PDA

View Full Version : OSL-AGP-OSL 6 Desember 14 "Hvor fanden er okysgenflasken" og medpas. fra helvete.

AvoidingRoyster
07-12-2014, 13:55
Hallo folkens.

Det var aldri intensjonen å lage en tripreport fra denne i utgangspunktet eventløse mileagerun`et mellom Oslo og Malaga. Jeg skrev litt på Ipaden i løpet av turen mest for å ha noe å henge fingrene i. Ser nå at det ble litt som skjedde allikevel så jeg slenger den like så godt ut. Kan dessverre ikke friste med fancy bilder og eksklusive lounger. Første kan jeg legger ut en "tripreport" så here goes:

Del 1 Oslo - Malaga

SAS Plus
Sete 1 A
Boeing 737-700 WL

CPH- SFO tidligere i år og IAD-CPH begge i biz samt noe innenriks i Norge og innenriks i USA gjorde at EBG plutselig var veldig nærme. Som en siste innspurt for å sikre Eurobonus Gold til neste år, besluttet jeg å ta en MR av den velkjente Sør-Europa i SAS Plus-varianten, nærmere bestemt Malaga. Slik at jeg neste onsdag ved retur fra en 4 dager i Reykjavik er EBG.

Min kjære samboer stilte opp som sjåfør fra hjem til togstasjonen i Asker. Første etappe var flytoget. 0545 var jeg på plass, amex-kortet ble trukket i flytogets automat og man var kort tid etter på vei til OSL.

Et eller annet sted mellom Drammen og Asker ble jeg plutselig rammet av en merkelig nostalgisk og merkelig litt halvtrist følelse. Etter Eurobonus sin omlegging av bonusopptjeningen fra og med 1 januar, blir det slutt på de gunstige sør-europaturene for oss med denne for mange uforståelige hobbyen. Tror ikke min samboer blir så lei seg av at det blir mindre kjøring på henne til ukristelige tider for at jeg skal ut å fly. All ære for tålmodigheten og velvilligheten din Marthe.

Jeg innså at dette var nok en av de siste turene hvor jeg skulle ut og reise, hvor reisemålet på ingen måte var målet. Siste gang hvor målet i seg selv var reisen.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått spørsmålet "Roy, hvorfor i alle verdens navn og rike gidder du å bruke penger på å fly bare for å fly"
Jeg har ingen problem med å forstå at de aller aller fleste stiller seg totalt uforstående til dette. Jeg har selv vansker med å beskrive det for andre en de som driver med det selv.

For meg handler det om en grunnleggende forkjærlighet for alt som har med luftfart å gjøre. En fasinasjon jeg nok har arvet av min far, bare at jeg nok en enda mer angrepet av basillen en han var i sin tid.

Men det er ikke bare flyet i seg selv som fascinerer, det er hele pakken.
Følelsen jeg får når jeg setter meg ned i setet på flytoget og vet jeg straks skal ut å fly, lukten av jetfuel som møter meg når jeg ankommer flyplassen.
Å betrakte alle menneske som forventningsfullt ser frem til ferie, den stressende mannen i mørk dress og koffert som skal rekke møtet sitt i Brussel, den lille jenta med rosa Hello Kitty-sekk på ryggen, som i det ene øyeblikket gråter sine vemodige tårer fordi hun skal forlate mamma og pappa, men i neste øyeblikk stråler av glede fordi hun kommer på at bestemor venter ved ankomst. Følelsen av ro som kommer over meg når jeg sitter i loungen til SAS, med en kaffekopp og en avis. Ja alt dette og mer,denne totalpakken gjør at for meg, så kan faktisk en flytur bare for flyturens skyld være en liten ferien for meg. Et lite avbrekk fra hverdagen hvor jeg omgir meg med det som fascinerer meg aller mest, nemlig luftfart. Oppå dette blir det jo etterhvert en liten jakt etter å klarte så langt opp på Eurobonusstigen som man får til. Men gullkortet fra SAS er på ingen måte det som driver meg mest.

Men ja så var det selve turen da.

To smilende damer ønsket velkommen til SAS sin utelandslounge. Stille og rolig en lørdags morgen. Enkelt frokost, avis og en kaffekopp. Perfekt.

Klokken nærmet seg boardingtid og jeg ruslet i retning av gaten.

Prioritert ombordstigning ble for en gangs skyld myndig håndhevet. SAS GO og de uten *A Gold og oppover ,som prøvde seg på en frekkas ble pent avvist.
Ruslet nedover mot flyet, et kjapt blikk mot høyre i retning venstre vinge gjorde det klart at det luktet deice lang vei.

https://farm8.staticflickr.com/7481/15966350565_c949e30f0f_k.jpg (https://flic.kr/p/qjTHLi)20141206_084838 (https://flic.kr/p/qjTHLi) by royajohansen (https://www.flickr.com/people/129098708@N05/), on Flickr

En smørblid kabinbesetning ønsket oss velkommen og serverte følgende strofe. "Ja nå skal det vel bli godt å komme ned til varmen" en sannhet for de fleste vil jeg tro, men jeg fikk meg ikke til å si "du vi sees 50 minutter etter landing vi, skal tilbake med samme fly skjønner du" selv om alle mine forrige MR's blir møtt av extra service når de oppdager at jeg er en fly, frequent flyer-program og luftfartsnerd av dimensjoner som flyr for flyturen og poengenes skyld.

Pushback on time klokken 0905, tur innom deice hvor et par SAS-maskiner, en NAX-maskin og en Novair med kurs for Gran Canaria ble angrepet av metallmonstre med langt hals som velvillig spylte flyet med passende fludium.

https://farm8.staticflickr.com/7538/15964468551_f315a18e62_h.jpg (https://flic.kr/p/qjJ5iM)20141206_092145 (https://flic.kr/p/qjJ5iM) by royajohansen (https://www.flickr.com/people/129098708@N05/), on Flickr

Snøkrystallene kapitulerte umiddelbart og snuten til SE-RJS svingte inn på rullebane 01L. I samme øyeblikk hører jeg fra mitt sete 1A at kabinsjefen river av seg setebeltet og stormer nedover midtgangen og formaner på både det ene og andre språket "Sitt ned, vi tar umiddelbart av, you need to sit down we are departing in seconds osv"

Purseren kommer gående tilbake til sitt sete noen sekunder senere hvor hun meddeler oss i nærheten at en passasjer fant det for godt å strekke litt på beina idet flyet står på rullebanen. Situasjonen ble ikke lettere av at vedkommende ble fraktet i rullestol ombord i flyet med dertil dårlig fungerende bein. I samme sekund som purser var fremme ved sitt sete fant kapteinen ut at det var på tide å komme seg i luften før vi passasjerer fant på mer tull. Full spiker og rotate mot en skyfri himmel og en vakkert vinterlandskap ble lagt under oss.

Roen senker seg over kabinen, skilt ble slukket, kaffe servert med en smil fra to rutinerte vokse flyvertinner. For min del frokost nr 2(nr 1 fra SAS loungen) bestående av en sandwich, ramlösa og kaffe, eller rettere sagt kaffekopper. Mange av de.

Herremannen lengst fremst og til venstre i flyet kunne meddele at vi hadde lagt oss på 12200 meter og at vi i skrivende stund var ved vestkysten av Jylland. Turen ville gå over Amsterdam, Paris og Madrid før Malaga ville åpenbare seg.

Jeg ble på et tidspunkt stående å vente i dokø ved det fremre toalettet. Da slo som det ofte gjør snokegenet inn da jeg oppdaget passasjerlisten som var teipet opp på en av dørene i gallyen. Øverst på arket sto det et navn jeg dro kjensel på under teksten Frequent Flyer, ved siden av navnet sto det EB Pandion. Det viste seg å være tidligere fotballproff Tore Pedersen, som viste seg å være en aldeles trivelig fyr. Ja sånn rent bortsett fra at beina hans til tider stakk et godt stykke under setet mitt og langt inn på "mitt gulv"Men slik må da vel en med Pandion-status få lov til:)

https://farm8.staticflickr.com/7507/15964489241_a8c5854ae8_h.jpg (https://flic.kr/p/qjJbsv)20141206_124659 (https://flic.kr/p/qjJbsv) by royajohansen (https://www.flickr.com/people/129098708@N05/), on Flickr
Pandionføtter på besøk.

Pandionpassasjeren fikk også den lille ekstra oppmerksomheten av cabincrewet som et slikt nivå fortjener. Har både sett og hørt tidligere at dette er høyst varierende. Fint å se av kabinpersonalet.

Resten av turen nedover forløp uten de store hendelsene. Kom inn mot Malaga, downwind, left base and left to final. Stødig landing og ivrig bremsing, ut på taxebanen på høyre flanke, rulle rulle, bremse bremse. Følge etter liten gul bil som viser vei, så var man fremme ved AGP.

https://farm8.staticflickr.com/7575/15964528761_e99576d28b_h.jpg (https://flic.kr/p/qjJocT)20141206_131104 (https://flic.kr/p/qjJocT) by royajohansen (https://www.flickr.com/people/129098708@N05/), on Flickr

I minuttene før døren ble åpnet tittet jeg ned og en lapp med ordene flyertalk på en av medpassasjerene sin håndbaggasje fikk min oppmerksomhet. I samme øyeblikk sier vedkommende til kabinsjefen at service nedover var så god at han gjerne skulle vært med opp igjen. Jeg ser mitt snitt til å komme med en kvikk kommentar om at jeg faktisk skal være med på hjemreisen om 50 minutter(uvitende 50 minutter var et stykke fra sannheten skulle det vise seg) Den umiddelbare responsen er, "ute på Mileagerun du eller?"
Det skulle vise seg at mannen rett bak meg i rekken var en vel så aktiv kar innenfor flyreiser. Når man møter artsfrender skal det ikke mye til før praten er i gang. Ute i terminalen ble Tore Pedersen og hans reisekamerat ønsket god tur videre. Spørsmålet om jeg skulle opp i loungen før retur kom fra mitt nye bekjentskap fra Flyertalk. Jeg sa som sant var at gullkortet enda var en OSL-KEF tur unna. "Ikke noe problem, du kan bli med som gjest på mitt kort" herren var åpenbart vennligheten selv, før jeg visste ordet av det var jeg i Sala Europe Lounge Malaga.

Det ble ikke tid til mer en 15 minutter men det var veldig trivelig med en prat med likesinnede. Melding til passasjerer til SK 4684 om at boarding var i gang kom på høyttalerne. Jeg takket for samværet og hastet i retning gate 48 for hjemturen.

Det var på hjemreisen "morroa" virkelig begynte.

Del 2 følger rett under denne posten.

AvoidingRoyster
07-12-2014, 14:20
Del 2 - Hjemreisen AGP - OSL

Denne delen er dessverre uten bilder da det ikke helt ble fokuset på hjemturen.

Så kom det et dark omen om hva som var i vente, da jeg rundet hjørnet satt det en frøken godt plantet i 1A, altså mitt sete og viste lite villighet til å gi fra seg det setet.
Ble stående most inn mellom veggen og stakkaren som satt på 1D mens jeg ventet på at den endeløse køen av folk skulle avta. Fikk blikkontakt med kabinsjefen som bedyret at hun skulle ta tak i det så snart som mulig. Jeg hadde full forståelse for hun hadde virkelig mer en nok å gjøre på det tidspunktet. Saueflokken roet seg etterhvert og en fyrrig spansk senorita som antageligvis var gateansvarlig sugde tak i meg og spurte "where? where?" Ehhh one A svarte jeg nølende. "NO!!! naaaaaame!!" "ehh Roy Johansen" svarte jeg nølende.

Lister ble saumfart, ingen Roy Johansen. Så satte hun øynene i meg og messet "pass pass pass" "Ehhh yes you want my passport, sure" var mitt svar. "Nooooooo, piece of paper, I need little piece of paper" i mild panikk over den myndige fremtoningen til vår spanske gatehandler gav jeg henne alt jeg hadde i lommene, tror jaggu jeg viftet med noen gamle Avis Preferred, Nordic Choice og gamle dagens næringsliv aviser også. Hun nappet til seg boardingkortet snudde på hælen og marsjerte inn i cockpit. I et snakketempo tett opp mot skuddtakten til en Famas, i en salig blanding av spansk og engelsk formidlet hun et eller annet til kapteinen. Kom i samme tempo tilbake, spant rundt seg selv tre ganger og satte på nytt øynene i meg. You ARE 1 A!!
Den spanske tornadoen brøytet seg vei til damen som til nå okkuperte 1A, en nanosekund senere var damen på 1A søkk vekk og el gatehandler il tempo gigante snudde seg og sa, "now it's ok", så forduftet hun inn i folkemengden igjen.
Fikk dumpet bakenden ned i setet og så frem til å nippe litt bernard-massard til lyden av Ben Howards på Bose`n om kort tid. Nuvel. Som nevnt, dark omen. Pushbacktiden kom og gikk, bortsett fra en danske som til stadig sammen med kabinsjef var inne og kikket på 02-flaskene i skapet. De regnet psi, bar, flytid, antall passasjerer og gudene vet hva. Skjønte ikke så mye av den biten, men snapper opp setningen"nei vi kan ikke fly uten den ekstra oksygenflasken"

Det viste seg at dansken var lege som jobbet for SOS international og skulle følge en pasient hjem. Vedkommende var tydeligvis i behov av ekstra O2 under turen. Den ekstra O2'en skulle vært med fra Oslo på den utgående flighten. Som dere sikkert skjønner så var den ikke det. Jeg er stort sett en tålmodig type, så jeg satt med ned med litt musikk, surfet litt på mobilen og tok tiden til hjelp.

Min nabo på sete 1 C var mildt sagt rake motsetningen. Jeg har kraftig sensurert de notatene jeg gjorde meg om vedkommende for makan, hmmrff.
Han proklamerte høyt og tydelig motiverende setninger som "Dette er da bare totalt skandale og helt latterlig" "Få denne sjuke passasjeren for faen meg av flyet" "This is just fucking pathetic" "get plane fuck in air for skandale dette fy faen er og lavt blodsukker har jeg og og og og skandale og fuck og faen" Slike utsagn kom cirka hvert 2 minutt i de timene vi ble sittende der.

Da kapteinen kom på PA i ny og ne for å oppdatere oss på situasjonen, ropte min nye bestevenn at "Dette er en skandale, hvordan kan vi ha en flykaptein som ikke er kan engelsk, ny skandale"

Jeg har en hel A4-side ned utsagn som var så nedsettende mot alt og alle på det flyet. Jeg kjente at blodtrykket mitt og behovet for å korrigere denne ufyselige passasjeren økte og økte. Det var kun noen forståelsesfulle blikk fra kabinsjefen som gjorde at jeg holdt meg i skinnet.

Kapteinen ble gjentatte ganget lovet at O2-flasken var rett rundt hjørnet. Vi ventet og ventet, min elskverdige venn fortsatte med sine ufyselige tirader til alt og alle. Jeg sank lengre og lengre ned i setet mitt.

Etter litt i underkant av 2 timer bestemte kapteinen seg hvor at man ikke kunne drøye tiden lengre. Den syke passasjeren ble fraktet av flyet med en fortvilt dansk lege i hælene. Baggasjen ble funnet og lastet av. Jeg vurderte selv og gå av flyet fremover 4 timer ved siden av min nye supervenn.

Tilslutt ble det pushback og hastig avgang fra Malaga. Min venn på 1 C fortsatte sine tirader 4 timer i strekk hjem til Oslo Lufthavn. Det ble ikke videre bedre av at han hadde et jevnt inntak av rødvin og whisky. Setet imellom oss som var ledig brukte han som sin personlige søppelfylling.

Jeg fikk duppet av den siste halvtimen inn mot OSL og var rimelig fornøyd når vi var tilbake ved gaten. Jeg ventet til flyet var tomt før jeg ruslet frem til kabinsjefen og kapteinen som sto ved utgangen. Jeg tok begge i hånden og berømte de for dagens innsats både på turen nedover og hjemover tross utfordringene. Fikk et hjerteligst klapp på skuldra, takk for det og god jul fra de begge.

Helt til slutt vil jeg på aller måter berømme kabinsjef Rita og hele crewet som var på turen OSL-AGP-OSL. Fantastisk service over hele linja og de tok alle utfordringer på strak arm. De svarte alle de sinna passasjerene med respekt og høflighet. Det blir en ros-mail til SAS sin kundeservice for Rita og gjengen sin innsats.

Alt i alt en begivenhetsrik tur på godt og vondt. Kanskje jeg kan få til en litt mer normal tripreport når jeg neste uke setter snuten mot Sagaøya i 4 dager.

mcduck
07-12-2014, 15:00
Takk for rapport!

Vet ikke om jeg selv hadde klart å holde meg i skinnet med slik medpassasjer. All medfølelse med den syke passasjeren som må ha hatt en forferdelig opplevelse.

Litt trist også for oss som har reist noen turer nedover på MR at den tiden er over :(

rkvalvaa
07-12-2014, 16:49
Takk for en flott rapport :-) Hadde nok ikke klart å holde meg om jeg hadde hatt en slik medpassasjer... Blir litt nostalgisk da det nok ikke ser ut til å bli flere mr til sør-europa. Flott at du roset personalet, pleier også alltid å takke om servicen har vært bedre enn forventet, det blir alltid godt mottatt :-)

henrikvd
07-12-2014, 18:29
Veldig flott og spennende rapport - liker det slik :-D Og som du skriver, det er lett å finne roen og stresse ned når man flyr.

OSLflyer
07-12-2014, 21:54
Takk for sist! Det er alltid hyggelig å treffe forumister ute på tur, bare så synd at tiden i AGP ble så kort. Du leverer en finfin rapport som skildrer en begivenhetsrik MR til AGP på en morsom måte. Kult med beine til Tore P:-)

Everest
08-12-2014, 21:47
Hvor var den mindre blide medpassasjeren fra?

Uansett, høres ut som en tragisk tur. At O2 aldri kom kan vel neppe SAS få skylden for, men at de venter i hele to timer før de kaster passasjeren av flyet synes jeg blir i overkant stor snillisme.

AvoidingRoyster
08-12-2014, 22:07
Hvor var den mindre blide medpassasjeren fra?

Du han var nordmann, vesteste Oslo Vest sosiolektisk sett, men la seg på en salig blanding av engelsk og norsk.

Uansett, høres ut som en tragisk tur. At O2 aldri kom kan vel neppe SAS få skylden for, men at de venter i hele to timer før de kaster passasjeren av flyet synes jeg blir i overkant stor snillisme.

SAS-kapteinen nevnte det når vi kom tilbake til OSL at han i etterpåkloskapens navn burde tatt en beslutning tidligere. Samtidig ble han hele tiden lovet at 02-flasken var minutter unna før det kom ny beskjed. Så en vanskelig situasjon for herren foran.

AvoidingRoyster
08-12-2014, 22:09
Takk for sist! Det er alltid hyggelig å treffe forumister ute på tur, bare så synd at tiden i AGP ble så kort. Du leverer en finfin rapport som skildrer en begivenhetsrik MR til AGP på en morsom måte. Kult med beine til Tore P:-)

Takk i like måde, synd det ble så kort tid i loungen ja. Nå viste det seg at jeg kunne sittet der i et par timer til :)

AvoidingRoyster
08-12-2014, 22:14
Takk for en flott rapport :-) Hadde nok ikke klart å holde meg om jeg hadde hatt en slik medpassasjer... Blir litt nostalgisk da det nok ikke ser ut til å bli flere mr til sør-europa. Flott at du roset personalet, pleier også alltid å takke om servicen har vært bedre enn forventet, det blir alltid godt mottatt :-)

Takk for det.
Ja det ble en tålmodighetsprøve av de sjeldne :)
Mener at personalet fortjener sin ros når det er på sin plass og konstruktive tilbakemeldinger når det er rom for forbedring.

Takk for rapport!

Vet ikke om jeg selv hadde klart å holde meg i skinnet med slik medpassasjer. All medfølelse med den syke passasjeren som må ha hatt en forferdelig opplevelse.

Litt trist også for oss som har reist noen turer nedover på MR at den tiden er over :(

Takk for det. Absolutt kjipt at Sør-europa på MR ikke blir så aktuelt lengre.

Veldig flott og spennende rapport - liker det slik :-D Og som du skriver, det er lett å finne roen og stresse ned når man flyr.

Hehe, takker for det :)

Cecilie
08-12-2014, 23:45
Det skal bli artig å lese denne igjen om noen måneder. Da er MRs til Syd-Europa kun et vagt minne..

Takk for fin rapport og takk for turen :)

Wishmaster
09-12-2014, 00:12
Spennnende. Noe med mye positivt og med litt futt i.
Syns forøvrig at med Pandion - pax'n burde du egentlig ikke referert til ved navn, med mindre du fikk lov til det av vedkommende... ;-) (les: Datatilsynet (http://www.datatilsynet.no/). Tenkte på det med personvern og evt. hendelser. Men godt at du skriver så detaljert om positivite (og evt. negative) hendelser. Det er mange fra både DY og SK og flyplassene i Norden som leser her på generellt gjestenivå.

AvoidingRoyster
09-12-2014, 00:20
Syns forøvrig at med Pandion - pax'n burde du egentlig ikke referert til ved navn, med mindre du fikk lov til det av vedkommende... ;-) (les: Datatilsynet (http://www.datatilsynet.no/). .

Ser absolutt poenget ditt. Har igrunn ofte stusset over at kabinpersonalet ofte teiper passasjermanifestet opp på veggene i gallyen til allmenn beskuelse. Nå legger absolutt ikke Tore Pedersen skjul på at han er EBP på sosiale medier men godt innspill :)

mcduck
09-12-2014, 04:09
Syns forøvrig at med Pandion - pax'n burde du egentlig ikke referert til ved navn, med mindre du fikk lov til det av vedkommende... ;-) (les: Datatilsynet (http://www.datatilsynet.no/). Tenkte på det med personvern og evt. hendelser. Men godt at du skriver så detaljert om positivite (og evt. negative) hendelser. Det er mange fra både DY og SK og flyplassene i Norden som leser her på generellt gjestenivå.

Jeg fikk utdelt store deler av listen på Thomas Cook i Thailand da jeg trengte bekreftelse på at jeg ikke kom med flyet. Var vel Lufthansa som hadde handling der (Phuket). Ikke så mye man kan lese av listen, men noen kan jo tenkes å være sensitivt (allergier f.eks)

MountainDew
10-12-2014, 01:49
Nå kunne de nok sikkert fått låne et O2 flaske fra et annet SAS eller Norwegian fly som var innom Malaga på samme tid. Det er som regel den raskeste måten å skaffe mer, om en har for lite til å dekke behovet på returen.

Ellers synes jeg ikke noe om at han vittige personen får ture på i 2 timer til sjenanse for andre passasjerer og crew. Civil Guardia er mer en behjelpelig med å ta seg av sånne!

Dreamy
10-12-2014, 14:04
Nå kunne de nok sikkert fått låne et O2 flaske fra et annet SAS eller Norwegian fly som var innom Malaga på samme tid. Det er som regel den raskeste måten å skaffe mer, om en har for lite til å dekke behovet på returen.

Ellers synes jeg ikke noe om at han vittige personen får ture på i 2 timer til sjenanse for andre passasjerer og crew. Civil Guardia er mer en behjelpelig med å ta seg av sånne!

Nå vet jeg ikke hva DY sine rutiner har, men vi i SAS har kun lastet det som er på emergency equipment listene og kan ikke gå med en maskin med for lite oksygen, så da ville det andre flyet vært like langt. Dessverre..

Fin rapport, hyggelig å se at du var fornøyd med besetningen og hadde en fin tur tiltross for den hyggelige herremannen på tur hjem..

Fnate
10-12-2014, 20:16
Takk for fin rapport fra turen.

Stusset litt på at en fyr som Mr 1C har fått så mye alkohol som du hentyder. Det burde jo være en klokkeklar "du trenger ikke mer, og må ta deg en tur rundt kvartalet" - case.

MountainDew
10-12-2014, 21:09
Nå vet jeg ikke hva DY sine rutiner har, men vi i SAS har kun lastet det som er på emergency equipment listene og kan ikke gå med en maskin med for lite oksygen, så da ville det andre flyet vært like langt. Dessverre...

I en 737-800 er det krav om 4 flasker med trykk over 1500 psi. Norwegian har 5 stk. Det gjør jo ting lettere om en allerede har måtte benytte 1 flaske på vei ned til f.eks Spania!

The Viking
11-12-2014, 10:21
I en 737-800 er det krav om 4 flasker med trykk over 1500 psi. Norwegian har 5 stk. Det gjør jo ting lettere om en allerede har måtte benytte 1 flaske på vei ned til f.eks Spania!

Var ute for tilnærmet samme scenario da jeg skulle LPA-OSL ifm vinterferien for et par år siden med SAS. Det viste seg at "Pensjonistekspressen" nedover til LPA hadde tømt 3 av 4 O2 flasker, og det tok LAAAANG tid før erstatningsflasker kom på banen. I mellomtiden gikk crewet formelt ut på tid, men fikk til slutt disp og vi kom oss til OSL uten mellomlanding i CPH eller AMS, men var helt på håret.

Everest
11-12-2014, 16:19
Samtidig ble han hele tiden lovet at 02-flasken var minutter unna før det kom ny beskjed. Så en vanskelig situasjon for herren foran.

Hehehe, ja, han har åpenbart ikke bodd i Spania... "få minutter unna" er en gjenganger ;)