View Full Version : Delta til Seattle, roadtrip til San Fransisco, KLM hjem
Etter fjorårets jobbtur til Seattle (http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=120702) nevnte jeg for min mor at den byen er et sted hun ville ha likt å reise til, og at jeg lenge har hatt en drøm om å kjøre derfra til San Fransisco. "God ide, bestill billetter", var hennes raske respons, og dermed var denne sommerens feriemål avgjort. Min bror og hans sønn slengte seg også med etterhvert, og sammen med datteren min ble vi fem stykker som skulle foreta reisen, tre voksne og to barn.
Ruteplanleggingen falt på meg, og mest basert på pris bestilte jeg Delta fra Amsterdam til Seattle, med returen fra San Fransisco via Paris med Air France og A380. Alt sammen i økonomiklasse. To uker før avreise oppdaget jeg tilfeldigvis at Air France hadde kansellert middagsflighten fra Paris til Oslo, slik at vi fikk over sju timer å vente i Paris på flyet hjem. Det var ikke aktuelt, og jeg hev meg på telefonen til KLM og fikk en ny ruting via Amsterdam med nettopp KLM og 747 istedet. Bittert, fordi jeg ikke har reist med A380 før, men i høyeste grad et first world problem.
På avreisedagen sto vi tidlig opp og tok NSB til Gardermoen. Der møtte vi resten av reisefølget ved innsjekkingsautomaten, og jeg begynte å trykke i vei. APIS hadde jeg helt glemt å legge inn, men automaten tok villig i mot før den henviste meg til skranke for videre innsjekk. I sikkerhetskontrollen gikk vi rett gjennom familieslusa uten ventetid, og tok oss så bort til O'Leary's for frokost.
Mandag 04. august 11:50, KL1144 OSL-AMS Boeing 737-700, sete 19B
Jeg fikk ikke med meg registreringen på flyet som tok oss til Amsterdam. Avgang var på tiden, underveis fikk vi servert snacks og drikke som vanlig er på KLM, og uten noen videreverdigheter landet vi etterhvert i treskolandet. Der vandret vi korridorene bort til vår avgangsgate uten noe stress. Det var en kiosk utenfor gaten og jeg kjøpte med meg en flaske vann for sikkerhets skyld. Men etter pre-boardingen var det en sikkerhetskontroll jeg ikke hadde sett, og dermed måtte jeg si adjø til vannflaska allerede der. På flighten fikk vi utdelt en vannflaske etter middag, slik at dette var egentlig ikke noe problem.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/KL1144.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/KL1144.jpg.html)
Ombord på KL1144.
Mandag 04. august 14:55, DL152 AMS-SEA, Airbus 330-300 N805NW, sete 35H
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Delta1.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Delta1.jpg.html)
N805NW før avgang til Seattle.
Boarding var etter tiden, men vel ombord gjorde noen tekniske problemer at avgangen ble 55 minutter forsinket. Jeg hadde ikke så høye forventninger til denne overfarten, men kabinen og skinnsetene så rimelig nye ut. Og på en toseter ved vinduet sammen med datteren min hadde jeg det egentlig ikke så verst. Det hjalp selvfølgelig også at det nyinnkjøpte headsettet fra Bose ble utprøvd på fly for første gang. Støynivået kan dermed reduseres betraktelig samtidig som man får utnyttet underholdningssystemet bedre. Og det var forøvrig et svært bra og moderne system med mange valgmuligheter innen film, tv, spill og musikk. Det var ikke noe problem å få tida til å gå.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Delta2.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Delta2.jpg.html)
Kabinen hos Delta.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Delta4.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Delta4.jpg.html)
Eksempel på filmutvalget i det glimrende underholdningssystemet.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Delta5.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Delta5.jpg.html)
Kvalitetsmusikk hadde de også.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Delta3.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Delta3.jpg.html)
Middagen var kylling i sursøt saus. Det smakte egentlig ingenting.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Delta6.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Delta6.jpg.html)
Før landing serverte de en sandwich og en is. Det ble også utdelt en snack underveis - oliven med hummus, blant reisefølget var det bare jeg som spiste den.
Gunstige vinder gjorde at vi kjørte inn forsinkelsen fra Amsterdam. I fjor brukte jeg 45 minutter på immigrasjonen i Seattle. Denne gangen ble det unnagjort på en tredel av tiden. Jeg var derfor glad og lettet da vi fant bagasjen og tok det førerløse toget til hovedterminalen. I parkeringshuset holdt taxiene til, og vi fikk plass i en GMC Yukon som kjørte oss til sentrum. Først ville sjåføren ha kompisen sin med, slik at vi måtte sitte fire på andre seterad. Det protesterte jeg på, og da ga han etter slik at alle fem fikk sitteplass med belte. Det skulle nå bare mangle, og jeg fant egentlig forslaget å være temmelig uhørt.
Planen for selve oppholdet var å starte med en dag i Seattle, kjøre rundt i fjellheimen sør for byen, videre langs Oregon-kysten via de store redwood-trærne langs Avenue of the Giants til Vallejo for å ta med seg en dag på fornøyelsesparken Six Flags. Så skulle vi avslutte med tre netter i San Fransisco.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Crowneplaza.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Crowneplaza.jpg.html)
Jeg har vært en del ganger i Seattle, men aldri hatt hotell i sentrum før. Utsikten fra rommet vårt i 28. etasje på Crowne Plaza falt absolutt i smak.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Seattle3.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Seattle3.jpg.html)
Utsikten var kanskje mest imponerende om kvelden.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Seattle2.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Seattle2.jpg.html)
De andre i reisefølget var i Seattle for første gang, så vi gjorde standardtingene som selvfølgelig Space Needle.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Seattle1.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Seattle1.jpg.html)
Downtown og Mount Rainier fra Space Needle er et klassisk Seattle-motiv. Mount Rainier skulle vi kikke nærmere på et par dager senere.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Traverse1.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Traverse1.jpg.html)
Etter bare to netter i Seattle hentet vi leiebilen vår på flyplassen og begynte kjøringa sørover. Jeg var veldig fornøyd med bilen vår som ble en Chevrolet Traverse. Den har en V6 på 281 hester, men er såpass stor og tung at gampene hadde litt å jobbe med. Den flyttet seg uansett greit, og hadde plass til fem mennesker og bagasjen vår. Eneste ankepunktet var at midtsetet på andre rad ikke egnet seg å sitte i over lengre tid. Det løste vi ved å bruke ett sete i tredjeraden i stedet.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Rainier1.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Rainier1.jpg.html)
Vi gikk en fottur langs Naches Peak Loop Trail, i nærheten av Mount Rainier. Full blomstring på markblomstene ga mange fine fotomotiv. De røde heter Indian Paintbrush.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Rainier2.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Rainier2.jpg.html)
Etter fotturen kjørte vi innom Paradise Visitor's Center, og fikk dette glimtet av toppen av Mount Rainier.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/BWSalem.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/BWSalem.jpg.html)
Før turen hadde vi bestilt overnatting de tre første og fire siste nettene. Alt mellom der improviserte vi underveis, og vi endte faktisk opp med Best Western-hoteller av varierende kvalitet alle stedene. Dette er fra Best Western i Salem, Oregon, som var veldig bra.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Cascade1.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Cascade1.jpg.html)
Oregon-kysten var imponerende vakker, det må ha vært den fineste bilturen jeg noengang har vært med på. Dette er fra Cascade Head der vi fikk oss enda en fottur.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Bandon1.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Bandon1.jpg.html)
Fra Bandon Beach, Oregon.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Avenue1.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Avenue1.jpg.html)
Dette er fra Avenue of the Giants, nord i California. Det ble min bror som fikk æren av å teste om en Chevy Traverse går an å kjøre gjennom dette redwood-treet. Det gikk akkurat med speilene inne og litt dirigering utenfra.
Etter Avenue of the Giants stoppet vi for en matbit på et lite sted som het Garberville. Syns kanskje folkene der virket noe merkelig og sløve, men vi spiste nå våre sandwicher og kjørte videre. Senere fant vi ut at i Garberville er ifølge Wikipedia den største næringen marijuana-dyrking, og at byen har et "Cannabis College". Så det forklarer jo saken.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Sixflags.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Sixflags.jpg.html)
Six Flags i Vallejo var en slitsom affære med mye folk og støy og køståing. Men ungene og min bror stortrivdes og kjørte karuseller og berg og dalbane. Denne parken inneholdt også en dyrehage. Selv syns jeg den rolige sommerfuglavdelingen var best.
Etter en lang dag i Six Flags, kjørte vi til San Fransisco over Golden Gate og inn til vårt hotell på Fisherman's Wharf der vi parkerte bilen helt fram til avreisedagen.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/HolidayInn.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/HolidayInn.jpg.html)
Her er rommet på Holiday Inn, Fisherman's Wharf. Det er mange hoteller i området, men prisene var høye nå i sesongen. Holiday Inn ble valgt på grunn av pris, men det var et ålreit sted å bo likevel.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Breakfast.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Breakfast.jpg.html)
Det er hardt å være turist, men en god amerikansk frokost kan man gjøre mye sightseeing på.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Sanfran1.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Sanfran1.jpg.html)
Lombard Street er et kjent turistmotiv fra San Fransisco, og den var innenfor gangavstand bare fem kvartaler fra hotellet. Det gikk en jevn strøm av biler nedover gata, men det var turister som kjørte nesten samtlige av dem. Så også en gjeng på Segway som satte nedover der, det så faktisk spennende ut. Det var et par steder i Fisherman's Wharf som tilbød Segway-leie.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Sanfran2.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Sanfran2.jpg.html)
Denne trikken måtte ha dyttehjelp fra lastebilen for å komme igang igjen etter å ha stoppet på det bratteste.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Sanfran3.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Sanfran3.jpg.html)
Da resten av reisefølget ville i dyrehagen, tok jeg heller trikken fra Fisherman's Wharf inn til sentrum for å rusle tilbake igjen. Selvfølgelig hang jeg halveis utenfor på en ståplass foran - stor moro.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Sanfran4.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Sanfran4.jpg.html)
Jeg gikk gjennom Chinatown og kom etterhvert fram til det ikoniske Transamerica-bygget.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Sanfran6.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Sanfran6.jpg.html)
Neste stopp var Pioneer Park som ligger på en høyde utenfor sentrum. Derfra var det god utsikt til havtåka som kom sigende inn over Golden Gate. Det gjorde den forøvrig hver natt, slik at det var tåkete de første morgentimene før sola tok over.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Applebees1.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Applebees1.jpg.html)
Jeg spiste en eneste salat i løpet av de to ukene, så da er jeg så frekk at jeg lar kyllingsalaten fra Applebee's representere middagene på denne turen.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Applebees2.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Applebees2.jpg.html)
Og jeg valgte salaten for å få plass til denne desserten, en ostekake med epler, is og karamellsaus, også fra Applebee's.
På morgenen på avreisedagen kom det inn en tekstmelding fra KLM om at avgangen kom til å bli forsinket med to timer. Det var det selvfølgelig lite vi kunne gjøre med, men vi fikk ihvertfall litt ekstra god tid på å spise frokost og å sjekke ut av hotellet. Så pakket vi i bilen for siste gang og kjørte ned til SFO. Vi prøvde innsjekk på automatene, men den bare henviste oss til skrankene, selv om det bare står bagdrop der. Alle fikk forøvrig matkuponger verdt ti dollar som plaster på såret for forsinkelsen.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/SFO4.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/SFO4.jpg.html)
Etter innsjekk gikk vi forbi denne kvartetten som sto for et musikalsk innslag.
Sikkerhetskontrollen gikk kjapt, vi hadde fremdeles god tid før avgang, og jeg brukte den til å kikke på flyene, littegrann shopping og en kaffetår ved enden av utenlandsterminalen.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/SFO3.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/SFO3.jpg.html)
Til Hong Kong, antar jeg.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/SFO1.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/SFO1.jpg.html)
Til Seoul, selvfølgelig.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/SFO2.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/SFO2.jpg.html)
Forsinkelsen gjorde at vi fikk den bittersøte gleden av å observere Air France sin A380 som nå så ut til å komme inn på rute. Her skulle vi egentlig ha vært med, hadde det ikke vært for kanselleringen av Oslo-flighten fra Paris. I fjor gikk jeg glipp av A318 videre fra Paris, også på grunn av kansellering av en Oslo-flight. Jeg er 0 for 2 med Air France og jeg vet ikke om jeg orker å prøve å bestille med dem mer.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/SFO5.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/SFO5.jpg.html)
Istedet skulle vi altså være med denne til Amsterdam.
Fredag 15. august 13:55 (15:50), KL606 SFO-AMS Boeing 747-400 PH-BFY, Sete 63J
På grunn av vi måtte ombooke til denne flighten såpass sent, klarte jeg ikke å få plassert hele reisefølget samlet. Vi hadde en treseter over vingen og en toseter helt bakerst som jeg og min datter satt på.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/SFO6.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/SFO6.jpg.html)
Det var en del folk som ventet på å komme med denne flighten.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/KLM12.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/KLM12.jpg.html)
Dette er fra rad 63, som er den første raden med tosetere ved vinduet bakerst der skroget begynner å skrå innover. KLM tok 251 kroner ekstra per sete for denne fornøyelsen. Vindussetet har litt avstand fra vinduet, men til gjengjeld er det god romfølelse der og en ekstra stollomme til disposisjon.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/KLM1.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/KLM1.jpg.html)
Innredningen virket betydelig mye eldre enn hos Deltas A330.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/KLM2.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/KLM2.jpg.html)
Pushback var klokka 1603, og vi tok av mot vest, og svingte nordøstover med kurs mot Kanada. På vår side hadde vi fin utsikt mot San Fransisco hele tiden.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/KLM7.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/KLM7.jpg.html)
Underholdningssystemet var også betydelig eldre enn hos Delta. Skjermen var ikke så god, og fjernkontrollen var treig og noe upålitelig. Men utvalget av filmer og musikk var greit nok.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/KLM4.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/KLM4.jpg.html)
Ikke så lenge etter avgang fløy vi over Pyramid Lake i Nevada.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/KLM5.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/KLM5.jpg.html)
Under matserveringen var det ganske kraftig turbulens, og jeg satt og holdt i koppen min redd for å få innholdet i fanget. Men serveringen fortsatte ufortrødent videre. Senere hørte jeg fra reisefølget som satt over vingen at det hadde ikke vært så ille. Så da var det nok verst aller bakerst.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/KLM8.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/KLM8.jpg.html)
Kylling til middag denne veien også. Heller ikke nå klarte jeg å kjenne noen smak av maten.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/KLM9.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/KLM9.jpg.html)
Frokosten var faktisk ganske god. Det fulgte altså med en liten flaske vann til hvert av måltidene. Når det i tillegg ble gjort et par drikkerunder underveis, var jeg godt hydrert på turen.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/KLM10.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/KLM10.jpg.html)
Det var uansett godt å få Amsterdam i sikte etter en lang overfart.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/KLM11.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/KLM11.jpg.html)
Amsterdam-Ijburg like før landing.
Vi landet klokka 10:35, og da vi endelig kom oss av flyet hastet vi videre gjennom lange ganger til Oslo-flighten som gikk fra ytterst på D-piren.
Lørdag 16. august 11:40, KL1145 AMS-OSL Boeing 737-700 PH-BGI, Sete 20B
Som alle de andre flightene på denne turen var Oslo-flyet smekkfullt. Observerte Kristian Valen foran i flyet på andre og siste business-rad. Pushback ble forsinket til klokka 1209, men ellers var det nok en effektiv og begivenhetsløs tur, slik som det vel skal være. På Gardermoen var det lenge å vente på bagasjen som vanlig, men den kom nå fram for alle sammen. Deretter var det avskjed med resten av gjengen før vi lot NSB gjøre siste del av jobben med å få oss hjem.
Foran denne turen hadde jeg ikke så store forventninger til transporten som ble valgt i hovedsak på grunn av pris. Men bortsett fra Air France som svikta meg nok en gang, er jeg fornøyd med en effektiv transport til og fra reisemålet. Flybytte på AMS er også lettvint og behagelig. Og så ble jeg litt positivt overrasket over Delta og grubler på om ikke jeg igjen skal ta neste transatlantiske med dem. Når det gjelder selve reisemålet visste jeg på forhånd hvor storslått natur som befinner seg i Pacific Northwest. Likevel ble jeg overveldet nok en gang da jeg kom dit. Både Oregon-kysten og San Fransisco var nye reisemål for meg, og jeg føler at jeg kunne brukt lenger tid på begge reisemålene. Vi får se hvor neste langtur tar oss.
SAS-Steward
23-08-2014, 12:51
Fantastisk rapport, og herlige bilder.
Synes valg av reiserute i bil var meget god, mye flott og se. Liten note, det grønne bygget i bildet ditt av Trans America bygget fra San Francisco er der Francis Ford Coppola skreiv gudfaren filmene, og dattera (som nå eier bygget) har kontoret sitt i toppen. Håper du var innom og tok en kaffe der?
Tøft sted med masse historie
Flott med enda en rapport fra deg, og kjekt å les om KL og DL i economy. Du har forøvrig veldig behagelig språkføring i rapportene dine også.
Under matserveringen var det ganske kraftig turbulens, og jeg satt og holdt i koppen min redd for å få innholdet i fanget. Men serveringen fortsatte ufortrødent videre. Senere hørte jeg fra reisefølget som satt over vingen at det hadde ikke vært så ille. Så da var det nok verst aller bakerst.
Som et av crewet på en BA-flight på en 747 sa en gang: "Mens vi klorer oss fast i bakre gally er det knapt krusninger i tekoppen til kapteinen".
Tusen takk for rapport!
Midt i smørøyet for en SkyTeam junkie med planer om nordvestjunaiten neste vår :)
Takk for flott rapport, godt skrevet som vanlig :)
Flotte bilder, nydelig natur :up:
Takk for flott rapport! :)
Fin rapport, minner meg på at det er alt for lenge siden jeg var på vestkysten...
MountainDew
24-08-2014, 13:57
Fin fin rapport fra en vakker del av USA :)
Skal du videre med fly ut av Europa er det ofte ny sikkerhetskontroll ved gate. Butikkene tilbyr å forsegle vannflasker. Ellers er det vannpåfyller etter kontrollen der det er mulig å fylle på tomme flasker.
Twin Otter
24-08-2014, 14:38
Takker for en flott rapport!
Skal også på kjøretur i California. Men vi kommer nok ikke så langt som til Oregon. Men ut i fra bildene dine kan det se ut som dette er noe man må få gjort en annen gang. Seattle frister selvsagt også.
Reiser til SFO med KLM i starten av oktober. Greit å få en liten pekepinn på hvordan produktet ser ut. Hadde muligens foretrukket en nyere DL-fugl ja.
Liten note, det grønne bygget i bildet ditt av Trans America bygget fra San Francisco er der Francis Ford Coppola skreiv gudfaren filmene, og dattera (som nå eier bygget) har kontoret sitt i toppen. Håper du var innom og tok en kaffe der?
Tøft sted med masse historie
Nå kjenner jeg ikke Coppola-familien så godt at jeg bare kan stikke innom uanmeldt. Men du mente selvfølgelig kafeen på bakkenivå. Jeg la merke til en plakett på bygget med noe filmrelatert info da jeg gikk forbi, men leste ikke så nøye hva som sto der. Det burde jeg kanskje ha gjort.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Seattle2014/Sanfran5.jpg (http://s642.photobucket.com/user/WF-380/media/Seattle2014/Sanfran5.jpg.html)
Uansett var Columbus Tower som det heter egentlig et mye mer interessant byggverk enn Transamerica-pyramiden.
Skal du videre med fly ut av Europa er det ofte ny sikkerhetskontroll ved gate. Butikkene tilbyr å forsegle vannflasker. Ellers er det vannpåfyller etter kontrollen der det er mulig å fylle på tomme flasker.
Live and learn. Det var en automat etter kontrollen som var tom for det aller meste. Uansett var det nok vann ombord for meg.
Tusen takk for en flott rapport som vanlig fra deg! Du traff meg midt i hjerterota med bildene fra Seattle og Oregon, en fantastisk del av USA :)
Takk igjen for turen :)
Fin fin rapport fra en vakker del av USA :)
Skal du videre med fly ut av Europa er det ofte ny sikkerhetskontroll ved gate. Butikkene tilbyr å forsegle vannflasker. Ellers er det vannpåfyller etter kontrollen der det er mulig å fylle på tomme flasker.
På AMS er faktisk hele Non-Schengen i usikker sone. Hvis man starter reisen i AMS så går man kun gjennom en passkontroll før man er i avgangshallen.
Flott rapport! Seattle er et fantastisk sted!
Flott rapport! En roadtrip jeg gjerne gjør selv en gang i fremtiden.
Flott rapport! Seattle står høyt på lista.