Log in

View Full Version : BA oppgraderer 18 747


Someone
04-09-2014, 16:06
Ser ut som BA planer mo og oppgradere 18 747-400 slik at produktet bedre matcher A380 og 787

http://www.businesstraveller.com/news/100828/british-airways-to-refresh-18-b747s
British Airways has announced it will refresh 18 of its Boeing 747 aircraft in the next year.

Discus
04-09-2014, 17:26
En lit mindre oppussing enn 777ene med andre ord (omtrwnt som de har gjort på 767en). Greit med oppgradert IFE hvertfall, for det de har på 747en begynner å dra på åra. Ikke overraskende for det tar jo litt tid å fase ut noen-og-50 747er (eller hvor mange det er nå).

Fnate
05-09-2014, 14:49
Ser ut som BA planer mo og oppgradere 18 747-400 slik at produktet bedre matcher A380 og 787

http://www.businesstraveller.com/news/100828/british-airways-to-refresh-18-b747s

Fin-fint!

Jeg digger 747 og unngår 380'ene deres så langt det går. Langt nok til at jeg akkurat har booket meg via betydelige omveier for å slippe 380.

Får jeg den nye IFE'en sammen med at flestepartene av interiørdelene begynner å sitte fast uten lim og gaffatape så ville det vært helt gull

ErlA
05-09-2014, 14:51
Fin-fint!

Jeg digger 747 og unngår 380'ene deres så langt det går. Langt nok til at jeg akkurat har booket meg via betydelige omveier for å slippe 380.

Får jeg den nye IFE'en sammen med at flestepartene av interiørdelene begynner å sitte fast uten lim og gaffatape så ville det vært helt gull

Hva er galt med 380en? ( for oss som ikke flyr disse daglig :p)

Fnate
05-09-2014, 15:11
Hva er galt med 380en? ( for oss som ikke flyr disse daglig :p)

Vel i First er den fenomenal, men det har jeg jo som regel ikke råd til. Business styrer jeg derimot langt unna.

- Businesskabinen er bombenhose-stor. Er litt som å ligge i gymsal.
- Den er veldig lys. Det føles som flombelysning helt til de slår av
- Crewet har fortsatt ikke helt kontroll så det er mye bråk og tar fryktelig lang tid med servicen.
- Dividerskjermen må ned under take off og landing og, avhengig av crew, veldig lenge før landing. Så man har opptil en time der man kleint stirrer ukjente midt i trynet.

Så reiser du i Club så styr for all del unna. Jeg har rett og slett sluttet å fly til LAX og HKG på grunn av den balja. Nå er det heller SFO eller TYO/BKK

WF-380
05-09-2014, 15:36
- Dividerskjermen må ned under take off og landing og, avhengig av crew, veldig lenge før landing. Så man har opptil en time der man kleint stirrer ukjente midt i trynet.

Men er det ikke sånn på 747 også?

Discus
05-09-2014, 15:41
Men er det ikke sånn på 747 også?

Vedr skjermen på 777/747, kun nede ifbm safetydemo.

petter380
07-09-2014, 23:27
Fin-fint!



Jeg digger 747 og unngår 380'ene deres så langt det går. Langt nok til at jeg akkurat har booket meg via betydelige omveier for å slippe 380.



Får jeg den nye IFE'en sammen med at flestepartene av interiørdelene begynner å sitte fast uten lim og gaffatape så ville det vært helt gull


LoL, det sies at eldre ikke liker endring. Kanskje derfor du holder deg til eldgamle skrog som B744? ;) A380 er og blir fremtiden :D

Fnate
07-09-2014, 23:50
LoL, det sies at eldre ikke liker endring. Kanskje derfor du holder deg til eldgamle skrog som B744? ;) A380 er og blir fremtiden :D

Ha ha ha. Kongebra!!!

Du har så klart rett. All utvikling er til det bedre. Særlig i luftfarten, der vi nå slipper å sitte og lure på hvor vi skal plassere bena i en 738 med bare 169 seter. Vi slipper møte opp sultne på flytur, og med A380 kan vi mimre tilbake til barndommens fotballcup da vi sov i gymsal. ;)

Martin
08-09-2014, 00:00
Jeg har ikke prøvd BA sine 380'ere, men jeg har også fortsatt troa på sete 62K på upper deck på en 747 fremfor sovesalen på de franske storbussene. Og jeg er ikke så veldig gammel.

Discus
27-07-2015, 13:43
Det ser ut som det blir mer enn en IFE- og setetrekk-endring, og at de setter inn ytterligere 16 CW-seter (totalt 86 på skuta). Dvs. Y+-kabinen blir flyttet noe leger bak og det ryker ut noen eco-seter. Dvs. det blir kun economy i bakerste seksjon av flyet. Primærmarkedet blir US-eastcoast.

Ulempen er at Y+ blir "nedgradert" ifht. at enkeltsetene ved exit forsvinner. Heller ikke flere toaletter i CW. Fordelen er vel at det blir større mulighet for OpUp og kanskje salg i lavsesongen.

Kilde: http://www.thebasource.com/seatmaps/b747-400/14f86j30w145y.html

Someone
27-07-2015, 14:23
Blir dette en ny konfigurasjon? Dvs en slags high-high J

275 seter i en 744 tyder også på at de her går for yield og ikke CASM. Dog er endel av ANA sine langdistansemaskiner kanskje enda mer ekstreme

Discus
27-07-2015, 14:27
Blir dette en ny konfigurasjon? Dvs en slags high-high J
Ja, blir en super-high, de andre typene (dagens) har hhv 70 og 52. A380 har 96 så de nærmer seg den.