PDA

View Full Version : Tilbakebetaling av skatt og avgifter fra Norwegian


Fokker 50
30-05-2006, 12:57
Jeg hadde en billett som jeg ikke ble å bruke for over to måneder siden, og da sendte jeg mail om at jeg ville ha utbetalt skattene og avgiftene. Fikk automatisk svar tilbake med referansenummer. Hørte ingenting etter det. Sendte purring med referansenummeret. Har ikke hørt et pip på over to måneder! Elendig! Noen som har vært borti det samme? Hva skal man gjøre?

litt-amatør
30-05-2006, 15:50
Var borte i det samme med Sterling i fjor. Fikk en e post adresse jeg skulle sende referansenummeret til. Gjorde det- hørte ingenting. Gjorde det en gang til- fikk bekreftelse på mottatt. Siden har det vært stille. Dette med å få igjen skatter og avgifter har jeg gitt opp.

Var egentlig dumt av meg å si i fra før jeg avreisedato at jeg ikke skulle bruke billetten. Masse utgifter for meg, ingen fordeler. Pluss at mitt reisefølge ikke fikk et leidg sete mellom seg slik de hadde fått om jeg bare hadde latt være å møte opp til avgang.

Kan trygt si at jeg ikke gjør det sånn neste gang. Men flyet var fullt og Sterling tjente på det ved at de hadde plass til en passasjer til.

Herlov
30-05-2006, 16:10
Det er vel kanskje lettere å ringe?

litt-amatør
30-05-2006, 17:03
Jeg ringte først, det var da jeg fikk denne e-post adressen. Kna opplyse at minuttprisen på telefonen var såpass sitv at (inkludert ventetid) så kostet nok samtalen mer enn det var avgifter å få igjen. Nesten ihvertfall. Anbefales ikke...

Someone
30-05-2006, 17:10
...og folker kaller det skandale når SAS må bruke 8 uker på å behandle kompensasjonssøknader etter streiken i April.......:sarc

Farmer
30-05-2006, 22:46
Skjønner ikke at de skal ha slike problemer med en slik enkel og triviell sak som å refundere flyskatter.
Hos oss på wideroe.no tar vi slike saker på strak arm og holder oss i snitt på under 10 minutters behandlingstid :D

Hurum
30-05-2006, 22:48
Ja enig - dette burde da ikke ta lang tid. Hvorfor skulle det egentlig gjøre det....en burde jo kunne få gjort dette i løpet av 10 min slik Widerøe klarer. Dårlig av Norwegian!

Arrow
31-05-2006, 14:01
Er det en helt ubrukt billett?
Er du da sikker på at du ikke kan bruke billetten som en "tilgodelapp" for neste gang du reiser med DY? Det ville jeg undersøkt. Enig i at det skal ikke ta mer enn 4 uker behandlingstid for en enkel sak som denne.


Var egentlig dumt av meg å si i fra før jeg avreisedato at jeg ikke skulle bruke billetten. Masse utgifter for meg, ingen fordeler. Pluss at mitt reisefølge ikke fikk et leidg sete mellom seg slik de hadde fått om jeg bare hadde latt være å møte opp til avgang

Overbooking tar seg av ledige seter, for de som ikke møter opp til avgang. Ingen garanti at setet villet vært ledig for din reisepartner.

Someone
31-05-2006, 15:07
En eventuell LH rute vil konkurere mer med KLM enn WF (SK) siden det er langt flere destinasjoner fra FRA og AMS enn fra CPH.

Superhai
01-06-2006, 00:53
Originally posted by Someone


En eventuell LH rute vil konkurere mer med KLM enn WF (SK) siden det er langt flere destinasjoner fra FRA og AMS enn fra CPH.

:cool2 Derfor de ikke betaler tilbake skatter og avgifter?