PDA

View Full Version : SAS åpner lounge på Værnes


Trdfly
13-11-2014, 17:04
Loungen blir trolig landets andre flyplasslounge, etter innenlandsloungen på Gardermoen. Tirsdag fortalte konsernsjef i SAS, Eivind Roald, om planene da han besøkte Værnes i forbindelse med Norges første biodrivstoff-flight.

- I vår åpnet vi en lounge på Gardermoen. Det har vært enormt populært. Nå vil vi lage et tilsvarende tilbud på Værnes, sier Roald til adressa.no.

Åpner til våren
Loungen skal bygges lengst vest i hovedterminalen, like ved utgang 30. Den blir i første omgang på ca 80-100 kvadratmeter. Plasseringen er like ved trappeløpet der reisende med blant annet reisende med Widerøes regionalruter vil passere.

- Det er et godt tilbud for transferpassasjerer som kommer med, eller skal videre med våre fly. Her vil det være mulig å slå seg ned, få ladet telefonen eller jobbe litt og få lett servering, te, kaffe eller mineralvann, sier informasjonsdirektør Knut Morten Johansen i Sas.
http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article10341312.ece/57j6w8/binary/w980/SAS%20light-lounge.jpg
http://envaspotter.wordpress.com/2014/11/13/sas-apner-lounge-pa-vaernes/

737-405
13-11-2014, 17:14
Fin satsing av SAS dette her. La det komme en til BGO også, men det skjer vel ikke før ny terminal står klar i 2017. Uansett; tommel opp!

Cecilie
13-11-2014, 17:16
http://envaspotter.wordpress.com/2014/11/13/sas-apner-lounge-pa-vaernes/


Hmmmm, nok en grunn til å fly via TRD fra BOO til OSL :colgate:

hifiman
13-11-2014, 17:50
Ennda en grunn til å fornye sølvkortet :colgate:

hlorange
13-11-2014, 18:20
Liker at SAS er aggressive og differensierer seg fra konkurrentene.

Hagen
13-11-2014, 18:38
Sas har tidligere signalisert at de ønsker å utvide lounge-tilbudet etter at de i vår lanserte et slikt tilbud på Gardermoen. Der er dagens lounge på 300 kvadratmeter, men Sas jobber med å få bygget ut. De ønsker også å utvide tilbudet med et tilsvarende tilbud i utenlandsterminalen.

Virker ikke som de er klar over at SAS har to utenrikslounger på OSL?

econ
13-11-2014, 18:49
Dette ønsker jeg hjertelig velkommen til min for tiden hjemmeflyplass :-)

Trdfly
13-11-2014, 19:18
Virker ikke som de er klar over at SAS har to utenrikslounger på OSL?

Tror nok SAS vet dette godt, men i denne saken er det snakk om innenlandslounger, og der er ikke SAS sin lounge på OSL ''så'' stor.

Forøvrig skal plassen som SAS hinter til i Utenlandsterminalen på Værnes som de ønsker en utenlandslounge i, er den gamle VIP-loungen som ligger i den GAMLE terminalen, den har stått tom i lange tider og har bare blitt brukt til lager, det har også lenge gått rykter om at SAS har hatt planer om å åpne lounge i utenllandsterminalen. Men når den kommer, hm det er nok lenge til...

Someone
13-11-2014, 20:30
Virker ikke som de er klar over at SAS har to utenrikslounger på OSL?

Nja, det er jo mer en lounge med to avdelinger

kimpe
13-11-2014, 20:52
Jada, dette høres meget bra ut ja!!

Gleder meg, og tør allerede nå påstå at dette er vel det serveringsstedet i disitriktet hvor jeg vil bli stamgjest rimelig kjapt. :)

Bra SAS!

Kim

FlightDeck
13-11-2014, 20:57
Forøvrig skal plassen som SAS hinter til i Utenlandsterminalen på Værnes som de ønsker en utenlandslounge i, er den gamle VIP-loungen som ligger i den GAMLE terminalen, den har stått tom i lange tider og har bare blitt brukt til lager, det har også lenge gått rykter om at SAS har hatt planer om å åpne lounge i utenllandsterminalen. Men når den kommer, hm det er nok lenge til...

Hva er poenget med det når antallet utenlandsavganger er så begrenset?

Trdfly
13-11-2014, 22:35
Hva er poenget med det når antallet utenlandsavganger er så begrenset?

Godt spørsmål...Og mange av de som skal utenlands fra Værnes kan jo benytte seg av loungen som kommer ved gate 30...Men det ''kan jo hende'' at SAS står ovenfor en større ekspansjon utenlands fra Værnes ;) haha, men så er jo dette typisk svar til pressen også da,
''ja vi jobber med...'' osv.

obay
13-11-2014, 22:42
Ser frem til innenlandsloungen, mene utenlands må vell være meningsløst.
Kan vell knapt komme på sist jeg har reist direkte utenlands fra værnes med sas ...

ErlA
14-11-2014, 01:19
HAdde vært morro med lounge på SVG, men siden til tider sikkert 50% av passasjerene har G,Deller P evt reiser med plus, hadde det nok blitt en trang affære.

econ
14-11-2014, 07:21
Stiller også spørsmålstegn til hva sas skal med en lounge på utenlandsterminalen på værnes.

SAS har jo bare 3 avganger til cph og en avgang 3 ganger i uken til ARN, pluss noen sommerruter som er en avgang i uken.

Værnes er en liten og effektiv flyplass og det vil jo ikke være noe problem for de som skal reise utenlands å benytte seg av loungen ved gate 30, tar ca 3 min å gå derfra og bort til utenlandsdelen.

Norfindir
14-11-2014, 08:24
om det skal være noe i utenlandsdelen så må vel det deles med andre flyselskap som KLM for at det skal være noen vits.

Are G
14-11-2014, 10:32
Jeg kjenner ikke Værnes men kan det tenkes at de kan lage en dobbel lounge? Dvs tilsvarende gardermoen utenriks men med innenriks og utenriks på hver sin side av et eller annet skille? Eks kjøkken?
Og leie dette ut til KLM er sikkert ikke dumt. Får KLM tilgang på FastTrack?

roger
14-11-2014, 10:46
Jeg kjenner ikke Værnes men kan det tenkes at de kan lage en dobbel lounge? Dvs tilsvarende gardermoen utenriks men med innenriks og utenriks på hver sin side av et eller annet skille? Eks kjøkken?
Og leie dette ut til KLM er sikkert ikke dumt. Får KLM tilgang på FastTrack?

Det blir nok litt langt; i praksis så ligg utanriks i eit anna bygg, sett frå det området det er snakk om her.

Are G
14-11-2014, 10:49
Ok, da dør min teori om at dette kunne vært pga stordriftsfordeler..

roger
14-11-2014, 10:57
Ok, da dør min teori om at dette kunne vært pga stordriftsfordeler..

Eg synst ideen er god eg. Det er jo ikkje så mange minutta å gå frå innhald til utland på Værnes (sjølv om gate 30 litt omtrent så langt frå utland som ein kan komme), så får ein lov så kan vel loungen brukast for begge passasjergrupper. Enn så lenge er vel lounge-brukarane for utland few and far between; eit fly til ARN nokre gangar i veka og så skal det ned til to daglege til CPH. I tillegg til dei som reiser på MR til syden då. Og dei vil vel egentleg ikkje reise med direktefly frå TRD :)

Trdfly
19-11-2014, 23:16
SAS skall også bygge opp en check-in service point oppe ved check in i Terminalen på Værnes...bildet under viser hvordan servic point på Malmö Styrup ser ut!
http://centrumlotow.pl/wp-content/uploads/2013/07/sas-check-in.jpg
Foto: SAS
- ''During 2015 SAS implements new service points in TRD and SVG,
and refreshes all check in areas acoss the Norwegian network''

Cockpitview
20-11-2014, 09:23
Dette ser veldig bra ut!