PDA

View Full Version : Seattle-tur og Boeingbesøk 2015


Discus
29-11-2014, 10:11
Undertegnede fant ledige seter for upgrades hos BA samtidig med et salg de hadde. Bongos Tryllereiser bekreftet at dette stemte så da ble billetter booket. Vi skal til Seattle 5. mars 2015 for å drikke øl og kanskje kikke på noen fly. For å ikke være helt alene snakket vi med noen vi har reist på tur med før, samt moderatorkorpset m.v. og vips var vi en liten gjeng. Men det er plass til en håndfull til.

Noen har erfaring på godt og vondt, og andre har bare drømt om å reise til Seattle på julebord. Julebordtur til Seattle har vært en tradisjon for mange av oss, men siste årene har det ikke blitt noe. Ikke før nå - dvs. julebord-delen av turen er nok borte, så nå blir det bare "tur til Seattle" med store fare for å se mye fly.

Det vi håper at vi kanskje på en eller annen måte får organisert er:


omvisning på Renton (fødestuen for griser)
en større omvisning på Everett enn den man kan kjøpe seg inn på (den store fødestuen)

Disse besøkene er avhengige av velvillighet hos Boeing, Dag J m.fl. for å få til, da det ikke er omvisninger som er åpne for publikum. Vi vet ikke om dette vil skje fredag (6/3), lørdag (7/3) eller søndag (8/3), dersom det skjer. Disse besøkene har normalt en maks-grense på ca 20 personer!

Ut over Boeing så er det MYE flyrelatert å se på i Seattle bl.a. dette:
http://www.flyingheritage.com/
http://www.museumofflight.org/
I tillegg kan henge ved flyplassgjerdene på Everett, Renton og Boeing Field og knipse bilder (husk nok film!)

Et par inntrykk fra tidligere turer:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=41510
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=80589

Praktisk informasjon:

Bongos tryllereiser m/venner skal forsøke å fikse:


lukket omvisning på Boeing
koordinering av leiebiler/transport til/fra Boeing
litt koordinering av felles middag o.l. etter beste evne

Det du må fikse er:


reise og opphold
egen underholdning der vår organisering ikke strekker til

HQ Bongo blir på Fairmount Olympic, men det er mange andre hoteller i forskjellige prisklasser i området. (Sjekk hotels.com (http://clk.tradedoubler.com/click?p=20133&a=1879311&g=16861916&epi=3) o.l.) Det er normalt ingen kostnad med de lukkede Boeing-besøkene annet enn utgifter til transport m.v.

Påmelding:
For Boeing-omvisningene vil det være begrenset antall plasser (antagelig ca. 20) - first come first served ifht. liste i neste post og påmeldinger i tråden her. (De som skal til Boeing må forvente å oppgi personlig info som navn/nasjonalitet/fødselsdato m.v. til oss på forhånd for å få adgangskort.) Utenom Boeing-sakene så har Seattle god kapasitet på hoteller og flytransport, samt spotteplasser nok til de fleste så på den delen av turen er det ingen begrensninger.

Annet:
Det blir gitt tilgang til en egen lukket tråd for de som bekrefter at de skal reise, slik at vi kan dele reisetider, hotell-koordineringer, telefonnummer m.v. der.

Discus
29-11-2014, 10:12
Liste ifht. evt. Boeingbesøk:


Bongos Tryllereiser v/Fnate (bekreftet Boeing)
Discus (bekreftet Boeing)
dc-8-63 (bekreftet Boeing)
Learjet (bekreftet Boeing)
Hickok (bekreftet Boeing)
Airbus 330 (bekreftet Boeing)
SK917 (bekreftet Boeing)
Javier de la Cruz (bekreftet Boeing)
gustavf (bekreftet Boeing)
FQTV (bekreftet Boeing)
Cecilie (tentativ)
Fluxie (tentativ)
Flux (tentativ)
Flight Cancelled (tentativ)
JELSC (tenativ)
LCH (tentativ)


Tilgang til evt. omvisning hos Boeing baserer seg på påmeldingstidspunkt ihht listen dersom det er flere påmeldte enn antall tilgjengelige plasser.
NB! Bekreftet = bekreftet at man drar til Seattle (betyr IKKE at Boeing er bekreftet)
Boeing = Boeing er bekreftet

Herlov
29-11-2014, 10:34
Fristende og herlig initiativ, men dessverre setter nok New York i slutten av januar og Tokyo i slutten av mars en stopper for dette for min del. Man må bidra litt på kontoret også. :(

PettR
29-11-2014, 12:52
Tentativ her!

Henshaw
29-11-2014, 13:35
Må vel i det minste vurderes litt, så får man teller penger og slikt etter nyttår og se om dette går. Tentativ

Bergern
29-11-2014, 15:44
Det er jo f... meg bursdagen min. Present to self; Trip to Seattle.
Jeg er med om det er plass.

Twin Otter
29-11-2014, 16:38
Er det noen spesielle datoer som gjelder her eller er det kun 5 mars som bli med "offisielt program"?

LN-FHU
29-11-2014, 16:43
Tentativ fra en tørst trønder :drink

vegardg
29-11-2014, 17:24
Tentativ inntil det blir bekreftet om en får plass på omvisning hos Boeing.

Discus
29-11-2014, 19:29
Er det noen spesielle datoer som gjelder her eller er det kun 5 mars som bli med "offisielt program"?
Lite offisielt 5. mars i og med at man reiser over den dagen

Disse besøkene er avhengige av velvillighet hos Boeing, Dag J m.fl. for å få til, da det ikke er omvisninger som er åpne for publikum. Vi vet ikke om dette vil skje fredag (6/3), lørdag (7/3) eller søndag (8/3), dersom det skjer. Disse besøkene har normalt en maks-grense på ca 20 personer!

Peppep
29-11-2014, 21:17
Tentativ her óg, må se når programmet starter. Kan nok ikke reise før torsdag kveld eller fredag morgen.

Glean EBG
29-11-2014, 21:34
Sett meg opp som tentativ, må ta forbehold med tanke på jobb.

flyKSU
30-11-2014, 05:10
Er tentativ frem til bekreftelse på omvisning hos Boeing. Må se an mtp. skole, men er sånn cirka i området på den tiden så jeg skal prøve å få det til. :)

Flight Cancelled
30-11-2014, 06:13
List meg opp som tentativ. Bor bare et par timer unna med fly, så med mindre det krasjer med noe superviktig vil jeg gjerne.

FQTV
30-11-2014, 13:19
Tentativ her.

Yeager
30-11-2014, 14:13
Dette vil jeg gjerne bli med på! Men må sjekke litt priser, og mulighet for fri på jobben. Hvis fortsatt plasser, er jeg tentativ.

JELSC
01-12-2014, 15:19
Er muligvis I COS/DEN på det tidspunkt - hvis det falder på plads er jeg med - så pt tentative

Fellowship
01-12-2014, 16:02
Hei og takk for et flott initiativ :)

Dette frister og jeg skulle gjerne tatt turen, ikke minst pga muligheten til å reise via SFO med LH og A380 som en overkommelig reisevei rent prismessig.

Men dessverre er den helgen uforenlig med ansvar på jobb, så dere kan stryke med fra listen som "tentativ". Jeg overlater plassen til noen andre.

OY-KIH
01-12-2014, 16:14
Tentativ + 1 her

MountainDew
03-12-2014, 12:58
Seattle er fantastisk by :up:

Yeager
04-12-2014, 22:15
Jeg må også dessverre stryke meg av tentativ-listen :-(

sk931
05-12-2014, 20:44
Jeg vil da gerne skriver op på tentaliv listen..Vil gerne med til SEA, hvis det kan hænge samme job mæssig
Hilsen Ole

LCH
18-12-2014, 13:57
Jeg vil gjerne med på tentativ-listen.

Peppep
20-12-2014, 10:24
Vet man noe mer enda?

Discus
20-12-2014, 13:43
Vet man noe mer enda?
Om Boeing og sånn? Nei

Fnate
22-12-2014, 12:36
Her er det en fin sak fra Dagladet om Seattle, Nordmenn og fly...

"Her ser landskapet ut som Norge og lefse og lutefisk er populært"

http://www.dagbladet.no/2014/12/22/tema/reise/seattle/guide/usa/36650227/

Enjåi.

For øvrig finner dere meg på 64K på vei over. Schnakkes

FQTV
25-12-2014, 17:25
Hvilken reiseruten sikter øvrigheten seg inn på ???
Eller, møtes man bare litt tilfeldig i SEA ?

Hickok
25-12-2014, 17:35
Hvilken reiseruten sikter øvrigheten seg inn på ???
Eller, møtes man bare litt tilfeldig i SEA ?

Flesteparten drar hjem på mandag med BA fra SEA. Bort er det mye forskjellig, men en del er innom SFO. Flest reiser med BA, men det er også andre selskaper involvert.

Discus
25-12-2014, 17:35
Hvilken reiseruten sikter øvrigheten seg inn på ???
Eller, møtes man bare litt tilfeldig i SEA ?
Tradisjonelt sett reiser folk litt forskjellig siden man har forskjellig preferanse til pris/klasse/selskap. Ikke mange bekreftet pt. men en håndfull ankommer SEA torsdag kveld, reiser mandag kveld.

Flight Cancelled
07-01-2015, 04:04
Er det noe nytt her, eller om når man eventuelt kan forvente å vite mer om Boeing-omvisning? For min del kan jeg kun lørdag/søndag, så om noe nytt kommer opp ville det vært kjekt å vite slik at jeg vet om jeg skal reservere den helgen i kalenderen eller ikke. :)

Fnate
07-01-2015, 07:32
Hei og hå

Vi jobber med saken og kommer til å legge det ut så snart det foreligger noe sikkert.

Inntil da så er det eneste bankers i programmet at det blir spising, drikking, spotting, juging, soccer, flyvning, mer spising, kjøring, Museum of Flight, drikking, flyvning, diskusjoner...

Mvh
Bongos Tryllereiser
Velferdsoffiser

LN-FHU
07-01-2015, 13:19
Hau hau. Må desverre fjernes fra tentativlisten...Får bli neste gang...:(
Massive TR's ventes og er et absoluttkrav !! ;)

Discus
07-01-2015, 18:30
Er det noe nytt her, eller om når man eventuelt kan forvente å vite mer om Boeing-omvisning? For min del kan jeg kun lørdag/sønda...

Utfordringen er at på en hverdag så er det folk på jobb som kan vise oss rundt, men da er litt mer det begrensninger ifht. hvor vi får gå. Omvisning i helgen er vi avhengig av at noen av våre gode kontakter kan gjøre dette på fritiden. Det jobbes med saken...

travellerJon
12-01-2015, 10:42
Hallo hallo!

Har toget gått her, eller er det mulig for en "nykommer" og sette seg som tentativ?

Etter hva jeg har lest av rapporter fra div julebord etc, virker dette som noe som er verdt å få med seg :-)

Discus
12-01-2015, 18:53
Har toget gått her, eller er det mulig for en "nykommer" og sette seg som tentativ?


Toget har ikke gått, vi planlegger å ta fly, og da behøver vi ikke dra før samme dag :lol: Setter deg som tentativ, det er normalt mage som faller fra i innspurten.

Peppep
18-01-2015, 16:51
Hau hau. Må desverre fjernes fra tentativlisten...Får bli neste gang...:(
Massive TR's ventes og er et absoluttkrav !! ;)
What he said. Det ble for tett program denne gangen, dessverre.

LN-MOW
20-01-2015, 22:54
LN-MOW må desverre av ymse årsakar melde avbud. :(

Discus
20-01-2015, 23:23
LN-MOW må desverre av ymse årsakar melde avbud. :(
Huff, det var leit:whip

Fnate
21-01-2015, 20:54
LN-MOW må desverre av ymse årsakar melde avbud. :(

SKANDALE!!!!!!

Discus
28-01-2015, 11:28
Er det noen som står som tentative som IKKE skal være med så er det fint å få beskjed.

jcnorway
28-01-2015, 12:24
Har fått no go på jobb så jeg må dessverre tas av listen.

Henshaw
28-01-2015, 16:05
Sjekket bankkontoen og studieplanen og tok til fornuft desverre

Discus
30-01-2015, 18:10
Vi er i dialog med Boeing, så de som fremdeles grubler kan jo bruke nærmeste tiden til å finne ut av evt. flypriser og alternativer og slik. Når vi eventuelt får ting på plass er det ikke sikkert vi har veldig god tid før vi må be folk bekrefte.

gustavf
05-02-2015, 22:46
Jeg er bekreftet. Har ikke hotell enda, men med flybillett og fri fra jobb i boks, så regner jeg nok med å dukke opp.

vegardg
05-02-2015, 22:55
Jeg må dessverre trekke meg. For hektisk på jobb i tiden som kommer.

Glean EBG
06-02-2015, 18:03
Jeg må desverre trekke meg jeg og

Bergern
09-02-2015, 10:58
Ble plutselig vanskelig dette. Bergern kan strykes fra listen.

Discus
10-02-2015, 09:32
Boeing har bekreftet at det blir "VIP-tur", sannsynlig vis på fredagen:

We'll likely have the tour on Friday March 6th, starting with one factory and finishing with the other.

Ber om ta folk får ut fingeren og bekrefter status ila. uka - oppdater tråden med "skal være med" eller "skal kun være med hvis plass hos Boeing". Om man fremdeles er tentativ på søndag så rykker man ned på listen bak de som bekrefter.

Vi har pt. mulighet for 15 plasser, så det er nå seks ledige Boeingplasser. Meget mulig vi kan få noen flere (kommer tilbake til det).

FQTV
10-02-2015, 09:46
Vurderer kun hvis plass hos Boeing da det er annen tur som må kansellerer.
Jeg kan hive meg rundt på kort varsel og være sistemann, hvis fremdeles ledig da.

Fnate
10-02-2015, 16:11
Vurderer kun hvis plass hos Boeing da det er annen tur som må kansellerer.
Jeg kan hive meg rundt på kort varsel og være sistemann, hvis fremdeles ledig da.

Les posten over, kompis :)

Bare å hive seg rundt

EDIT: så nå at du var 17 så langt.

travellerJon
10-02-2015, 18:47
Jeg må bytte ut Seattle med en heller ukjent tysk destinasjon iforbindelse med jobb... Men, god tur til dere som får dratt!

Discus
10-02-2015, 18:50
EDIT: så nå at du var 17 så langt.

Nå 16... ;)

MountainDew
10-02-2015, 21:51
Jeg var på denne turen i 2008 2009 2010 og 2014. Kan varmt anbefales. Her er det bare å slippe alt annet og reise!!

PettR
11-02-2015, 22:16
Huff. Rekker det ikke alikevel. Er nok bare å avbestille her i gården. :(

Dag Johnsen
14-02-2015, 14:52
Kjaere flyprat venner, jeg vet ikke om det kom fram i denne linken, men den samme dagen jeg var i ferd med aa sette opp flighten til Seattle fikk jeg en invitasjon fra en tidligre studiekamerat aa dra paa en safari i Afrika. Jeg saa fram til Seattle turen da vi alltid har hatt en fin og blandet gjeng paa disse turene og mye moro, men slike safari invitasjoner kommer ikke hver dag og jeg haaper dere forstaar. Jeg har kontaktet vaar Boeing account manager og som dere ser er Anders naa i direkte kontakt med Dan for aa sette opp en VIP tur. For de/dere som har vaeert paa disse turene foer saa er dere sikkert enige om at den VIP turen paa gulvet i Everett virkelig er en "treat" for flyinteresserte.

Da faar dere ha en god tur til Seattle og haaper dere faar en flott opplevelse hos Boeing! Selv om dere ikke planlegger aa kjoepe en ny B787 naar dere er der saa er det mye fint i Boeing gavebutikken ogsaa... :)

Dag

Discus
15-02-2015, 15:23
Da er listen endret ihht. de som nå er bekreftet. Det sendes navneliste til Boeing ila. kommende uke som om det er flere som ønsker å være med på Boeing-touren så er det på tide å bestemme seg.

Discus
16-02-2015, 00:25
Da er listen endret ihht. de som nå er bekreftet. Det sendes navneliste til Boeing ila. kommende uke som om det er flere som ønsker å være med på Boeing-touren så er det på tide å bestemme seg.

Det er nå plass til alle de som nå står på listen i første posten. Antagelig blir det ledige plasser så evt. andre som vurderer en tur får gi beskjed med en gang. Plassene må bekreftes ila. noen dager.

Discus
19-02-2015, 11:52
Da setter vi strek for denne og sender lister til Boeing.