View Full Version : Ta med famile i SAS innenrikslounge
I følge http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Medlemsnivaer/ kan Eurobonus Sølv medlemmer ta med seg inntil 4 familemedlemmer på lounge om sommeren (tom 31. august), men for innenriksloungen er det følgende forbehold "NB! SAS Lounge innland er ubemannet, her er det kun mulig å ha med 1 en gjest."
Jeg skal reise neste helg med tre barn og har 4 timer innenrikstransitt på OSL. (Ungene vil hver for seg kvalifisere til sølvstatus i løpet av den reisen.) Kan jeg gå inn og ut av loungen tre ganger for å få inn alle tre?
En annen ting: selv om jeg kvalifiserte til sølvstatus for en måneds tid siden har jeg ikke fått nytt kort ennå (men statusen er oppdatert i appen og på nett). Kommer jeg inn med EBB-kortet?
KristianSk
24-08-2014, 19:44
I følge http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Medlemsnivaer/ kan Eurobonus Sølv medlemmer ta med seg inntil 4 familemedlemmer på lounge om sommeren (tom 31. august), men for innenriksloungen er det følgende forbehold "NB! SAS Lounge innland er ubemannet, her er det kun mulig å ha med 1 en gjest."
Jeg skal reise neste helg med tre barn og har 4 timer innenrikstransitt på OSL. (Ungene vil hver for seg kvalifisere til sølvstatus i løpet av den reisen.) Kan jeg gå inn og ut av loungen tre ganger for å få inn alle tre?
En annen ting: selv om jeg kvalifiserte til sølvstatus for en måneds tid siden har jeg ikke fått nytt kort ennå (men statusen er oppdatert i appen og på nett). Kommer jeg inn med EBB-kortet?
Du skal nok komme inn om det står SK*S på boardingkortet. Tror dog det blir værre å få inn 4 barn som ikke er EBS.
Du skal nok komme inn om det står SK*S på boardingkortet. Tror dog det blir værre å få inn 4 barn som ikke er EBS.
Har nok "bare" tre barn med. Det jeg lurer på om begrensningen på 1 gjest er en ren teknikalitet pga automatisk adgangskontroll, slik at jeg med æren i behold kan slippe inn alle ungene siden jeg egentlig skal kunne ta med inntil 4 familiemedlemmer.
Flight Cancelled
24-08-2014, 20:30
Regner ikke med at det skal være noe problem å få de med inn. Gi de ditt boardingkort bare, og la alle tre benytte det. Du kan også skrive ut ditt BP 4 ganger på self-service automaten hvis du ønsker at det skal se "normalt" ut.
Om du nylig ble sølv, pass på at dette er oppdatert i bestillingen (om du gjorde den som EBB). Hvis ikke kan dette gi litt krøll med adgangen.
rkvalvaa
24-08-2014, 21:05
Fikk inn kone og 2 barn på innenriksliungen uten problem (EBG), står skilt om at man helst skal bære barna og gå igjennom 2 ganger, men vi fikk hjelp av en ansatt som åpnet den litt større porten for oss (utgangen).
Takk for svar, ser ut til at det burde ordne seg greit.
Generelt ser jeg at bonusreservasjonene mine ikke har noe bonusnr registrert på seg. Har booket 4 stk etter at jeg ble EBS, og på flere av disse turene vil 1 ekstra kolli innsjekket baggasje være nyttig. Får be SAS.no-chatten om å legge til dette manuelt...
Norfindir
24-08-2014, 21:55
om det er samme system som fast-track på Værnes så er det jo bare å scanne bp for hver person som skal inn.
Hadde med dama og guttungen i innenriksloungen og da fikk jeg bare scanna bp mitt to ganger. Peip og ula tredje gangen, så da lukka loungedragen opp for meg
Om det er 4 kids du har, så er det ikke verre enn at du løfter 2 av dem over. Er sånn standard sluse som ikke er veldig høy. Mulig du får noen rare blikk i loungen dog :P
Rare blikk fra innenriksloungen? neppe. Sett det skje flere ganger. Lykke til :)
Erfaring: Ikke noe problem å scanne boardingkortet to ganger og slippe ungene inn to og to i alle fall. Det er dessuten en rød knapp på innsiden av portalen som åpner porten innenfra. Ble benyttet hyppig av de ansatte... Heller ikke noe problem å gå ut og inn flere ganger i fb med toalettbesøk.
Chriscross
10-11-2014, 12:09
Er det noe som helst mettende å få i innenriksloungen ca 1630 i dag, eller bare potetgull?
Er det noe som helst mettende å få i innenriksloungen ca 1630 i dag, eller bare potetgull?
Er vel suppa da som vanlig, står til høyre for drikken. Industriell ferdigsuppe, men det hjelper litt på i nøden.
Er vel suppa da som vanlig, står til høyre for drikken. Industriell ferdigsuppe, men det hjelper litt på i nøden.
Potetgull og suppe, og om du er heldig er det noe frukt igjen.