G346
30-11-2014, 18:02
Hei igjen, alle sammen! Tenkte det var på tide at jeg skrev noe på denne delen av forumet igjen (ikke det at jeg har skrevet så ekstremt mye på andre deler av forumet). Men ønsket å dele en tur med dere fra et selskap som ikke er veldig vanlig her inne. Min første, og foreløpig siste, rapport skrev jeg for over to år siden. Siden den gang har jeg hatt mange turer både her og der, og hatt planer om å skrive rapport fra flere av dem. Dessverre så blir det med tanken, og det forsvinner blant andre mer prioriterte gjøremål.
Denne gangen skal rapporten handle om et leg fra en jobbtur jeg hadde i oktober, hvor jeg fløy fra Kabul til Dubai med FlyDubai. Jeg har valgt å kun lage en rapport fra akkurat den flighten, ettersom de andre flightene ikke var så veldig interessante.
Reiseruten så slik ut:
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/map_zps0190a3a9.gif (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/map_zps0190a3a9.gif.html)
FlyDubai
Dato: 19.10.14
Rute: KBL-DXB
Flight no: FZ304
Flytype: B737-800
Reg. nr.: A6-FDY
Sete: 2A
De flyplassansatte i Kabul er litt sensitive når det gjelder å ta bilder av fly og flyplassen, så jeg turte ikke å knipse i vei som en gal mann. Slik jeg ellers pleier å gjøre. Dermed fikk jeg ikke noen bilder av flyet jeg skulle reise med, hvilket for så vidt ikke gjør noe. Håper (regner med) at alle har sett et fly før. Hvordan flyplassen i Kabul ser ut er jo ikke noen statshemmelighet, akkurat. Men man vet aldri hvordan overivrige sikkerhetsansatte reagerer.
Boarding av flyet foregikk uten rød løper, og andre ting som gjør at en føler seg hevet over de andre passasjerene. Var med andre ord ikke noen særlig form for priority boarding, her var det spisse albuer og frådende munnviker som gjaldt. Jeg må ha sett passe gal ut, for jeg klarte å boarde som en av de første.
Fikk slengt meg ned i sete 2A, og kunne raskt konstatere at her var det mer enn nok plass til at jeg kunne breie meg skikkelig. Flott, og for så vidt overraskende, at en LCC som FlyDubai kjører på med ordentlige seter i C. Ingen hører meg klage, i hvert fall.
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/IMAG1445_zps60f5ecdc.jpg (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/IMAG1445_zps60f5ecdc.jpg.html)
Mens vi stod på bakken i KBL så var jeg så dristig at jeg snek opp mobiltelefonen min og tok et par bilder hit og dit. Jeg tror ingen så meg. Jeg plasserte meg med ryggen mot midtgangen, og lirket telefonen opp akkurat i høyde slik at jeg fikk tatt et par kjappe bilder ut av flyvinduet. Det kom ingen skrikende vakter inn på flyet, så det må ha vært en suksess. Skjønt, noen prisbelønte bilder ble det ikke, akkurat.
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/IMAG1432_zpsb08c6e0b.jpg (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/IMAG1432_zpsb08c6e0b.jpg.html)
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/IMAG1433_zps10c903ec.jpg (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/IMAG1433_zps10c903ec.jpg.html)
Og plutselig kom denne godklumpen opp på siden av oss. Fikk jommen sneket til meg et bilde til ;)
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/IMAG1434_zps2ae609a1.jpg (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/IMAG1434_zps2ae609a1.jpg.html)
Dagens besetning foran i flyet bestod av en meget hyggelig flyvert. Han fremstod som frisk, rask, hyggelig, opplagt, imøtekommende og flink. C-kabinen på denne flyvningen bestod av tre rader med 12 seter totalt. Ni av setene var tatt, så det var med andre ord et belegg foran gardinen på 75%. Bak gardinen aner jeg ikke, dessverre. Men det så rimelig fullt ut den ene gangen jeg krummet nakken og fikk et blikk bakover. Hadde jeg sett bakover flere ganger så regner jeg med at det fremdeles hadde sett like fullt ut, så derfor holdt det med den ene gangen.
Etter å ha sett en unormalt artig sikkerhetsvideo som inneholdt akkurat nok stereotypier, så var det på tide å komme seg av gårde. Det var pushback på tid, og en kort taxetur ut på rullebanen. Før flyet kom seg av gårde så kom det en heftig regnbyge. Den bidro til at sikten ble så som så, men fikk da knipset et par bilder allikevel.
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/IMAG1435_zpsf3e98dff.jpg (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/IMAG1435_zpsf3e98dff.jpg.html)
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/IMAG1436_zps050ba957.jpg (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/IMAG1436_zps050ba957.jpg.html)
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/IMAG1437_zps6168d3df.jpg (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/IMAG1437_zps6168d3df.jpg.html)
Og alltid like herlig når en bryter skylaget, og den blå himmelen åpenbarer seg
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/IMAG1441_zps05b0576b.jpg (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/IMAG1441_zps05b0576b.jpg.html)
Flytiden til Dubai var på ca. tre timer. Akkurat passe langt til at man kan se en film, eller ta seg en liten en på øyet. I tillegg slipper crewet å stresse så veldig med matservering osv. Normalt sett. Nevnte jeg at det kun jobbet én mann foran gardinen? Vel, han måtte stresse. Tilbake til det om litt.
Denne gangen skal rapporten handle om et leg fra en jobbtur jeg hadde i oktober, hvor jeg fløy fra Kabul til Dubai med FlyDubai. Jeg har valgt å kun lage en rapport fra akkurat den flighten, ettersom de andre flightene ikke var så veldig interessante.
Reiseruten så slik ut:
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/map_zps0190a3a9.gif (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/map_zps0190a3a9.gif.html)
FlyDubai
Dato: 19.10.14
Rute: KBL-DXB
Flight no: FZ304
Flytype: B737-800
Reg. nr.: A6-FDY
Sete: 2A
De flyplassansatte i Kabul er litt sensitive når det gjelder å ta bilder av fly og flyplassen, så jeg turte ikke å knipse i vei som en gal mann. Slik jeg ellers pleier å gjøre. Dermed fikk jeg ikke noen bilder av flyet jeg skulle reise med, hvilket for så vidt ikke gjør noe. Håper (regner med) at alle har sett et fly før. Hvordan flyplassen i Kabul ser ut er jo ikke noen statshemmelighet, akkurat. Men man vet aldri hvordan overivrige sikkerhetsansatte reagerer.
Boarding av flyet foregikk uten rød løper, og andre ting som gjør at en føler seg hevet over de andre passasjerene. Var med andre ord ikke noen særlig form for priority boarding, her var det spisse albuer og frådende munnviker som gjaldt. Jeg må ha sett passe gal ut, for jeg klarte å boarde som en av de første.
Fikk slengt meg ned i sete 2A, og kunne raskt konstatere at her var det mer enn nok plass til at jeg kunne breie meg skikkelig. Flott, og for så vidt overraskende, at en LCC som FlyDubai kjører på med ordentlige seter i C. Ingen hører meg klage, i hvert fall.
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/IMAG1445_zps60f5ecdc.jpg (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/IMAG1445_zps60f5ecdc.jpg.html)
Mens vi stod på bakken i KBL så var jeg så dristig at jeg snek opp mobiltelefonen min og tok et par bilder hit og dit. Jeg tror ingen så meg. Jeg plasserte meg med ryggen mot midtgangen, og lirket telefonen opp akkurat i høyde slik at jeg fikk tatt et par kjappe bilder ut av flyvinduet. Det kom ingen skrikende vakter inn på flyet, så det må ha vært en suksess. Skjønt, noen prisbelønte bilder ble det ikke, akkurat.
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/IMAG1432_zpsb08c6e0b.jpg (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/IMAG1432_zpsb08c6e0b.jpg.html)
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/IMAG1433_zps10c903ec.jpg (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/IMAG1433_zps10c903ec.jpg.html)
Og plutselig kom denne godklumpen opp på siden av oss. Fikk jommen sneket til meg et bilde til ;)
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/IMAG1434_zps2ae609a1.jpg (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/IMAG1434_zps2ae609a1.jpg.html)
Dagens besetning foran i flyet bestod av en meget hyggelig flyvert. Han fremstod som frisk, rask, hyggelig, opplagt, imøtekommende og flink. C-kabinen på denne flyvningen bestod av tre rader med 12 seter totalt. Ni av setene var tatt, så det var med andre ord et belegg foran gardinen på 75%. Bak gardinen aner jeg ikke, dessverre. Men det så rimelig fullt ut den ene gangen jeg krummet nakken og fikk et blikk bakover. Hadde jeg sett bakover flere ganger så regner jeg med at det fremdeles hadde sett like fullt ut, så derfor holdt det med den ene gangen.
Etter å ha sett en unormalt artig sikkerhetsvideo som inneholdt akkurat nok stereotypier, så var det på tide å komme seg av gårde. Det var pushback på tid, og en kort taxetur ut på rullebanen. Før flyet kom seg av gårde så kom det en heftig regnbyge. Den bidro til at sikten ble så som så, men fikk da knipset et par bilder allikevel.
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/IMAG1435_zpsf3e98dff.jpg (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/IMAG1435_zpsf3e98dff.jpg.html)
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/IMAG1436_zps050ba957.jpg (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/IMAG1436_zps050ba957.jpg.html)
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/IMAG1437_zps6168d3df.jpg (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/IMAG1437_zps6168d3df.jpg.html)
Og alltid like herlig når en bryter skylaget, og den blå himmelen åpenbarer seg
http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/evenms/KBL-DXB/IMAG1441_zps05b0576b.jpg (http://s1268.photobucket.com/user/evenms/media/KBL-DXB/IMAG1441_zps05b0576b.jpg.html)
Flytiden til Dubai var på ca. tre timer. Akkurat passe langt til at man kan se en film, eller ta seg en liten en på øyet. I tillegg slipper crewet å stresse så veldig med matservering osv. Normalt sett. Nevnte jeg at det kun jobbet én mann foran gardinen? Vel, han måtte stresse. Tilbake til det om litt.