View Full Version : Setevalg på Singapore Airlines
Jeg reiser OSL-CPH-SIN-SYD og tilbake i november (alle leggene er SAS/SAS codeshare med unntak av SIN-SYD, booket via eurobonus.no). Når jeg som EBG forsøker å reservere seter på mine sider får jeg kun adgang til dette på OSL-CPH og CPH-OSL. Er dette en feil eller får man rett og slett ikke lov til å reservere på leggene med Singapore Airlines (CPH-SIN, SIN-SYD, SYD-SIN og SIN-CPH).
Noen med erfaring? På forhånd takk!
Prøv å gå inn på weben til SQ med din ref og se. Tror SQ har Amadeus nå.. Hvis ikke be om SQ refen.. Jeg har tidligere gjort dette... Så rask som mulig, det fylles raskt opp der...
Jeg har prøvd tidligere, men prøver igjen!
Superhai
09-10-2014, 15:59
SQ bruker Amadeus (Altéa for innsjekk) men du må om du har booket som codeshare ha SQ sin referanse. Amadeus gir ut en referanse og PNR for bookingen, og en operational for operating carrier...
Takk, da kontakter jeg kundeservice og ber om denne.
Jeg fikk ordnet meg gode seter via kontakter på 3 av 4 flygninger fra/til Singapore som lå inne i reservasjonen tidligere, men når jeg går inn i reservasjonen nå, er det kun reservert sete på 1 av 4 flygninger fra/til Singapore. Det er jo egentlig litt krise at jeg som EBG kan ende opp med noen av de dårligste plassene på flyet som følge av dette.
Har noen vært borte i at de har blitt fratatt reserverte seter uten nærmere forklaring og uten å få tildelt nye seter på langdistanseflygninger 2+ dager før avreise?
Har du prøvd å gå direkte inn på SQ weben...jeg har ofte gjort det..
Jepp, det var der jeg oppdaget at jeg hadde blitt utsatt for landeveisrøveri. :(
Men ingen bra seter igjen. ?
I følge SAS har det sannsynligvis skjedd et flybytte som gjør at jeg mistet setene. Jeg får ikke valgt nye seter på Singapore sine sider. De blokkerer visst det meste.
Undrer på hvordan dette gikk ?
Jeg sendte en epost til gullmailen og ba de rydde opp. Svaret jeg fikk var en anbefaling om å møte opp tidlig på flyplassen ... Jeg ba de så ringe Singapore sitt kontor i København, noe jeg aldri fikk svar på. Enden på visa ble likevel at det åpnet seg noen flere seter på Singapore sine sider, slik at jeg i alle fall fikk reservert noe ålreit på turen ned. Jeg er spent på om jeg fortsatt kommer til å være menneske etter 1 +12 + 8 timer bakerst i bussen. Jeg skal forsøke å oppgradere med poeng eller penger, men har hørt at Singapore er restriktive, så ingen store forhåpninger. Dog ser jeg fram til å teste Star-loungene i Singapore og Sydney. Fortsettelse følger!
Chriscross
07-11-2014, 19:47
Ikke forvent noe av SQ lounge om du er i Y. De har egen Star Gold lounge for slike "snyltere"...
I Asia er ofte gulloungene dårligere enn businessloungene da selskapene er mer opptatt av hvor mye du har betalt for billetten og ikke hvor mye du har fløyet tidligere
Herlov. Fruen hadde flaks CPH SIN med SQ for to dager siden. Ledig treseter rett foran seg som hun raskt okkuperte . Og sov godt. Stor plass for en så liten som henne. Så ha et våkent øye like før "boarding completed". God tur..;)
Gold/Kris er ok i SIN på T3 ,, noe stusselig i T2. Du for vurdere hvor lang tid du har. Ev . Prøv begge. Husk at security er ved gaten. Kan ta litt tid.
Ikke forvent noe av SQ lounge om du er i Y. De har egen Star Gold lounge for slike "snyltere"...
Trøsten får være at de ikke behandler egne gullmedlemmer noe bedre enn andre Star Gold. Krisflyer-loungen i Sydney kan for øvrig anbefales på det varmeste! Turens lounge-høydepunkt. ;-) På Changi tok jeg turen over til T2 for Krisflyer Gold-loungen. Helt grei atmosfære og digge middagsretter og desserter. Minuset er blant annwt mangel på vinduer. Takk for tips, SQ777.
Krisflyer-loungen i Sydney kan for øvrig anbefales på det varmeste! Turens lounge-høydepunkt. ;-)
Hey hey hey, hva var galt med maten på Kastrup på lørdag? :colgate::colgate:
Husk også at hvis en kommer til SIN med SQ og skal videre med SilkAir får man ikke noe lounge i SIN . Selv om SilkAir er knyttet til SQ får man beskjed om at de ikke er i Star. Skjedde meg en gang til KUL.
Valgte SilkAir med vilje for å prøve dem... Neste gang valgte jeg SQ SIN KUL..^_^. Samme omvendt vei... Men der har jeg alltid brukt SQ . Forresten TG loungen i KUL er bedre en SQ sin.
Det er jo det samme som at Widerøe ikke er med i Star
Husk også at hvis en kommer til SIN med SQ og skal videre med SilkAir får man ikke noe lounge i SIN . Selv om SilkAir er knyttet til SQ får man beskjed om at de ikke er i Star. Skjedde meg en gang til KUL.
Valgte SilkAir med vilje for å prøve dem... Neste gang valgte jeg SQ SIN KUL..^_^. Samme omvendt vei... Men der har jeg alltid brukt SQ . Forresten TG loungen i KUL er bedre en SQ sin.
SIN er jo kanskje den flyplassen man har det bra selv uten lounge.....selvsagt kjekt og ha, men man har satt gullkortet ganske solid fast rævva hvis man sturer der uten loungetilgang
Uansett, mens vi er inne på SQ sin datterselskap SilkAir. Booket med dem i går, kunne velge sete i hele flyet (econony seksjonen) selv uten status. Fikk første raden og "bassinet" plass ombord i A319 uten status. Samt 30kg bagasje og 10kg for junior. Totalt 70kg for familen på SIN-LGK. Har vel sjeldent hatt mindre behov for status