PDA

View Full Version : Fly som aldri kom i luften


Trety
30-05-2006, 11:05
http://www.flightglobal.com/Articles/2005/12/20/203709/Clipped+wings.html

Flight International har samlet noen flyprosjekter som aldri kom i luften. Mye artig lesing her! :up:

salmon-air
30-05-2006, 13:06
Hehe,

MD12 ligner mistenkelig på A380:wow:

Spørs bare om ikke designteamet til Airbus har gått gjennom søpla hos Mcdonald doglas dør de starter med sitt monsterfly?

Fin link det der:up:

LN-SSL
01-06-2006, 04:09
"Amatørene bygde Arken, proffene bygde Titanic" - ukjent opphav

Var ikke det Einar Førde da? (Han hadde utrolig mange fine slike å komme med, mange som faktisk var hans egne)

Fin link, forresten....:)

Trety
01-06-2006, 10:00
Originally posted by LN-SSL
Var ikke det Einar Førde da? (Han hadde utrolig mange fine slike å komme med, mange som faktisk var hans egne)


Det er meget godt mulig, jeg har egentlig lurt litt på hvor dette oppstod hen. Jeg har endel slike sitater liggende godt gjemt på hjemmepc'n som jeg ike vet hvor stammer fra. :)

LN-SSL
01-06-2006, 20:55
Morsomt med slike små sitater som stikker litt. Mark Twain var jo en mester på det området.
Ang. Førdes om Arken og Titanic, synes jeg å huske den falt under et intervju da Kåre Valebrok overtok roret i TV2. (Hvilken kanal som skulle være Arken evt. Titanic skal ikke jeg bedømme...:) )

Skal tro om de som investerer i fast eiendom har lest sin Twain? For som han sa: "Land is such a good investment, they don't make it any more"...

LN-SSL
04-06-2006, 15:55
Originally posted by salmon-air


Hehe,

MD12 ligner mistenkelig på A380:wow:

Spørs bare om ikke designteamet til Airbus har gått gjennom søpla hos Mcdonald doglas dør de starter med sitt monsterfly?

Fin link det der:up:

Amerikanerne var tydeligvis tidlig ute med kabiner i to plan i hele flyets lengde.
Satt og surfet litt her, og kom innom dette fra Lockheed, en R6V Constitution....:)
(Men til forskjell fra det tråden hentyder her, så kom denne "kolossen" i luften) http://www.air-and-space.com/Lockheed%20R6V%20Constitution/Ground%20level%20m.jpg