PDA

View Full Version : MD11-parade


LN-MOW
12-11-2014, 20:22
I anledningen av pensjoneringen av MD11 som passasjerfly, har jeg tatt et lite dykk i samlingen og kommet opp med noen eksemplarer - både pax og frakt - fra både her og der ...

http://www.enfb.net/Flybilder/MD11/01.jpg
World Airways, N273WA, Seattle

http://www.enfb.net/Flybilder/MD11/02.jpg
China Eastern Cargo - B-2173, Seattle

http://www.enfb.net/Flybilder/MD11/03.jpg
Fedex, N616FE, Seattle

http://www.enfb.net/Flybilder/MD11/04.jpg
Varig, PP-VQM, Los Angeles

http://www.enfb.net/Flybilder/MD11/05.jpg
Martinair, PH-MCR, Seattle

http://www.enfb.net/Flybilder/MD11/06.jpg
Gemini Air Cargo, N701GC, Seattle

http://www.enfb.net/Flybilder/MD11/07.jpg
World Airways, N910DE i Delta hybrid-farger. Seattle

http://www.enfb.net/Flybilder/MD11/08.jpg
Lufthansa Cargo, D-ALCD, Fairbanks, Alaska

http://www.enfb.net/Flybilder/MD11/09.jpg
China Cargo, B-2175, Anchorage

http://www.enfb.net/Flybilder/MD11/10.jpg
World Cargo, N380WA, Anchorage

http://www.enfb.net/Flybilder/MD11/11.jpg
Eva Air Cargo, B-16103, Anchorage

http://www.enfb.net/Flybilder/MD11/12.jpg
UPS, N274UP, Anchorage

http://www.enfb.net/Flybilder/MD11/13.jpg
Transmile, 9M-TGR, Anchorage

http://www.enfb.net/Flybilder/MD11/14.jpg
Swissair, HB-IWU, Atlanta

http://www.enfb.net/Flybilder/MD11/15.jpg
Delta, N815DE, Atlanta

http://www.enfb.net/Flybilder/MD11/16.jpg
Eva Air Cargo, B-16103 og LN-MOW, Atlanta

http://www.enfb.net/Flybilder/MD11/17.jpg

snute .. Så var MD11-eventyret ute ...

toftos
12-11-2014, 20:40
Hva kan man si, dette var bare en helt Fantastisk serie :) Finnes ikke flottere fly en MD11
Takk for flotte bilder :) :) :)

hlorange
12-11-2014, 22:12
Tusen takk, lekkert. Meget trist at denne fuglens dager er talte.

RJon
12-11-2014, 22:35
Flott bildeserie av fine maskiner! :)

Northrider
12-11-2014, 22:46
Nydelige bilder!

Har vært så heldig som fikk fly denne maskinen. Min foreløpig eneste long-haul flight. København - London Heathrow - Rio De Janeiro med Varig. :)

raider66
12-11-2014, 22:55
Takker og bukker Andreas!

Vi har jo en aldri så liten "MD-11 vår" på OSL nå om dagen. Stod en hvit frakter på cargo apron i kveld også :-)

Beste hilsen Espen

Cecilie
12-11-2014, 23:34
Herlige bilder!

Ja, begynte nesten å gråte da vi taxet forbi den MD11 på OSL i ettermiddag. Snufs.
Flotte fly!

LNv22
13-11-2014, 15:19
Trådstarter og dere som elsker utseendet på denne maskinen: det hadde vært gøy om dere kunne gitt noen mer subjektive beskrivelser av nettopp hva dere finner så tiltalende med dette utseendet?

Er det de tøffe vinduene foran, hvor de bakerste er trukket litt ned?
Er det den komisk oppstyltede og teite looken maskinen har pga. den rette vinkelen på hovedunderstellet?
Er det de små motorene under vingene i forgrunnen til den tykke store kroppen?
Er det den baktunge looken maskinen har pga. motor nr.3 i halen?

Selv liker jeg utseendet på DC10/MD11 veldig godt, og for min del handler det nok om fronten samt bakpartiet med motor nr. 3 i halen!

Annet enn utseende kommer selvfølgelig nostalgien inn - og det faktum at min bestefar fløy hele fem forskjellige maskiner fra McDonnell Douglas, hvorav en rekke for SAS.

TLS at OSL
13-11-2014, 18:33
Trådstarter og dere som elsker utseendet på denne maskinen: det hadde vært gøy om dere kunne gitt noen mer subjektive beskrivelser av nettopp hva dere finner så tiltalende med dette utseendet?

Er det de tøffe vinduene foran, hvor de bakerste er trukket litt ned?
Er det den komisk oppstyltede og teite looken maskinen har pga. den rette vinkelen på hovedunderstellet?
Er det de små motorene under vingene i forgrunnen til den tykke store kroppen?
Er det den baktunge looken maskinen har pga. motor nr.3 i halen?

Selv liker jeg utseendet på DC10/MD11 veldig godt, og for min del handler det nok om fronten samt bakpartiet med motor nr. 3 i halen!

Annet enn utseende kommer selvfølgelig nostalgien inn - og det faktum at min bestefar fløy hele fem forskjellige maskiner fra McDonnell Douglas, hvorav en rekke for SAS.

For meg er det en blanding av alle de "argumentene" du lister opp, samt at nesehjulet er plassert noe lenger bak på DC10 og MD11 sammenlignet med andre wide-body'er.
I tillegg er vingene flere grader mer "tilbakestrøkne" enn andre like store fly, noe som gjør at det er mye stiligere å se på enn andre fly.
Det gjør heller ikke noe at det ikke er produsert så mange av DC10 og MD11 som f.eks. B747 (som også er et utrolig lekkert fly).