Wingman
05-10-2014, 13:54
http://i977.photobucket.com/albums/ae256/stiangjervik/VirginAustralia_colour_zps6bd5406d.jpg (http://s977.photobucket.com/user/stiangjervik/media/VirginAustralia_colour_zps6bd5406d.jpg.html)
http://www.youtube.com/watch?v=-q2FmeHLnAs
Før flight:
Innsjekk gikk uten problemer, med dedikerte skranker for business og Platinum/Gold frequent fliers. Og med fasttrack security, var jeg i loungen under ti minutter etter at jeg først satte fot i terminalen.
http://i977.photobucket.com/albums/ae256/stiangjervik/VIRGIN-AUSTRALIA-LOUNGE-MACKAY-07-600x420_zpsd33cdc57.jpg (http://s977.photobucket.com/user/stiangjervik/media/VIRGIN-AUSTRALIA-LOUNGE-MACKAY-07-600x420_zpsd33cdc57.jpg.html)
Virgin Australia har egne lounger på de aller fleste store flyplasser i Australia, og det er jevnt over bra kvalitet på både interiør, mat og drikke.
http://i977.photobucket.com/albums/ae256/stiangjervik/Skjermbilde2014-10-05kl214256_zps22ec17c3.png (http://s977.photobucket.com/user/stiangjervik/media/Skjermbilde2014-10-05kl214256_zps22ec17c3.png.html)
Stort utvalg av drikke var kanskje det viktigste denne dagen, da det er viktig å holde seg godt hydrert i varme Queensland.
http://i977.photobucket.com/albums/ae256/stiangjervik/Coffee_zps862b80ff.jpg (http://s977.photobucket.com/user/stiangjervik/media/Coffee_zps862b80ff.jpg.html)
Virgin Australia skryter også på seg å ha topptrente baristaer i de største loungene, Brisbane intet unntak. Og øye for detaljer er noe de virkelig har. Fikk dessverre ikke tatt bilde av min egen kaffe, men dette illustrasjonsbildet stemmer ganske bra overens med hva som ble servert.
Lys og tiltalende lounge ellers, med gode muligheter for å jobbe, ta seg en dusj, eller bare slappe av.
VA336 BNE-MEL
B737-800
Reg:VH-VUZ
Avgang 13:55
Flytid 2h:04m
Sete 2D
http://i977.photobucket.com/albums/ae256/stiangjervik/map_zps9d2c643f.gif (http://s977.photobucket.com/user/stiangjervik/media/map_zps9d2c643f.gif.html)
I og med at VA har "egne" gater, er områdene godt brandet med selskapets logoer og farger, og det er også satt opp dedikerte boardingområder for premium pax.
Boarding startet ca 30 minuter før avgang, og passasjerer i business klasse og Platinum/Gold fikk som vanlig boarde aller først, etterfulgt av reisende med små barn, og deretter etter område i kabinen.
Det virker som passasjerene her er mer vandt til at boardingen er delt opp i puljer, og det var ingen som prøvde å snike seg frem eller boarde før det var deres tur.
Vel ombord i flyet ble jeg mottatt av en smilende og svært hyggelig kabinsjef, og vist direkte til setet. Ble tiltalt med etternavn under hele flyvningen. Bra!
Ombord på Virgins 737-800 er det åtte seter i business, og 168 seter i økonomi. Setene forran er av type recliner i en 2+2 config, ikke ulikt amerikansk domestic First. Nesten fullsatt i begge klasser.
http://i977.photobucket.com/albums/ae256/stiangjervik/IMG_7016_zpsa7cc4b94.jpg (http://s977.photobucket.com/user/stiangjervik/media/IMG_7016_zpsa7cc4b94.jpg.html)
Ble straks tilbudt preflight drink, og på denne flighten sto valget mellom appelsinjuice eller vann. Takket ja til litt juice, og med den gode benplassen kjente jeg at dette kom til å bli en behagelig tur.
Pushet på rute, og kapteinen opplyste om fine flyforhold og en flytid på rett over to timer. Perfekt.
Da servicen kom i gang ble jeg tilbudt en Samsung Galaxy Tab som underholdning, men det var ikke noe annet på denne en hva jeg ellers vill fått på min egne bærbare maskin. Virgin tilbyr ikke seatback underholdning på småflyene, men trådløs streaming, og i økonomi kan man bruke sin egen device gratis. Utvalget er mer enn godt nok, med både filmer og tv-serier.
Kabinsjefen var raskt ute og tok bestilling for mat og drikke, og på denne turen stod valget mellom antipasto eller sausage roll, og jeg ble anbefalt den siste. Fire forskellige viner var også på valglisten.
http://i977.photobucket.com/albums/ae256/stiangjervik/IMG_7017_zpsc2e8d02a.jpg (http://s977.photobucket.com/user/stiangjervik/media/IMG_7017_zpsc2e8d02a.jpg.html)
Gjorde et godt valg, for sidemannen så ikke like fornøyd ut med sine oliven og hummus.
Både vin og mat smakte overraskende bra, og vinglasset rakk aldri å bli mer enn halvtomt før det var nytt påfyll. Nydelig sorbet for å avslutte måltidet.
http://i977.photobucket.com/albums/ae256/stiangjervik/IMG_7018_zps5b308e8e.jpg (http://s977.photobucket.com/user/stiangjervik/media/IMG_7018_zps5b308e8e.jpg.html)
Etter middagen var det tid for kaffe avec, også her med rikelig påfyll av både kopp og glass.
http://i977.photobucket.com/albums/ae256/stiangjervik/FullSizeRender_zps19a124f4.jpg (http://s977.photobucket.com/user/stiangjervik/media/FullSizeRender_zps19a124f4.jpg.html)
Igjen kommer detaljene frem, med imprint i seteryggen.
Landet 20 minutter før oppsatt rutetid, og var kjapt ute og på vei hjem.
Konklusjon:
Har tidligere flyet transcon med VAs 737, og da var serviceopplegget mer omfattende, med duk på bordet, og tre-retters middag. Men for en to-timers flyvning som denne er opplegget svært bra. God mat og bra utvalg av drikke.
Pluss for hyggelig og svært oppmerksomt crew.
Jeg vil påstå at produktet absolutt er på høyde med Qantas, og når VA får nye seter på mid- og long-haul bør QF absolutt passe seg.
http://www.youtube.com/watch?v=-q2FmeHLnAs
Før flight:
Innsjekk gikk uten problemer, med dedikerte skranker for business og Platinum/Gold frequent fliers. Og med fasttrack security, var jeg i loungen under ti minutter etter at jeg først satte fot i terminalen.
http://i977.photobucket.com/albums/ae256/stiangjervik/VIRGIN-AUSTRALIA-LOUNGE-MACKAY-07-600x420_zpsd33cdc57.jpg (http://s977.photobucket.com/user/stiangjervik/media/VIRGIN-AUSTRALIA-LOUNGE-MACKAY-07-600x420_zpsd33cdc57.jpg.html)
Virgin Australia har egne lounger på de aller fleste store flyplasser i Australia, og det er jevnt over bra kvalitet på både interiør, mat og drikke.
http://i977.photobucket.com/albums/ae256/stiangjervik/Skjermbilde2014-10-05kl214256_zps22ec17c3.png (http://s977.photobucket.com/user/stiangjervik/media/Skjermbilde2014-10-05kl214256_zps22ec17c3.png.html)
Stort utvalg av drikke var kanskje det viktigste denne dagen, da det er viktig å holde seg godt hydrert i varme Queensland.
http://i977.photobucket.com/albums/ae256/stiangjervik/Coffee_zps862b80ff.jpg (http://s977.photobucket.com/user/stiangjervik/media/Coffee_zps862b80ff.jpg.html)
Virgin Australia skryter også på seg å ha topptrente baristaer i de største loungene, Brisbane intet unntak. Og øye for detaljer er noe de virkelig har. Fikk dessverre ikke tatt bilde av min egen kaffe, men dette illustrasjonsbildet stemmer ganske bra overens med hva som ble servert.
Lys og tiltalende lounge ellers, med gode muligheter for å jobbe, ta seg en dusj, eller bare slappe av.
VA336 BNE-MEL
B737-800
Reg:VH-VUZ
Avgang 13:55
Flytid 2h:04m
Sete 2D
http://i977.photobucket.com/albums/ae256/stiangjervik/map_zps9d2c643f.gif (http://s977.photobucket.com/user/stiangjervik/media/map_zps9d2c643f.gif.html)
I og med at VA har "egne" gater, er områdene godt brandet med selskapets logoer og farger, og det er også satt opp dedikerte boardingområder for premium pax.
Boarding startet ca 30 minuter før avgang, og passasjerer i business klasse og Platinum/Gold fikk som vanlig boarde aller først, etterfulgt av reisende med små barn, og deretter etter område i kabinen.
Det virker som passasjerene her er mer vandt til at boardingen er delt opp i puljer, og det var ingen som prøvde å snike seg frem eller boarde før det var deres tur.
Vel ombord i flyet ble jeg mottatt av en smilende og svært hyggelig kabinsjef, og vist direkte til setet. Ble tiltalt med etternavn under hele flyvningen. Bra!
Ombord på Virgins 737-800 er det åtte seter i business, og 168 seter i økonomi. Setene forran er av type recliner i en 2+2 config, ikke ulikt amerikansk domestic First. Nesten fullsatt i begge klasser.
http://i977.photobucket.com/albums/ae256/stiangjervik/IMG_7016_zpsa7cc4b94.jpg (http://s977.photobucket.com/user/stiangjervik/media/IMG_7016_zpsa7cc4b94.jpg.html)
Ble straks tilbudt preflight drink, og på denne flighten sto valget mellom appelsinjuice eller vann. Takket ja til litt juice, og med den gode benplassen kjente jeg at dette kom til å bli en behagelig tur.
Pushet på rute, og kapteinen opplyste om fine flyforhold og en flytid på rett over to timer. Perfekt.
Da servicen kom i gang ble jeg tilbudt en Samsung Galaxy Tab som underholdning, men det var ikke noe annet på denne en hva jeg ellers vill fått på min egne bærbare maskin. Virgin tilbyr ikke seatback underholdning på småflyene, men trådløs streaming, og i økonomi kan man bruke sin egen device gratis. Utvalget er mer enn godt nok, med både filmer og tv-serier.
Kabinsjefen var raskt ute og tok bestilling for mat og drikke, og på denne turen stod valget mellom antipasto eller sausage roll, og jeg ble anbefalt den siste. Fire forskellige viner var også på valglisten.
http://i977.photobucket.com/albums/ae256/stiangjervik/IMG_7017_zpsc2e8d02a.jpg (http://s977.photobucket.com/user/stiangjervik/media/IMG_7017_zpsc2e8d02a.jpg.html)
Gjorde et godt valg, for sidemannen så ikke like fornøyd ut med sine oliven og hummus.
Både vin og mat smakte overraskende bra, og vinglasset rakk aldri å bli mer enn halvtomt før det var nytt påfyll. Nydelig sorbet for å avslutte måltidet.
http://i977.photobucket.com/albums/ae256/stiangjervik/IMG_7018_zps5b308e8e.jpg (http://s977.photobucket.com/user/stiangjervik/media/IMG_7018_zps5b308e8e.jpg.html)
Etter middagen var det tid for kaffe avec, også her med rikelig påfyll av både kopp og glass.
http://i977.photobucket.com/albums/ae256/stiangjervik/FullSizeRender_zps19a124f4.jpg (http://s977.photobucket.com/user/stiangjervik/media/FullSizeRender_zps19a124f4.jpg.html)
Igjen kommer detaljene frem, med imprint i seteryggen.
Landet 20 minutter før oppsatt rutetid, og var kjapt ute og på vei hjem.
Konklusjon:
Har tidligere flyet transcon med VAs 737, og da var serviceopplegget mer omfattende, med duk på bordet, og tre-retters middag. Men for en to-timers flyvning som denne er opplegget svært bra. God mat og bra utvalg av drikke.
Pluss for hyggelig og svært oppmerksomt crew.
Jeg vil påstå at produktet absolutt er på høyde med Qantas, og når VA får nye seter på mid- og long-haul bør QF absolutt passe seg.