PDA

View Full Version : Innspill til Jorden Rundt reise 2015

hanschristian
14-10-2014, 13:37
Jeg planlegger å ta min samboer med på en 4 måneders jorden rundt tur neste høst (sept-jan), og har såvidt kommet igang med en liste over destinasjoner vi ønsker å besøke.

Vi ser for oss å reise østover med stopp i følgende regioner:

- Karibien
- Sentral Amerika
- Stillehavet
- Sør-øst Asia
- Afrika

Det eneste som er rimelig satt er at vi skal jobbe desember måned på Sri Lanka som frivillige. Enten innen helsevesenet (lege) eller som noe annet spennende.

Vi har til og med satt opp en mini blogg som jeg tenkte å oppdatere gjennom hele planleggings- og gjennomføringsfasen (http://jordenrundt2015.svbtle.com) :)

Jeg vet at mange av dere har mye mer reiseerfaring enn meg, og vi hadde satt veldig stor pris på innspill til både destinasjoner og aktiviteter som er å anbefale i de ulike verdensdelene. Dykking, kiting og fjellturer er noe vi håper å få gjort mye av!

Forslag til flyruter er også satt stor pris på. Vi ser for oss å bevege oss mellom "rimelige" huber på RTW billett, og reise med lokale lavprisselskaper i de ulike stopp-regionene. Vi er begge Eurobonus medlemmer, 1 gull og 1 sølv.

Mvh
Hans Christian

Someone
14-10-2014, 21:33
Så var vel ikke det en jordenrundtreise, men forummedlem Seatbelt har jo noen trip reporter fra Asia og Australia i vinter som jeg mener bør kunne gi inspirasjon