View Full Version : Flytype og ruter?
Mine spørsmål går i samme sjanger som (Værnes-Mallorca)
1)SAS hadde en rute til Gøteborg fra Stavanger,som ble fløyet med F27.Noen som vet årstall og om dette var Eurolink.
2)Reiste til Mallorca,påsken 1984-85.Vet vi reiste med en Caravelle,men selskap er meg ukjent.Erindrer og har en formening om at det kansje kunne være Air France som fløy,kan det stemme???
2/ Var nok Sterling
Etter samtaler med min kjære papps...som den gang brakte oss ut til Sola,er hans mening at flyet var hvitt og det var en Caravelle.
Tenker jo dit hen at kansje Air France ble brukt som innleigt flyselskap av reiseoperatøren.
Men for all del,her er det mulig jeg feiler....
Da var det sikkert Transwede
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Transwede_Caravelle_LN-BSE.jpg
Var nok disse ja.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/51/Transwede_Caravelle_LN-BSE.jpg
raider66
28-08-2014, 12:26
Jeg mener det var Busy Bee som først fløy F-27 SVG-GOT for SAS, før derre evt. ble overført til EuroLink.
Beste hilsen Espen
Jeg mener det var Busy Bee som først fløy F-27 SVG-GOT for SAS, før derre evt. ble overført til EuroLink.
Beste hilsen Espen
Det er jeg ikke enig i. Jeg jobbet på Sola da denne startet (1985?) og er 100% sikker på at SAS fløy den selv med egne F.27-600.
BS fløy vel bare CPH for SAS fra Sola.
Og ble ikke begrepet Eurolink innført med F50?
raider66
28-08-2014, 21:47
Det er jeg ikke enig i. Jeg jobbet på Sola da denne startet (1985?) og er 100% sikker på at SAS fløy den selv med egne F.27-600.
BS fløy vel bare CPH for SAS fra Sola.
Og ble ikke begrepet Eurolink innført med F50?
Det skal jeg ikke diskutere, for jeg er ikke sikker på hvem som opererte denne ruten. Men jeg er 100% sikker på at EuroLink-begrepet ble innført med F-27. Det stod SAS i halen på Friendship'ene, men EuroLink foran passasjerdøra. SAS opererte for øvrig 9 stk F-27, hvorav 8 -600 og en enslig -200 (LN-RNX) i divisjonen som først het COD - Commuter Operations Department og som deretter ble Scandinavian Commuter.
Beste hilsen Espen
... i divisjonen som først het COD - Commuter Operations Department ...
.. eller 'Cancelled Or Delayed' som vi pleide å kalle dem .... ;)