PDA

View Full Version : Status på Lufthansa flight?

storg
20-11-2014, 13:54
Jeg sjekket nettopp inn på en flight til Roma med Lufthansa via MUC. Det jeg stusser over er at det står SK*G på boardingkortet til MUC, mens det står SK*S på boardingkortet til FCO.

Hva har skjedd? Bør jeg få skrevet ut noen nye i morgen? For jeg skal vel ha tilgang til fasttrack og lounge hele veien? Economy bilett.

mikro
20-11-2014, 15:33
Skjedde det samme med meg i sommer med LH OSL-FRA-NRT. På BP for FRA-NRT sto det SK*S, men det hindret ikke LH å oppgradere meg og han jeg reiste med til C på NRT strekket pga overbooking. Lyste forøvrig grønt ved loungen på FRA og.

Tror LH har kontroll på *G statusen din, men du kan dobbeltsjekke i skranken på OSL i morgen hvis du er usikker. Du har tilgang til FT og lounge hele veien.

LN-MOW
20-11-2014, 15:56
Det er fordi det brukes forskjellige innsjekkingssystemer. I SAS-systemet, som sjekker inn LH i Skandinavia vil Altea gjennkjenne deg som EBG, mens Lufthansa-systemet kjenner deg som generisk Star Gold. Derfor er koden forskjellig.

storg
20-11-2014, 20:16
Det er fordi det brukes forskjellige innsjekkingssystemer. I SAS-systemet, som sjekker inn LH i Skandinavia vil Altea gjennkjenne deg som EBG, mens Lufthansa-systemet kjenner deg som generisk Star Gold. Derfor er koden forskjellig.

Men betyr SK*S gold?

LN-MOW
20-11-2014, 20:54
Det står for Senator, som er Lufthansas tilsvarende nivå.

storg
20-11-2014, 21:00
Det står for Senator, som er Lufthansas tilsvarende nivå.

Takk, lærte noe idag også. Frykta sølv :-)

Cecilie
20-11-2014, 21:07
Hvordan står Star Alliance Silver status trykket på LH BP da?

3cseat
20-11-2014, 21:48
Takk, lærte noe idag også. Frykta sølv :-)

Dette er nok riktig da jeg har sett dette på BP flere ganger. Samtidig er generelt sett LH bedre på dette med status enn SAS. Jeg får er oppgradering, tiltales med navn osv hos LH, og har alltid kommet inn i Senator lounger. Så *S er nok *G.