oskarflekkefjord
02-09-2014, 21:22
Hei! Velkommen til den første tripreporten min her. Dette er vel en oppvarming og en test i forkant av hva som venter om en måned, MD-11! Da blir det selvfølgelig mer fokus på ombordopplevelsen men nå blir det heller en god del bilder samt noe tekst. Da dette er min første rapport setter jeg pris på konstruktiv kritikk.
28. august 2014: 13:40, 17:10, 20:45
KLM Royal Dutch Airlines, Alitalia C.A.I
KL1146 Oslo (OSL) - Amsterdam (AMS), KL1607 Amsterdam (AMS) - Roma (FCO), AZ1389 Roma (FCO) - Genova (GOA)
Economy Comfort, Economy Comfort, Economy
Boeing 737-700, Boeing 737-800, Airbus A321-100
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/map_zps4ed2f21d.gif (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/map_zps4ed2f21d.gif.html)
Heiv meg i en taxi og dro rett fra jobb til Gardermoen. Der fikk jeg kjøpt meg tilgang til OSL loungen og etter ett par glass vin og en matbit var allerede to timer gått! Tiden går fort når man har det gøy.^_^
Et par maskiner:
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/01-DSC_0120-001_zps765eccfa.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/01-DSC_0120-001_zps765eccfa.jpg.html)
OH-LKR – Embraer 190LR – levert til Finnair 19. mai 2011
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/02-DSC_0125-001_zps69cfa419.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/02-DSC_0125-001_zps69cfa419.jpg.html)
TF-FIY – Boeing 757-200 – levert i 2007
Boarding via gate 41 tipåhalvto. Hadde blitt oppgradert til Economy Comfort som gir bedre benplass og er lenger fremme i flyet. Helt greit det da.;) Serveringen bestod som vanlig hos KLM av søt/salt snacks og valgfri drikke. Vi landet i AMS etter rute og her hadd ejeg en conncetion på en time og 45 minutter. Satte meg derfor ned på det første og beste stedet, en sjokoladekafe. :p
Tiden gikk fort og det var på tide å gå til gaten. Hadde blitt oppgradert på den neste flighten også og nå fikk jeg en treseter helt for meg selv. Perfekt!
To blå:
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/04-DSC_0144-001_zpsa321cd86.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/04-DSC_0144-001_zpsa321cd86.jpg.html)
PH-BFC – Boeing 747-406. Levert i 1989, vært hos KLM siden.
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/05-DSC_0151-001_zps50527d83.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/05-DSC_0151-001_zps50527d83.jpg.html)
PH-BGE – Boeing 737-7K2. Levert til KLM i 2008.
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/03-DSC_0134-001_zpsdf4f1b63.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/03-DSC_0134-001_zpsdf4f1b63.jpg.html)
PZ-TCP – Airbus A340-311. Første flight 18. Mars 1994. A340 nr. 49. Hos AirFrance frem til 2009.
I bakgrunnen skimtes også Amy Johnson, en av de siste MD-11'ene hos KLM. Når dette bildet ble tatt hadde hun to rundturer over Atlanteren igjen.
PH-KCA – McDonnell Douglas 11-P. Første flight 11. mars 1993. Siste flight 31. august 2014. Vært hos KLM hele livet sitt.
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/06-DSC_0154-001_zps963fcd5c.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/06-DSC_0154-001_zps963fcd5c.jpg.html)
Cargoavdelingen på Schiphol.
Fin flyvning over Alpene, Genevè og Italia. Fikk servert en sandwich og det er ikke første gang denne er god. Smaker godt og er ikke tørt. Bra produkt, KLM!
Vi kom frem til Roma ved solnedgangen. Krydde av Alitalia maskiner over alt. Her er en av Airbusene deres i sola.
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/07-DSC_0179-001_zps3a822ff5.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/07-DSC_0179-001_zps3a822ff5.jpg.html)
Alitalia flighten var helt grei, kort flyvning på en time. Italienerne er fryktelig dårlige i engelsk og det blir ikke bedre over et skurrete høytaleranlegg. Nuvel, uproblemmatisk. ^_^
Slenger også ved noen bilder fra Genova og Olbia.
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/08-DSC_0342-001_zps1f903a81.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/08-DSC_0342-001_zps1f903a81.jpg.html)
EI-IMC – Airbus A319-112. Første flight i september 2003.
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/10-DSC_0411-001_zpsbe048f23.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/10-DSC_0411-001_zpsbe048f23.jpg.html)
N800KS – Privateid Boeing 737-700. Levert i år 2000.
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/12-DSC_0775-001_zpsa08d4f0a.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/12-DSC_0775-001_zpsa08d4f0a.jpg.html)
HB-IPV – Airbus A319. Vært hos Swiss i 18 år.
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/13-DSC_0780-001_zpsf59c7f8f.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/13-DSC_0780-001_zpsf59c7f8f.jpg.html)
I-SMEL – MD-82. Første flight i 1984, er 30 år gammel.
Håper dette falt i smak. Neste del kommer om etterhvert. :fly
28. august 2014: 13:40, 17:10, 20:45
KLM Royal Dutch Airlines, Alitalia C.A.I
KL1146 Oslo (OSL) - Amsterdam (AMS), KL1607 Amsterdam (AMS) - Roma (FCO), AZ1389 Roma (FCO) - Genova (GOA)
Economy Comfort, Economy Comfort, Economy
Boeing 737-700, Boeing 737-800, Airbus A321-100
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/map_zps4ed2f21d.gif (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/map_zps4ed2f21d.gif.html)
Heiv meg i en taxi og dro rett fra jobb til Gardermoen. Der fikk jeg kjøpt meg tilgang til OSL loungen og etter ett par glass vin og en matbit var allerede to timer gått! Tiden går fort når man har det gøy.^_^
Et par maskiner:
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/01-DSC_0120-001_zps765eccfa.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/01-DSC_0120-001_zps765eccfa.jpg.html)
OH-LKR – Embraer 190LR – levert til Finnair 19. mai 2011
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/02-DSC_0125-001_zps69cfa419.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/02-DSC_0125-001_zps69cfa419.jpg.html)
TF-FIY – Boeing 757-200 – levert i 2007
Boarding via gate 41 tipåhalvto. Hadde blitt oppgradert til Economy Comfort som gir bedre benplass og er lenger fremme i flyet. Helt greit det da.;) Serveringen bestod som vanlig hos KLM av søt/salt snacks og valgfri drikke. Vi landet i AMS etter rute og her hadd ejeg en conncetion på en time og 45 minutter. Satte meg derfor ned på det første og beste stedet, en sjokoladekafe. :p
Tiden gikk fort og det var på tide å gå til gaten. Hadde blitt oppgradert på den neste flighten også og nå fikk jeg en treseter helt for meg selv. Perfekt!
To blå:
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/04-DSC_0144-001_zpsa321cd86.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/04-DSC_0144-001_zpsa321cd86.jpg.html)
PH-BFC – Boeing 747-406. Levert i 1989, vært hos KLM siden.
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/05-DSC_0151-001_zps50527d83.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/05-DSC_0151-001_zps50527d83.jpg.html)
PH-BGE – Boeing 737-7K2. Levert til KLM i 2008.
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/03-DSC_0134-001_zpsdf4f1b63.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/03-DSC_0134-001_zpsdf4f1b63.jpg.html)
PZ-TCP – Airbus A340-311. Første flight 18. Mars 1994. A340 nr. 49. Hos AirFrance frem til 2009.
I bakgrunnen skimtes også Amy Johnson, en av de siste MD-11'ene hos KLM. Når dette bildet ble tatt hadde hun to rundturer over Atlanteren igjen.
PH-KCA – McDonnell Douglas 11-P. Første flight 11. mars 1993. Siste flight 31. august 2014. Vært hos KLM hele livet sitt.
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/06-DSC_0154-001_zps963fcd5c.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/06-DSC_0154-001_zps963fcd5c.jpg.html)
Cargoavdelingen på Schiphol.
Fin flyvning over Alpene, Genevè og Italia. Fikk servert en sandwich og det er ikke første gang denne er god. Smaker godt og er ikke tørt. Bra produkt, KLM!
Vi kom frem til Roma ved solnedgangen. Krydde av Alitalia maskiner over alt. Her er en av Airbusene deres i sola.
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/07-DSC_0179-001_zps3a822ff5.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/07-DSC_0179-001_zps3a822ff5.jpg.html)
Alitalia flighten var helt grei, kort flyvning på en time. Italienerne er fryktelig dårlige i engelsk og det blir ikke bedre over et skurrete høytaleranlegg. Nuvel, uproblemmatisk. ^_^
Slenger også ved noen bilder fra Genova og Olbia.
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/08-DSC_0342-001_zps1f903a81.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/08-DSC_0342-001_zps1f903a81.jpg.html)
EI-IMC – Airbus A319-112. Første flight i september 2003.
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/10-DSC_0411-001_zpsbe048f23.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/10-DSC_0411-001_zpsbe048f23.jpg.html)
N800KS – Privateid Boeing 737-700. Levert i år 2000.
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/12-DSC_0775-001_zpsa08d4f0a.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/12-DSC_0775-001_zpsa08d4f0a.jpg.html)
HB-IPV – Airbus A319. Vært hos Swiss i 18 år.
http://i1199.photobucket.com/albums/aa466/OskarO95/13-DSC_0780-001_zpsf59c7f8f.jpg (http://s1199.photobucket.com/user/OskarO95/media/13-DSC_0780-001_zpsf59c7f8f.jpg.html)
I-SMEL – MD-82. Første flight i 1984, er 30 år gammel.
Håper dette falt i smak. Neste del kommer om etterhvert. :fly