krølle
27-09-2014, 14:07
Tenkte jeg skulle skrive en liten t/r om min siste tur med LOT fra WAW-CPH.
Men før jeg begynner så vil jeg ta et tilbakeblikk til min 1ste tur med LOT.
Det må ha vært engang på midten av '80 tallet hvor en gjeng fant ut at vi
skulle ta en tur til WAW.
Visum ble fikset og en tidlig morgen i Desember satte vi avgårde med SK
til CPH. Siden LOT ikke skulle gå før rundt kl 17, fant vi ut at en tur til
Lurblæseren på Strøget kunne være en god oppladning, litt Dansk
sild og snaps er ikke å forakte.
Vel etter noen silder og snapser så drog vi tilbake til Lufthavnen for,
som en sa det, etpar Blue Manhattan's før vi forlater siviliasjonen.
Vel LOT vartet opp med en 7 timers forsinkelse, dessverre, for det
ble vel drøyt med inntaket, så når flyet forlot CPH så var der en stakkar
som stod igjen...
Nuvel, natt blir morgen og alt det der, og med solen kom morgen LOT'en
og man gikk til gaten med friskt mot. Der stod en liten søt jager som jeg
forøvrig kun har fått flydd denne ene gangen, nemlig denne;
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/kjeller4_zpscde8798e.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/kjeller4_zpscde8798e.jpg.html)
Man ankom da WAW og ble gjenforent med reisefølge, og om aftenen
skulle en bedre Polsk kulinarisk opplevelse inntaes på den kulturelle?
høyborgen, nemlig kulturpalaset.
Restaurangen var mørk, dukene tunge, og serveringen fraværende.
Etter å ha prøvd å fange de ansattes oppmerksomhet ble det en tur på
kjøkkenet uten hell. Da var det en som tok opp en Norsk 100 lapp og la
midt på bordet, da skal jeg si der ble fart på sakene, hundringsen forsvant
og vips så var betjeningen klar. Det var verdt investeringen, idag synes jeg
det er litt trist å se fasaden, men fortsatt er det pengene som rår.
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/DSC_0058_zps11e4aa9f.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/DSC_0058_zps11e4aa9f.jpg.html)
Nuvel, tilbake til nutid om min lille tur WAW-CPH i en klasse som for
mange her inne fremstår som en fangeleir, nemlig m-klasse.
LOT har blitt litt sånn Lufthansa Light, de har fugl i ræva, de har
blokkert nabosete for fiffen, og de har egen bil for de utvalgte, denne;
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/DSC_0070_zpsb3726c63.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/DSC_0070_zpsb3726c63.jpg.html)
LO461 skulle ta meg nordover, og det var en kjendis fra Norge jeg
fløy med, nemlig Espen Lie, eller som der stod på siden, SP-LIE.
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/DSC_0066_zps27a2efe6.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/DSC_0066_zps27a2efe6.jpg.html)
Belegget var smått og stort, 0% i fiffeklassen og 97% i fangeleiren.
Forøvrig synes jeg ikke de trenger reklamere med hvor gammelt
flyet er, sååå glad er jeg ikke i å fly;
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/DSC_0073_zps6ebece3f.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/DSC_0073_zps6ebece3f.jpg.html)
Ellers, så var det litt koselig å sette seg, fikk litt sånn god
følelse av å være hjemme når jeg så dette, minner meg om de
som skal frakte meg fra CPH og hjem;
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/DSC_0076_zps56eeb833.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/DSC_0076_zps56eeb833.jpg.html)
Ellers kunne jeg med glede konstatere at fangene skulle bli traktert
med snacks and drinks i henhold til deres fagblad, så da så man
lysere på tilværelsen.
LOT har et sofistikert system for in-flight service på denne 1:10
lange turen, først kom de rundt med drikke, så kom de rundt med
en tralle med salgsvarer og til slutt kom de rundt med snacksen.
Nesten som ishockey, 3 runder, men heldigvis ikke til sudden death.
Jeg tok for meg av 1ste og 3de bevertningen, og da så fangsten min
slik ut;
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/DSC_0085_zps0d31df68.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/DSC_0085_zps0d31df68.jpg.html)
Vel en kort tur ble enda kortere og et syn som alltid gleder meg
dukket opp, nemlig;
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/DSC_0090_zps538622c5.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/DSC_0090_zps538622c5.jpg.html)
Da vet jeg at der ikke er lenge igjen til vi er vel fortøyd i CPH og nok
en tur er halveis til endes, men først skulle denne bygen passeres.
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/DSC_0091_zps2870d244.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/DSC_0091_zps2870d244.jpg.html)
Og vips, der var vi fremme, takk for turen og vel blåst
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/roslashyk_zps6f3af508.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/roslashyk_zps6f3af508.jpg.html)
Men før jeg begynner så vil jeg ta et tilbakeblikk til min 1ste tur med LOT.
Det må ha vært engang på midten av '80 tallet hvor en gjeng fant ut at vi
skulle ta en tur til WAW.
Visum ble fikset og en tidlig morgen i Desember satte vi avgårde med SK
til CPH. Siden LOT ikke skulle gå før rundt kl 17, fant vi ut at en tur til
Lurblæseren på Strøget kunne være en god oppladning, litt Dansk
sild og snaps er ikke å forakte.
Vel etter noen silder og snapser så drog vi tilbake til Lufthavnen for,
som en sa det, etpar Blue Manhattan's før vi forlater siviliasjonen.
Vel LOT vartet opp med en 7 timers forsinkelse, dessverre, for det
ble vel drøyt med inntaket, så når flyet forlot CPH så var der en stakkar
som stod igjen...
Nuvel, natt blir morgen og alt det der, og med solen kom morgen LOT'en
og man gikk til gaten med friskt mot. Der stod en liten søt jager som jeg
forøvrig kun har fått flydd denne ene gangen, nemlig denne;
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/kjeller4_zpscde8798e.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/kjeller4_zpscde8798e.jpg.html)
Man ankom da WAW og ble gjenforent med reisefølge, og om aftenen
skulle en bedre Polsk kulinarisk opplevelse inntaes på den kulturelle?
høyborgen, nemlig kulturpalaset.
Restaurangen var mørk, dukene tunge, og serveringen fraværende.
Etter å ha prøvd å fange de ansattes oppmerksomhet ble det en tur på
kjøkkenet uten hell. Da var det en som tok opp en Norsk 100 lapp og la
midt på bordet, da skal jeg si der ble fart på sakene, hundringsen forsvant
og vips så var betjeningen klar. Det var verdt investeringen, idag synes jeg
det er litt trist å se fasaden, men fortsatt er det pengene som rår.
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/DSC_0058_zps11e4aa9f.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/DSC_0058_zps11e4aa9f.jpg.html)
Nuvel, tilbake til nutid om min lille tur WAW-CPH i en klasse som for
mange her inne fremstår som en fangeleir, nemlig m-klasse.
LOT har blitt litt sånn Lufthansa Light, de har fugl i ræva, de har
blokkert nabosete for fiffen, og de har egen bil for de utvalgte, denne;
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/DSC_0070_zpsb3726c63.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/DSC_0070_zpsb3726c63.jpg.html)
LO461 skulle ta meg nordover, og det var en kjendis fra Norge jeg
fløy med, nemlig Espen Lie, eller som der stod på siden, SP-LIE.
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/DSC_0066_zps27a2efe6.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/DSC_0066_zps27a2efe6.jpg.html)
Belegget var smått og stort, 0% i fiffeklassen og 97% i fangeleiren.
Forøvrig synes jeg ikke de trenger reklamere med hvor gammelt
flyet er, sååå glad er jeg ikke i å fly;
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/DSC_0073_zps6ebece3f.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/DSC_0073_zps6ebece3f.jpg.html)
Ellers, så var det litt koselig å sette seg, fikk litt sånn god
følelse av å være hjemme når jeg så dette, minner meg om de
som skal frakte meg fra CPH og hjem;
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/DSC_0076_zps56eeb833.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/DSC_0076_zps56eeb833.jpg.html)
Ellers kunne jeg med glede konstatere at fangene skulle bli traktert
med snacks and drinks i henhold til deres fagblad, så da så man
lysere på tilværelsen.
LOT har et sofistikert system for in-flight service på denne 1:10
lange turen, først kom de rundt med drikke, så kom de rundt med
en tralle med salgsvarer og til slutt kom de rundt med snacksen.
Nesten som ishockey, 3 runder, men heldigvis ikke til sudden death.
Jeg tok for meg av 1ste og 3de bevertningen, og da så fangsten min
slik ut;
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/DSC_0085_zps0d31df68.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/DSC_0085_zps0d31df68.jpg.html)
Vel en kort tur ble enda kortere og et syn som alltid gleder meg
dukket opp, nemlig;
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/DSC_0090_zps538622c5.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/DSC_0090_zps538622c5.jpg.html)
Da vet jeg at der ikke er lenge igjen til vi er vel fortøyd i CPH og nok
en tur er halveis til endes, men først skulle denne bygen passeres.
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/DSC_0091_zps2870d244.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/DSC_0091_zps2870d244.jpg.html)
Og vips, der var vi fremme, takk for turen og vel blåst
http://i1082.photobucket.com/albums/j369/einargun/roslashyk_zps6f3af508.jpg (http://s1082.photobucket.com/user/einargun/media/roslashyk_zps6f3af508.jpg.html)