View Full Version : Live-rapport. Uoffisiell FlypratDO 23-24/8
Twin Otter
23-08-2014, 07:03
Da setter vi i gang. Det er klart for en dag som mange har gått og ventet på. Jeg sitter klar på SVG og venter på at Frødis Viking skal ta meg over fjellet til Oslo.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/22/168c6e8c234e6d1bdfc82c3e1e96f0e0.jpg
Og boarding er i gang her. Så da snakkes vi!
God morgen fra SK244 og LN-RCN. Dette blir herlig! Funfact: det var nettopp en som oppgraderte seg selv fra Go til Plus. Lurer på om crewet a) merker det, og b) gjør noe med det.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/22/fa489c6431885a6edf24c22e1b34a61b.jpg
Concorde98
23-08-2014, 07:24
Sjekket inn og klar for tur! :) Ser akkurat flyet vi skal ha skal lande i rute. Dette blir gøy! :)
Skikkelig galskap satt i system. Synd jeg feiga ut og ga fra meg 1F!!! God tur alle sammen.
Concorde98
23-08-2014, 07:43
Takk for det. :) Skal ta vare på 1F for deg jeg. ;)
Da er jeg på plass i gullstuen. Sitter ved langbordet ved maten.
Yes sir. Hvit skjorte med striper.
Ser frem til og følge med dere :up
Twin Otter
23-08-2014, 08:59
Fin tur sålangt. Herlig frokost mellom Stavanger - Oslo. Jeg spiste opp alt sammen. Kjekt å hilse på nye fjes i loungen. Nå venter vi på "boarding complete". Jeg ser hvertfall frem til drikketralla kommer forbi.
Nå sitter vi faktisk og venter på noen passasjerer som kommer med 908 fra EWR. Interessant routing.
2A her, topp stemning i flyet! Tror ikke jeg kan se noen som IKKE er på MR på Plus. Ihvertfall ikke på de første radene.
Venter på passasjerer fra EWR som er forsinket...
Twin Otter
23-08-2014, 09:06
Jackpot på 9A!http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/23/0799edfba796f353d4cfcddeca23daa6.jpg
Boarding completed.
Er 09:30 for tidlig for Gin Tonic? ;)
2C og ledig midtsete mellom meg og mcduck. Fin stemning i kabinen, detta blir gøy!
3F her, og sitter med en av de få i PLUS som ikke er på MR.
Og vi har WIFI i lufta!
3F her, og sitter med en av de få i PLUS som ikke er på MR.
Huff da..
Frokost med GT og øl må vel være lov....����
Snorreth
23-08-2014, 09:37
Jeg sitter alene med ei fremmed frue på 6F.
Frokost og radioresepsjonen mens vi flyr over Skagerak.
Twin Otter
23-08-2014, 09:37
Ja da er vi på vei da. Sliter litt med instagram for de som følger med der. Nå gjelder det å bestemme seg for drikke til maten.
Ha ha ha - heeelt herlig! :D
Vær snille med crewet da :colgate:
Norfindir
23-08-2014, 09:40
fikk dere fin velkomst av crewet? :)
Hehe, galskap...
Keep it up ;)
fikk dere fin velkomst av PA? :)
Ingen velkomst spesielt rettet mot oss såvidt jeg kunne høre.
Vi på rad 10 startet vertfall med musserende :)
Twin Otter
23-08-2014, 09:53
Ah. Fikk en frokost med kaffe til å starte med. Så da er det bare å vente på drikketralla.
Snorreth
23-08-2014, 09:53
Tralla har kommet seg et stykke.
Alkoholen flyter allerede over.
Undertegnede starter med en zero.
På rad 2 starter vi med GT og øl mens sidemannen valgte rødvin og øl. Musserende next... [emoji3][emoji3]
Rad 10 har allerede begynt på musserende runde 2 :)
robertaas
23-08-2014, 10:10
Hei, ser av flightradar at dere snart vil passere denne merkelige øyen. Kan noen med god zoom ta et bedre bilde slik at man ser hva det er, eller er for mye av trillevognen drukket opp allerede?
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=37410&stc=1&d=1408781366
Er det forresten noen som klarer få mere en 2500 eller 5000 poeng ut av denne flighten?
Hei, ser av flightradar at dere snart vil passere denne merkelige øyen. Kan noen med god zoom ta et bedre bilde slik at man ser hva det er, eller er for mye av trillevognen drukket opp allerede?
Jeg har 300mm her, men vi er vel passert nå?
robertaas
23-08-2014, 10:27
Jeg har 300mm her, men vi er vel passert nå?
Ja, nå er dere vel forbi. Fy så fort der flyr. På returen er vel evnen til å fokusere litt redusert.
Ser dere flyr rett inn i trafikk-kaos nå.
18000 poeng fra TRD på doble poeng.... OSL-BCN er jo 8000 uansett når du reiser i Plus.
peterfox
23-08-2014, 10:31
2C og ledig midtsete mellom meg og mcduck. Fin stemning i kabinen, detta blir gøy!
Nei Snowman - men hva med en "Snowball", vodka, eggelikør & sprite
robertaas
23-08-2014, 10:35
18000 poeng fra TRD på doble poeng.... OSL-BCN er jo 8000 uansett når du reiser i Plus.
Fant info, det er altså kun ekstrapoeng det er snakk om ikke ikke statuspoeng, 5000 er maks statuspoeng for OSL-BCN(altså én vei) med fjongt kort.
Fant info, det er altså kun ekstrapoeng det er snakk om ikke ikke statuspoeng, 5000 er maks statuspoeng for OSL-BCN(altså én vei) med fjongt kort.
Jeg får dobbelt-bonus på returen i form av både ekstrapoengene etter kampanjen tidligere i sommer og et etterlengtet gullkort som dumper ned i postkassa om noen dager (uker?). Får feire med musserende hvis det er noe igjen :)
Twin Otter
23-08-2014, 10:44
Good times. Fikk en god prat med crewet oppe i galley mens jeg ventet på toalettet. Da jeg kom tilbake stod det mer sprudlende drikke og ventet på plassen min.
Ingen som tar skål på PA? ;)
Twin Otter
23-08-2014, 11:06
Er det noen som tør? La oss heller klappe i hendene når vi lander.
Nei Snowman - men hva med en "Snowball", vodka, eggelikør & sprite
Si meg en ting, ønsker De å ta livet av meg?
Er det noen som tør? La oss heller klappe i hendene når vi lander.
En skikkelig charterklapp hadde gjort seg...
Klappe? Noen som vet bra steder å gjemme seg på denne maskinen? ;)
peterfox
23-08-2014, 11:31
Klappe? Noen som vet bra steder å gjemme seg på denne maskinen? ;)
Aft Galley,
Dra ut vognene og sett deg inn bak der,
Leker dere "boksen-går" ?
Leker dere "boksen-går" ?
Er fryktelig mange bokser som går vertfall...
Star Flyer
23-08-2014, 11:35
Jeg vil ha mer å drikke! Men crewet ser meg ikke. Sitter "innesperret" blant 2 ikke-MR.
Er det uhøflig å ringe? Har bare fått en cola...
Jeg vil ha mer å drikke! Men crewet ser meg ikke. Sitter "innesperret" blant 2 ikke-MR.
Hva!?
Ring!
SAS-Steward
23-08-2014, 11:37
Bare å ringe, det er en grunn til at crew er om bord. Spesielt på en tur som dette :-)
Kos dere på tur.
PS crew var varslet, men tror det er et par endringer, så hils kollegene mine og si at de må passe godt på dere.
Er selvbetjening fremme. Men det fungerte å ringe i sted.
Kan bekrefte selvbetjening, røyken gått opp i pris! 340kr!
Star Flyer
23-08-2014, 11:52
Bare å ringe, det er en grunn til at crew er om bord. Spesielt på en tur som dette :-)
Kos dere på tur.
PS crew var varslet, men tror det er et par endringer, så hils kollegene mine og si at de må passe godt på dere.
Takk takk :-)
Da sitter jeg med en musserende! Fornøyd :-)
Er det nok Orreforsglass for tur/retur? Hva tror folket? :)
SAS-Steward
23-08-2014, 11:54
Er det nok Orreforsglass for tur/retur? Hva tror folket? :)
skulle lastes en ekstra rack med glass, så det burde gå :-)
skulle lastes en ekstra rack med glass, så det burde gå :-)
Fantastisk opplegg du har ordnet, SAS-Steward! :)
SAS-Steward
23-08-2014, 12:42
Fantastisk opplegg du har ordnet, SAS-Steward! :)
Jeg skal ikke ta noe ære her, dette har gutta fiksa selv. Men håper at alt er på plass og som lovet for et par uker siden.
Men har vært litt utfordringer i forhold til crew etc, så har ikke fått varslet skikkelig. Vært noen endringer.
Prøver mer neste gang, fant ut etter hvert at jeg manglet en del info. Men det retter vi opp i til neste gang :-)
Bare synd at jeg ikke fikk vært med :-(
Twin Otter
23-08-2014, 12:50
Noen gir seg med flyving her på BCN. Vi andre rakk en tur innom loungen. http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/23/6c5b4feab03504275c00e4f527b88164.jpg
Twin Otter
23-08-2014, 13:03
Da stikker vi igjen!
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/23/ae1c20b1c1e23f432fa87894e8c98706.jpg
Haha .. genialt. Håper dere snakker sammen litt også og ikke bare poster her .. :D
peterfox
23-08-2014, 13:51
Tror du ringe-knappene er montert som pynt ?
Da er vi i lufta igjen, og wifi fikk omsider skrudd seg på. Ganske lang kø ut fra BCN.
Twin Otter
23-08-2014, 14:09
37414 salat!
Iiik. Tomme for glass. Da blir det musserende i plast.
Tomt for Orrefors-glass....Skandale!!!! Hva er det med cateringen...😩😩😩
Nuvel......da får mann klare seg med plastglass til GT'n og øllet og musserende og konjakken 😄😄😄😄
Jeg er den eneste på rad 5 fra flyprat, men 4/4 drikker musserende :D
Noen som har glemt jakken sin ombord? Purser fant en jakke med bilnøkler og husnøkler omtrentlig over 8D. Jakken blir levert til "Lost and Found" på Gardermoen :-)
Vi løste saken!! Kos dere i Barcelona :-)
Twin Otter
23-08-2014, 14:42
Var det noen som skulle videre fra Oslo i kveld? Noen som blir med på middag på Gardermoen?
KristianSk
23-08-2014, 14:52
De gale har det godt. Takk for rapporten sålangt!
robertaas
23-08-2014, 16:24
Ser bilder av ett kne og et par cola-bokser..... hvor er gruppe-selfien?
37420 her er et lite bilde før approach.
Husan: Tok du med "spesialflaska" i dag? :)
Da sitter man i innenriksloungen på OSL. Takk for en fantastisk tur, flypratere! Dette frister definitivt til gjentakelse!
Et stort takk og til 737-405, som med hjelp av utmerket lobbyarbeid og en svært hyggelig purser klarte å få inn undertegnet på jumpseat under innflyvningen til OSL. Dette er definitivt en tur jeg aldri vil glemme! :)
Et stort takk og til 737-405, som med hjelp av utmerket lobbyarbeid og en svært hyggelig purser klarte å få inn undertegnet på jumpseat under innflyvningen til OSL. Dette er definitivt en tur jeg aldri vil glemme! :)
Du var edru nok til det, altså? :p:colgate:
Da sitter man i innenriksloungen på OSL. Takk for en fantastisk tur, flypratere! Dette frister definitivt til gjentakelse!
Og en helt fantastisk kaptein så jeg også at dere fikk;) Gleder meg til tripreports!
Du var edru nok til det, altså? :p:colgate:
Haha, akkurat det spørsmålet jeg ventet på! :D
Purseren spurte meg faktisk hvor mye jeg hadde drukket, og da var jeg ærlig og svarte "fire mouserende". Hadde akkurat bestilt en GT når jeg fikk spørsmålet om jumpseat, så hun tok GT.en fra meg (hade ikke engang åpnet flasken) og ga meg en flaske vann. For å si det sånn: jeg klarte meg veldig godt uten akkurat den GT.en ;)
Twin Otter
23-08-2014, 18:26
Purseren spurte meg faktisk hvor mye jeg hadde drukket, og da var jeg ærlig og svarte "fire mouserende". Hadde akkurat bestilt en GT når jeg fikk spørsmålet om jumpseat, så hun tok GT.en fra meg (hade ikke engang åpnet flasken) og ga meg en flaske vann. For å si det sånn: jeg klarte meg veldig godt uten akkurat den GT.en ;)
Her skulle vi hatt en liker-knapp. Du var heldig mister.
Fabulous :D
Heldig du var! Moro på jumpseat (i cockpit, riktignok ;))
Concorde98
23-08-2014, 18:55
Tusen takk for en riktig hyggelig MR til alle. Dette kan gjentas! ;)
Ny MR til Berlin for meg i morgen. ;)
Om noen er tørst, så er det nå forfriskninger på utepilsen utenfor Hilton Barcelona.
Takk for opplevelsesrik tur i dag!
Har aldri opplevd at en 3 timers tur har gått så raskt før! Gøy å bli kjent med andre som har samme lidenskap som meg. Fin gjeng. Må gjentas!
Ekstrabonus å få en MR med likesinnede igjen allerede i morgen ettermiddag:D
Om noen er tørst, så er det nå forfriskninger på utepilsen utenfor Hilton Barcelona.
Sitter i loungen, kommer snart ned.
Skål fra Trondheim ����
Da var man back in town,men ganske mange promille senere. Neste runde er under oppseiling..... Jeg er med ������
Husan: Tok du med "spesialflaska" i dag? :)
NEI.....visste jo at du og Espen var fraværende så sparte den til neste runde 😄😄😄
jcnorway
23-08-2014, 19:32
Herlig gjeng og artig med live oppdateringer. Ble det full applaus i Plus ved landing? :lol:
NEI.....visste jo at du og Espen var fraværende så sparte den til neste runde [emoji1][emoji1][emoji1]
He he... Fint med blanke metallflasker på 100ml.
Twin Otter
23-08-2014, 19:38
Herlig gjeng og artig med live oppdateringer. Ble det full applaus i Plus ved landing? :lol:
Ja det var vel noen som klappet. Både i Barcelona og her i Oslo. Nå sitter vi en liten gjeng som skal videre mot Stavanger og Bergen om litt. Den store skuffelsen var vel at både O'Learys og Monolitten hadde stengt kjøkkenet nå for en liten time siden. Dere skulle sett når vi sprang rundt og veivet med armene i været. Latterlig opplegg på Norges største flyplass. Pizza Hut ble "redningen". Håper de ferierende nede i Barcelona får en bedre middagsopplevelse i kveld.
Har hatt en fantastisk bra dag så langt og slenger meg på koret som ønsker seg en ny happening på våren en gang.
Twin Otter
23-08-2014, 20:07
Der forsvant den gode karmaen. Smekkfull maskin og ikke noe kjære mor vedr. ledig midtsete. Hadde jeg visst deg skulle jeg lagt inn aksjer på jumpseat.
Kan rapportere om VELDIG mange ledige seter på SK366 og like billig øl som tidligere.... [emoji3][emoji3]Gjenstår å treffe noen flypratere som er øltørste akkurat nå.... [emoji482][emoji482]
Nå har vi ankommet restauranten. Dette ser veldig bra ut, så satser på en skikkelig helaften. 13 flypratere rundt et bord må bli bra!!
Twin Otter
23-08-2014, 21:45
Da var Twin Otter'n hjemme i Oljebyen. Og godt er det. Som sagt, smekkfullt fly. Men det hjalp med et glass hvitvin og at jeg var blant de første ute av maskinen! Takker for turen og ønsker de ferierende en riktig god kveld. http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/23/88a6d9f9381a855aee273a3a8ace6287.jpg
Da var også gutta krutt fra Bergen plassert hjemme. Tusen takk for en fantastisk trivelig tur, alle sammen! Dette er noe jeg kommer til å huske lenge. SE-AER; Gleden var på min side, utrolig kjekt at vi klarte å fikse jump seat til deg :D
Twin Otter
23-08-2014, 22:44
Må bare legge til en finurlighet. Vi husker de som i morges kom med 908 fra EWR som skulle være med til BCN. Stilig nok det. Men på flighten BCN-OSL i ettermiddag var det 12(!) passasjerer som skulle videre (fortsatt med SAS) til CDG. Litt av en omvei. Litt usikker på om de var på MR for å si det sånn.
Star Flyer
23-08-2014, 23:22
Må bare legge til en finurlighet. Vi husker de som i morges kom med 908 fra EWR som skulle være med til BCN. Stilig nok det. Men på flighten BCN-OSL i ettermiddag var det 12(!) passasjerer som skulle videre (fortsatt med SAS) til CDG. Litt av en omvei. Litt usikker på om de var på MR for å si det sånn.
Tidligere i sommer var det noen som fløy med SAS LIS-OSL som skulle videre til ATH (også med SAS).
Spesielle routinger ja...
Men på flighten BCN-OSL i ettermiddag var det 12(!) passasjerer som skulle videre (fortsatt med SAS) til CDG. Litt av en omvei. Litt usikker på om de var på MR for å si det sånn.
Og vi måtte sitte nede mens de løp til flyet, det ventet visstnok bare på de. Tok en titt ned når vi gikk forbi og de hadde ikke startet boarding enda! ;)
God tur hjem alle sammen! Og dette må vi gjøre igjen - snart!
God tur hjem til resten! Gleder meg allerede til neste gang :)
jameson82
24-08-2014, 17:41
Da var man hjemme att. 11timer og 46 minutter på strekningen Moelv-Barcelona-Moelv føler jeg meg ganske sikker på er verdensrekord på strekningen ved bruk av rute transport ;) Takk for en hyggelig tur, Gleder meg til neste
Takk for turen, folkens, det var veldig trivelig!
Reiste med Hickok det siste stykket på OSL-BGO, der SK277 var stappfull. Innenriksloungen hadde forresten steget minst et par hakk om de droppet "plast og papp"-stilen. Kanskje det er for å ha et uniformt produkt og matche plasten i Plus? ;)
Min teori er at det innen Europa kan skyldes (de manglende) enveisprisene til konkurrentene, der vinner SAS ofte på pris.
Twin Otter
25-08-2014, 00:44
Min teori er at det innen Europa kan skyldes (de manglende) enveisprisene til konkurrentene, der vinner SAS ofte på pris.
Meget mulig teori det Peppep. En annen kan være at de rett og slett kan ha blitt reroutet pga. kanselleringer hos en annet selskap?
Trivelig gjeng og generelt svært god stemining på flyet nedover fra OSL til BCN. :)
... litt mindre god stemning når VirreVapp dro ut pizzaen fra esken, eller som han utbrøt: "En gammel innleggssåle!?". :)
Trivelig gjeng og generelt svært god stemining på flyet nedover fra OSL til BCN. :)
Her var det mye ledige midtseter :colgate:
Virker som dere hadde en flott tur!
Verre opp igjen på søndag. Da var det kun ett ledig på hele flyet.
... litt mindre god stemning når VirreVapp dro ut pizzaen fra esken, eller som han utbrøt: "En gammel innleggssåle!?". :)
hahaha så ut som dere hadde en kjempe tur :)
Åh fy flate...det der er noe av det verste jeg har sett! Hvor er puke-smileyen?
Fant dette bildet på et minnekort. Good times, good times.
http://i.imgur.com/NW9x40f.jpg
Twin Otter
21-09-2014, 19:53
Paparazzi!
Bizflyer
21-09-2014, 20:38
Fantastisk live-rapport!
Fikk meg i godt humør her!
Ha ha ha... Gud hjelpe meg for en tur. FENOMENALT
Når drar vi på neste? Dette må vi jo få til igjen.
Helt enig, mcduck :) Så utrolig mange trivelige mennesker samlet!! Bare å lete etter A-klasse billetter til sydligere destinasjoner.
I'm in. Detta var skikkelig moro
Concorde98
22-09-2014, 18:24
Absolutt interessert igjen hvis tiden passer! :) Var skikkelig gøy sist!
Snorreth
22-09-2014, 19:16
Det er bare å arrangere igjen. Jeg er selvsagt med, med god planlegging i forkant og at det finner sted en lørdag!
Er egentlig på stand-by når det kommer til MR alene, men når det er en hel gjeng, ja da er jeg mer med. Er også litt fordi jeg ikke vet hvor jeg befinner meg på planeten om 2-3 måneder.
Star Flyer
23-09-2014, 00:07
Nytt prosjekt: Prøve å fylle opp en 737-800 med kun Plus og Flypratere? :)
Guiness-rekord? :D
robertaas
23-09-2014, 00:19
Nytt prosjekt: Prøve å fylle opp en 737-800 med kun Plus og Flypratere? :)
Guiness-rekord? :D
Vil man da kunne få til drømme-prosjektet mitt, helgetur til Påskeøya? :cool:
Vil du reise med SAS Plus (shorthaul-versjonen) tur/retur Påskeøya på 2-3 døgn? :drunk:
robertaas
23-09-2014, 00:36
Vil du reise med SAS Plus (shorthaul-versjonen) tur/retur Påskeøya på 2-3 døgn? :drunk:
Har ikke særlig snøring på flytyper(Er de ikke alle jetfly?;)), men heller til Påskeøya enn til Houston.
Twin Otter
23-09-2014, 02:36
Det er bare å arrangere igjen. Jeg er selvsagt med, med god planlegging i forkant og at det finner sted en lørdag!
Er egentlig på stand-by når det kommer til MR alene, men når det er en hel gjeng, ja da er jeg mer med. Er også litt fordi jeg ikke vet hvor jeg befinner meg på planeten om 2-3 måneder.
Stiller meg bak denne. Siden jeg har blitt huseier må jeg nok vise litt mer moderasjon når det gjelder flyreiser. Men dukker det opp muligheten for et nytt stunt med denne gjengen så er jeg gjerne med hvis det planlegges i god tid på forhånd og prisen ikke er avskrekkende.
hanschristian
23-09-2014, 17:00
Er det i det hele tatt mulig å få total reisetid ned under 60timer t/r for denne helgeturen? (med mindre man reiser privat da..) )Og når blir en helgetur egentlig ikke omtalt som en helgetur lenger? 4 dager total? 5 dager?
:cool:
Star Flyer
23-09-2014, 17:42
Er det i det hele tatt mulig å få total reisetid ned under 60timer t/r for denne helgeturen? (med mindre man reiser privat da..) )Og når blir en helgetur egentlig ikke omtalt som en helgetur lenger? 4 dager total? 5 dager?
:cool:
I god MR-tradisjon vil vi kun være på flyplassen i 45 minutter før vi flyr tilbake. Da kan vi rekke det. :D
En hel helg i "behagelige" RRE/RRF/RRG. (De som har lengst rekkevidde?)
I god MR-tradisjon vil vi kun være på flyplassen i 45 minutter før vi flyr tilbake. Da kan vi rekke det. :D
En hel helg i "behagelige" RRE/RRF/RRG. (De som har lengst rekkevidde?)
Why stop there? "Bolaget" har jo ett par maskiner som kan fly 12-13-14 timer med grei load ;) :p
Star Flyer
23-09-2014, 20:59
Why stop there? "Bolaget" har jo ett par maskiner som kan fly 12-13-14 timer med grei load ;) :p
Da må det vel bli LN-RKP, da!
De selger SAS Plus, men setene er egentlig vanlig økonomi :p :D