PDA

View Full Version : God freddan

Someone
14-11-2014, 06:26
Mornings. Hovedstaden melder om 5 grader, så ennå ingen tegn til snø. Jobben kaller, og det blir garantert kake....siden jeg måtte bake selv i går.

Hjemmelaget pizza i kveld, samt jeg finner vel på en eller annen unnskyldning for og smake på mer av juleøllet jeg fylte huse med etter sist ukes polraid

Flybilletter med både SilkAir og Malaysian ble også bestilt i går, SilkAir blir et nytt bekjentskap, mens jeg har fløyet Malaysian før, men bare "ufrivillig" etter en SAS kansellering fra EWR for endel år siden endte med rebooking til MH da de fortsatt fløy EWR-ARN-KUL

God helg

ATC-flyradar
14-11-2014, 07:34
Fly flaten: Her oppe i dalen - nord for Oslo har det regnet bøtter og spøkelser i hele 24 timer og nå ser det ut som det er litt opphold og 4-5 grader i Norges største by. Det er på tide at vi får en helg med opphold - gresset blir ikke grønnere før mai mnd.

Håper tiden med forsinkelser i flytrafikken grunnet omlegging av innflygninger våre flyplasser blir tilpasset i løpet av de nærmeste dagene. Håper luften blir grønnere og lukten av parafin blir borte her i Groruddalen også :)

Ha en god helg folkens - nyt den - snart kommer snøen i byene også :)

jan Støkkebo

sirpjalle
14-11-2014, 08:02
God morgen fra Sola!

Da var unge lovende Sirpjalle en happy gutt! Da var endelig Lync på plass, slik at man kontakte omverden! :-p

I tillegg så er det fredag, så en tur innom "glassmagasinet" er kanskje på sin plass...

Ha en fin en forumister! :)

LN-FHU
14-11-2014, 08:13
God trondheimsmorgen. Her sitter man på St.Olavs og blir tappet for blodplasma. En god start på dagen :-) Etterpå blir det jobb. Ha en flott fredag :-) :-)

Yeager
14-11-2014, 08:44
God morgen fra flybussekspressen. Snart framme på OSL hvor SK1455 skal ta meg til CPH før ferden senere i dag fortsetter til Milano med SK0687. Og Italia er det varslet streik i dag og masse regnvær. Vel, deilig med en liten ferie uansett...

OJB
14-11-2014, 08:45
God morgen fra London City,
Her ligger en lang dag foran oss med FEED møte med en av våre leverandører til Prosjektet.
Lett regn her over nå, men OK temperatur.
Det blir ingen retur i kveld til sørvest landet. Fredagskvelden må tilbringes her over i julepyntet London sentrum.
Ha en fin dag alle.

AirbusTrond
14-11-2014, 10:16
God dag fra Akersgata. Her er man på jobb, atter en gang. Godt med helg, det blir rakfisk og musserende, som så ofte en fredag i november. Musserende er premie som vinner av quiz - en quiz helt uten spørsmål om fly. Nesten gang vil jeg stille spørsmålene. En fortreffelig fredag kan ikke garanteres, men ønskes !

roger
14-11-2014, 11:01
God fredag!

God trondheimsmorgen. Her sitter man på St.Olavs og blir tappet for blodplasma. En god start på dagen :-) Etterpå blir det jobb. Ha en flott fredag :-) :-)

Personleg har eg aldri skjønt at ein frivillig let seg stikke i, men er veldig glad for at nokon gjere slikt!

Eksamenslesing er pri 1, heime i dag også. Spennande? Tjaaaa. Har meir lyst å liste kjøkken og trille sand, for å seie det slik. Kanskje det blir rom for det også ila. dagen.

Ha ein bra ein, kanskje det blir tid for litt juleøl utpå kvelden.

ForeverSAS
14-11-2014, 11:24
Fredagen fra Trøndelag. Sola skinner, delvis skyet oppholdsvær og ca 6 grader! :)

Dagen startet flott med mottagelse av SAS A340'en som jeg hadde bestilt, men fy søren, det gikk raskt over til ren skuffelse ja. Da man åpnet forsendelsen så oppdaget jeg at den ytterste motoren på venstre vinge var brukket, rett av!!!!! #dagensfrustrasjon. Jeg så flyet på nett før jeg betalte, og selger er også veldig seriøs, jobber visstnok i SAS selv også og samler en del, så her er det posten som ikke har håndtert varen godt nok.

Jeg skulle vel tro at det gikk an å håndtere slike ting PENT, det står jo ''airline model'' eller noe slikt på esken, så litt forsiktighet hadde ikke skadet nei! Andre som har dårlige erfaringer når det kommer til å sende slikt i posten????

Ønsker alle forumister og #avgeeks en topp dag! :)

Twin Otter
14-11-2014, 12:48
God fredag fra Stavanger. Har vært deilig med en uke fri. Selv om jeg nå føler jeg har hatt vel mye fri/ferie i det siste. Og det stopper ikke her. Skal i gang med en noe redusert arbeidshelg. Fly og øl må vi jo få med oss siden det var jeg som tok initiativet denne gangen. Så da blir det en inneklemt fridag i morgen for å drikke øl og snakke fly.

Ha en god helg forumister.

Henshaw
14-11-2014, 13:12
Morn fra studentbyen. Dagens akademiske innsats er unnagjort og man klargjør litt for hyttetur til helgen. Innså netopp at for å kjøre dit så må man først kjøre til Drammen. På en fredag ettermiddag. Yay...

Martin
14-11-2014, 13:42
God fredag fra den federale expressen. Klar for helg etter det som mildt sagt har vært en drittuke.

Veldig klar for helg, og en liten flytur som plutselig ble i SAS Plus. Skal bli spennende å teste innenlandskantina også.

Nå skal jeg prøve å forklare noen kunder at det er greit at vi vet hvor pakkene skal.

God fredag ønskes.

LN-MOW
14-11-2014, 14:19
Andre som har dårlige erfaringer når det kommer til å sende slikt i posten????

Sånt skjer desverre, men som regel skal det ikke mer til enn litt kjærlig omsorg og litt hurtiglim.

G'morgen fra vestsørøst, som stiller med 27 Farenheiter og kald, kald vind. Alt for tidlig for dette .. frykter en tøff vinter i år. Godt man ihvertfall slipper å utsette seg for rushtrafikkens gleder ..

Ellers står helgevakten for døren .. La kaffen flomme.

Discus
14-11-2014, 16:30
Her i LAS gjøres det klart til siste konferansedag og ikke minst Fly&Øl-lunsj. Litt uvant at det er overskyet her, mer spent på hjemturen som går vi DEN, der det er meldt snø i morgen...

Ha en fin dag, med eller uten ørkenluft

mcduck
14-11-2014, 17:39
God morgen fra San Francisco. Tidlig oppe (7) og aner ikke hva jeg skal finne på. Vurderer "1 hour flight training" på OAK for $99 (30 minutter flytid) eller tur til Mountain View og Cupertino.

Turen går videre til LAS på søndag.

Ha en super dag/kveld alle sammen.

robertaas
14-11-2014, 21:16
God fredag fra et utrolig tregt wlan på United Club på EWR. Det ser ut som godt vær, men det er kjølig luft. Synd temperaturen har droppet med nesten 20 grader på få dager også i San Antonio.

For første gang så jeg køen til slusen ut av Schengen på OSL gå forbi service-skranken til SAS.

Har vært endel endringer siden jeg dro hit for noen uker siden. På SAS i GO er får man nå kun en enhet soft drink samlet på 2 matserveringer over atlanteren.

Har også blitt endringer i sikkerhetskontrollen på EWR siden sist. Om man går i en del av køen hvor de viper håndflatene og tester innholdet så trenger man ikke ta likvider eller elektronikk ut av bagasjen. Man trenger heller ikke ta av sko eller belte.

Ha en god en alle som skal ut på oppdagelsesferd.

OJB
15-11-2014, 00:04
Vi stort sett i mål idag, det ble en virkelig lang dag.
Etter en kjapp middag er det på hue i bingen nå.
Julerushet har så vidt begynt ser jeg. Ingen shopping her i gården av betydning.
Etter et kort morgenmøte settes kursen ut mot LHR og turen hjem.
Bildet viser utsikt fra kontoret vi har mot St.Pauls.
De fleste gjetter nok hvor det andre bildet er tatt.
God natt.