PDA

View Full Version : Lounge - London Heathrow

Hypern
06-11-2014, 12:26
Hei.
Vurderer en tur til London i den nærmeste fremtida. Jeg har både BA sølv og EBG. Jeg har prøvd businessloungen i Terminal 5, men aldri prøvd *A loungene i terminal 2. Har sett gode omtaler av loungene i Terminal 2. Så burde jeg booke med SAS fremfor BA bare for å teste dette? Vet at dette er ilandsproblematikk av dimensjoner.... Kunne jo bedrevet loungeshopping om gullkortet tillater det i terminal 2.

KristianSk
06-11-2014, 12:31
Jeg ville valgt BA.. Du får en litt bedre lounge på OSL og BA loungen trumfer de 4 loungene jeg har testet i T2 (LH, Paza, Air Canada og United) spør du meg.

United og LH loungen i T2 er også veldig fin, men BA er fremdeles hakket over.

Are G
06-11-2014, 16:16
Så mister du fast track i Oslo med BA..

peterfox
06-11-2014, 21:16
Så mister du fast track i Oslo med BA..

Det er vel ikke det store problemet akkurat de 4 neste ukene med lite reisende.

ErlA
07-11-2014, 09:28
Flyr du star så synes jeg LH loungen er heelt ok, dog har jeg ikke testet BA sin i London så kan ikke svare om den er bedre.

Norfindir
07-11-2014, 14:52
Har prøvd både Lufthansa senator og BA business loungene. BA hadde bedre mat men akk så mye folk det var der. LH senator loungen hadde en del folk men det var ikke vanskelig å få plass. Jeg var småsyk og satte stor pris på liggestolene der.
Tror ikke det var så stor forskjell på business og senator loungene til LH. Litt kjipt at jeg ikke orka å teste de andre *G loungene på T2. Ved innsjekk stod det klart hvilke lounger man har tilgang til i SAS PLUS (uten *G). Tror det bare var LH og united sine.

Norfindir
07-11-2014, 18:23
appropo (http://www.businessclass.se/lounger/lufthansa-senator-lounge-london-heathrow-lhr-terminal-2/)

Glean EBG
12-02-2015, 19:00
Jeg har vert i alle 3 loungene på T2 og likte UA club best da de hadde best mat og drikke når jeg var der. Ellers er Air Canada, Lufthansa, United sine lounger veldig like hva gjelder fasiliteter. Største forsjell er selvbetjening av alkohol hos LH mens UA, AC har betjent bar men blander gjerne doble og triple om du ønsker det. Jeg liker best betjente da jeg ikke er så flink/liker å gjøre sånt selv. De har bar lister hos AC og UA men lager andre ting og. LH hadde ikke Champagne kun prosecco det hadde UA og AC
De er alle fult på høyde med BA sine i t5 men kan naturlig vis ikke samenlignes med First class loungen.

Glean EBG
12-02-2015, 19:37
Noen som veit når SQ sin lounge på LHR T2 åpner?

SudCaravelle
24-03-2015, 12:55
Hola..

LHR - er det noen ide og kose seg paa en lounge paa Terminal 4 naar flyet gaar fra Terminal 2? (2.35 mellom flightene)

Hva er normal tid man trenger paa aa komme seg mellom disse to terminalene?

Hagen
24-03-2015, 13:08
Noen som veit når SQ sin lounge på LHR T2 åpner?

Så ut til å nærme seg noe da jeg var innom LHR for et par uker siden. Likte forøvrig United Club best av den, Lufthansa og Air Canada loungene. Selv om det var god frokostbuffet i den sistnevnte.

Someone
24-03-2015, 14:15
Hola..

LHR - er det noen ide og kose seg paa en lounge paa Terminal 4 naar flyet gaar fra Terminal 2? (2.35 mellom flightene)

Hva er normal tid man trenger paa aa komme seg mellom disse to terminalene?

Må man ikke uansett følgene skiltene til transferbussen, og man så uansett ikke kommer inn til avgangsområdet for T4?

Boeing
15-08-2018, 08:38
Hei,
Har prøvd å søke litt men ikke funnet noe entydig svar.
Hvilken lounge er best å bruke på LHR terminal 2 med SAS plus billett?
LH sin?

Bizflyer
15-08-2018, 08:58
Hei,
LH sin?

Med mindre du har gullkort kan du ikke bruke noen av Star A selskapenes lounger på LHR.

B736
15-08-2018, 13:22
Med mindre du har gullkort kan du ikke bruke noen av Star A selskapenes lounger på LHR.

Joda, ingen problem med lounge på LHR med billett i Plus! Har fått LH-loungen anbefalt, men har ikke fått besøkt den enda.

econ
15-08-2018, 14:18
Hei,
LH sin?

Hvis flyet ditt går fra hovedterminalen så ville jeg bare tatt LH sin, mer en god nok. Ikke verdt bryet å gå frem og tilbake til satilitten for å prøve de andre er min mening iallefall.

funkenstein
15-08-2018, 15:59
Hei,
LH sin?

Jeg synes LH sin lounge er grei nok kun hvis man har lite tid før avgang. Loungen er ofte veldig full, i alle fall på ettermiddagstid (16-19), og serveringen er tynn.

Det tar knappe 10 min hver vei til B-loungene (uten å pådra deg innbytterpuls), så hvis du har mye mer enn en time på LHR ville jeg tatt turen dit. Både SQ, UA og AC har gjerne bedre mat enn LH. UA har en bra betjent bar, som også kan komme godt med hvis du har tid.

SudCaravelle
15-08-2018, 16:06
Man slipper vel ikke inn på UA loungen med Plus billett?

Jeg synes den er verdt gåturen og at LH loungen ikke er verdt besøket.

Fnate
15-08-2018, 16:47
Slipper du inn på lounge på LHR med PLUS billett i det hele tatt egentlig? Det gjelder vel bare på SAS egne lounger?

funkenstein
15-08-2018, 17:13
Slipper du inn på lounge på LHR med PLUS billett i det hele tatt egentlig? Det gjelder vel bare på SAS egne lounger?

Jeg tror Plus går som business internt i Europa, og da skal alle fire *A-loungene være tilgjengelige. Har selv kommet inn i LH-loungen med Plus (før oppnådd EBG/D) i alle fall.

B736
15-08-2018, 20:34

Både SAS-lounger og Star Alliance lounger er tilgjengelig med plus-billett i Europa.

Someone
15-08-2018, 21:18

Husk det er 3. parts loungene som "forsvant", Star Alliance loungene kan man jo da kalle 2. parts lounger

Discus
15-08-2018, 21:50
Reglene er slik så alle *A-lounger i London skal funke med Plus

45467

https://www.sas.no/fly-med-oss/tilleggstjenester/lounge/

tdb
17-08-2018, 18:22
Heisann!

Jeg ser noen har spurt på FB angående lounge på LHR. Er det slik at kunnskapsnivået blant de som svarer er så lavt at de ikke vet at SAS Plus gir adgang til Star Alliance lounger i Europa, eller er det et forsøk på å spare penger at de gir slike svar?

" >SAS - Scandinavian Airlines Hej Mia! När man bokar SAS Plus biljett har man tillgång till våra SAS lounger men vi har tyvärr ingen lounge på Heathrow.
Önskar dig en trevlig resa!
Mvh Linnéa"

Dette er jo rett og slett feilinformasjon!