SQ321
14-11-2014, 09:50
Øyvind Hasaas signaliserer ambisjoner for OSL i sitt siste intervju og i forbindelse med Avinorkonferansen som ble avsluttet i går. Blant annet:
Må lytte til kundene:
.Flyselskapene og passasjerene er like viktige. Vår jobb er å legge best mulig til rette for begge målgrupper. Som flyplass må vi forstå hva flyselskapenes utviklingspotensial er og hvordan vi skal tilrettelegge for at de skal få et bedre opphold her. På den måten kan vi tilrettelegge for flere og bedre ruter. Flyselskapene må trives med oss. Vi ønsker selvfølgelig flere flyselskaper hit, og vi ønsker at de som er her har flere fly her. Da må vi være lydhøre for de behovene de har, forklarer han
Oppfatter dette som "nye" tanker der OSL tradisjonelt har vært opptatt av de reisende og for lite opptatt av flyselskapene og hva de ønsker, tenker og planlegger noe senest EK bekreftet.
Bedre satsing på langdistanseruter:
- Vi har et mål og en forventning om stabil vekst. Frem til 2017 er det også svært viktig for oss å videreføre jobben med å bygge ut samtidig som vi drifter en travel internasjonal flyplass på en god måte. Med den infrastrukturen vi bygger ut for nå så skal vi kunne håndtere i overkant av 35 millioner passasjerer i året når den er ferdig, sier Hasaas og fortsetter:
- Skal vi få til det må vi få til en bedre satsning på langdistanseruter. Vi har i dag et godt tilbud til Norge og Europa.. Men, hvorfor skal nordmenn dra via København eller Frankfurt når vi skal reise langdistanser? Det ønsker vi å gjøre noe med, sier han.
Må lytte til kundene:
.Flyselskapene og passasjerene er like viktige. Vår jobb er å legge best mulig til rette for begge målgrupper. Som flyplass må vi forstå hva flyselskapenes utviklingspotensial er og hvordan vi skal tilrettelegge for at de skal få et bedre opphold her. På den måten kan vi tilrettelegge for flere og bedre ruter. Flyselskapene må trives med oss. Vi ønsker selvfølgelig flere flyselskaper hit, og vi ønsker at de som er her har flere fly her. Da må vi være lydhøre for de behovene de har, forklarer han
Oppfatter dette som "nye" tanker der OSL tradisjonelt har vært opptatt av de reisende og for lite opptatt av flyselskapene og hva de ønsker, tenker og planlegger noe senest EK bekreftet.
Bedre satsing på langdistanseruter:
- Vi har et mål og en forventning om stabil vekst. Frem til 2017 er det også svært viktig for oss å videreføre jobben med å bygge ut samtidig som vi drifter en travel internasjonal flyplass på en god måte. Med den infrastrukturen vi bygger ut for nå så skal vi kunne håndtere i overkant av 35 millioner passasjerer i året når den er ferdig, sier Hasaas og fortsetter:
- Skal vi få til det må vi få til en bedre satsning på langdistanseruter. Vi har i dag et godt tilbud til Norge og Europa.. Men, hvorfor skal nordmenn dra via København eller Frankfurt når vi skal reise langdistanser? Det ønsker vi å gjøre noe med, sier han.