PDA

View Full Version : Trafikktall Norwegian August 2014


Someone
04-09-2014, 13:55
Veksten og passasjerer og RPK er som tidligere, og det litt positive er at yielden nå faller litt mindre enn tidligere, så spørs det hvordan en yield på 45 øre slår ut på resultatet

http://www.hegnar.no/bors/artikkel516531.ece
Norwegian Air Shuttle fraktet 2.344.253 passasjerer i august 2014, 19 prosent flere enn i samme måned i fjor.

Den totale passasjertrafikken (RPK) økte med 44 prosent, mens den totale kapasiteten (ASK) økte med 37 prosent.

Kabinfaktoren steg dermed hele 4,4 prosentpoeng til 79,2 prosent.

LN-KGL
04-09-2014, 14:51
Burde egentlig være unødvendig Hegnar å gjøre slike feil eller? Kabinfaktoren øket fra 79,2% i august 2013 til 83,6% i august i år - altså en økning på 4,4 %-poeng fra i fjor til i år. Ellers kan vi se at 12 måneders rullende kabinfaktor er 80,1%, noe som vi må tilbake til juni i 2008 for å finne like høye tall.

FlightDeck
04-09-2014, 14:58
Men hvor mye av yieldfallet kan forklares med lengre flyturer? Det må vel være en del.

Her er selve trafikkrapporten:
http://www.mynewsdesk.com/uk/norwegian/documents/traffic-figures-august-2014-38564

LN-MOW
04-09-2014, 15:16
Men hvor mye av yieldfallet kan forklares med lengre flyturer? Det må vel være en del.


Flåten er fortsatt liten, så virkningen er begrenset.

Spacetime
04-09-2014, 16:47
Burde egentlig være unødvendig Hegnar å gjøre slike feil eller? Kabinfaktoren øket fra 79,2% i august 2013 til 83,6% i august i år - altså en økning på 4,4 %-poeng fra i fjor til i år. Ellers kan vi se at 12 måneders rullende kabinfaktor er 80,1%, noe som vi må tilbake til juni i 2008 for å finne like høye tall.

Jeg sent email til denne Odd Steinar Parr i morges, men han gidder tydeligvis ikke å rette opp.

BU662
04-09-2014, 23:11
Burde egentlig være unødvendig Hegnar å gjøre slike feil eller? Kabinfaktoren øket fra 79,2% i august 2013 til 83,6% i august i år - altså en økning på 4,4 %-poeng fra i fjor til i år. Ellers kan vi se at 12 måneders rullende kabinfaktor er 80,1%, noe som vi må tilbake til juni i 2008 for å finne like høye tall.

Naja, denne loadfactor er dyrt innkjöpt, fordi Yield og RASK forsatt faller.

Regner man (RASK-CASK)*ASK for AUG14, sa har DY tapt ca. 141 Mio NOK. Pa toppen kommer ca 260 Mio NOK Ancillary Revenues.

Dette illustrerer hvor avhengig DY har blitt av sine gebyrer... Faller RASK med ytterligere 2 öre, sa gar regnstykke snart ikke lengre opp...

lerik
06-09-2014, 16:18
August var jo strålende, RASK falt kun med 2%. Dette er jo oppveid av 14% lenger snitt flylengde.

Overraskende at August ble såpass mye bedre grunnet rutene i sentral europa med ferie i august.