gate.
Køen for take-off er heldigvis ikke særlig lang, og vi kommer oss opp i skyene. På grunn av det dårlige været er sikten heller dårlig. Den kvinnelige kapteinen slukker skiltet med fest setebeltet, og lyset kommer på. Det gir meg anledning til å knipse bilder av dagens meny.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2187_zpsd9385acc.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2187_zpsd9385acc.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2189_zps477a9231.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2189_zps477a9231.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2190_zps6ce6beeb.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2190_zps6ce6beeb.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2193_zps359f1edb.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2193_zps359f1edb.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2196_zpsf70fe353.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2196_zpsf70fe353.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2198_zps947e04fc.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2198_zps947e04fc.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2200_zps2deadffc.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2200_zps2deadffc.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2207_zps1277fc90.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2207_zps1277fc90.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2208_zpsd72ade45.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2208_zpsd72ade45.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2212_zps19948dd4.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2212_zps19948dd4.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2213_zps180c4aac.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2213_zps180c4aac.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2217_zps31069ba0.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2217_zps31069ba0.jpg.html)
Siden det er S sin første tur på Business, er han sugen på en drink. Dermed tar vi begge en SAS Mopolitan, som en trivelig svensk flyvertinne blander til oss. Den hvite duken kommer også på bordet, og den varme kluten er stadig et fast innslag.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2222_zps61c1a095.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2222_zps61c1a095.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2227_zps4a965183.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2227_zps4a965183.jpg.html)
Til forretten hopper vi over til hvitvin. Sauvignon Blanc kommer på bordet, og reisekamerat S kommenterer at han er strålende fornøyd med både mat og vin så langt. Videre sier han at dette er mat i ypperste restaurantklasse, noe jeg faktisk kan være enig i. Forrett med mozzarellaost, spekeskinke, squash, den sedvanlige salaten og det varme brødet smaker glimrende. Dette er nok en av de beste forrettene jeg har spist om bord!
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2228_zpsb3dd1998.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2228_zpsb3dd1998.jpg.html)
Neste ut er dermed hovedretten. Både reisekamerat S og jeg er enige om at filet mignon høres fristende ut. Selv om jeg er smertelig klar over at kjøtt kan være bingo om bord på fly, spiser jeg det uansett. Dette kjøttet er imidlertid himmelsk, det beste kjøttstykket i luften gjennom tidende. Pluss i boken SAS! Reisekamerat S sin første kommentar er «Fy f*** for et mørt og fint kjøtt». Det oppsummerer egentlig hele opplevelsen med få ord. De fløtegratinerte potetene som tilbehør er heller ikke smakløse, men det er kjøttstykket som skaper opplevelsen her.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2231_zps162751fa.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2231_zps162751fa.jpg.html)
To glade gutter på første rad er egentlig mett etter hovedretten, men man har alltid plass til dessert. S forsøker seg på frukt og is, mens jeg kjører ostekake og is. Ostekaken ser slik ut:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2241_zps4a03a376.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2241_zps4a03a376.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2235_zps5d8014aa.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2235_zps5d8014aa.jpg.html)
Dagens is er «Strawberry Cheesecake» fra Ben`& Jerrys, en av mine favoritter hos dem:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2237_zps7ee79616.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2237_zps7ee79616.jpg.html)
Til desserten tar vi et noe utradisjonelt drikkevalg. Både her og på andre fora har Mikkeller-ølet fått mye positiv omtale. Sidemannen i 1D har kjørt den blå varianten under både drinkrunden og senere, og vi klarer ikke å vente lengre. Jeg tar den blå varianten, mens reisekamerat S forsøker seg på den røde varianten.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2242_zps238987d7.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2242_zps238987d7.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2245_zps9cf3b53b.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2245_zps9cf3b53b.jpg.html)
Etter desserten ryddes vekk, slukkes belysningen i kabinen. S vil holde seg våken for å maksimere opplevelsen, mens jeg tar et par timer sammen med Jon Blund. Etter noen timers tid våkner jeg opp, prater med den serviceinnstilte svenske stewarden i galley og tar med godsaker fra buffeten. På denne turen har de pepperkaker i buffeten, noe som definitivt er med på å sette julestemningen. S og jeg prater stille slik at vi ikke forstyrrer de andre passasjerene i kabinen. De fleste sover, men det ser ut til at søvnkvaliteten er varierende. Karen rett bak oss snorker skyhøyt til underholdning for oss.
Turen går altfor fort når man flyr Business. Plutselig kommer bildene av Skandinavia på skjermene, noe som betyr at det er tid for frokost hos SAS. Først kommer selvsagt den hvite kluten på bordet.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2255_zps56264c5d.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2255_zps56264c5d.jpg.html)
Den ferskpressede juicen gjør virkelig susen på morgenkvisten.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2258_zpsd458c6cb.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2258_zpsd458c6cb.jpg.html)
Jeg regner med at de fleste her inne kjenner til denne frokosten, men legger uansett med bilde av den. Det som er noe annerledes med SFO-CPH, er at man får en varmrett ved siden av. Både S og jeg synes frokosten smaker utmerket.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2261_zps9de38cd6.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2261_zps9de38cd6.jpg.html)
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2266_zpsce58e15a.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2266_zpsce58e15a.jpg.html)
Besetningen rydder deretter kabinen, og vi kommer oss ned i regnet på Kastrup. Toste Viking parkerer på gate C20 omtrentlig 15:15 lokal tid i København. Dermed kort vei til passkontrollen, noe som ikke er et minus med en time til neste avgang. Først går turen til transfersenteret slik at S kan få seg nytt ombordstigningskort. Deretter rekker vi en kort tur i loungen, før gåturen starter utover mot A4.
Jeg havner alltid på denne gaten når jeg skal hjemover fra USA, ironisk nok. Ved A4 står Gunnbjørn Viking klar, en Airbus 321 som jeg har reist med flere ganger tidligere og senest mellom København og Bergen i april. Ombordstigning starter ikke før et kvarter før oppsatt rutetid, men på grunn av lavt antall passasjerer går denne som en lek.
Beinplassen i sete 1F ser slik ut:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2272_zps0a60a3ee.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2272_zps0a60a3ee.jpg.html)
Kastrup er ikke veldig generøs med oss når det kommer til været denne ettermiddagen.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2271_zps5e9ef1fe.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2271_zps5e9ef1fe.jpg.html)
Livet er herlig når man har en treseter for seg selv.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2273_zpse4bdc0f2.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2273_zpse4bdc0f2.jpg.html)
Det er to damer og to herrer om bord på denne flygningen. Purseren er en middelaldrende dansk herremann. Han pusher på meg en pakke med chips, Cola og vann, selv om jeg egentlig bare skulle gå for vann. God service med andre ord.
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/December%202014/IMG_2275_zps09f3d255.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/December%202014/IMG_2275_zps09f3d255.jpg.html)
Etter en time og fem minutter med musikk på øret dumper jeg ned på Flesland for første gang siden 28.august. For en følelse! Jeg er trygt hjemme.
I den tollfrie butikken er jeg førstemann, slik at jeg er nede til bagasjen når bagasjebåndet fyres i gang. Dessverre har ingen av våre kofferter funnet veien sammen med OY-KBL sammen til Bergen. Dette er for dårlig SAS! En times transfertid i København bør være nok når bagene mine er tagget med SK 2872, ergo rett avgang. En hyggelig dame hjelper oss, og morgenen etter får vi beskjed at bagasjen kommer mellom 13-15. Klokken 17 presis ruller bilen inn foran porten hos meg, og reisen er endelig avsluttet.
Konklusjon
Jeg synes at både UA og SK leverer på et solid nivå i denne rapporten. UA får et par minuspoeng for sløv service, og at jeg måtte ringe selv for å få tak i sete i First som jeg hadde krav på. Servicen stod imidlertid til toppkarakter, til og med punktligheten imponerer. SAS leverer på det jevne, selv om forsinkelsen ut fra SFO ikke var helt gunstig. Da synes jeg det er verre at bagasjen min ikke kommer frem, spesielt når skapene hjemme er tomme. Vedrørende service synes jeg SAS også scorer høyt på SFO-CPH, mens det var mer gardingjemsel når man kom til CPH-BGO.
Takk for hyggelig lesning! Godt å se at SAS leverer sakene :)
Ang. varm frokost, er dette noe som kun serveres på SFO-CPH, samt Asia-rutene.
KristianSk
02-01-2015, 21:30
Takk for brillekanon rapport!
SAS ser ut til å levere på matfronten (i Biz).
Takk for velskrevet rapport! Ikke rart flyvertinnen gir deg komplimenter for navnet ditt når du heter 737-405 :D
w
Takk for hyggelig lesning! Godt å se at SAS leverer sakene :)
Ang. varm frokost, er dette noe som kun serveres på SFO-CPH, samt Asia-rutene.
Tusen takk for kommentar, Cecilie :-) På langdistanse synes jeg SAS er veldig bra, selv om mine andre erfaringer begrenser seg til AF. Den varme frokosten kan trygt anbefales. Håper de kan introdusere den over hele linjen på IC.
Takk for brillekanon rapport!
SAS ser ut til å levere på matfronten (i Biz).
Takker så meget for at du leser og legger igjen kommentar, KristianSk :) Maten må være det beste med SAS i Biz, basert på mine egne erfaringer. Du går aldri sulten av flyet for å si det sånn! Passer også godt for skandinaviske ganer.
Takk for velskrevet rapport! Ikke rart flyvertinnen gir deg komplimenter for navnet ditt når du heter 737-405 :D
w
Hjertelig takk for at du legger igjen kommentar og leser rapporten min, wilhelm ;) Jeg har et dobbeltnavn som de fleste nord-amerikanere har problemer med å uttale, men flyvertinnen insisterte på at det var sjarmerende.
Strominho
03-01-2015, 11:55
Ble jammen sulten av å lese siste del. Flott at SAS leverer på matfronten :)
Takk for titten. Var det Eggs Benedict du fikk?
Bizflyer
04-01-2015, 01:42
Kongerapport!!
Takk for at du delte!!
Kjekt å se at maten på IC i biz er god kok. Maten jeg har fått i plus i europa passer ikke som hundemat engang.
Ble jammen sulten av å lese siste del. Flott at SAS leverer på matfronten :)
Takker for kommentar og at du leser rapporten, Strominho :) Mat hos SAS i Biz på IC synes jeg er veldig bra. Jeg har bare gode erfaringer her.
Takk for titten. Var det Eggs Benedict du fikk?
Tusen takk for kommentar på rapporten, Someone! Det var en form for Eggs Benedict ja. De kunne vært enda rausere med sausen (i forhold til det grønne), men smaken var god.
Kongerapport!!
Takk for at du delte!!
Hjertelig takk for kommentar på rapporten, Bizflyer :) Hyggelig å høre at den falt i smak.
Kjekt å se at maten på IC i biz er god kok. Maten jeg har fått i plus i europa passer ikke som hundemat engang.
Maten på IC i Biz er meget bra. Når deg gjelder Plus i Europa, kan jeg være enig i at det er en helt annen dans. Spørs rett og slett hvilken salat de serverer ;)
Ser ut som du har vært maks heldig med maten på SFO-CPH! En slik forrett er noe jeg alltid håper på ombord, men aldri får, og imponerende at kjøttstykket var så godt oppe i luften slik du beskriver. 2014 ble dessverre et longhaul-fritt år for meg, denne rapporten får meg bare til å glede meg enda mer til sommerens CT med SAS i biz til NYC - og det i ny kabin.
Ser ut som du har vært maks heldig med maten på SFO-CPH! En slik forrett er noe jeg alltid håper på ombord, men aldri får, og imponerende at kjøttstykket var så godt oppe i luften slik du beskriver. 2014 ble dessverre et longhaul-fritt år for meg, denne rapporten får meg bare til å glede meg enda mer til sommerens CT med SAS i biz til NYC - og det i ny kabin.
Tusen takk for at du leser og har kommentert rapporten, Eriksan :)
På denne flygningen her var det virkelig full klaff på matfronten. Tidligere har jeg vært fornøyd med maten hos SAS i biz, men ikke så fornøyd som nå. Dette var faktisk i en helt annen liga. Det er bare å glede seg til sommerens tur til NYC med nye seter. Jeg håper på rapport fra deg ;)