PDA

View Full Version : Ta med famile i SAS innenrikslounge

blazius
24-08-2014, 19:39
I følge http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Medlemsnivaer/ kan Eurobonus Sølv medlemmer ta med seg inntil 4 familemedlemmer på lounge om sommeren (tom 31. august), men for innenriksloungen er det følgende forbehold "NB! SAS Lounge innland er ubemannet, her er det kun mulig å ha med 1 en gjest."

Jeg skal reise neste helg med tre barn og har 4 timer innenrikstransitt på OSL. (Ungene vil hver for seg kvalifisere til sølvstatus i løpet av den reisen.) Kan jeg gå inn og ut av loungen tre ganger for å få inn alle tre?

En annen ting: selv om jeg kvalifiserte til sølvstatus for en måneds tid siden har jeg ikke fått nytt kort ennå (men statusen er oppdatert i appen og på nett). Kommer jeg inn med EBB-kortet?

KristianSk
24-08-2014, 19:44
I følge http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Medlemsnivaer/ kan Eurobonus Sølv medlemmer ta med seg inntil 4 familemedlemmer på lounge om sommeren (tom 31. august), men for innenriksloungen er det følgende forbehold "NB! SAS Lounge innland er ubemannet, her er det kun mulig å ha med 1 en gjest."

Jeg skal reise neste helg med tre barn og har 4 timer innenrikstransitt på OSL. (Ungene vil hver for seg kvalifisere til sølvstatus i løpet av den reisen.) Kan jeg gå inn og ut av loungen tre ganger for å få inn alle tre?

En annen ting: selv om jeg kvalifiserte til sølvstatus for en måneds tid siden har jeg ikke fått nytt kort ennå (men statusen er oppdatert i appen og på nett). Kommer jeg inn med EBB-kortet?

Du skal nok komme inn om det står SK*S på boardingkortet. Tror dog det blir værre å få inn 4 barn som ikke er EBS.

blazius
24-08-2014, 19:48
Du skal nok komme inn om det står SK*S på boardingkortet. Tror dog det blir værre å få inn 4 barn som ikke er EBS.

Har nok "bare" tre barn med. Det jeg lurer på om begrensningen på 1 gjest er en ren teknikalitet pga automatisk adgangskontroll, slik at jeg med æren i behold kan slippe inn alle ungene siden jeg egentlig skal kunne ta med inntil 4 familiemedlemmer.

Flight Cancelled
24-08-2014, 20:30
Regner ikke med at det skal være noe problem å få de med inn. Gi de ditt boardingkort bare, og la alle tre benytte det. Du kan også skrive ut ditt BP 4 ganger på self-service automaten hvis du ønsker at det skal se "normalt" ut.

Om du nylig ble sølv, pass på at dette er oppdatert i bestillingen (om du gjorde den som EBB). Hvis ikke kan dette gi litt krøll med adgangen.

rkvalvaa
24-08-2014, 21:05
Fikk inn kone og 2 barn på innenriksliungen uten problem (EBG), står skilt om at man helst skal bære barna og gå igjennom 2 ganger, men vi fikk hjelp av en ansatt som åpnet den litt større porten for oss (utgangen).

blazius
24-08-2014, 21:38
Takk for svar, ser ut til at det burde ordne seg greit.

Generelt ser jeg at bonusreservasjonene mine ikke har noe bonusnr registrert på seg. Har booket 4 stk etter at jeg ble EBS, og på flere av disse turene vil 1 ekstra kolli innsjekket baggasje være nyttig. Får be SAS.no-chatten om å legge til dette manuelt...

Norfindir
24-08-2014, 21:55
om det er samme system som fast-track på Værnes så er det jo bare å scanne bp for hver person som skal inn.

ToreD
24-08-2014, 22:43
Hadde med dama og guttungen i innenriksloungen og da fikk jeg bare scanna bp mitt to ganger. Peip og ula tredje gangen, så da lukka loungedragen opp for meg

ErlA
25-08-2014, 10:57
Om det er 4 kids du har, så er det ikke verre enn at du løfter 2 av dem over. Er sånn standard sluse som ikke er veldig høy. Mulig du får noen rare blikk i loungen dog :P

mcduck
25-08-2014, 13:36
Rare blikk fra innenriksloungen? neppe. Sett det skje flere ganger. Lykke til :)

blazius
29-08-2014, 10:38
Erfaring: Ikke noe problem å scanne boardingkortet to ganger og slippe ungene inn to og to i alle fall. Det er dessuten en rød knapp på innsiden av portalen som åpner porten innenfra. Ble benyttet hyppig av de ansatte... Heller ikke noe problem å gå ut og inn flere ganger i fb med toalettbesøk.

Chriscross
10-11-2014, 12:09
Er det noe som helst mettende å få i innenriksloungen ca 1630 i dag, eller bare potetgull?

view
10-11-2014, 12:12
Er det noe som helst mettende å få i innenriksloungen ca 1630 i dag, eller bare potetgull?

Er vel suppa da som vanlig, står til høyre for drikken. Industriell ferdigsuppe, men det hjelper litt på i nøden.

ErlA
10-11-2014, 14:08
Er vel suppa da som vanlig, står til høyre for drikken. Industriell ferdigsuppe, men det hjelper litt på i nøden.

Potetgull og suppe, og om du er heldig er det noe frukt igjen.